Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2004, 13:00
Wave
Wave is offline
Wij hadden het laatst over het doel van je leven op school....en bijna niemand kon hier een antwoord op geven....wat is jullie doel?????

De mijne om zo te leven dat als ik op mijn sterfbed lig met een geod gevoel terug kan kijken, dat ik weet dat ik mijn kansen gegrepen heb en gelukkig ben geweest. En dat ik er alles aan gedaan heb om te doen wat ik wilde doen.
Als laatste ook dat mensen om mij heen het fijn vonden dat ik bestaan heb, en dat ik ze heb kunnen steunen als het goed en minder goed gaat. Dat ik iets voor ze betekend heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2004, 13:17
miss-suus
miss-suus is offline
me doel voor me leven..
anderen mensen goed kunnen helpen, en dat ikz e niet in de steek zal laten.
mezelf maakt niet zoveel uit, als ik maar niet stef met een ziekte dat lijkt me echt vreselijk om dan te weten dat je binnekort wel zou sterven
Oud 30-01-2004, 14:02
Freestyler*
Freestyler* is offline
doel? ja..
zoveel mogelijk gelukkig zijn denk ik..
Oud 30-01-2004, 14:40
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Mijn doel is denk ik om onafhankelijk te kunnen zijn om samen met anderen gelukkig te zijn. Klinkt misschien tegenstrijdig, maar ik wil zelf mijn eigen dingen kunnen regelen en doen zonder daarbij afhankelijk te zijn van anderen. Dit betekent niet dat ik altijd op mezelf wil zijn en niks om anderen zal geven, want juist het samen zijn met mensen om wie ik geef maakt me gelukkig.
Oud 30-01-2004, 16:43
Carlie
Carlie is offline
Gewoon gelukkig zijn, dat is eigenlijk alles waar je voor leeft denk ik. Waarom zit je anders op school?? Zodat je dan een baan kan krijgen waar je later plezier in hebt, en waarom zou je anders studeren? Omdat je het leuk vind en omdat je gelukkig wilt worden. Zo denk ik eigenlijk over het leven.
Verder wil ik mensen helpen, mensen in mijn omgeving maar ook wil ik als baan iets in de hulpverlening doen, zodat ik iets voor mensen kan betekenen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 16:56
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
zo veel mogelijk doen, zo goed mogelijk doen, genieten van de rit.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 16:56
sickcycle
sickcycle is offline
Ik weet (nog) niet wat mijn levensdoel is, maar soms zie ik taferelen die mij aan het denken zetten, of het doel niet is om meer liefde in de wereld te brengen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 17:06
Verwijderd
mijn levensdoel....

echt iets voor de mens betekenen en daarnaast zoveel mogelijk windsurfen.

en ik ben nu goed op weg.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 17:32
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Dat is iets waar ik al zovaak over nagedacht heb... op sommige momenten lijkt mijn leven zo nutteloos. Ik ben de hele dag druk bezig met van alles en nog wat, maar wat bereik ik er nou daadwerkelijk mee?

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Alleen ben ik er wel achter gekomen dat je niet per se altijd een aanwijsbaar doel hoeft te hebben. Je kan ook gewoon iets leuks doen omdat je daar vrolijk en gelukkig van wordt... mijn uiteindelijke (en iedereens uiteindelijke) levensdoel is denk ik dan ook gewoon gelukkig zijn. Ja, kinderen voor kinderen is zo gek nog niet
Oud 30-01-2004, 17:55
Maarten
Maarten is offline
Zoveel mogelijk plezier hebben zowel op korte als lange termijn
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 18:42
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
ondanks mijn problemen op eigen benen kunnen staan en kunnen genieten van het leven.
Verder toch wel een goede (leuke baan, een kindje etc) en vooral ook gezonde toekomst.

Dat te bereiken, dat is mijn doel denk ik.
Oud 30-01-2004, 18:50
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 30-01-2004 @ 19:42:
ondanks mijn problemen op eigen benen kunnen staan en kunnen genieten van het leven.
Verder toch wel een goede (leuke baan, een kindje etc) en vooral ook gezonde toekomst.

Dat te bereiken, dat is mijn doel denk ik.
...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 18:58
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Plastic maken, een stof die moeder aarde niet zelf aan maakt en daarvoor ons gecreeerd heeft, zodat wij massaproductie kunnen starten.

Ja, niet al te serieus, maar wel een mooie theorie

Maar m'n eigen gemaakte zin des levens heb ik niet echt. Ik probeer er gewoon het beste van te maken, veel lol te hebben met vrienden kennisen en collegae en natuurlijk het irriteren van s.com forummers =)
Oud 30-01-2004, 20:10
metallica
metallica is offline
Het eerste wat ik zou zeggen is gelukkig worden, maar wat is geluk voor mij. En word je niet gelukkig als je een doel hebt waarvan je weet dat je het kan verwezenlijken, een doel dat je verwezenlijkt.
Ik zou geen doel op de lange termijn kunnen verzinnen, het enige wat op dit moment nodig is is doorzettingings vermogen.
Ik ben opgehouden met het denken aan de toekomst.
Maar om het kort te houden, het zal toch maar gelukkig worden zijn.
Oud 30-01-2004, 20:43
Dolores
Dolores is offline
Ik moet er nog achter komen wat het doel van mijn leven is, maar als ik al die stukjes hier boven lees dan kan ik me in elk doel wel een beetje plaatsen zeg maar.. maar ik heb dus nog geen idee.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 21:46
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Mijn levensdoel is al vanaf mijn achtste duidelijk. (Ohjee, wat ben ik een cliché iets aan het vertellen nu. )
Maar ik wil schrijven en gelezen worden. Dat is mijn primaire levensdoel.

Sure, liefde, van mensen die dit primaire levensdoel begrijpen en dat zijn er helaas maar weinig. (tot nu toe slechts een leraar Nederlands)
Oud 31-01-2004, 11:32
L*c
L*c is offline
andere mensen gelukkig maken
Oud 31-01-2004, 11:35
Briseïs
Briseïs is offline
Ik denk dat ieder zn doel in het leven gelukkig worden/zijn is.
Oud 31-01-2004, 12:07
Severus
Severus is offline
Ik heb geen doel. Moet je er een hebben dan?
Oud 31-01-2004, 17:02
p0psy
p0psy is offline
Lijkt me wel.. jij hebt er ook vast wel een, misschien onbewust, misschien nog geen einddoel.. maar iniedergeval doelen op korte termijn.. je schooljaar tot een goed einde brengen, die leuke babe/ hunk zien te scoren of weet ik veel wat jou beweegt..

Maar iedereen heeft iets wat hij/ zij wil bereiken en voor wil gaan.. bewust of onbewust.

Ik vond dat Wave het wel heel mooi beschreef (1ste bericht) alleen niet alle mensen krijgen zo de kans om op hun sterfbed terug te kunnen kijken.. het kan ook ineens afgelopen zijn.. =X

Maarjah, iniedergeval gelukkig zijn/ worden, nog heeeeeel veel dingen doen, (bijna) alles uitproberen en gewoon genieten!!

Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 17:08
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Verpleegkundige worden, Gelukkig worden, en iets kunnen betekenen voor anderen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 01:13
Boy
Boy is offline
Anderen gelukkig maken

En deze boodschap doorgeven: Zorg dat de plaats(en) waar je bent geweest beter is als je weggaat dan toen je aankwam

Als iedereen volgens dat motto leeft zijn er nooit problemen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 01:14
Boy
Boy is offline
Ps: wat jullie zeggen zelf gelukkig zijn

Ik zeg uit heel m'n hard dat ik liever heb dat een helleboel mensen gelukkig zijn door mij en ik doodongelukig, dan omgekeerd

Dat zweer ik!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 08:55
Maarten
Maarten is offline
Ik weet zeker dat jij niet zo in elkaar zit.

Je kan alleen maar rekening houden met je eigen geluk. Het geluk van anderen kan je slechts waarnemen in je eigen gevoelswereld en je kent hier een waarde mee toe aan het geluk van anderen en maakt het dus een vorm van je eigen geluk.

Jij doet alleen dat wat je net zei, als je gelukkiger zou zijn met de gedachte dat iedereen om je heen gelukkig is, dan jij zelf gelukkig zou zijn als zij ongelukkig zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 09:53
Verwijderd
tja wat de topicstarter al zei.

en daarnaast wil ik graag huisje-boompje-beestje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2004, 13:46
Wave
Wave is offline
Citaat:
p0psy schreef op 31-01-2004 @ 18:02:
Ik vond dat Wave het wel heel mooi beschreef (1ste bericht) alleen niet alle mensen krijgen zo de kans om op hun sterfbed terug te kunnen kijken.. het kan ook ineens afgelopen zijn.. =X
Nee das zo......maar dan iig zo dat ik dat zou kunnen doen, zo terug ozu kunnen denken dan
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 17:18
Blues
Blues is offline
Doel van 't leven? Iemand anders gelukkig te maken (alleen ben 'r tot nu bar slecht in)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:16
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik kan zo lang nadenken als ik wil, maar ik heb gewoon geen specifiek doel.

Ik wil gewoon gelukkig zijn en goed zijn voor anderen. Misschien is dat wel een doel op zich.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 21:21
Fietspomp_bv
Fietspomp_bv is offline
heb niet echt een doel in me leven
ergens ben ik dat verloren
sindsdien doe ik eigenlijk maar wat
Oud 02-02-2004, 21:35
Verwijderd
Groot worden in dat waar ik goed in ben, en een mooi leven opbouwen met mijn vriendin
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 09:06
Sahne
Sahne is offline
...doel in het leven voor mij is het doel in het leven te vinden (dit kun je ook in meervoud lezen) Veel dingen uitproberen, kijken wat je daarvan ligt en uiteindelijk kun je daar blijven plakken waar je je thuisvoelt
Oud 07-02-2004, 10:45
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Wij hadden het laatst over het doel van je leven op school....en bijna niemand kon hier een antwoord op geven....wat is jullie doel?????
Veelal stel ik tijdelijke doelen op (bijv. assertiever reageren). Zodra ik dat behaald heb, is het geen relevant doel meer..

[edit] 'gelukkig worden' vind ik persoonlijk niet erg concreet... Niet dat dat een vereiste is... nou ja, nevermind [/edit]
Oud 07-02-2004, 11:08
Verwijderd
gelukkig zijn
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 14:03
Verwijderd
Het doel is de reis...

Zoek maar zelf uit wat ermee bedoeld wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 14:51
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik denk niet dat je kan spreken van 1 doel, maar meerdere wensen/verlangens als je het hebt over je leven.

Ik wil me graag aansluiten bij de topicstartster.
Oud 07-02-2004, 17:50
Verwijderd
Ik heb eigenlijk niet iets van een doel in mn leven. Ik wil gelukkig zijn en blijven en dat proberen vol te houden tot mijn dood.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 18:02
Quiana
Quiana is offline
Ik heb meerdere doelen.
Oud 07-02-2004, 18:53
Brenda_88
Brenda_88 is offline
vraag me af wat mijn doel van het leven is,
waarom ik nog leef..
Oud 07-02-2004, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 07-02-2004 @ 19:02:
Ik heb meerdere doelen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 22:19
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Brenda_88 schreef op 07-02-2004 @ 19:53:
vraag me af wat mijn doel van het leven is,
waarom ik nog leef..
Pff, zeker gedumpt door je vriendje?

Ik heb geen enkel doel in mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 01:24
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik heb misschien geen echt bewust doel, maar wil eigenlijk wel eeuwig lol hebben en gelukkig zijn. Vrolijk kunnen zijn ook.
Dat is een eeuwig doel en een doel dat ik nooit zal kunnen bereiken.
Oud 08-02-2004, 12:09
Verwijderd
ik denk dat je het doel van je leven pas weet als je het bereikt hebt
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 12:14
Maarten
Maarten is offline
Zoveel mogelijk plezier hebben is het doel van je leven.

SIMPEL
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 12:16
Get pierced
Get pierced is offline
Mijn doel is samen met mijn vriend samen op onze motoren rijden in australie, italie of een ander mooi land met mooie wegen enz, dat is altijd een droom geweest en nu is het mijn doel om het ooit te bereiken.
Oud 08-02-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 08-02-2004 @ 13:14:
Zoveel mogelijk plezier hebben is het doel van je leven.

SIMPEL
Dat is anders niet mijn doel...

Wat mijn doel wel is, weet ik niet precies. iig gelukkig zijn, maar of je dat alleen kunt zijn wanneer je zoveel mogelijk plezier hebt? Mijn doel is ook om oud te worden met m'n vriend en onze katten (en kinderen natuurlijk ook als die er zijn) en om later een leuke baan te hebben, genoeg geld (niet per se veel, maar wel voldoende om gewoon te kunnen leven ed), in een leuk huis te wonen, gezonde en gelukkige kinderen te hebben, enz.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 14:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb niet echt een doel voor mijn hele leven, ik heb sub-doelen zeg maar. Mijn doel voor nu is mijn vwo-diploma halen en daarna in Leuven biomedische wetenschappen gaan studeren. Vind ik wel een mooi doel voor dit moment.
Oud 08-02-2004, 16:47
MR. Insecure
MR. Insecure is offline
Ik heb ook bepaalde subdoelen (wat klinkt dat mooi, moet echt in het woordenboek )... maar ff back 2 the subject.. Mijn subdoelen zijn het gym halen en het flink naar mn zin hebben.. Mijn subdoel voor later is ergens gaan wonen waar het lekker warm is en gezellig, ergens waar neit zo veel regeltjes gelden en gezeur over normen en waarden.. Waar mensen gewoon naast elkaar kunnen leven, zonder dat ze van elkaar beter proberen te worden.. Iedereen moet gewoon zo gelukkig mogelijk hebben geleefd, en dat is denk ik een echt doel wat je kan halen,door gewoon zoveel mogelijk leuke dingen te doen in je leven....
Oud 08-02-2004, 16:51
kuik
kuik is offline
mijn levensdoel is het opdoen van kennis en mezelf zoveel mogelijk algemeen ontwikkelen ...
Oud 12-02-2004, 16:08
D-But
D-But is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 30-01-2004 @ 22:46:
Mijn levensdoel is al vanaf mijn achtste duidelijk. (Ohjee, wat ben ik een cliché iets aan het vertellen nu. )
Maar ik wil schrijven en gelezen worden. Dat is mijn primaire levensdoel.

Sure, liefde, van mensen die dit primaire levensdoel begrijpen en dat zijn er helaas maar weinig. (tot nu toe slechts een leraar Nederlands)
Ik begrijp je levensdoel ook.. ...ut is namelijk ook mijn levensdoel..
Oud 12-02-2004, 16:33
LoKeNaTr
LoKeNaTr is offline
Wat je echte doel in het leven is, merk je vanzelf wanneer je het NIET doet. Gaat allemaal automatisch denk ik zo...

Vergelijk het maar met een gehaktbal van een dag oud.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten