Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2004, 16:22
merijn
merijn is offline
De Europese Unie vind het heel erg belangrijk dat wij kindertje ook eens een kijkje over de grens nemen. Niet alleen als toerist zijnde, maar om iets te leren van een ander land. Daarom hebben ze EVS bedacht.

EVS staat voor European Volunteers Service en is een programma dat jongeren tussen de 18 en de 25 voor 6 tot 12 maanden vrijwilligerswerk laat doen in een land naar keuze (binnen Europa)

In Nederland zijn een aantal zendingsorgansiaties die hierbij bemiddelen. Eentje hiervan is Stichting TofEnzo in Apeldoorn. Je kan je hierbij aanmelden en dan mag je op intakegesprek komen. Dit is geen selectiegesprek, maar meer een kennismaking. Er wordt een beetje besproken wat je zelf wil en wat de mogelijkheden zijn.

Op de website van stichting TofEnzo kan je meer dan 4000 projecten vinden waar je uit kan kiezen. Ze zijn opgedeeld in allerlei categorien dus er zit voor iedereen wel wat bij.

Als je er een paar hebt gevonden dat mail je die door naar de stichting, samen met een algemene motivatiebrief en je CV (engels). Zij gaan die projecten dan benaderen en als zij ook interesse in jou hebben kan de voorbereiding beginnen.

De Europese Unie betaalt dit hele project. Je reis, verzekering, onderdak en eten wordt voor je betaald en je krijgt ook nog een zakcentje.

Kan jij ook niet wachten om te gaan??

Kijk dan snel op http://www.europa-in.nl

Houd er wel rekening mee dat de voorbereidingen zo'n 6 maanden duren.

KNUF!! Merijn

Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 13:13.
Advertentie
Oud 06-02-2004, 13:15
merijn
merijn is offline
Vorige week vrijdag heb ik mijn intakegesprek gehad en maandag heb ik mijn motivatiebrief en CV opgestuurd.

Ik heb nu al drie reacties gehad van projecten. Deze vertelden dat ze aan het eind van de maand een keuze maken uit de sollicitanten dus dat is nog even spannend.
Oud 09-02-2004, 16:33
merijn
merijn is offline
(quote)
klinkt leuk, ik zal het eens bekijken.
Maar euhm wat wil je verder met dit topic?
Heb je het zelf trouwens ook gedaan? Zo ja wat en waar enzo
en hoe beviel het, zo niet waarom niet? (/quote)

Met dit topic wil ik mensen op deze mogelijkheid wijzen. Iedereen lijkt op zoek te zijn naar zoiets, en niemand kan het vinden. Verder kan iedereen z'n ervaringen hier delen over EVS en kunnen er vragen gesteld worden.

Ik ben nu zelf ook bezig om voor een jaar naar het buitenland te gaan via EVS. Mijn intakegesprek heb ik gehad en ook mijn motivatiebrief en CV zijn al opgestuurd naar een aantal projecten.

KNUF! Merijn
Oud 09-02-2004, 16:36
Ieke
Ieke is offline
Topic bestaat al:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=744464
Op verzoek van TS gaat deze dicht en die andere open.

Regels voor berichten