Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Het bevalt mij zeker! Het is wel redelijk moeilijk maar het hangt er ook erg van af hoe gemotiveerd je bent. In het eerste jaar moet je erg hard werken. Je krijgt behoorlijk veel wiskunde in de eerste twee jaar maar dat heb je later ook nodig. Als je eenmaal het eerste jaar bent doorgekomen wordt het daarna beter te doen (als je tenminste niet te veel vakken moet inhalen uit het eerste jaar). De docenten hier zeggen (en daar hebben ze denk ik wel gelijk in): Willen is Kunnen. Als je het niet erg vindt om er veel mee bezig te zijn (minimaal zo'n 40 uurtjes in de week) is het goed te doen. Het hangt er ook heel erg vanaf welke richting je op wil. Als je experimenteel werk wil gaan doen is dat wat makkelijker als theoretisch. Dit heeft niets met de moeilijkheid te maken (OK wel een beetje) maar meer met het feit dat je een hele zooi extra wiskunde moet doen. Hieronder staat een site van de studie natuur&sterrenkunde in Leiden:
www.leidenphysics.com Als je nog vragen hebt kun je me ook even mailen. Je kan ook eens komen kijken. Er zijn proefstudeer dagen, masterclasses en meeloopdagen waar je kan zien hoe het er hier aan toe gaat. Succes ermee!
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Iedereen die natuurkunde wil studeren, kan het. Je moet je veel inzetten en niet iedere avond tot diep in de nacht in de kroeg hangen, maar je hebt heus nog wel vrije tijd. Je hoeft heus geen genie te zijn om het te halen. Ik studeer zelf in Groningen en daar is veel begeleiding. Je krijgt vaak tussentijdse toetsen en moet huiswerk inleveren. Ik vond het zelf schoolser dan op de middelbare school. Natuurkunde is misschien moeilijk, maar het is wel een uitdaging. Als ik nu rechten zou studeren, zou ik me dood ongelukkig voelen. Je moet er misschien harder voor werken, maar je leert ook veel meer. Zo genoeg geslijmd? Ook de RuG heeft trouwens open dagen en ook meeloopdagen. Je kunt dan 'een dag student' zijn. Dan krijg je proefcolleges en practica om zo te kijken hoe het is om student te zijn.
||
![]() |
Citaat:
![]() Groetjes Ben(die zelf ook theoretische natuurkunde wil studeren, maar dan wel gecombineerd met sterrenkunde ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Technisch natuurkunde studeren? Demiqas | 5 | 28-06-2015 14:28 | |