Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2004, 20:10
Annemiek!!
Annemiek!! is offline
hoi hoi........
even andere meningen horen............
K heb nu dik 6 maanden vriend en t is hardstikke leuk!! heel gezellig en errug leuk!! We laten elkaar best wel vrij: we zien elkaar neit dag en n8 en uit met andere vrienden en vriendinnen is echt geeeen probleem

Maar ik zit toch met sommige dingetjes in mn maag:
Dat we elkaar zo vrij laten wordt door veel mensen raar bekeken: als hij alleen uit gaat op zaterdag kijken mn vader en moeder weer met n scheef oog om: oh gaat hij alweer alleen uit??? Beste vriendin: ooh heeft hij nog steeds niks van zich laten horen, doet hij nou nooit eens wat extra's voor je?

Van de ene kant vind ik t wel lekker hoe het gaat: t is nl ook weer niet zo dat we meer vrienden zijn dan vriendje vriendinnetje..We kunnen ook wel heel romantisch zijn enzo maar soms als ze zo kijken dan kriebelt het zo....Als een vriendin weer verteld dat haar vriend haar weer eens verrast heeft met iets liefs...gewoon omdat ie zo van dr houdt...das toch ook heel erg leuk

Heb t er wel eens met m over gehad en hij zegt dat dit zijn eerste echte langere relatie is voor serieus en dat hijdat niet echt gewend is, zich er niet eg raad mee weet...maar t begint gewoon nu toch eg te irriteren.......Wat meot ik doen!? Toch blij zijn dat ik een fijne relatie heb waarbij ik weer dat hij gek op me is en lekker gek kan(mezelf) blijven doen...of toch eens pisst worden omdat ie ook altijd alle ''specialere'' dingen vergeet (een half jaar zeg ik m zo n 7x en dan vergeet ie t nog!!)

Eerste boeide t me allemaal nix, maar merk dat ik me er soms erg aan irriteer en dat dat een steeds belangrijkere rol gaat spele
What do you think!?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2004, 20:38
Parabola
Parabola is offline
Misschien dat je er nog eens met hem over kan praten? En niks aantrekken van je ouders/vriendin, je geeft zelf al aan dat je het heel leuk en gezellig vind, daar gaat het denk ik toch om, dat jij je goed voelt bij de vrijheid die jullie elkaar geven? Ik hoop dat je eruit komt
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 21:26
ZerO
ZerO is offline
Mijn vriend en ik geven mekaar vaak de ruimte om te doen wat we zelf leuk vinden. Daar is niks mis mee. Je bent dus niet de enige.Je moet blij zijn dat je zo'n relatie hebt. Probeer je de mening van andere wat je relatie betreft te negeren. Je geeft toch zelf aan dat je er blij mee was, totdat mensen opmerkingen over begonnen te maken.
Dat je beste vriendin het gek vind dat je vriend niet met verassingen aankomt en dat je ouders het maar raar vinden dat hij niet elke zaterdag met je uitgaat ja dat is dan hun probleem.
Tuurlijk is het moeilijk om hun mening te negeren, maar daardoor word je ontevreden over je relatie en gaat eisen stellen die je vriend niet na kan komen. Omdat hij nou eenmaal niet ervaren is wat relatie betreft en omdat hij gewoon geen romanticus is en bovendien vergeetachtig is neem ik aan .
Je moet er overheen proberen te kijken. Er zijn zat andere dingen die een relatie leuk maken.
Je bent toch op hem verliefd geworden, het ging de eerste 6 maanden goed en toen had je er schijnbaar geen problemen mee dus waarom zou je je nu druk maken?

Laatst gewijzigd op 18-02-2004 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 14:43
Bodien
Bodien is offline
als jij het leuk vindt hoe het nu gaat is er geen probleem...je zou miss kunnen voorstellen om eens samen uit te gaan, dat kun je zo af en toe doen en wie weet vindt hij dat ook heel leuk!! suc6 verder!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 15:01
*Madel*
*Madel* is offline
Niet teveel aantrekken van wat andere zeggen en gewoon doen waar jij en je vriend je prettig bij voelen!! Als jullie het op deze manier goed geregeld vinden is dat toch prima? Dan moet je je niets aantrekken van meningen van andere want het is uiteindelijk ook hun zaak niet
Oud 19-02-2004, 16:43
sas_andrea
sas_andrea is offline
duidelijk maken wat je voelt... dus niet meteen boos worden, maar ook niet over je heen laten lopen. praten. dat moet toch wel kunnen met je vriend?
Oud 19-02-2004, 16:47
ABrules
ABrules is offline
waarom trek jij je iets aan van andere mensen? die weten er toch niks van

vind je het nu irritant omdat andere vriendjes dat soort dingen wel doen? of omdat je het zelf nu ook wil...

het lijkt mij wel ideale relatie eigenlijk(A) maar ja, dat vind ik en jij vind wat jij vind... klaar!
Oud 19-02-2004, 16:50
AngelLena
AngelLena is offline
Relatie is gebaseerd op:
1. vertrouwen
2. wederzijds respect
3. geven en nemen

De punten 2 en 3 zal hij dus ook in acht moeten nemen. Als jij je ergens erg aan irriteerd of je er niet prettig bij voelt, hoort hij daar normaal met jou over te kunnen praten, compromis kunnen stellen etc.

Kan hij dat niet: dan heb je geen relatie.

Andersom geldt natuurlijk hetzelfde. Als jij neemt, moet je ook geven.
Oud 19-02-2004, 22:53
Avondel
Avondel is offline
Ik herkende me hier wel in.

Een paar jaar geleden kreeg ik het met mijn vriend. We waren heel erg verliefd (vanzelfsprekend misschien), zagen elkaar heel vaak en ik kreeg heel veel lieve mailtjes. Na een tijdje werd dit minder. WE hadden allebei onze eigen vrienden en zagen elkaar een paar keer in de week.
Op zich bemoeiden we ons toen helemaal niet met elkaar. Soms was dit wel handig, maar ik voelde me hier niet op mijn gemak bij.

Ik vond het vervelend als mensen zo deden als jou vriendin. Van doet hij dan nooit iets liefs? Ze geven je dan het gevoel alsof het raar is hoe jullie tegen elkaar doen en dat maakt je alleen maar aan het twijfelen.
Ook vond ik het (achteraf gezien) vervelend als ze zo deden, omdat ik eigenlijk zelf ook wel wilde dat we elkaar wat meer zagen en eigenlijk wilde ik ook dat hij zich wat meer met mij bemoeide en ik met hem.

Het ging uit, maar na een jaar ging het weer aan...

Hij was erachter gekomen dat hij toch wel wat meer voor mij over mocht hebben. Ik wist helemaal niet dat hij dat zo had gezien. Ik zag het gewoon als een vrije relatie (wel eeen monogame hoor)

Nu hebben we meer over elkaar te zeggen. Praten we meer over dingen die ons dwarszitten en doen we meer dingen gezamenlijk als uitgaan. Ik voel me hier veeel prettiger bij.

Volgens mij heb jij stiekem ook wel dat je liever een 'intiemere' relatie hebt zoals ik het maar even noem.
Maar als dat ook zo is.. tja wat zou je daaraan kunnen doen. Je kunt hem niet zomaar veranderen natuurlijk. Maar misschien zou je hem kunnen belonen als hij een keer iets liefs doet en hem af en toe hints geven.. Ook kun je er met hem af en toe over praten en vragen of hij soms iets liefs wil doen.

Laatst gewijzigd op 19-02-2004 om 22:59.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 11:24
L4dy_c
L4dy_c is offline
ten eerste vind ik dat je je zelf niks van aam moet trekken wat andere mensen ( vrienden ect) van jou relatie vinden / zeggen.
geen 1 persoon is het zelfde dus relatie's is niet altijd zelfde.
het kan ook z'n dat je vriendin jarloers op jou is omdat jullie elkaar vrij laten. en ook nog dingen zonder elkaar doen.
en als jij je vriend verrast met een leuk kadotje doet die misschien later ook wel bij jou..

su6
Oud 20-02-2004, 12:27
PardonMe
PardonMe is offline
Laat de mening van anderen je relatie niet te veel beinvloeden.
Misschien 'mis' je die dingen nu alleen maar, omdat anderen je het idee geven dat het zo 'hoort' in een relatie..
Je was toch zelf ook happy met zo'n vrij relatie? Ik zou dat wel een beetje koesteren, want ik denk dat er genoeg mensen zijn die van hun partner niet zo vaak alleen uit mogen gaan ofzo..

Als je bepaalde dingen toch echt mist, dan zou je met hem daarover moeten praten.. Je moet niet zomaar boos worden op hem daarover, ik denk niet dat hij dan zal begrijpen waarom je boos bent.
Vertel hem wat je leuk zou vinden bijvoorbeeld, doe het eens bij hem (geef hem een voorbeeld..).
Dit is voor hem zijn eerste serieuse relatie, hij weet waarschijnlijk niet precies wat je van hem verwacht..
Oud 21-02-2004, 12:28
Verwijderd
Dus jullie hebben elk een eigen leven en zijn daar blij mee, maar je zit er wel mee dan andere mensen daar niet blij mee zijn? Nou, laat die andere mensen lekker. Het is heel normaal en ook heel gezond en verstandig om allebei ook je eigen dingen te doen, en als jullie daar vrede mee hebben dan doe dat toch al helemaal?

Dat hij speciale dagen vergeet, dat heeft natuurlijk niet met het 'vrijlaten' te maken maar komt wss gewoon doordat hij vergeetachtig is. Dat kun je vervelend vinden ja, en als je het vervelend vindt dan kun je daar het beste met hem over gaan praten, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 12:36
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Mijn vriendje en ik laten elkaar ook vrij in onze relatie. Gewoon omdat we het allebei belangrijk vinden ook een eigen leven te hebben met onze eigen vrienden, hobby's, etc. Het gaat prima zo en ik ben er ook helemaal tevreden mee. Ik zou niet anders willen en hij ook niet trouwens. Toch zijn er inderdaad mensen die dat niet begrijpen, bijvoorbeeld dat wij vaak apart (met onze eigen vrienden uitgaan), dan krijg je reacties van 'ow, dat is het begin van het einde..'
Pffff, laat ze maar praten, ik weet wel beter. Het gaat prima tussen ons en wat de rest van de wereld daar van denkt, is niet belangrijk.
Oud 21-02-2004, 13:00
Firefly182
Firefly182 is offline
nou ja, lijkt me duidelijk. Iedereen zegt 't al: als jij er blij mee bent en je door anderen gaat irriteren aan je relatie had je je er eigenlijk niet naar moeten luisteren.
Als jullie er blij mee waren is dat goed genoeg. Op mijn relatie hebben ook mensen commentaar, maar ik doe 't zoals ik het wil en niet zoals het geacht wordt te lopen.

Maar goed, heb 't met 'm erover. Dan komen jullie er zelf wel uit.
Oud 21-02-2004, 15:55
ilse
ilse is offline
ik denk dat je relatie iets is tussen jullie twee, dat heeft niets te maken met de rest van de mensen die zich er mee bemoeien. Ik denk dat je gewoon moet kijken of je er nou wel of niet blij mee bent hoe het gaat, en daarbij dan totaal niet af gaat op wat anderen zeggen. als jij het lekker voelt lopen, doe je het toch lekker zo? als ik jou was zou ik het er wel nog een keer met hem over hebben dat het je irriteert, maar laat je vrienden je niet te veel beinvloeden! suc6!
xxx ilse
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 23:21
Avondel
Avondel is offline
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat je er nu zelf van vindt....
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 16:50
Annemiek!!
Annemiek!! is offline
nou allemaal heeeeeeeel erg bedankt voor jullie leuk advies en t heeft ook GEHOLPEN!

Dat nix van anderen aantrekken enzo dat klinkt heel erg goed en ook wel logisch maar in de praktijk werkt het niet helemaal zo...ik ben geen mietje die over achteraan huppelt maar ik hecht wel waarde aan mn ouders en beste vriendin....die kunnen mij toch ook erg goed en hebben het beste met me voor. Maar misschien meot ik er soms wel wat meer lak aan hebben zodat ik niet ga twijfelen als t neit nodig is.......
Nou ik heb me in t weekend eens even LEKKER uitgepraat tegen mn vriend......Was eg fijn 8eraf...t begon beetje geirriteerd maar later bleek dat we toch erg eens waren dus dat was heel fijn.....onder het motto: ''allebei een beetje water bij de wijn'' kom je heel erg ver!!! Tis nu heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk gezellig en ik ben er helemaal meej!!!
Danke!! en nog fijne vakantie voor iederen met vakantie!!!!

Mzzls Annemiek!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 17:09
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind dat het moet kunnen je dat je elkaar de ruimte geeft, zolang mijn vriendin maar niet met anderen gaan flirten en zo. Bijvoorbeeld: als we samen uit zijn mag ze ook wel eens lachen en dansen met mijn vrienden want ik weet dat zij me het niet aan doen om haar van me af te pakken en andersom ook niet. En ik zie haar ook (nog) niet elke dag. Alleen maar leuk, als je elkaar elke dag ziet dan weet je op een gegeven moment waar je het ook niet over moet hebben of wat je moet gaan doen... op een gegeven moment wordt het saai. En naast mijn vriendin heb ik nog veel meer dingen die ik wil doen in mijn eentje (fitnessen, vrienden, computeren), dat wil ik ook blijven doen. Boeit niet of het met of zonder haar bijzijn is, maar dan heb je ook wat meer variatie in je vrije tijd dan alleen maar met je vriendin omgaan.
Oud 27-02-2004, 20:23
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
als JULLIE je er goed bij voelen is er toch niks loos laat je niet beinvloeden door hun! als jij t gezellig vind zo dan laat t lekekr zo... ieder zn eigen keus toch? ik zou t niet kunnen maar ik respecteer ieder zn mening.. niet iedereen is het zelfde van karakter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten