Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Bekijk resultaten poll: wat voor huisdier zou je dan willen zijn?
hond 48 28.92%
kat 73 43.98%
konijn 5 3.01%
cavia 7 4.22%
vis 2 1.20%
kanarie 1 0.60%
hamster 2 1.20%
ratje 4 2.41%
fret 7 4.22%
iets anders... namelijk.... 17 10.24%
Aantal stemmers: 166. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2004, 13:33
Verwijderd
zou ik wel een hond willen zijn. lijkt me leuk om verwend te worden door de baas en lekker een lui honden levendje te hebben.
Advertentie
Oud 18-03-2004, 13:35
forumfreakie
forumfreakie is offline
een hond lijkt me wel leuk. Maar mn moeder vind het niets.
Oud 18-03-2004, 13:37
Boogie
Boogie is offline
---> Flora & Fauna
Oud 18-03-2004, 13:39
Mederiacvm
Mederiacvm is offline
Ik zou wel een kat willen zijn.
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 18-03-2004 @ 14:37:
---> Flora & Fauna
owhja daar kan ie ook heen, vond m hier ook wel passen
Verwijderd
Kat, zo'n lekker lui beest... dan zou ik eerst een hele dag voor het raam gaan liggen slapen. Dan wandel ik lekker arrogant (doch lief) door het huis, alsof het van mij is. Ik rek en strek een beetje, gaap lekker languit, vreet een paar brokjes en spring daarna lekker weer voor het raam om even naar buiten te kijken.

Oh, dat lijkt me echt heerlijk
Oud 18-03-2004, 13:40
Copycat
Copycat is offline
een slang
Oud 18-03-2004, 13:44
Belle
Belle is offline
een kat, eerst dacht ik aan een rat, maar die hebben zoveel gezondheidsproblemen dat ik dat liever niet wil
Oud 18-03-2004, 14:09
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-03-2004 @ 14:39:
Kat, zo'n lekker lui beest... dan zou ik eerst een hele dag voor het raam gaan liggen slapen. Dan wandel ik lekker arrogant (doch lief) door het huis, alsof het van mij is. Ik rek en strek een beetje, gaap lekker languit, vreet een paar brokjes en spring daarna lekker weer voor het raam om even naar buiten te kijken.

zoiets hier ook ja
Oud 18-03-2004, 15:40
Co
Co is offline
een vis

die hoeven niks te doen, hebben volgens mij het minste bewustzijn, het kortste geheugen. Mijn visje ziet er altijd zeer tevreden uit

alleen hoop ik wel dat mij baasje een groot aquarium voor me koopt
Oud 18-03-2004, 16:46
C'est moi
C'est moi is offline
een fruitvliegje lekker kort leven maar toch intens!!
Oud 18-03-2004, 17:19
grandmommy
grandmommy is offline
een kat om eerder genoemde redenen... damn, wat is dat beest van ons een lui varken...
Oud 18-03-2004, 18:19
elledc
elledc is offline
katten zijn vieze beesten.
honden zijn cool
Oud 18-03-2004, 18:52
Ireentje
Ireentje is offline
Een paard, ik besteed veel tijd aan de paardjes en het lijkt me echt wel vet om eens te kunnen kijken hoe het is om een paard te zijn. Ook zou ik wel eens een rengalopje willen doen
Oud 18-03-2004, 18:54
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 18-03-2004 @ 19:19:
honden zijn cool

Lieve schat katten zijn veel hygienischer dan honden maar ok
Oud 18-03-2004, 18:56
Verwijderd
Konijn of egel (mah dat is geen huisdier)
Oud 18-03-2004, 19:16
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
honden zijn cool
katten zijn veel hygienischer..

ik zou zelf een kat willen zijn, en dan buiten mogen lopen, ik zou eerst lekker wat brokjes eten, dan buiten beetje rondzwerven, schuttingen in 1 keer opspringen enzo, heerlijk! beetje achter vogels aanzitten (maar ze niet vangen, das zielig) dan weer naar huis, brokjes eten en op schoot gaan slapen, of in de vensterbank boven de verwarming.
geweldig, wat lijkt me dat heerlijk!
Oud 18-03-2004, 19:55
Dolores
Dolores is offline
Een kat!! (redenen: zie post van Andijvie en AlopiA)
Oud 18-03-2004, 19:56
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Guusie schreef op 18-03-2004 @ 19:56:
Konijn of egel (mah dat is geen huisdier)
Wat is er nou leuk aan een egel?
Oud 18-03-2004, 20:07
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Co schreef op 18-03-2004 @ 16:40:
een vis

die hoeven niks te doen, hebben volgens mij het minste bewustzijn, het kortste geheugen. Mijn visje ziet er altijd zeer tevreden uit

alleen hoop ik wel dat mij baasje een groot aquarium voor me koopt
Een goudvis heeft een geheugen van 3 sec. geloof ik dus het maakt hem niet of zijn aquarium groot of klein is. Hij denkt gewoon:''hey hier ben ik nog nooit geweest'' en ''hé wat een leuk kasteel''
Oud 18-03-2004, 20:10
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
honden zijn cool
Honden zijn juist de vieze beesten, die poepen waar ze willen enz en snuffelen en lebberen overal aan. Daaraantegen zijn katten veel beschaafder en besteet 1/3 van de tijd dat ie wakker is aan zichzelf wassen en graaft eerst een gat voordat ie gaat poepen..
Oud 18-03-2004, 20:10
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-03-2004 @ 14:39:

zoiets ja.....
Oud 18-03-2004, 20:45
Verwijderd
Citaat:
dionnetje schreef op 18-03-2004 @ 20:56:
Wat is er nou leuk aan een egel?
Mag ik een winterslaap houden (ja dat kan bij meerdere beesten I know)
Oud 18-03-2004, 20:55
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Guusie schreef op 18-03-2004 @ 21:45:
Hehe dan kan ik wel leukere dieren bedenken Maar goed, als jij graag een egel wilt zijn
Oud 18-03-2004, 22:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ben de eerste die cavia kiest zo te zien?
Mja cavia omdat die lief zijn.
Maar ik wil ook wel een hond zijn hoor... die hecht zich van alle dieren toch wel het meest aan mensne. En van andere dieren dan huisdieren wil ik een vogel (iedereen die ik niet moet op hun kop schijten) of een aap (lekker klimmen en gek doen) zijn.
Oud 19-03-2004, 12:32
Verwijderd
Kat. Lekker de hele dag geaaid worden, als je er geen zin meer in hebt spring je van die schoot af en ga je lekker in de zon liggen soezen. Je kan doen wat je wilt, met één kopje heb je al je wandaden weer goedgemaakt.
Hond lijkt me echt helemaal nix. Beetje op vaste tijden meegesleurd worden om "gezellig een eindje te gaan wandelen" . Als kinderen pijnlijk aan je oren trekken mag je niet bijten want dan word je afgemaakt. Als een kat iemand bijt dan was het waarschijnlijk je eigen schuld . Kat .
Verwijderd
Kat. Lekker de hele dag geaaid worden, als je er geen zin meer in hebt spring je van die schoot af en ga je lekker in de zon liggen soezen. Je kan doen wat je wilt, met één kopje heb je al je wandaden weer goedgemaakt.
Hond lijkt me echt helemaal nix. Beetje op vaste tijden meegesleurd worden om "gezellig een eindje te gaan wandelen" . Als kinderen pijnlijk aan je oren trekken mag je niet bijten want dan word je afgemaakt. Als een kat iemand bijt dan was het waarschijnlijk je eigen schuld . Kat .
Verwijderd

Die andere beestjes leven te kort, ik wil niet in een hokje zitten, en goudvissen gaan meestal ook wat te snel dood doordat men er snel op uitgekeken is .
Oud 19-03-2004, 12:37
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
Guusie schreef op 18-03-2004 @ 21:45:

Die beesten hebben overdreven last van vlooien
Lijkt me erg vervelend.
Oud 21-03-2004, 09:38
Lionheart
Beetje belachelijk dit.

Kat.
Oud 21-03-2004, 09:45
Stefanie
Stefanie is offline
Doe mij maar een hond
Oud 21-03-2004, 10:29
Silver rain
Silver rain is offline
Ik zou wel een fretje willen zijn als ik zou moeten kiezen
Oud 21-03-2004, 15:27
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Guissie schreef op 18-03-2004 @ 21:07:
Hij denkt gewoon:''hey hier ben ik nog nooit geweest'' en ''hé wat een leuk kasteel''
Een goudvis denkt niet.

Ik zou het liefst een kat willen zijn. Die eigenzinnigheid en die vrijheid om te rusten en te spelen bevallen mij wel.
Oud 22-03-2004, 17:34
fib
fib is offline
een huisbig
Oud 22-03-2004, 20:17
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
honden zijn cool
ookal houd ik meer van honden, honden zijn vies. Die van ons rollen de hele dag door de paardenmest en soms eten ze het nog op ook (om vervolgens een lekker lieve lebber over je wang te geven). Maar ik vergeef ze als ze stinken, want ze kijken zo lief
maargoed, ik zou wel een fret willen zijn, lekker beetje spelen, afentoe loslopen, lekker stinken.
Oud 24-03-2004, 14:51
Silvie
Silvie is offline
Een vogel
Oud 25-03-2004, 21:04
Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Ratjes!!!!!!
Voor een paard heb ik geen tijd, katten kunnen hier in huis niet, dus mijn ratjes zijn de ideale huisdieren
Oud 28-03-2004, 11:26
Belle
Belle is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 25-03-2004 @ 22:04:
Ratjes!!!!!!
Voor een paard heb ik geen tijd, katten kunnen hier in huis niet, dus mijn ratjes zijn de ideale huisdieren
huh? het gaat erom wat JIJ wilt ZIJN, niet wat je hebben wilt
Oud 28-03-2004, 16:39
AngelLena
AngelLena is offline
Een kat. Vrijheid blijheid, gaan en staan waar je wilt, en toch eten krijgen en liefde krijgen van de baasjes (of personeel, is maar hoe je het noemt) onder voorwaarde dat het goede baasjes zijn met geld voor de dierenarts als het nodig is en weten wat ze me te eten geven en hoe ze me moeten verzorgen.
Oud 28-03-2004, 20:51
Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Citaat:
Belle schreef op 28-03-2004 @ 12:26:
huh? het gaat erom wat JIJ wilt ZIJN, niet wat je hebben wilt
Uh.... ja

Maargoed, wat zou ik willen zijn.... kat is wel leuk idd, heerlijk relaxed leven!
Maar ik zou ook best een ratje willen zijn hoor. Met een stel soortgenoten in een leuke kooi, veel om snoepjes zeuren, lekker bij de slaaf knuffelen op zn tijd. En als ik vind dat ik er niet vaak genoeg uit mag? Dan ga ik heeel hard aan de tralies knagen, of kei-veel papier scheuren, of alles van de verdiepjes af gooien...
Oud 28-03-2004, 23:20
phensicske
phensicske is offline
Oh, ik dacht welk huisdier je zou kiezen als je één nam en heb voor de hond gekozen...

In feite zou ik liever kat zijn. Lekker rondhangen 's nachts, waar je maar wil en ik ben een nachtmens, zodus.
Je krijgt dan nog eens elke dag je eten voorgeschoteld als je van buiten komt en kunt je dan laten strelen en beknuffelen door je baasje(s).
Of als je geen zin hebt rond te hangen, kan je je in de zetel smijten en de hele dag blijven liggen ronken.

En ja, een kat heeft zeven levens.

Alhoewel..ik ben vegi, 't zou een probleem worden denk ik.
Oud 30-03-2004, 20:30
happyjoyce
happyjoyce is offline
Ik heb gekozen voor een kat.
Je hoeft als kat de hele dag niets te doen en kan alleen maar liggen luieren en slapen. En lekker geknuffelt worden door je baasje.
Oud 30-03-2004, 21:43
Linda
Linda is offline
Absoluut een kat
Oud 30-03-2004, 21:54
misael
misael is offline
Kat! Katten zijn tegek, we hebben er al twee maar er kunnen er nog meer bij. Als we een groter huis hebben dan
Oud 01-04-2004, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 18-03-2004 @ 23:43 :
Ik ben de eerste die cavia kiest zo te zien?
Mja cavia omdat die lief zijn.
Maar ik wil ook wel een hond zijn hoor... die hecht zich van alle dieren toch wel het meest aan mensne. En van andere dieren dan huisdieren wil ik een vogel (iedereen die ik niet moet op hun kop schijten) of een aap (lekker klimmen en gek doen) zijn.
Ik wil ook wel een cavia zijn. Die zijn lief en ze piepen zo leuk. Aangezien ik nu ook al veel hum denk ik dat het cavia-schap me goed af zal gaan. Lekker de hele dag sla en worteltjes eten... Dat lijkt me wel wat!
Oud 01-04-2004, 18:18
pure_evil
pure_evil is offline
een kat, die binden zich niet echt aan het baasje, maar aan de voederplaats, dus lekker vrij en blij buiten....ik zou als kat alleen geen vogeltjes vangen!
Oud 01-04-2004, 20:56
Q
Q is offline
Toen ik vandaag bij de achterdeur naast de kat zat, die dicht tegen mij aan lag, dacht ik even. Het is toch wel lekker om een kat te zijn. Het is fantastische om zo'n beestje te zien genieten wanneer je hem onder zn kinnetje aait of wanneer hij door middel van zijn koppie onder je hand te schuiven aangeeft dat die geaaid wilt worden. Prachtig beest is het, de kat.
Oud 02-04-2004, 11:02
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik zou hond willen zijn, lekker luieren, eten en drinken krijgen, af en toe een lekkere wandeling en eindeloos spelen spelen met andere honden.
Oud 02-04-2004, 21:31
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Ik zou wel een vogel willen zijn. Gewoon lekker rondvliegen door de lucht!
Oud 02-04-2004, 22:46
Belle
Belle is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 28-03-2004 @ 21:51 :
Uh.... ja

Maargoed, wat zou ik willen zijn.... kat is wel leuk idd, heerlijk relaxed leven!
Maar ik zou ook best een ratje willen zijn hoor. Met een stel soortgenoten in een leuke kooi, veel om snoepjes zeuren, lekker bij de slaaf knuffelen op zn tijd. En als ik vind dat ik er niet vaak genoeg uit mag? Dan ga ik heeel hard aan de tralies knagen, of kei-veel papier scheuren, of alles van de verdiepjes af gooien...
of je zit in een dierenwinkel, daar komen mensen je halen, in het beste geval behandelen ze je lief, in het slechtste geval zijn het mensen met slangen. Bovendien ben je eigenlijk al ziek, en heb je al heel wat broertjes en zusjes zien sterven.Eigenlijk mis je je mama nog teveel, want je bent pas 3 weekjes oud, tsja dat verkoopt beter. In weer een ander geval word je gekocht voor de kinderen en zijn die na een week op je uitgekeken. Wat dan? met een beetje geluk kom je in de opvang, maar voor hetzelfde geld laten ze je los op straat..
Ondertussen heb je nog steeds last van pijntjes en benauwdheid.

Nee dank je, ik zie dagelijks te veel rattenleed om een rat te willen zijn

Regels voor berichten