Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Denk je dat het er ook mee te maken heeft, of je wel of niet 'geloofd'? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Niemand kan alles voorzien. Er kunnen nu eenmaal dingen gebeuren waardoor de hele situatie verandert. Er scheiden ook niet voor niets zoveel mensen, liefde is vergankelijk. Scheiden onmogelijk maken is een stap terug naar de middeleeuwen. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die aantekening gemaakt hebbende, sluit ik me overigens bij je aan. Onvoorziene omstandigheden, zogezegd.
||
Citaat:
![]() Vroeger scheidden er veel minder mensen, misschien kwam dat wel doordat ze geloofden. Ze geloofden dat het slecht was om te scheiden, want zo had God het niet voorzien... Heeft het met geloof te maken dat steeds meer mensen scheiden? Omdat ze de bijbel niet meer qua inhoud kennen, weten we dus ook niet meer wát we fout doen....Ook al is het fout; we denken van niet, omdat niemand ons meer op de vinger tikt als we iets verkeerd doen.... |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk eerder dat het met de maatschappij zelf te maken heeft. Meer individualistischer, minder gezinsgericht. Dan krijg je vanzelf dat iets als scheiden veel meer geaccepteerd wordt. Dat was vroeger (ongeacht welke "vroeger") namelijk niet het geval. Ook al was het misschien juridisch gezien mogelijk om te scheiden, de sociale druk maakte het zeer lastig. Dus dat er toen minder mensen scheidden is niet zo opzienbarend. Edit: haakje vergeten |
![]() |
|
![]() |
![]() Zeker over het hoofd gezien. Maar goed, dan kunnen we nog twisten over de betekenis van "mogelijk" in dit verband. ![]() Hoe kan het overigens, dat de naam van degene van wie je citeert "de TS" is?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik vind dit wel kunnen mits er gewoon overleg gepleegd wordt. De vader moet er wel voor zijn kind zijn, maar als er geen liefde meer is voor de vrouw schieten ze daar ook niets mee op.
De vader zou allicht een groot deel van de zorg van het kind op zich kunnen nemen en zo de lasten van de moeder verlichten. Maar ik vind zeker dat de man bij de vrouw weg mag gaan, je hebt toch ook niets aan ongelukkig zijn? dat zal het kind alleen maar in de weg staan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Is jouw school goed bezig? Discussies bij Trouw Simon | 7 | 20-02-2010 18:03 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Evaluatie geen Tiswah topic Kitten | 72 | 11-05-2009 20:46 | |
Dubbele nationaliteit II Gatara | 500 | 25-03-2007 00:28 | |
Worden gelovigen voorgetrokken? Gatara | 120 | 15-02-2007 11:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Meeroken schadelijker dan gedacht Gatara | 125 | 20-11-2003 11:32 |