Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- heb je veel projecten/werkgroepen? of is het voornamelijk alles in je eentje doen? - moet je veel verslagen schrijven? - hoeveel tentamens heb je per toetsweek? wil beetje inschatten hoeveel werk het is, helemaal omdat ik een hbo-propedeuse persoontje ben dus wil het zeker niet onderschatten voor ik er eventueel aan begin ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
in het eerste jaar heb je eigenlijk geen samenwerk opdrachten. werkgroepen heb je per vak 1x in de week 3 uur. per blok volg je 2 verplichte vakken. naast werkcollege heb je 2 uur hoorcollege per vak. je moet veel - in principe alles - alleen doen, je werkcollege voorbereiden etc is allemaal zelfstudie. de stof wordt vervolgens in de werkgroep besproken. maar je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen samen met anderen colleges voor te bereiden, boeken samen te vatten etc. Citaat:
er zijn veel schriftelijke opdrachten bij, ja. voor dit eerste jaar geldt: eerste blok: 1 werkstukje van 5 pagina's, 2 bronnenkritieken van ong 2 pagina's. tweede blok: 1 essay van 1000 woorden, 1 werkstuk van 12 pagina's. derde blok: 1 essay van 2000 woorden, 2 essays van ong 3 kantjes. vierde blok: 2 essays van ong drie kantjes en nog een schriftelijke opdracht van ong dezelfde omvang, denk ik (moet ik nog maken ![]() meestal is er bij elk vak - geldt ook voor latere jaren - wel een schriftelijke opdracht. Citaat:
afhankelijk van het aantal vakken en de inhoud van de vakken. dit blok had ik twee tentamens in de tentamen week, de eerste twee blokken maar één. bij een vak van het eerste vak had ik wel tussendoor en in de tentamenweek een tussentoets. er zijn - bij ons - vier tentamenperiodes en in principe sluit je de meeste vakken af met een schriftelijk tentamen, sommige vakken rond je af met het maken van een werkstuk oid. de toetsing van een vak is gewoon verschillend per vak. Citaat:
maar nogmaals, als je er lol in hebt moet je je daar geen zorgen om maken... |
![]() |
||
Citaat:
en in het eerste blok krijg je bij ons historisch ambacht, waarbij je leert 'zoeken', bronnenkritiek leveren en voetnoten etc maken. in het tweede blok krijf je onderzoeksseminar 1 waarvoor je een werkstuk maakt en er enigszins aandacht besteed wordt aan het hoe en wat, maar in feite wordt er wel van je verwacht dat je daar al enige vaardigheid in hebt en verder leer je dat al doende. presentaties houden heb je geen algemene module oid voor, gewoon kwestie van doen, met behulp van wat aanwijzingen hooguit. ik vind het in principe ook geen pretje, maar iedereen moet het doen en uiteindelijk word je er wel beter in.. zeker als je een beetje een goeie sfeer hebt in je werkgroep is dat niet echt iets om je zorgen over te maken... |
![]() |
||
Citaat:
in het eerste jaar krijg je gewoon de volledige basis, en al wordt er soms te vaak van uit gegaan (vind ik) dat alle studenten een hele uitgebreide algemene ontwikkeling hebben, is het wel te doen, denk ik. in ieder geval hoef je volgens mij niet heel goed te zijn in geschiedenis en voorkennis is ook niet echt nodig, als het je maar interesseert |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
afhankelijk van je richting kun je wel boeken in andere talen krijgen, maar daar kies je dan dus voor. het eerste jaar is iig alleen veel engels en daarnaast nederlands. (5 boeken engels tegenover 2 boeken nederlands, als ik het goed heb) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
WO Geschiedenis studeren, doen of niet? GooreThomas | 2 | 30-09-2010 12:53 | |
Studeren |
Geschiedenis op HBO niveau Logix | 5 | 22-06-2009 13:18 | |
Algemene schoolzaken |
Is de universiteit zwaarder dan (6)VWO? Yab-Yum | 103 | 02-04-2007 09:11 | |
Algemene schoolzaken |
Krijg ik geen stufi meer als ik weer stop? Severus | 28 | 08-01-2006 14:43 | |
Algemene schoolzaken |
Hoe hebben jullie jullie nieuwe studie uitgekozen? Verwijderd | 30 | 30-08-2005 20:38 | |
Studeren |
talen/geschiedenis/lerarenopleiding happycat | 7 | 05-11-2004 21:15 |