Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Waarom stel je een vacuum gelijk aan een plaats waar geen zwaartekacht heerst? De een kan volgens mij best goed zonder de ander..ofwel ze zijn volgens mij 'onafhankelijk' van elkaar...Op een plaats waar geen zwaartekracht heerst is wel massa en massa dichtheid (en volume). Er heerts alleen geen zwaartekracht die je hier van de aarde voelt....die alles als het waare naar zich toe trekt en zo een gewicht aan een voorwerp mee geeft.
|
![]() |
Ik vin het knap als je een plaats kunt vinden zonder zwaartekracht werking, maar ik denk ook dat die plaatsen dichtheid hebben, maar deze dingen zouden ook weer zwaartekracht uitoefenen.
Alles heeft eigenlijk dichtheid, alleen soms is het vrij dicht bij 0.
||
Citaat:
Als je deze vraag filosofisch bekijkt zou ik je nog best gelijk kunnen geven. Je kunt het immers nooit achterhalen. Dan is dit een vraag van het genre: "bestaat er een magnetisch (B-) veld wanneer je een stroom laat lopen terwijl je niks in die stroom zet om op het eventuele magneetveld te reageren?" Daaruit kun je concluderen dat een magneetveld bestaat bij de gratie van een kompasnaaldje of een stukje metaal. Hetzelfde geltdt voor bijna elke eigenschap (heeft een voorwerp kleur in het donker? Bestaat een voorwerp dat je niet waarneemt? (doet me denken aan de quantumtheorie op grote schaal)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Voortgangstopic Verwijderd | 38 | 17-01-2011 14:07 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
God is: hookee | 204 | 17-06-2009 12:35 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-topic #141 metallica | 499 | 01-02-2009 13:51 | |
Zwarte gaten MissCabaret | 72 | 19-09-2005 22:28 | |
sneller dan het licht wel mogelijk? Blitzkrieg Bop | 61 | 08-04-2004 20:48 | |
Eindexamens 2003 |
[Natuurkunde, HAVO] Stel hier al je vragen en vertel hoe het ging! Snufje | 52 | 27-05-2003 08:52 |