Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben erg into FreeBSD, omdat je hiermee heel gemakkelijk software kunt installeren en upgraden.
Bovendien heb ik Nederlandstalige tutorials geschreven, kijk hier eens: http://www.fluffles.net/computers/freebsd
||
![]() |
Citaat:
![]() Verder goede how-to, ik ga er nu toch ff serieus mee bezig ![]()
|
Ik kan Gentoo Linux erg aanraden. Niet zo moeilijk in het gebruik, wel erg leerzaam. Je kan er ook erg goed een minimale installatie mee bouwen.
||
Citaat:
Doen ze dat niet, dan vind ik dat een verlies aan functionaliteit en dien je eens kritisch te kijken naar de continuering van je provideraccount.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik hou niet zo van dit soort acties.. Net zoals Wanadoo search.msn.com had 'gestolen'. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Bij dit soort dingen is het wel van belang wat de user ermee wilt gaan doen. Een webserver is een heel andere applicatie dan een X workstation. BSD is als server-only perfect inzetbaar. Alleen de niet-grafische installatie kan ik als nadeel noemen, verder is het ook voor newsbies/beginners van UNIX/Linux vrij goed te volgen, met de juiste tutorials.
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|
Stuur maar een mailtje dat je dankzij hun email de juiste informatie hebt omtrent het continueren van je abonnement. En dat je deze per direkt wilt opzeggen.
(Tevens per brief) ![]() Nouja als je dat wilt tenminste, ik zou iig zo'n provider niet willen. Kijk eens naar ADSL; vanaf €15 bij ZonNet. Incl modem en zonder aansluitkosten. Duurdere abo's heb je vanaf €19 (8GB limiet) etc. Kijk maar eens rond.
||
![]() |
Citaat:
![]() Daarnaast is FreeBSD zo'n beetje het enige Linux/BSD based OS met een echt goede x86-64 port. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Stuur wel een reply dat mijn server goed is ingesteld, kijken hoe ze reageren ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Maar er zijn natuurlijk veel meer redenen. FreeBSD is een traditioneel UNIX-besturingssysteem dat als echt server OS omschreven wordt. Stabiliteit en performance, ook onder heavy load, is daarbij van groot belang. SMP (multiprocessing) is een belangrijk item van FreeBSD, en ook de AMD64 port van FreeBSD is vrij compleet, alhoewel KLD (Kernel Loadable Modules) nog niet werken op AMD64 (in 64-bit mode dus). Dat wordt gefixed in FreeBSD 5.3, waarschijnlijk gereleased over twee maanden. Debian heeft inderdaad APT-GET, maar die zijn packages en geen sourcecode. Zo kun je geen build options definiëren en je software dus niet aanpassen. En tevens geen optimalisaties zoals SSE gebruiken in die software. Pre-compiled packages moeten op alle x86-32 processors werken. Nadeel van zelf sourcecode compileren is dat het langer duurt en je iets grotere files moet downloaden. Gentoo had geloof ik wel iets vergelijkbaars, dunno. Feit is dat Linux mij vroeger niet lukte om goed werkend te krijgen, en FreeBSD wel. Toen ben ik het blijven gebruiken en ik gebruik het nu ook als desktop OS. Als ik Linux had gebruikt was ik daarin verder gegaan misschien. Het is een kwestie van voorkeur. Nadeel van FreeBSD op de lange termijn zou kunnen zijn dat de development langzamer gaat. Linux is hyped of dit moment en trekken ook wel veel devs. Nu zitten doorgaans de betere devs aan de UNIX kant, gemiddeld. Maar dat compenseert toch niet helemaal. Toch is FreeBSD vrij volwassen. En het feit dat ik het nu als desktop OS gebruik en dat goed werkt stemt mij toch wel tevreden. ![]()
Laatst gewijzigd op 13-05-2004 om 00:29. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|
Ik denk dat hij na 2 maanden wel geholpen is met zijn vraag, en dit waarschijnlijk ook niet meer leest.
![]() Ik had het idee een Linux / BSD centraal topic te maken, mits daar genoeg animo voor is. Daar kun je wel altijd in blijven posten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Alg] Ontwerp van centrale linux topics. freyk | 14 | 06-07-2006 20:18 | |
Software & Hardware |
[Linux] Vragen en onduidelijkheden Krekker | 20 | 19-05-2005 21:04 | |
Software & Hardware |