Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik kan het ook slecht hebben hoor als iemand me wil overtuigen. Juist als ik zo zeker ben van mijn zaak. Maar ik sta er nu wel open voor. Want een ander heeft ook recht om zijn mening te uiten. Alleen dat overtuigen komt soms zo dwingend over, maar juist als je zo zeker bent van je zaak, laat je je niet overtuigen toch? Mijn ouders. Tsja. Ze gaan alle grenzen bij langs om maar iets uit me te krijgen. Ik vertel ze lang niet alles wat in me omgaat. En het lijkt net of ze op deze manier er achter willen komen. Mijn moeder kan iets heel dwingend brengen EN indirect zeggen. Onbewust manipuleert ze, en sinds ik dat door heb, wil ik vooral mijn eigen zin hebben. Het ligt heel erg op de manier zoals het gebracht wordt. Niet van "wil je je tas even naar boven brengen want ik heb er last van." maar "als je nu boven even je was geeft (dat in me tas zat) ..." Dwingen dus dat ik gelijk mijn troep opruim (een voorbeeldje maar). Omdat ik daar geen zin meer in heb ga ik er fel tegenin. Maar ook zeggen ze vaak dingen alsof iets al vaststaat. Dingen die ze aannemen, terwijl ik zo vaak een andere mening heb. Ik word er moe van om er dan tegenin te gaan. En toch doe ik het. Terwijl, als ik gewoon ja zeg, er eigenlijk ook geen last van heb, want ik ga toch mijn gang wel. Ich habe dich schon lange nicht mehr gesehen Liefs, Jen |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Ik heb NLD slechtestudent | 5 | 11-02-2016 13:37 | |