Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2004, 21:47
Saycheese
Saycheese is offline
Je hoort altijd dat geblondeerd haar groen of oranje kan uitvallen als je ermee in de zee of het zwembad gaat.
Nu blondeer ik regelmatig donkere haartjes in mijn gezicht, kan ik dat dan beter ook niet door voordat ik op vakantie ga? Of kan dat niet zoveel kwaad?
Oud 11-06-2004, 21:48
Verwijderd
juist ook door de zon worden ze lichter, mss wachten tot na de vakantie.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 16:20
Saycheese
Saycheese is offline
ja, daar had ik ook al aan gedacht. Maar ik vroeg me gewoon af of die haartjes dan ook groen kunnen worden. Want daar heb ik dan niet zoveel zin in.
Oud 12-06-2004, 16:40
Verwijderd
ik denk niet dat die haartje echt groen worden, maar ik zou er gewoon ff mee wachten.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:03
kate_temp
kate_temp is offline
Nee, echt niet! Die haartjes worden echt niet groen. Als je al je haar (hoofd) blondeert en je gaat heel veel in het chloor of zout water zwemmen/staan/bewegen.

En overigens....waarom zou je haartje in je gezicht willen blonderen? Je wenkbrauwen zijn toch gewoon standaard in de kleur die bij je past? En lelijke haartje haal je toch weg??

Maar ok. En wat anniemoppie zegt is waar: je haar wordt al lichter in de zomer, vanwege alle zon. Ik heb bijvoorbeeld zeer blond haar en in de zomer is het nog VEEL blonder, bijna wit.

Oud 14-06-2004, 11:12
Verwijderd
Ik blondeer ook wel eens wat haartjes, maar het is nog nooit groen of oranje of een andere kleur uitgevallen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vorige week blonde en rode plukjes in mijn haar laten zetten, kan ik nu nog wel normaal gaan zwemmen of heb ik dan straks rode en groene plukjes in mijn haar?
Oud 14-06-2004, 12:19
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 11-06-2004 @ 22:47 :
Je hoort altijd dat geblondeerd haar groen of oranje kan uitvallen als je ermee in de zee of het zwembad gaat.
Nu blondeer ik regelmatig donkere haartjes in mijn gezicht, kan ik dat dan beter ook niet door voordat ik op vakantie ga? Of kan dat niet zoveel kwaad?
Dat is toch alleen als je in chloor-water gaat zwemmen dacht ik
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:03
Verwijderd
Groen is helemaal hip hoor
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:32
Erbenda
Erbenda is offline
Volgens mij kan het alleen écht groen uitslaan als je echt zo'n blond peroxide-hoofd hebt. Voor de rest moet het geen probleem zijn...
Maar idd je kan ook wachten tot na je vakantie, de haartjes zullen in de zon wel lichter worden. Overigens, als je de haartjes voor je vakantie al kleurt, kan het zelfs zo zijn dat ze door de zon tijdens je vakantie nóg lichter worden.
Oud 14-06-2004, 20:09
Sprinkle
Sprinkle is offline
Er bestaat ook een speciaal soort bleekmiddel voor dat soort haartjes die niet groen uitslaat in combinatie met zonlicht. Is bij de drogisterij verkrijgbaar.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:50
Verwijderd
Ik zou sowieso niet gaan blonderen in de zomer, je haar wordt door de zon al een aantal tinten lichter. Gewoon even wachten dus.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 11:09
Boozle
Boozle is offline
Het kan echt groen uitvallen hoor. Ik kamde vorig jaar me haar in de zomer komt mijn ma deraan en spuit er snel van dat blondeer spray in van de DA , het werd eerst wel blonder maar toen we op vakantie gingen, zwom ik veel in het zwembad. Het kwam er wel groening uit te zien. Als dat gebeurt moet je je haar wassen met ei.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 19:03
truus de tweede
truus de tweede is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 11-06-2004 @ 22:47 :
Waarmee blondeer je dat? wat voor merk, hoe duur en waar koop je t?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 22:09
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
truus de tweede schreef op 15-06-2004 @ 20:03 :
Waarmee blondeer je dat? wat voor merk, hoe duur en waar koop je t?
Het was van Strep, of van Veet, dat weet ik niet meer (is net op en heb nog geen nieuwe gekocht). Volgens mij staat er iets op in de trant van 'haarontkleuringscrème voor het gezicht'. Het staat iig gewoon bij de ontharingsproducten bij de drogist, in de buurt van de ontharingscrèmes dus. Ik weet echt niet meer hoe duur het was, sorry.
Oud 15-06-2004, 22:10
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 14-06-2004 @ 21:09 :
Er bestaat ook een speciaal soort bleekmiddel voor dat soort haartjes die niet groen uitslaat in combinatie met zonlicht. Is bij de drogisterij verkrijgbaar.
Bedoel je daar dat spul van Strep of Veet mee? Want dat gebruik ik namelijk, dus dan zou mijn vraag wel beantwoord zijn.
Oud 16-06-2004, 09:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 14-06-2004 @ 21:50 :
Ik zou sowieso niet gaan blonderen in de zomer, je haar wordt door de zon al een aantal tinten lichter. Gewoon even wachten dus.
Maar wat nou als ik nu al blonde plukjes in mijn haar heb zitten? Kan ik dan niet meer gewoon in een zwembad zwemmen zonder dat mijn haar groen wordt? Is de zee wel veilig om in te zwemmen?

Regels voor berichten