Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2004, 11:17
Wammus
Wammus is offline
Hey mensen.

Hebben jullie een vriend(in). En zo ja wat vind die ervan dat je drugs gebruikt. En zou je bereid zijn om ermee te stoppen voor haar, als ze het zou uitmaken als je het niet zou doen.

Ikzelf wel. Ik ben er ook mee gestopt. Maar dat is niet alleen voor haar. Ze had er een groot aandeel in. En maakt het volgens mij ook uit als ik het nog een keer doe. En ergens vind ik haar belangrijker dan de wiet.

Hoe zit dit bij jullie?
Advertentie
Oud 13-06-2004, 11:41
needlefreak
needlefreak is offline
ik heb nog nooit een vriendin gehad die geen drugs gebruikt.
in het verleden hebben er wel dikwijls meisjes het uitgemaakt omdat ik teveel drugs gebruikte. 1 keer heb ik proberen te stoppen voor een meisje maar dat zal ik niet zo snel opnieuw doen.
Oud 13-06-2004, 12:33
Verwijderd
mnee, ik zou het niet doen denk ik. Ik neem aan dat als je een vriendin krijgt, dat ze je neemt zoals je bent.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 12:40
Verwijderd
Nah ik vind dat ie niet mot zeiken over mijn drugsgebruik. Ik gebruik met mate en ik hou het in de hand. Ik wil best niet gebruiken waar die persoon bij is, of nog minder als ie dat prettig vind, maar helemaal stoppen is niet nodig.
Alcohol ken ik me enigszins voorstellen dat ie wil dat ik wat minder, nja btje minderen ok, dat is toch wel nodig, maar geen alcohol meer aanraken of niet aangeschoten mogen zijn...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:04
Verwijderd
met alcohol zal het nog meevallen denk ik, alcohol is toch een geaccepteerde drug. Maar met speed enzo kunnen ze moeilijk gaan doen. Maar ja daar ga ik denk ik ook niet mee stoppen als ze dat zou willen. Ik kan me nooit zo goed aanpassen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:14
Verwijderd
Nee maar het is voor beide partijen toch gewoon het eerlijkst om daar afspraken over te maken. Zo heb ieder beetje zijn ding.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:20
Verwijderd
dat wel, maar om nu helemaal te stoppen met iets wat je niet wilt. Ja het is weer ieder zijn ding, ik zou het denk ik niet kunnen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:31
zeehond23
zeehond23 is offline
hmmz, mijn vriendin deed gewoon mee..
Oud 13-06-2004, 14:01
Myuki
Myuki is offline
Mijn vriend blowt evenveel als ik dus.... en gister hebben we nog samen bier gezopen

oeeeeh *is verliefd
Oud 13-06-2004, 14:11
LiNiaaL
LiNiaaL is offline
mn eerste vriendin was een hippie (mja need i say more)

mn tweede vriendin had het uitgemaakt (per sms ), deels omdat ze vond dat ik teveel blowde... tja.

als ik nu een vriendin zou krijgen moet ze niet proberen me te verbieden om te blowen... harddrugs doe ik toch al niet, dus blowen moet wel kunnen toch?

mja enneh... alcohol doe ik niet zoveel meer
Oud 13-06-2004, 14:19
Risce
Risce is offline
Als je echt wilt stoppen moet je ook een innerlijke noodzaak voelen. Maar een vriendin kan wel helpen denk ik om het denkproces wat leidt tot een bewuste keuze voor of tegen tot stand te brengen, in plaats van het maar 'gewoon te doen'.
Oud 13-06-2004, 18:30
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Risce schreef op 13-06-2004 @ 15:19 :
Als je echt wilt stoppen moet je ook een innerlijke noodzaak voelen. Maar een vriendin kan wel helpen denk ik om het denkproces wat leidt tot een bewuste keuze voor of tegen tot stand te brengen, in plaats van het maar 'gewoon te doen'.
mja, maar die ander moet dan ook wel worden vrijgelaten in die keuze, en als iemand iemand ontmoet heeft die al drugs gebruikte voor die ontmoeting heeft diegene minder rechtvan spreken lijkt me..
Oud 13-06-2004, 18:57
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
mijn ex heeft het eerst heel erg gevonden, die heeft me maandenlang junk genoemt terwijl ik maar 1x per week blowde ofzo... en verder geen drug heb gebruikt...
toen werd ik boos en ben ik een maand gestopt zonder problemen, toen was ze ineens stil...

tegenwoordig moedigt mijn ex het soms zelfs aan haha

mijn vriendin blowt en zuipt gezellig mee, gelukkig maar want daar word ze extra geil van heb ik het gevoel
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 19:32
Verwijderd
als ze het van me wilt en de relatie is serieus stop ik wel
no prob
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:32
Party_P
Party_P is offline
voordat ik wat met iemand krijg zal ik het haar wel eerst zeggen dat ik wel eens paddo's eet/gebruik en dat ik dat ook wel graag zou willen blijven doen (op zijn tijd)
Oud 13-06-2004, 22:43
Verwijderd
mn ex had me gedumpt omdat ik 1x had geblowt...
ik vind t nog steeds mijn eigen zaak wat ik doe
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 23:28
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
koekjes schreef op 13-06-2004 @ 23:43 :
hell yeah!

Alleen kan het niet altijd je eigen zaak blijven denk ik..
Oud 13-06-2004, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Hahahaha, dan hield hij wel ontzettend veel van je.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 00:01
Vice
Vice is offline
Citaat:
Heeft hij je gedumpt alleen maar vanwege die ene keer ?

Is die kerel zo anti-drugs ?
Oud 14-06-2004, 00:34
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Vice schreef op 14-06-2004 @ 01:01 :

jaja, je hebt ze erbij ja... Best zielig eigenlijk (in "onze" ogen)
Oud 14-06-2004, 00:37
BustedEngine
BustedEngine is offline
mja ik heb liever ook niet zo'n pep vrouwtje

ingevallen speed bek, nee niks voor mij
Oud 14-06-2004, 00:46
zeehond23
zeehond23 is offline
nah, als je beiden gebruikt en ook wel op elkaar let kan het toch wel goed gaan?
Oud 14-06-2004, 00:55
BustedEngine
BustedEngine is offline
ik weet het niet ben niet zo'n pep liefhebber

wat ik wel weet is dat ik op de oude qlubtempo's een keer een heel mooi meisje ontmoet had, die wel alleen pep gebruikt, nu zag ik er paar maanden geleden op multigroove, en dan denk je... meid wat heb je jezelf aangedaan. ingevallen wangen, ogen, etc... net een geraamte heel zonde
Oud 14-06-2004, 01:04
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
BustedEngine schreef op 14-06-2004 @ 01:55 :
ik weet het niet ben niet zo'n pep liefhebber

wat ik wel weet is dat ik op de oude qlubtempo's een keer een heel mooi meisje ontmoet had, die wel alleen pep gebruikt, nu zag ik er paar maanden geleden op multigroove, en dan denk je... meid wat heb je jezelf aangedaan. ingevallen wangen, ogen, etc... net een geraamte heel zonde
mja, ik gebruik zelf ook pep, wel langer als paar maanden... Zo uitgemagerd zie ik er toch niet uit?

Maar idd, heel zonde, maar dat betekend natuurlijk niet dat het bij iedereen zo gaat. Ik ken ook genoeg meisjes die volop aan de pep zitten en er gewoon echt GOED uitzien, maar da´s misschien ook mijn eigen smaak Ik vint meestal niet erg om een meisje te zien die een lange nacht heb doorgehaald met van die peppie ogen en vies en kleding met gaten enz
Oud 14-06-2004, 01:08
BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 14-06-2004 @ 02:04 :
mja, ik gebruik zelf ook pep, wel langer als paar maanden... Zo uitgemagerd zie ik er toch niet uit?

Maar idd, heel zonde, maar dat betekend natuurlijk niet dat het bij iedereen zo gaat. Ik ken ook genoeg meisjes die volop aan de pep zitten en er gewoon echt GOED uitzien, maar da´s misschien ook mijn eigen smaak Ik vint meestal niet erg om een meisje te zien die een lange nacht heb doorgehaald met van die peppie ogen en vies en kleding met gaten enz
Ik had gisteren nacht om 3 voor de 2'de keer in me leven een gram pep gehaald. Ik snap al die ophef niet echt ik kocht het omdat de xtc was uitgewerkt, ik moe was, vertyft, en energie nodig had wat blijkt, die pep haalde helemaal niet de moeiheid uit me benen weg, ik voelde me nog steeds vertyft.. wat het wel voor elkaar heeft gekregen is dat ik nu nog steeds wakker ben ligt het nou aan mij, of is het gewoon net als coke dat je de effecten de eerste 2-3 keer niet ten volle voeld ?

wat betreft die glazige ogen, ik vond ze een stuk mooier en levendiger
Oud 14-06-2004, 02:03
Type
Type is offline
Mijn vriendin vind het niet echt leuk, maar ze vind het haar plaats niet mij te vragen te stoppen.

Maar als ze het zou vragen, dan kap ik er mee.
Oud 14-06-2004, 02:06
Nyai
Nyai is offline
Mijn vriend blowt zelf ook. Iets anders gebruikt hij(bij mijn weten) niet, en ikzelf ook niet.
Hij vind het wel prima zo.

Nee, ik zou er niet mee stoppen voor hem. Hij heeft me te nemen zoals ik ben, dit wist ie voor ie iets met me kreeg. Had ie zich dat maar eerder moeten bedenken. Ik ben wel bereid rekening er mee te houden, maar er mee stoppen? Nee, dat niet.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 06:34
leucomelas
leucomelas is offline
nou, me vriendje blowt net zoveel... dus bij ons is dat niet zo'n groot probleem
Oud 14-06-2004, 09:27
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik ben op advies van een vriendin drastisch geminderd met blowen. En het was niet eens mijn vriendin . Gelukkig compenseer ik dat nu door veel alcohol te nuttigen in t weekend .

En ik zou me wel aanpassen. In alle redelijkheid natuurlijk.
Oud 14-06-2004, 09:39
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 14-06-2004 @ 10:27 :
Ik ben op advies van een vriendin drastisch geminderd met blowen. En het was niet eens mijn vriendin . Gelukkig compenseer ik dat nu door veel alcohol te nuttigen in t weekend .

En ik zou me wel aanpassen. In alle redelijkheid natuurlijk.
ja want alcohol drinken mag wel
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:51
chocomelkflesje
chocomelkflesje is offline
zo een afknapper bij jongens die aan de drugs zitten
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:57
Verwijderd
en zelf gebruik je wel
lekker schraal...ik vind het eerder een voordeel.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:57
Vice
Vice is offline
Dan maar zorgen dat je een vriendje krijgt die geen drugs gebruikt.

Persoonlijk vind ik te veel alcohol ook een afknapper, maar om nou gelijk die persoon te verbieden om te zuipen vind ik iets te ver gaan. Bovendien zou ik weten van z'n/haar alcoholgebruik en zou het hypocriet zijn om het te verbieden.
Oud 14-06-2004, 12:40
Luna
Luna is offline
Heb nu geen vriend maar de eerste keer dat ik xtc gebruikt was samen met mn ex, echt geweldig was dat. We rookte ook vaak samen jointjes. Geen probelemn overdrugs dus. Ik heb ook nog nooit echt een vriendje gehad waarbij drugs een probleem vormde.. Gelukkig.
Ik gebruik zelf niet heel veel/vaak maar vind dat expirimenteren geen kwaad kan en heb het liefst een jongen die er net zo over denkt.
Oud 14-06-2004, 12:44
Nyai
Nyai is offline
Citaat:
Vice schreef op 14-06-2004 @ 12:57 :
Dan maar zorgen dat je een vriendje krijgt die geen drugs gebruikt.

Persoonlijk vind ik te veel alcohol ook een afknapper, maar om nou gelijk die persoon te verbieden om te zuipen vind ik iets te ver gaan. Bovendien zou ik weten van z'n/haar alcoholgebruik en zou het hypocriet zijn om het te verbieden.
ja ik heb dat met mijn vriend. Die zuipt echt mega veel. Heb meerdere malen gezegd dat ik dat niet echt fijn vind. Wat hij er mee doet moet hij weten. Meer doen als het vertellen doe ik niet, tis zijn leven.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 13:31
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 14-06-2004 @ 10:39 :
ja want alcohol drinken mag wel
Ja, want alcohol heeft toch niet zo'n slecht effect op mijn geheugen als blowen. En alcohol is voornamelijk in het weekend. Dat blowen gebeurde eigenlijk vanaf het moment dat ik s'ochtes op school arriveerde. (als ik al naar school ging s'ochtends).

Dus ja, alcohol mag wel.
Oud 14-06-2004, 16:00
BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
chocomelkflesje schreef op 14-06-2004 @ 12:51 :
zo een afknapper bij jongens die aan de drugs zitten
wet je wat pas een afknapper is : meisjes die naar je toe komen lopen, He mag ik van jouw nog een nakkie man, aah komop man geef mij nog ff een snuif ik heb niet meer.

heb meisjes godverdomme een jongen zien pijpen voor een halve gram coke... vieze sletten

nee vrouwen moeten het gewoon lekker bij alchohol houden
Oud 14-06-2004, 16:08
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
ik vroeg net aan me vriendin of ze iets leuks wist om te gaan doen vrijdag...

zegt ze "zullen we gaan zuipen?"

Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 16:22
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
BustedEngine schreef op 14-06-2004 @ 17:00 :

heb meisjes godverdomme een jongen zien pijpen voor een halve gram coke... vieze sletten

hehehe sickness
Oud 14-06-2004, 17:14
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
BustedEngine schreef op 14-06-2004 @ 17:00 :

nee vrouwen moeten het gewoon lekker bij alchohol houden

Dat je dat soort mensen kent man
Oud 14-06-2004, 17:15
BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 14-06-2004 @ 18:14 :
Dat je dat soort mensen kent man
ik "ken" ze ook niet als in, het zijn geen vrienden van me
Oud 14-06-2004, 17:38
Verwijderd
op feesten krijg je wel dan nog gewoon pep, hoef je niet eens voor te pijpen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:06
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
ik heb alleen maar vriendjes gehad die zelf ook blowden/gebruikten.

soort zoekt soort
maar ik laat niemand het verbieden. erover praten kan altijd offcourse maarjah ik ben niet echt van plan om het op te geven. dat hadden ze dan maar eerder moeten bedenken voordat ze wat met me namen..
Oud 14-06-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Zero-Zero schreef op 14-06-2004 @ 19:06 :
ik heb alleen maar vriendjes gehad die zelf ook blowden/gebruikten.

soort zoekt soort
maar ik laat niemand het verbieden. erover praten kan altijd offcourse maarjah ik ben niet echt van plan om het op te geven. dat hadden ze dan maar eerder moeten bedenken voordat ze wat met me namen..
zo denk ik ook
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 14-06-2004 @ 01:01 :

ja nogal hij begint echt bijna te janken als iemand een joint opsteekt want drugs is slecht voor je (en dan zuipt ie wel weetjewel)
hij rent nou ook elke keer weg als er iemand in zn buurt een joint pakt... of alleen al een pak shag
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:16
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 14-06-2004 @ 19:49 :
ja nogal hij begint echt bijna te janken als iemand een joint opsteekt want drugs is slecht voor je (en dan zuipt ie wel weetjewel)
hij rent nou ook elke keer weg als er iemand in zn buurt een joint pakt... of alleen al een pak shag
Alcohol is veel schadelijker dan cannabis.

Hypocriete lui...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:51
ssjpan
ssjpan is offline
Ik er mee gestopt voor hem ja, vind het soms wel jammer, maar ik heb het er wel voor over.
Oud 14-06-2004, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2004 @ 20:16 :
Alcohol is veel schadelijker dan cannabis.

Hypocriete lui...
weetik maar de maatschappij vind t nog steeds niet erg als 14jarige kindjes kotsend over straat lopen omdat ze teveel hebben gezopen maar zodra iemand een joint aanraakt, dan breekt de hel los
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 21:36
Antistar
Antistar is offline
zeker hypocriet,

was wel mooi, in mijn examen nederlands stond er zelfs nog zon artikeltje in, dat drank zelfs veel schadelijker zou kunnen zijn (wanneer puur ofzo natuurlijk) dan heroine of morfine..

Oud 14-06-2004, 21:39
herz
herz is offline
yep VMBO text examen text 2 dacht ik. hypocriet to the bone
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten