Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2002, 21:51
Verwijderd
Zijn jullie weleens ziek geworden van ephedra?

Laatst gewijzigd op 16-11-2017 om 23:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2002, 17:56
Mollusc
Mollusc is offline
Dit krijg ik ook altijd als ik Ephedra geslikt heb. De eerste paar uur gaat alles okee, lekker actief enzo, maar daarna krijg ik echt zo'n kutgevoel door m'n hele lijf én geest heen; koud zweet, ontiegelijk onrustig, misselijk, en vooral erg lusteloos (en soms ook diaree de dag erna). Heel irritant en ik slik die capsules dus ook niet meer.
Hoe het komt, ik weet het niet. Maar je bent in ieder geval niet de enige.

Mollusc
Oud 13-05-2002, 18:19
-huktie-
-huktie- is offline
Het is me opgevallen als ik Ephedra heb gebruikt (2 capsules Stargate) ik wel meer zweet 's nachts en beetje onrustig slaap. Verder geen problemen.

Maar welk merk gebruik(t)en jullie dan?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:48
vixen
vixen is offline
ik heb wel es gehoord van lui die dat gebruikten (merk was yellow caps geloof ik, weet niet zeker) dat die er ook zwaar ziek van waren geowrden..ik heb geen idee hoe dat kwam, maar misschien is bij sommige merken ephedra de combinatie met alcohol niet echt aan te raden? wat ik van epherda weet is dat het de stofwisseling sneller doet gaan, maar dat zal dr wel nix mee te maken hebben.

ik heb er zelf eigenlijk nog nooit last van gehad, van die misselijkheid enzo, terwijl ik er toch best wat bij dronk.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:47
Mollusc
Mollusc is offline
Ik gebruikte RedCaps, en dronk er meestal niet (zo veel) bij...

Zijn sweet en ik waarschijnlijk gewoon uitzonderingen...

Mollusc
Oud 13-05-2002, 20:15
pinhead
pinhead is offline
toch maar voortaan de echte shit gebruiken he
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 21:36
Mollusc
Mollusc is offline
RedCaps komen uit de VS (of in ieder geval wordt het etiket daar gemaakt), en daar zijn alle drugs illegaal. Ephedra wordt daar gebruikt (tenminste, dat denkt de overheid...) als afslankmiddel; je krijgt er energie van zodat je minder eet.
(Yea right... zijn ze daar zó naïef??) Vandaar. Het is niet schadelijk ofzo. De regering is gewoon overbezorgd.
Mollusc
Oud 15-05-2002, 12:55
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
sweet schreef:

wat versta je onder de echte shit?

Bij mij stond (achteraf gelezen) op het potje, niet te gebruiken in combinatie met alcohol. En dat heb ik wel gedaan. Maar ik dacht juist, dat het heel erg goed in combinatie met alcohol te gebruiken was?!?!
SPEEEEDDD
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 16:33
HOND!
HOND! is offline
je kan wel aardig misselijk worden van ephedra , maar dat heeft vooral te maken met de hoeveelheid die je in een keer neemt en hoe je hebt gegeten de uren daarvoor , ik zou je aanraden een flinke maaltijd tot je nemen en dan 2 uur rusten en dan pas die capsules te nemen en niet meer dan 2 tegelijk ( neem er 2 dan een uur rust en dan nog 2 etc...)
de combinatie ephedra/drank is goddelijk, maar je kan er idd misselijk van worden. dat kan ook komen omdat je totaal geen behoefte aan eten meer krijgt ( dieet tabletten waren het toch ) als je misselijk word eet iets ! vooral droog broodje ofzo.. niet nadenken en in je bek proppen .. klaar je kan weer zwaar feesten !
en de echt shit !?? flikker op met speed , ik haat die troep , neem anders gewoon op een groot feest xtc, die schade is nog wel te overzien
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 18:46
-huktie-
-huktie- is offline
Citaat:
sweet schreef:

Maar ik dacht juist, dat het heel erg goed in combinatie met alcohol te gebruiken was?!?!
Kan wel, maar alcohol verzwakt het effect altijd. En bij sommige merken heeft t ook andere effecten (misselijkheid...).
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 19:04
Trigger Hippie
Trigger Hippie is offline
Citaat:
HOND! schreef:
je kan wel aardig misselijk worden van ephedra , maar dat heeft vooral te maken met de hoeveelheid die je in een keer neemt en hoe je hebt gegeten de uren daarvoor , ik zou je aanraden een flinke maaltijd tot je nemen en dan 2 uur rusten en dan pas die capsules te nemen en niet meer dan 2 tegelijk ( neem er 2 dan een uur rust en dan nog 2 etc...)
de combinatie ephedra/drank is goddelijk, maar je kan er idd misselijk van worden. dat kan ook komen omdat je totaal geen behoefte aan eten meer krijgt ( dieet tabletten waren het toch ) als je misselijk word eet iets ! vooral droog broodje ofzo.. niet nadenken en in je bek proppen .. klaar je kan weer zwaar feesten !
en de echt shit !?? flikker op met speed , ik haat die troep , neem anders gewoon op een groot feest xtc, die schade is nog wel te overzien
2 is okay, 5 kan ook, ligt er maar net aan waar je goed tegen kan, welk merk (welke? Geen idee, ben een ramp in merken), etc. Maar goed eten enzo is ook belangrijk, idd.
Oud 18-05-2002, 15:56
Locke
Locke is offline
Citaat:
HOND! schreef:

Speed is wel leuker dan al die smart pillen bij elkaar ..
Oud 18-05-2002, 17:07
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
HOND! schreef:

Tsja...xtc brengt natuurlijk vooral schade aan, aan de hersenen.....maar die schade zal bij jou dus wel minimaal zijn haha!! maarreh...ik weet nou zo net nog niet wat schadelijker is voor iemand; ...xtc...of speed. speed vreet vooral spierweefsel weg, maar dat kan je d.m.v. fitness weer redelijk 'aanvullen' ...maar of de schade die door xtc wordt toegebracht aan je hersenen, hersteld kan worden is niet helemaal duidelijk
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 17:36
Blenderhead
Blenderhead is offline
k heb er wel es 6 op een nacht geslikt... ik werd echt kei actief.....

maar toen ik ging slapen had ik nerges last van.....

volgende morgen had ik alleen nog last van bier..... klein katertje
Oud 19-05-2002, 10:38
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
sweet schreef:
Ik had gistermiddag een potje met ephedra-caps gekocht bij de smartshop. Ik had het een keertje gehad, en het beviel me wel, dat was een tijdje terug. Gisteravond heb ik er eentje genomen. Het was hartstikke leuk, lekker dansen, ik wist hoe het zou gaan. Ik had er ook gewoon bij gedronken en was licht aangeschoten.
Toen ik thuis kwam, paar uur nadat ik die caps had ingenomen kon ik niet slapen. Ik was ontzettend misselijk. Ik had niet het gevoel aangeschoten te zijn. Ik ging helemaal rillen, terwijl ik heel veel dekens had. Me hart klopte een beetje raar, en het was dus net alsof ik koorts had. Ik ging ook slaapwandelen, maar dat doe ik wel vaker als ik koorts heb. Ongeveer om half 10 s ochtends werd ik zwetend wakker.
Eerst dacht ik gewoon dat ik ziek was geworden ofzo en dacht niet aan de ephedra, maar een vriendin van mij stuurde een smsje dat ze heel erg kapot was en niet had kunnen slapen en ook zwetend wakker werd, en of dit normaal was, we hadden ze samen gekocht.

De vorige keer had ik dit niet overigens...

heeft iemand dit ooit gehad van de ephedra, en wat kan het zijn?
alvast bedankt...

Ik heb dit ook gehad van ephedra. Ik had toen wel wat meer gehad dan dat je eigenlijk mag hebben.
weekend daarna vroeg iedreen wat ik gehad had. "Heb jij XTC gehad ofzow??" huh???
Oud 19-05-2002, 21:32
notbonefish
notbonefish is offline
nooit last van gehad. wel veel griezelverhalen gehoord.

volgens mij is het vooral de dosis die belangerijk is, en of het een extract is of niet.

http://www.erowid.org/chemicals/ephe...phedrine.shtml
http://www.erowid.org/plants/ephedra/ephedra.shtml
http://www.de-sjamaan.nl/en/05000.html
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 21:48
DarkCat
DarkCat is offline
Als je ephedra slikt en alcohol erbij drinkt, let dan op hoeveel alcohol je drinkt (en hoeveel je blowt) want je voelt namelijk niet hoe ver je heen bent. En dat kan dan als de ephedra uitgewerkt is een heel onaangename verrassing geven
En verder zorgt ephedra er natuurlijk voor dat je 'actiever' word, je hart gaat sneller kloppen, etc.. als je gaat dansen, zorg er dan voor dat je genoeg water drinkt (naast je alcohol)..

Bij mij werkt t altijd als ik een beetje oplet en voldoende water drink..
Oud 19-05-2002, 21:50
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
birthmark schreef:
k heb er wel es 6 op een nacht geslikt... ik werd echt kei actief.....

maar toen ik ging slapen had ik nerges last van.....

volgende morgen had ik alleen nog last van bier..... klein katertje
Zes is redelijk veel.. gastje die ik ken die had dr 5 op (en wel achter elkaar), was ook lekker actief.. maar aan t eind van de avond he-le-maal kapot..

"Jongens! Jongens!"
"Ja?"
"M'n haar staat overeind!"
"Freek?"
"Ja?"
"Je hebt helemaal geen haar"

Oud 19-05-2002, 21:51
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
pinhead schreef:
SPEEEEDDD
Alsof je daar niet gaar van kan worden
Oud 09-06-2002, 23:22
bloffan
bloffan is offline
Ik kan hier zeker over mee praten. Mijn ervaringen:
Ik heb het gekocht bij de smartshop op internet. Ik had cappucino sachets gekocht maar ze hebben ipv daarvan een potje met poeder geleverd. Maakte mij niet uit aangezien dat duurder was en ik dus minder hoefde te betalen. Ik nam dus een heel klein beetje door de cappucino (caffeine versterkt het effect) en maar wachten...halfuurtje later echt zo'n lekker warm gevoel en trillende handen. Ik was gigantisch moe en die moeheid verdween als sneeuw voor de zon. Ging als een speer. Ben gaan fitnessen. Ik kwam na 15 min. van de loopband af en normaal ben ik dan compleet afgepeigerd, maar nu loop ik alsof er niks aan de hand is naar de fiets en ga 16 min. fietsen. Normaal moet ik hiervoor toch aardig wat moeite doen maar dit keer leek het wel alsof ik compleet geen kracht hoefde te zetten. Ik kreeg kortgezegd vleugels.
De tweede keer dat ik het nam kreeg ik echt last van hartkloppingen en hartbonzen. Echt beroerd! Gelukkig had ik echt verschrikkelijk weinig genomen dus was al na 2,5 uur uitgewerkt, terwijl het normaal 8 uur ongeveer duurt. Nu bleek dus dat het kwam doordat ik nogal zout had gegeten ervoor en dat daardoor m'n bloeddruk al verhoogd was. Door de ephedra is die bloeddruk finaal de pan uitgerezen. (Heb ik zelf bedacht) Ik wilde het echt nog een keer proberen omdat ik wist dat het zo goed kan uitpakken.
De derde keer weer een beetje genomen en ging goed, echter wilde te veel en nam dus nog wat meer wat erin resulteerde dat ik weer last kreeg van m'n hart. Daarna heb ik het goedje weggeflikkerd want had er echt genoeg van. Misschien dat ik het nog 's probeer maar voorlopig niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten