Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2004, 10:39
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik kleur om de maand ongeveer mijn haren, ook gebruik ik elke dag gel.
Ik verlies (denk ik) ontzettend veel haren.
Als ik even door mijn haren wrijf, vallen er echt een hoop haren neer.
Ik kleur ze donker dus dan valt het ook nog eens extra op.

Niemand in de familie is kaal, alleen mijn opa van mijn moeders kant, die had wel een kale plek (geloof al vanaf zijn 55ste).

Ik heb best dikke haren en een dikke haarbos.

Ik ben zelf redelijk roodharig.

Moet ik mezelf zorgen maken?
Is het verstandig om te stoppen met kleuren? Ik gebruik eigenlijk altijd wel "bekende" merken, bijv. Swarschkopff (weet niet hoe je het precies schrijft), soms koop ik goedkope merken bij bijvoorbeel de Action.

Kan het ook komen door vitaminegebrek?
Oud 10-07-2004, 10:41
M@rco
M@rco is offline
Misschien ligt het er aan wat voor gel je gebruikt? Gel met alcohol erin schijnt (extra) slecht te zijn voor je haar. Probeer anders eens gel van Wella, daar zit geen alcohol in.
Oud 10-07-2004, 10:41
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
verf tast je haren aan, vooral als je ze telkens blijft verven en dan vallen ze langzaamaan helemaal uit schat

mja hou toch wel van je hoor
Oud 10-07-2004, 10:42
Cryptic Winterstorm
Citaat:
M@rco schreef op 10-07-2004 @ 11:41 :
Misschien ligt het er aan wat voor gel je gebruikt? Gel met alcohol erin schijnt (extra) slecht te zijn voor je haar. Probeer anders eens gel van Wella, daar zit geen alcohol in.
Ik heb nu Invisigel van L'oreal.
Maar ik heb ook Hella gebruiikt, toen had ik het ook al.
Oud 10-07-2004, 10:42
Cryptic Winterstorm
Citaat:
~LiefEngeltje~ schreef op 10-07-2004 @ 11:41 :
verf tast je haren aan, vooral als je ze telkens blijft verven en dan vallen ze langzaamaan helemaal uit schat

mja hou toch wel van je hoor
Ben eens bij de kapper geweest en die zei dat het geen kwaad kon. Vroeger wel, maar nu zijn die dingen heel goed.

Hou ook van jouw hoor.

Maar wil niet kaal worden hehe.
Oud 10-07-2004, 10:55
phensicske
phensicske is offline
'k Denk niet dat je je zorgen moet maken, zeker als je zegt dat je een dikke bos haar hebt.

Moest het zo gevaarlijk zijn om je haar te kleuren, dan zou niemand het meer doenk, dacht ik...ofwel liep een groot deel van de bevolking reeds kaal rond.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 11:00
lso
lso is offline
Ik heb het ook een hele tijd gehad. Mensen zeiden me dat het was omdat ik te weinig vitaminen binnen had en ongezond at. Ik denk wel dat dat kan kloppen...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 14:59
Marshall84
Marshall84 is offline
Ik word al vanaf me 16de kaal enne ben laatst bij een dermatoloog geweest als je jong bent heeft verven of gel er niks mee te maken het zit gewoon in je genen dat je vroeg kaal word.
Tis bijzonder kut dat wel want ik ben erggggg onzeker nu heb vaak een muts op zodat het niet opvalt enzo
Maar goed je kan dus wel naar een arts gaan maar die zal hetzelfde zeggen als ik zeg
Oud 10-07-2004, 15:10
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Iedereen verliest per dag zo'n 100 tot 150 hoofdharen als ik het me goed herriner. Zeker als je dikker en donker haar hebt valt dat meer op als je door je haar wrijft, want je ziet ze beter.

En wat dan nog als je kaal wordt. Bij mij is het sinds ruim een jaar ook lichtjes begonnen. Maak je jezelf er niet te druk om, het is eenmaal iets dat kan gebeuren, maar als je familie het niet in zich heeft dan is de kans natuurlijk veel kleiner dat het gebeurd. Het is lelijker als je jezelf schaamt voor je kaalheid, bijv die mensen die overdreven hun haar over kale plekken kammen, dan dat je zelfverzekerd rondloopt met inhammen of een kale plek achter op je hoofd.
Oud 10-07-2004, 15:13
Marshall84
Marshall84 is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 10-07-2004 @ 16:10 :
Iedereen verliest per dag zo'n 100 tot 150 hoofdharen als ik het me goed herriner. Zeker als je dikker en donker haar hebt valt dat meer op als je door je haar wrijft, want je ziet ze beter.

En wat dan nog als je kaal wordt. Bij mij is het sinds ruim een jaar ook lichtjes begonnen. Maak je jezelf er niet te druk om, het is eenmaal iets dat kan gebeuren, maar als je familie het niet in zich heeft dan is de kans natuurlijk veel kleiner dat het gebeurd. Het is lelijker als je jezelf schaamt voor je kaalheid, bijv die mensen die overdreven hun haar over kale plekken kammen, dan dat je zelfverzekerd rondloopt met inhammen of een kale plek achter op je hoofd.
Dus jij wou zeggen dat je als jongen van 20 geen last ervan hebt of het niet erg vind dat je zo jong kaal word? sorry ik kan me dat dus echt niet voorstellen hoor
Haar maakt de man zeggen ze altijd en mijn voorhoofd begint erg kaal te worden nou ik kan je vertellen dat ik hulp heb gezocht hoor omdat ik het niet kan accepteren en ook omdat andere mensen je niet accepteren dat is gewoon bittere waarheid
enne je verliest normaal 80 haren per dag
Oud 10-07-2004, 15:31
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Marshall84 schreef op 10-07-2004 @ 16:13 :
Dus jij wou zeggen dat je als jongen van 20 geen last ervan hebt of het niet erg vind dat je zo jong kaal word? sorry ik kan me dat dus echt niet voorstellen hoor
Haar maakt de man zeggen ze altijd en mijn voorhoofd begint erg kaal te worden nou ik kan je vertellen dat ik hulp heb gezocht hoor omdat ik het niet kan accepteren en ook omdat andere mensen je niet accepteren dat is gewoon bittere waarheid
enne je verliest normaal 80 haren per dag
Tuurlijk vind ik het vervelend, maar ik leg me er gewoon bij neer. Ik wist al dat ik kaal zou worden toen ik 8 was ofzo (toen begon ik erover na te denken). Heel m'n familie is kaal, m'n ene opa was kaal, m'n andere is kaal, de twee broers van m'n moeder zijn kaal, m'n vader en zijn 5 broers ook en zelfs de zus van m'n vader heeft een groter voorhoofd gekregen in de loop van de jaren. Nou dan weet je het wel wat je lot is.
Maar ik heb zeker geen zin om iets als haargroeimiddel te gaan proberen, dat vind ik stom.
Ik heb wel andere dingen om me druk om te maken dan om m'n haar. Ok, ik geef toe, je ziet niet echt goed dat ik kaal word, maar het is er wel. Maar je loopt er toch echt gewoon een stuk zelfverzekerder bij als je het accepteert en dat is veel belangrijker dan dat je onzeker bent, want kaalheid kan je niet echt tegen gaan.
Oud 10-07-2004, 16:06
Verwijderd
ben zelf ook redelijk kalend, je kunt er niet echt wat tegen doen, dus laat ik het maar komen zoals het komt. Millimeteren werkt wel dan vallen die kalende plekken minder op
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 16:12
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Het ene haar is weer gevoeliger voor verf dan het andere. Ik merkte zelf ook wel dat ik met Schwarzkopf haren bij de vleet verloor. Met l'Oreal is dat niet. Maar voor jou kan het wel anders liggen dus laat je adviseren.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 16:15
Hagel
Hagel is offline
Probeer eens vitamine B-complex te slikken, dat heeft bij mij wel geholpen.
Oud 11-07-2004, 08:58
Cryptic Winterstorm
Nou, ik denk eigenlijk niet dat ik kaal zou worden, dat kan haast niet, alleen mijn opa van mijn moeders kant had een kale plek haha. Aan mijn pa's kant helemaal niemand, en zoals ik al zei heb ik vooral veel en dik haar, en ik ben ook nog eens " rood" (meer roodblond), roodharige mensen worden sowieso niet vlug kaal.
Maar vroeg me ook af waar het aan kon liggen, stress misschien.

Regels voor berichten