Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2004, 19:51
Elmoo
Elmoo is offline
Hey allemaal,

Deze topic is voor de mensen die op de hogere school zitten.
Op welke school zit je en hoe is de administratie daar?
Vind je het goed geregeld allemaal en ben je tevereden, of wordt je gek van de roosters en alle fouten die er worden gemaakt?

Ik zit in Alkmaar op het Horizon College en daar is het echt een zooi. Kom je b.v. op school en krijg je te horen dat je vrij bent of de eerste 4 uur vrij hebt, dat soort dingen... Ze raken formulieren kwijt en als je telefonisch contact zoekt met iemand (over bijvoorbeeld de stages) ben je gemiddeld twee dagen zoet...

Laat je horen en leef je uit
Oud 18-07-2004, 20:03
Verwijderd
Ik zit op de Hogeschool Rotterdam. De administratie is over het algemeen best aardig geregeld, maar het verschilt volgens mij ook binnen de school wel behoorlijk per opleiding. Ze laten je wel eens voor niks op school komen, maar dat komt niet zo heel veel voor. Telefonisch contact zoeken doe ik nooit, ik mail eigenlijk altijd. Soms duurt het wat langer voordat ik antwoord krijg, maar dan spreek ik iemand op school er wel over aan. Cijfers zijn over het algemeen vrij op tijd, de ene keer heb je een rooster, de andere keer is ie wat minder, maar dat kan ook bijna niet anders (op de pabo had ik wel eens een zwaar klote rooster, maar daar werd dan ook vrijwel meteen wat aan gedaan).

Dingen die fout gaan zijn meer persoonafhankelijk dan van de school, we hebben bv. wel 'domme' docenten gehad, die niet terug mailden of niet-kloppende dingen zeiden ed.

Als ik verhalen van anderen hoor, dan ben ik zeker niet ontevreden.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 20:12
El Kim
El Kim is offline
Mogen mensen die aan een universiteit studeren ook reageren?

Ik studeer aan de Universiteit van Amsterdam, over het algemeen is alles wel aardig geregeld, hoewel Blackboard er redelijk vaak uitligt. Ze waren iig snel met het aanmaken van een collegekaart en een account Roosterproblemen hebben wij niet, je stelt je rooster grotendeels zelf samen
Oud 18-07-2004, 20:24
Verwijderd
Ik studeer aan de TU/e en heb nog geen red tape-problemen gehad.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 20:30
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Op de VU is alles, op mijn faculteit in ieder geval, uitstekend geregeld. Blackboard functioneert ook prima en klachten heb ik tot nu toe eigenlijk niet. Alleen een enkele docent die zijn vak niet verstaat, maar dan ga je gewoon naar een ander.
Oud 18-07-2004, 20:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-07-2004 @ 21:24 :
Ik studeer aan de TU/e en heb nog geen red tape-problemen gehad.
Geen idee, wat red tape problemen zijn, maareh de administratie is over het algemeen goed. Owinfo (waar je al je shit van tentamens, tentamendata, cijfers, roosters etc) kunt kijken is overizhctelijk en werkt goed.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 20:36
Verwijderd
Op de UT is alles behoorlijk goed geregeld.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:09
Verwijderd
Bij mij zijn ze echt overal nét op tijd mee. Je krijgt je toets-rooster echt een dag voor de toetsen beginnen, je krijgt op de dag van de her te horen of je hem moet maken af niet en meer van dat soort dingen.
Daarnaast heb ik nu al 10 keer tegen mijn docent gezegd dat ik niet in zijn e-mail-lijst sta, en dus geen enkel e-mailtje van hem ontvang wanneer hij dingen stuurt. Lekker handig. (Inmiddels krijg ik het van de hele klas ge-forward, gelukkig Het dringt werkelijk niet tot hem door.)

Verder verdienen ze wel een pluim voor het zo snel inschrijven van mij (Ik begon later, ik liet me inschrijven bij de administratie en kreeg de dag erna al een brief thuis met m'n studentennummer enzo, echt fijn. Daarnaast schreven ze me in vanaf 1 september (wat dus niet waar was) waardoor ik wél lekker al mijn stufi voor die maand kreeg )
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 23:05
beuk
beuk is offline
(tudelft)

Ben nooit fouten tegen gekomen in de administratie dus dat is wel oke, al duurt het naar mijn mening soms wel erg lang voor ik bepaalde cijfers te zien krijg (voor een multiple choice tentamen dat je op speciale vellen invult die door de computer heengaan lijkt alles langer dan een week me zwaar overdreven!).

Toch schort er op het logistieke vlak wel het een en ander aan. Zo schrijft vrijwel iedereen zich voor tentamens in via een door studenten gemaakte website, omdat de officiele site van de TU een te ranzige java applet bevat waar niet mee te werken valt (te traag). Voor een universiteit die pretendeert aan de technische top te zitten (iig binnen nederland) valt het me enorm tegen dat ze niet even iets fatsoenlijks bouwen. Dat hoeft voor een php-amateur niet meer dan een paar dagen te kosten..

Verder ben ik in het begin enorm afgeknapt op de wijze van inschrijven voor practica. Je zou verwachten je met één klik aan te kunnen melden via blackboard o.i.d., maar niets is minder waar. Je moet met je honderden medestudenten een uur in de rij gaan staan bij de administratie die enkel buiten de lunchpauze open is, zodat je bovendien een uurtje college moet skippen, om vervolgens je naam op een bruin kaartje te schrijven dat in een kaartenbakje gaat. Elke docent die daarna nog over de fascinerende mogelijkheden van de techniek begint neem je daarna onwillekeurig een stukje minder serieus. Gemiste kans..
Oud 19-07-2004, 07:50
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Op de UT is alles behoorlijk goed geregeld.
Idd... Alleen willen die flappies van Teletop (soort van Blackboard) nog wel eens onderhoud plegen in een tentamenweek of in weken dat ongeveer iedereen een project in moet leveren. Dat kondigen ze dan ook nog eens een dag van te voren aan oid.

Bij mijn eigen opleiding is het wat minder goed geregeld. In het eerste jaar hadden we nergens problemen mee, maar we hebben sinds het begin van dit collegejaar een stuk of 5 verschillende secretaresses gehad en dat is dus een puinhoop geworden.
Ons jaar zit bijvoorbeeld uit nood in een grote zaal die ze projecttuin hebben genoemd. Deze zaal gebruiken we erg veel, maar hij wordt soms ook gebruikt voor vergaderingen en presentaties van derden. Dit werd altijd ruim van te voren aangegeven en er werd met studenten overlegd. Dit jaar is het al verschillende keren voorgekomen dat de zaal aan andere ter beschikking werd gesteld, terwijl wij een projectweek hadden (projectweek, dus PROJECTzaal nodig), college hadden in deze zaal of presentaties moesten houden. En wanneer wij dat aangaven moesten we zelf maar een oplossing gaan bedenken... erg vervelend, zeker wanneer dat een paar uur van te voren gemeld wordt.
Oud 19-07-2004, 14:26
Boozle
Boozle is offline
En ik zit op het Drenthe College in Emmen. En de administratie is zo slecht dat ik dat eigenlijk geen administratie kan noemen. Wat een enorme puinzooi, de sukkels raken zo van sommige leerlingen het 1e deel van het rapport kwijt. Zetten ze er allemaal fijn 6 keer een 1 neer als cijfer. En dan hebben ze ook nog het lef om te zeggen dat hun blijven zitten. En dan nog bij het 2e deel van het rapport heb je bijv een 8,3 op een toets zetten ze er een 4,5 neer.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 14:44
Verwijderd
Drenthe College? Daar gaan heel veel van mijn school (nouja, ex-school ) heen als ze gezakt zijn. nieuwe veste
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 19:45
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
VU
UvA
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-07-2004 @ 21:35 :
Geen idee, wat red tape problemen zijn, maareh de administratie is over het algemeen goed. Owinfo (waar je al je shit van tentamens, tentamendata, cijfers, roosters etc) kunt kijken is overizhctelijk en werkt goed.
Red tape = bureaucratie, administratieve crap etcetera.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 21:38
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
MarKel schreef op 26-07-2004 @ 20:45 :
VU
UvA
Met zo'n gozer kun je nu praten he
Oud 26-07-2004, 23:14
Verwijderd
Erasmus Universiteit is allemaal redelijk duidelijk geregeld en netjes.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 16:46
Aurora
Aurora is offline
UU is goed geregeld allemaal vind ik

INHOLLAND is echt te verschrikkelijk voor woorden.
Reageren

Regels voor berichten