Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2002, 11:49
Trunks
Trunks is offline
Real Madrid is nu automatisch geplaatst voor de CL volgend jaar, omdat ze de CL hebben gewonnen.
Real Madrid is in de Spaanse competitie derde geworden. Derde plaats in Spanje betekent dat je mee mag doen met de voorronde van de CL.
Wie neemt nu de plaats van Real Madrid over in de voorronde van de CL?
Is dat misschien nummer 5 in Spanje of is nummer 2 in Spanje hierdoor hun plaats in de CL kwijt, waardoor ze eerst de voorronde van de CL moeten spelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2002, 11:53
Boogie
Boogie is offline
nee, alleen als real madrid 5e was geworden had spanje 5 plaatsen. Nu komt gewoon alleen de nr 4 in de voorronde en zijn de nr's 1 en 2 en real madrid automatisch geplaatst
Oud 16-05-2002, 11:56
Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
En waar gaat de vrijgekomen plek in de voorronde dan heen???
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 12:16
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
waarschijnlijk 1 ploeg met eerstevoorronde een vrijkaart
Oud 16-05-2002, 13:27
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:
En waar gaat de vrijgekomen plek in de voorronde dan heen???
Die krijgt de FC uit Utreg, dan kunnen ze stoppen met dat gejank over de goal van Wamberto...
Oud 16-05-2002, 13:35
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef:

Die krijgt de FC uit Utreg, dan kunnen ze stoppen met dat gejank over de goal van Wamberto...
Hou nou eens op met die zielige reacties over FC Utrecht. Het is toch te begrijpen dat ze unhappy zijn, hun 2de prijs ooit op zo'n onrechtvaardige manier kwijtraken...
Oud 16-05-2002, 13:54
Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
En nu weer ontopic naar het CL-verhaal...

Wat ik wel weet is dat er een paar Uefa-cup prijzen gaan naar landen die hoog in het Uefa Fair Play klassement staan. Is het dan niet zo dat de winnaar van het FairPlay klassement iemand extra mag afvaardigen?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 15:27
WolterB
WolterB is offline
je kan het ook zo bekijken

Er zijn een aaltal ploegen automatisch geplaatst voor de CL, maar nu is er dus één extra die directe plaatsing afdingt.

Hierbij verdwijnt dus één plaats voor een ploeg uit de laatste voorronde

Dit betekent dat er 2 ploegen minder in de laatste voorronde kunnen plaatsnemen en uiteindelijk dat er 8 ploegen (de laagste in de UEFA Allocatie) zijn die een extra voorrronde moeten gaan spelen.

Ik weet niet precies of t zo gaat, maar dit lijkt mij de meest logische manier

De exacte mantier zal ik wel eens op gaan zoeken
Oud 16-05-2002, 16:10
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Firebolt schreef:

Hou nou eens op met die zielige reacties over FC Utrecht. Het is toch te begrijpen dat ze unhappy zijn, hun 2de prijs ooit op zo'n onrechtvaardige manier kwijtraken...
Volledig mee eens.

ZlatanSuperJood --> Kappuh met overal dergelijk rotzooi te posten...

ontopic: Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat er gewoon in de eerste voorronde nu gewoon 1 ploeg minder aangevaardigd wordt...

Wat Kezmanian Devil zegt klopt, in de Uefa Cup worden er in de voorronde enkele clubs geloot, die geselecteerd zijn kwa sportiviteit, maar ik denk dat ze op die manier geen ploeg naar de CL zullen sturen.
Oud 16-05-2002, 16:49
Verwijderd
Nee Spanje wordt ditmaal door 5 landen vertegenwoordigd. Dit is logisch. Stel Real was in de competitie 10e geëindigd. Dan zouden de nr 1t/m4 ook gewoon CL spelen + Real erbij. Dus Nu spelen de nr 1,2,3 CL en de nr 4,5 voorronde.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 17:24
Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Nee Spanje wordt ditmaal door 5 landen vertegenwoordigd. Dit is logisch. Stel Real was in de competitie 10e geëindigd. Dan zouden de nr 1t/m4 ook gewoon CL spelen + Real erbij. Dus Nu spelen de nr 1,2,3 CL en de nr 4,5 voorronde.
dus celta de vigo speelt vooronde?
Oud 16-05-2002, 17:24
Utreg_Nr1
Utreg_Nr1 is offline
Ik hoop maar niet voor Feyenoord dat ze Barcelona of Liverpool ofzo loten
Oud 16-05-2002, 17:26
Utreg_Nr1
Utreg_Nr1 is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
dus Spanje heeft gewoon 10 Europese tickets? (5 CL en 3 UEFA Cup? )
En ook nog 2 Intertoto plaatsen ?

Nee, dat ken echt niet ..
Oud 16-05-2002, 17:31
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Spanje heeft gewoon vier ploegen in de Cl. Enige verschil is dat Real Madrid nu meteen geplaatst is en geen voorronde hoeft te spelen. Die voorrondeplaats wordt ingenomen door een ander team, maar dat hoeft niet automatisch de nummer 5 van Spanje te zijn..
Oud 16-05-2002, 17:51
Verwijderd
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef:

Spanje heeft gewoon vier ploegen in de Cl. Enige verschil is dat Real Madrid nu meteen geplaatst is en geen voorronde hoeft te spelen. Die voorrondeplaats wordt ingenomen door een ander team, maar dat hoeft niet automatisch de nummer 5 van Spanje te zijn..
o nee, wie wordt dat dan? De nummer 6 cker
De bekerwinnaar/finalist ook niet!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 17:53
Verwijderd
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef:

je denkt cker door een ander land? . Stel dat Real 10e was geworden. Dan zouden de nr 1t/m 4 gewoon CL spelen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 17:56
Verwijderd
Bedenk me net dat ik het fout heb, denk ik. Ik denk dat Spanje gewoon 4 CL plaatsen houdt. En dat 1 daarvan verplicht na real gaat. Maar dat zou wel oneerlijk zijn tegenover de nr 4 als Real 10e was geeindigd. Maar het geld trouwrens ook voor Feyenoord die zijn geplaatst voor de vrCL. Maar waar gaat die UEFAcup plaats dan heen? Misschien staan ze hem af aan Excelsior of SParta
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 19:24
Verwijderd
Spanje zal GEEN vijf landen naar de Champions League mogen sturen maar gewoon 4. Of Real Madrid nou 1e, 3e, 5e, of 8e was ge-eindigd. Het maakt niks uit. Als Real Madrid vijfde was geworden, dan had plaats vier van Spanje gewoon dikke pech en moest het UEFA Cup spelen.

Er zijn dus in dit geval 3 Spaanse clubs direct gekwalificeerd. (Valencia (1e), Deportivo (2e) en Real Madrid (winnaar cL). Barca spelt derde voorronde.

Er zullen nu GEEN clubs extra voorrondes hoeven te spelen, omdat er al in de regels staat dat er EEN plaats van de 16 directe plaatsingen (voor de 1e groepsronde) voor de titelwinnaar is.

Zou de titelwinnaar zich wel al direct hebben geplaatst (Real Madrid heeft dat dus niet gedaan), dan zouden de kampioenen van een aantal landen een ronde opschuiven (bijv. van direct in 3e ronde in plaats van 2e ronde.

Zie: http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/index.html
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 12:29
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Bedenk me net dat ik het fout heb, denk ik. Ik denk dat Spanje gewoon 4 CL plaatsen houdt. En dat 1 daarvan verplicht na real gaat. Maar dat zou wel oneerlijk zijn tegenover de nr 4 als Real 10e was geeindigd. Maar het geld trouwrens ook voor Feyenoord die zijn geplaatst voor de vrCL. Maar waar gaat die UEFAcup plaats dan heen? Misschien staan ze hem af aan Excelsior of SParta
Dat is niet van toepassing, geen een nederlandse club speelt voorronde UEFA Cup, dus er hoeft ook nx geweizigd te worden (als ze 4de ofso waren geworden)
Oud 17-05-2002, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Firebolt schreef:

Dat is niet van toepassing, geen een nederlandse club speelt voorronde UEFA Cup, dus er hoeft ook nx geweizigd te worden (als ze 4de ofso waren geworden)
Maar wel voorronde CL. Daar had ik het over.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 14:50
blubbie
blubbie is offline
Waarom zeikt iedereen over voetbal?
Ik weet wel wat betere sporten te
verzinnen!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 14:55
Desperado
Desperado is offline
ik vind het raar dat als je de uefa cup wint en je wordt 3e dat je dan nog geen eens zeker in de champions league komt.........een UEFA-CUP winaar moet (vindt ik) rechtstreeks geplaatst worden

en blubbie waarom lees je deze thread dan???? als je het zo graag over andere sporten wil hebben open dan een thread over andere sporten!!!!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:31
Live and Let Die
Live and Let Die is offline
De CL is allang geen CL meer. Champions League zegt het al , alleen de kampioenen zouden hierin mee mogen doen. Dat spanje met dalijk met 4 ploegen ofzo speelt vind ik echt belachelijk. Veel landen hebben meerdere teams in de CL zitten!
Zo krijg je vanzelf een Euro League
Oud 17-05-2002, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Live and Let Die schreef:
De CL is allang geen CL meer. Champions League zegt het al , alleen de kampioenen zouden hierin mee mogen doen. Dat spanje met dalijk met 4 ploegen ofzo speelt vind ik echt belachelijk. Veel landen hebben meerdere teams in de CL zitten!
Zo krijg je vanzelf een Euro League
Inderdaad ja. Ik hoorde een paar maanden zelfs dat ze bezig waren met een 'Champions' League, waarin 5 Spaanse, 5 Engelse, 5 Italiaanse, 5 Duitse, en ja zelfs 5 Franse clubs in zouden zitten. De andere 7 plaatsen werden dan verdeeld over alle andere landen.
Belachelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten