Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2004, 17:57
rodina
rodina is offline
Als jeje ov vergeet in de trein, krijg je een boete. Logisch, maar je mag hem toch één keer vergeten?
Kan namelijk niets op de site van de ibgroep vindne en ook niet op die van de ns, de conducteur zei dat ik 'm een keer mocht vergeten.
Rekening wel of niet betalen?
Oud 31-08-2004, 18:21
Qamra
Qamra is offline
Als je een kaartje had gekocht zou je dat geld terug kunnen vragen. Als je dus kunt bewijzen dat je een OV hebt (duh) en dat je hem vergeten was.
Althans dat heb ik een keertje gelezen.

Die boete krijg je niet terug, want je had dus geen kaartje en dat is dus je eigen schuld
Oud 31-08-2004, 18:21
jet
jet is offline
het mag inderdaad 1 keer. en dan moet je iets opsturen naar iets. maar dat ben ik vergeten (mn broer is het ook een keer vergeten) maarja..

goh wat een nutteloze post
Oud 31-08-2004, 18:42
Verwijderd
Boete kan je gewoon naar de NS sturen, met een formulier die je aan het loket kan krijgen en een kopie van je OV-kaart.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 31-08-2004 @ 19:21 :
Als je een kaartje had gekocht zou je dat geld terug kunnen vragen. Als je dus kunt bewijzen dat je een OV hebt (duh) en dat je hem vergeten was.
Althans dat heb ik een keertje gelezen.

Die boete krijg je niet terug, want je had dus geen kaartje en dat is dus je eigen schuld
Je kan die boete dus wel gewoon opsturen. Als je hem vergeet, kom je daar vaak pas achter wanneer de conducteur al voor je staat, niet?

(Je kan de boete ook eerst betalen en dan het geld terug vragen, dat kan je wat gezeur besparen aangezien de NS langzaam is met dat soort dingen.)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 18:52
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
als je niet in staat bent om je OV te gebruiken mag je de kosten 1 keer declareren. Maar dat mag niet als je je OV stomweg vergeten bent. Dit is gewoon dom oftewel vette pech voor jou.
En in het geval dat je niet in staat zou zijn geweest had je idd al een kaartje moeten kopen, dus met een boete kom je al helemaal nergens.
Oud 31-08-2004, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Zotje schreef op 31-08-2004 @ 19:52 :
als je niet in staat bent om je OV te gebruiken mag je de kosten 1 keer declareren. Maar dat mag niet als je je OV stomweg vergeten bent. Dit is gewoon dom oftewel vette pech voor jou.
En in het geval dat je niet in staat zou zijn geweest had je idd al een kaartje moeten kopen, dus met een boete kom je al helemaal nergens.
Absoluut niet waar. Heb m'n kaartje - die ik in de trein kreeg - netjes opgestuurd, kreeg braaf het geld terug. Conducteur kwam zelf met de oplossing.

Laatst gewijzigd op 31-08-2004 om 18:59.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 16:01
Verwijderd
Yep klopt je kan hem gewoon opsturen, vriend van me heeft het ook gehad en kreeg alles terug. Duurde wel even, maar hij kreeg het. En de rede dat je hem niet bij je hebt doet er niet toe.

Weet helaas niet waar naar toe je het op moet sturen, sorry.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 20:14
rodina
rodina is offline
Enfin, de ns gebeld, een kwartier in de wacht gehangen:

-eerst betalen.
-boete en een kopie van ov opsturen naar de ns
-dan controleren zij of je wel echt een ov hebt en of het echt de eerste keer is dat je 'm vergeten bent.
-en als dat allemaal in orde is storte ze het bedrag weer terug op je rekening.
Reageren

Regels voor berichten