Ik was vroeger een nogal stil in mezelf getrokken meisje. Ik had in de ogen van anderen nergens moeite mee, maar ondertussen voelde ik me er erg rot onder. Ik liet niks merken, omdat ik dat niet kon.
Nou kan ik sinds een half jaartje/jaar redelijk goed voor mezelf opkomen. Ik laat me door niemand beïnvloeden en alles wat ik doe is mijn keuze. Dit weet ik zeker, omdat ik over bepaalde situaties gewoon 3 keer na moet denken.
Nou krijg ik dus sinds diezelfde tijd constant te horen, dat ik me enorm met iemand mee laat slepen, terwijl ik met die persoon in kwestie vrij weinig op trek en ik ook een totaal andere mening heb dan die persoon.
Mensen zijn mijn oude ik gewend, maar ik ben dus echt wel veranderd! Nu wordt er dus erg vaak achter mijn rug om geluld, dat ik me zo laat beïnvloeden, want "zo ben ik helemaal niet!"
Ik heb er al een keer wat van gezegd, maar dat is blijkbaar niet duidelijk aangekomen.
Nu ik ruzie heb krijgt die persoon in kwestie dus ook nare blikken, want HIJ heeft slechte invloed op mij en niemand wilt beseffen, dat het echt MIJN keuze is geweest. Die persoon weet maar half waar het over gaat. Ook ik word er op aangekeken, dat ik zo loop te steigeren. Maar ik pik het gewoon niet meer dat er met mij gesold word.
Hebben meer mensen dit ook meegemaakt? En wat hebben jullie in deze situatie gedaan? Negeren gaat haast niet, want ik word er enorm op 'aangekeken'.
Om me zoals vroeger te gaan gedragen is ook niks. Op dit moment negeer ik de probleemmensen, maar dat maakt de situatie alleen maar erger