Ik heb er genoeg van dat mensen mij respectloos bejegenen, als een iets wat niet van belang is, als een iets zonder emoties. Ik ben het zat om als niets presterende luilak gezien te worden die niets voor elkaar krijgt. Ik weet zelf ook wel dat ik alles verpruts, maar laat de mensen tenminste het fatsoen hebben om daarom mij nog met respect te behandelen, ipv een iets die niets kan. Ik weet zelf wel dat ik het verneuk, ik heb geen anderen nodig die het er graag nog eens even inwrijven, ik heb ook gevoelens.
Als iets niet lukt of niet kan dan vallen we wel weer terug op gauloises, de second option, altijd leuk om achter de hand te hebben, maar niet genoeg voor een first option. Ik ben het zat om als tweederangs gezien en behandeld te worden. Ik wil ook gewoon graag eens belangrijk zijn, gewaardeerd, speciaal.
Ik ben het zat dat mensen hun zogenaamde waardering voor mij uitspreken die nieteens waar bedoeld is, waardering die ze tegen iedereen met wie ze praten uitspreken, niet tegen mij in het bijzonder omdat ik het ben. Ik heb er genoeg van dat mensen verhaaltjes tegen mij ophangen die mij me iets waard laten voelen, maar die ze aan iedereen vertellen die het maar wil horen. Het maakt mij gewoon weer een van de velen, onbelangrijk, vervangbaar. Het maakt niet uit of ik het ben of iemand anders, het is toch niet gemeend. Vertel het mij dan niet, het doet alleen maar pijn als het blijkt dat het niet uitmaakt of ik het ben of een van de vele anderen.
Als niemand mij belangrijk vind of mij respecteert, wat is dan het nut van andere mensen, waarom zou ik nog met ze te maken willen hebben, ik ben toch niet echt belangrijk voor ze, gewoon een vervangbaar element, iets wat teleurstelt en niet aan de verwachtingen voldoet, en daarna dus maar aan de kant word gezet.
De enige in deze wereld waar ik iets aan heb ben ik zelf, anderen hebben niets aan mij want ik ben voor hen een van de onbelangrijke vervangbare velen, en ik heb dus niets aan hen want ik wil niet meer zo gezien worden.
Ik heb er geen zin meer in om mij als een onbelangrijk element, een van velen te laten misbruiken. Het doet pijn en ik wil het niet meer.
|