Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2004, 15:43
Lolita
Lolita is offline
.

Laatst gewijzigd op 01-03-2010 om 19:50.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:45
Mistery1
Mistery1 is offline
Nee sorry, als je eenmaal belazerd ben dan kun je hier geen respect meer voor hebben.
Je moet of de regel hebben dat beide kanten mogen neuken met wie ze willen of beide blijven trouw...

En nee zou nooit iets met iemand willen die een vriendin/vrouw wat dan ook heeft.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:47
leucomelas
leucomelas is offline
sex voor de sex, okay, maar dan wel met iemand die verder geen relatie heeft. meeste mensen vinden namelijk sex nogal verbonden met relatie, dus als jij met hem gaat flikflooien, voelt zn vrouw dat... en dat doet fucking pijn
Oud 06-10-2004, 15:48
Erbenda
Erbenda is offline
Ik begrijp jouw standpunt wel, maar ben het er niet mee eens. Ik zou ook nooit met iemand gaan die al getrouwd is of een vriendin heeft.
Oud 06-10-2004, 15:48
legatus
legatus is offline
Citaat:
Support81 schreef op 06-10-2004 @ 16:43 :
stel; Je kent iemand, je weet dat hij/zij bezet is. Je kent de partner. Je voelt je sexueel aangetrokken tot de man/vrouw in kwestie en dit blijkt wederzijds. Het eerste initiatief komt van zijn/haar kant. Zou je erop ingaan?
Ja.

Daarbij moet je ook nooit vertellen aan je geliefde dat je vreemd bent gegaan. Met dat schuldgevoel moet je maar leren leven, aangezien jij die keuze gemaakt hebt. Waarom de ander (onnodig) kwetsen?
Oud 06-10-2004, 15:49
Mistery1
Mistery1 is offline
Citaat:
legatus schreef op 06-10-2004 @ 16:48 :
Ja.

Daarbij moet je ook nooit vertellen aan je geliefde dat je vreemd bent gegaan. Met dat schuldgevoel moet je maar leren leven, aangezien jij die keuze gemaakt hebt. Waarom de ander (onnodig) kwetsen?
Pff wat een standpunt zeg.
Je mag alles doen wat je wilt zolang niemand er maar wat van af weet. Heb je dan zelf geen geweten ofzo?
En er zijn ook mensen die geen schuldgevoel krijgen..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:51
AngelLena
AngelLena is offline
Never nooit niet. Sorry, maar een vent van een ander kan ik nog zo aantrekkelijk vinden, ik wil em dan helemaal of helemaal niet. Aangezien het eerste niet kan, kies ik voor het laatste en dat zal ie duidelijk weten ook.
Oud 06-10-2004, 15:52
Verwijderd
fout, spannend, geil, hoppa
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:55
Lolita
Lolita is offline
.

Laatst gewijzigd op 01-03-2010 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Mistery1 schreef op 06-10-2004 @ 16:49 :
Je mag alles doen wat je wilt zolang niemand er maar wat van af weet. Heb je dan zelf geen geweten ofzo?
Denk eens door. Waarom wil je niet dat het bekend wordt dat je bent vreemdgegaan? Je geeft veel om de ander, dus je wilt hem/haar niet kwetsen. Als je het vertelt, wordt hij/zij gekwetst. Als je het stilhoudt, wordt hij/zij niet gekwetst. Pretty simple deduction.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:57
Lolita
Lolita is offline
.

Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:58
legatus
legatus is offline
Citaat:
Mistery1 schreef op 06-10-2004 @ 16:49 :
Je moet het in ieder geval niet opbiechten. Daar schiet je niets mee op. Persoonlijk zie ik die twee deels los van elkaar, seks en liefde.
Oud 06-10-2004, 16:01
Mistery1
Mistery1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-10-2004 @ 16:56 :
Denk eens door. Waarom wil je niet dat het bekend wordt dat je bent vreemdgegaan? Je geeft veel om de ander, dus je wilt hem/haar niet kwetsen. Als je het vertelt, wordt hij/zij gekwetst. Als je het stilhoudt, wordt hij/zij niet gekwetst. Pretty simple deduction.
Whaha als je echt veel om iemand geeft ga je niet vreemd.
Wat een onzin.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:03
Mistery1
Mistery1 is offline
Citaat:
Support81 schreef op 06-10-2004 @ 16:55 :
Volgens mij zien vrouwen sex toch veel meer als iets waar een hoop emotie en verbintenis mee gepaard gaat. Als iets kostbaars wat je niet zomaar met iedereen deelt. Vrouwen zien het volgens mij minder snel los van een relatie.
Ik vind dat je verder helemaal gelijk hebt, maar hier ben ik het persoonlijk niet zo mee eens.

Ik kan heel goed ' liefdeloze' sex hebben, dus zonder een relatie te willen.
Eenmaal IN een echte relatie is het wat anders, dan is sex onderdeel van de relatie en dat doe je met z'n 2-en. Vooral als je elkaar beloofd trouw te blijven.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:04
leucomelas
leucomelas is offline
niet opbiechten? ligt het nou aan mij of ben ik de enige die vind dat je eerlijk moet zijn in een relatie?
Lolita
Lolita is offline
.

Met citaat reageren
Mistery1
Mistery1 is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 06-10-2004 @ 17:04 :
niet opbiechten? ligt het nou aan mij of ben ik de enige die vind dat je eerlijk moet zijn in een relatie?
Nee je bent niet de enige...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:06
Mistery1
Mistery1 is offline
Citaat:
Support81 schreef op 06-10-2004 @ 17:04 :
als je sex los ziet van liefde dan ga je pas vreemd als je een relatie met een ander begint niet wanneer je alleen sex hebt met een ander
En vanaf hier volg ik jou niet helemaal meer
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:07
Lolita
Lolita is offline
.

Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:07
Mistery1
Mistery1 is offline
Citaat:
Support81 schreef op 06-10-2004 @ 17:07 :
ik zeg niet dat je niet eerlijk moet zijn. Juist wel, liegen is het ergste wat je kunt doen. Maar sommige dingen kun je beter verzwijgen. (en verzwijgen is geen liegen)
Verzwijgen kan minstens even erg zijn....
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:09
legatus
legatus is offline
Citaat:
Mistery1 schreef op 06-10-2004 @ 17:01 :
Whaha als je echt veel om iemand geeft ga je niet vreemd.
Wat een onzin.
Ik heb een relatie gehad waar ik zielsveel van iemand hield, we hadden ook nog eens geweldige seks. Toch verlangde ik naar andere vrouwen, hoewel het niet iedere vrouw was.

Citaat:
leucomelas schreef op 06-10-2004 @ 17:04 :
Dat is naïef. Vind je werkelijk dat je eerlijk moet zijn in een relatie. Ten alle tijden? Dat is onmogelijk. En dan doel ik niet alleen op 'vreemdgaan'. Sterker nog, je wil ook niet dat je partner altijd eerlijk is.
Oud 06-10-2004, 16:10
legatus
legatus is offline
Citaat:
Support81 schreef op 06-10-2004 @ 17:07 :
ik zeg niet dat je niet eerlijk moet zijn. Juist wel, liegen is het ergste wat je kunt doen. Maar sommige dingen kun je beter verzwijgen. (en verzwijgen is geen liegen)
Ieder mens liegt. Iedere dag. Of dit tegen jezelf is of tegen je partner, ouder, kennis, etc.
Oud 06-10-2004, 16:10
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
tjah ik heb een keer in deze situatie gezeten sterker nog ik word nog regelmatig door deze persoon aangesproken en die maakt elke keer weer duidelijk dat ie maar al te graag een keer een hotelletje op zou willen zoeken met me en ik ga dr op in als geintje op t moment dat ie te vervelend word blokkeer ik die persoon op msn...

ik zou t nooit echt doen niet alleen omdat ik al de tijd dat ie dit voorstelt een vriend heb maar ook omdat ik het gewoon niet vind kunnen omdat ie getrouwd is....
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:11
Lolita
Lolita is offline
.

Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:15
Lolita
Lolita is offline
.

Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:17
Mistery1
Mistery1 is offline
Ik heb geen zin om hier over in discussie te gaan meer eigenlijk, mannen en ook sommige vrouwen zijn bij mij al te veel in waarde gedaald door dit soort dingen. Dit bevestigt het maar weer eens...

Ik heb een duidelijke mening hier over en andere ook. Prima.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:17
Verwijderd
Seks met iemand die getrouwd is acht ik hetzelfde als seks met iemand die een relatie heeft, aangezien trouwen voor mij van geen betekenis is. Het is dus gewoon het oude boerenvreemdgaan, dat ik niet goedkeur omdat het veel emotionele problemen met zich meebrengt.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Mistery1 schreef op 06-10-2004 @ 17:17 :
Ik heb geen zin om hier over in discussie te gaan meer eigenlijk, mannen en ook sommige vrouwen zijn bij mij al te veel in waarde gedaald door dit soort dingen. Dit bevestigt het maar weer eens...

Ik heb een duidelijke mening hier over en andere ook. Prima.
FYI, een discussie is niet veel meer dan het uitwisselen van meningen onderbouwd met argumenten. Je hoeft je niet te laten overtuigen. Sterker nog, ik hoop niet dat je je veel aantrekt van zoiets als ik daar schrijf want morgen kan ik net zo goed het tegenovergestelde verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:20
legatus
legatus is offline
Citaat:
Mistery1 schreef op 06-10-2004 @ 17:17 :
mannen en ook sommige vrouwen zijn bij mij al te veel in waarde gedaald door dit soort dingen. Dit bevestigt het maar weer eens...
Ze dalen in waarde omdat ze jouw mening niet delen?
Oud 06-10-2004, 16:21
Mistery1
Mistery1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-10-2004 @ 17:20 :
FYI, een discussie is niet veel meer dan het uitwisselen van meningen onderbouwd met argumenten. Je hoeft je niet te laten overtuigen. Sterker nog, ik hoop niet dat je je veel aantrekt van zoiets als ik daar schrijf want morgen kan ik net zo goed het tegenovergestelde verdedigen.
Dan heb je dus gewoon geen karakter. Dat is nog erger zelfs.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:22
Mistery1
Mistery1 is offline
Citaat:
legatus schreef op 06-10-2004 @ 17:20 :
Ze dalen in waarde omdat ze jouw mening niet delen?
Nee omdat ze mensen kwetsen en, mensen pijn doen en dat totaal niet bij mijn persoonlijkheid/karakter en normen en waarden past.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Support81 schreef op 06-10-2004 @ 17:04 :
als je sex los ziet van liefde dan ga je pas vreemd als je een relatie met een ander begint niet wanneer je alleen sex hebt met een ander
Ja, mits beide mensen in die relatie er zo over denken. En als dat het geval is, lijkt me dat je er ook gewoon over kunt praten. Kun je dit niet, dan is het dus niet 'okay' om met een anders seks te hebben.

Dit staat trouwens compleet los van seks met iemand die een relatie heeft. Dat is zijn/haar probleem.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
legatus schreef op 06-10-2004 @ 17:10 :
Ieder mens liegt. Iedere dag. Of dit tegen jezelf is of tegen je partner, ouder, kennis, etc.
Dat is wel heel makkelijk. Natuurlijk liegt iedereen, soms om de ander te sparen, of om dat je je ergens voor schaamt. Maar dit neemt niet weg dat je maar alles moet doen waar je zin in hebt, zonder daarmee rekening te houden met de gevoelens van de ander. Als je met een ander dan je partner seks hebt zonder het je partner te vertellen ga je vreemd; als ze het niet erg vond had je het gewoon kunnen vertellen toch?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:35
legatus
legatus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 06-10-2004 @ 17:25 :
Als je met een ander dan je partner seks hebt zonder het je partner te vertellen ga je vreemd; als ze het niet erg vond had je het gewoon kunnen vertellen toch?
Als ze het niet erg vind, dan vertel je het. Anders niet. Je moet er ook niet vanuit gaan dat iemand die vreemdgaat het met tientallen mensen doet, of honderden.
Oud 06-10-2004, 16:39
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik vraag me altijd af wat de motivatie van iemand is om seks binnen een relatie bij een ander te zoeken. Als het puur seks om de seks is, waarom kun je dat dan niet bij je eigen partner vinden? Is de seks met je partner dan niet bevredigend genoeg? Dat kan, maar daar is wat aan te doen. Praat er met je partner over, zoek dingen die je seksleven weer spannender maken, zoek een manier om weer meer naar elkaar toe te groeien. Tuurlijk veranderd je seksleven als je al een hele tijd samen bent, maar daarvoor hoef je het toch niet gelijk bij een ander te zoeken?

Wat zou nog meer een reden kunnen zijn om de seks buiten je relatie te zoeken? Omdat je het gevoel hebt dat je niet meer helemaal samen kunt zijn met je partner, dat de liefde los is komen te staan van de seks en dat je dat hoopt bij anderen te kunnen vinden? Zou ook een reden kunnen zijn, maar ik vraag me af wat voor waarde je relatie dan nog heeft als je zo'n belangrijk aspect binnen je relatie mist. Kun je er dan niet beter helemaal mee stoppen?

Je hoort het toch wel redelijk vaak dat mensen de seks buiten hun relatie gaan zoeken, en daar zullen ze ook altijd wel een reden voor hebben. Ik bekijk dat punt dan ook van twee kanten, maar ik zal het nooit kunnen goedkeuren. Ik vind het respectloos tegenover je partner, hoe kun je nou ooit nog helemaal eerlijk zijn?
Maar ondanks dat ik het afkeur, zou ik wel in staat zijn om seks met iemand te hebben die een relatie heeft. Omdat ik vind dat die relatie niet mijn verantwoordelijkheid is, ik sta in feite helemaal buiten die relatie. Ik heb seks met die man, en niet met zijn vrouw, ik heb geen verplichtingen naar haar toe. Voor mij zitten er geen consequenties aan vast, voor hem wel. En dus is het ook zijn verantwoordelijkheid.
Oud 06-10-2004, 16:41
Verwijderd
Buiten het gesprek zelf om;

Ik zie sex sowieso bijna nooit los van een relatie, dus al helemaal niet als deze al bezet is en nooit een relatie met mij zou kunnen beginnen in eerste instantie.
Uit normen en waarden, en mn eigen gevoel doe ik het zelf niet (meer). Als een ander het fijn vind; prima. Zolang je niet stookt tussen het getrouwde stel en weet waar je aan begint (consequenties kennende). Uiteindelijk heb jij als derde partij totaal geen verantwoordelijk af te leggen tegenover de eerste partij (degene die wordt bedonderd).

Na het lezen van Thee Muts haar reactie, ben ik het er 100% mee eens. Het enige verschil is dat ik het niet eens zou willen, gezien ik geen sex heb met iemand waar geen relatie (uit)vloeit.

Laatst gewijzigd op 06-10-2004 om 16:44.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:42
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
legatus schreef op 06-10-2004 @ 17:35 :
Als ze het niet erg vind, dan vertel je het. Anders niet. Je moet er ook niet vanuit gaan dat iemand die vreemdgaat het met tientallen mensen doet, of honderden.
Als ze het wel erg vindt, en je gaat vreemd, ben je gewoon een grote lul. Punt.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 06-10-2004 @ 17:39 :
Praat er met je partner over, zoek dingen die je seksleven weer spannender maken, zoek een manier om weer meer naar elkaar toe te groeien.
En indien dat niet lukt; wees een vent en maak het uit.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:48
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-10-2004 @ 17:17 :
Seks met iemand die getrouwd is acht ik hetzelfde als seks met iemand die een relatie heeft, aangezien trouwen voor mij van geen betekenis is. Het is dus gewoon het oude boerenvreemdgaan, dat ik niet goedkeur omdat het veel emotionele problemen met zich meebrengt.
En deze discussie gaat niet niet echt over seksualteit, kan hij niet beter op Liefde en Relatie?
Oud 06-10-2004, 16:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 06-10-2004 @ 17:48 :
En deze discussie gaat niet niet echt over seksualteit, kan hij niet beter op Liefde en Relatie?
Nouja. Het gaat om seks met een getrouwd persoon, niet over een relatie daarmee. Dus volgens mij staat 'ie hier niet verkeerd.

Offtopic:
Froukje al een keer gespot trouwens?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
ParisPlage schreef op 06-10-2004 @ 17:48 :
Neuken/sex/naaien/palen met iemand die een relatie heeft/getrouwd is.
Simpel Seksualiteit. Waarom? Zie boven + er een subdiscussie plaats vind (gaat vinden) over wat de sex, jouw seksualiteit etcetc betekent in deze situaties.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:53
legatus
legatus is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 06-10-2004 @ 17:39 :
Ik vraag me altijd af wat de motivatie van iemand is om seks binnen een relatie bij een ander te zoeken.
De manier waarop veel mensen tegen relaties en liefde aankijken schept bij mijn geen verbazing waarom er zoveel frustraties zijn in deze wereld.
Oud 06-10-2004, 16:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
legatus schreef op 06-10-2004 @ 17:53 :
De manier waarop veel mensen tegen relaties en liefde aankijken schept bij mijn geen verbazing waarom er zoveel frustraties zijn in deze wereld.
Als jij een 'relatie' wil waarbij je ook seks kunt hebben met anderen moet je dat doen. Ik vind er ook wel wat voor te zeggen, ik vraag me ook sterk af of mensen uberhaupt wel monogame beesten zijn. Maar als jij een vriendin hebt die geen 'open' relatie wil heb je 2 opties: kappen of schikken.
Met citaat reageren
legatus
legatus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 06-10-2004 @ 17:42 :
Als ze het wel erg vindt, en je gaat vreemd, ben je gewoon een grote lul. Punt.
En mag de ander hem/haar een ledemaat, vrucht of voorwerp vinden omdat ze bekrompen zijn in diens mening?
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
legatus schreef op 06-10-2004 @ 17:53 :
Welke manier van kijken doel je op? En op wat voor manier is dat dan een motivatie voor seks buiten je relatie?
Oud 06-10-2004, 16:56
legatus
legatus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 06-10-2004 @ 17:55 :
kappen of schikken.
Zo zwart-wit is de wereld en de mens niet.
Oud 06-10-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 06-10-2004 @ 17:55 :
En mag de ander hem/haar een ledemaat, vrucht of voorwerp vinden omdat ze bekrompen zijn in diens mening?
Nee, het feit dat je een relatie heb met iemand en je er dus voor gekozen heb 100% rekening te houden met diens keuzen en wensen, daarom moet je niet vreemd gaan. Daar is niets bekrompen aan. Dat is gewoon simpelweg een 'belofte' verbreken.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
legatus schreef op 06-10-2004 @ 17:55 :
Als het een bekrompen mening is wel. Ik oordeel hier niet over de 'open' relatievorm, ik heb het hier over een situatie waarbij 2 mensen verschillende opvattingen hebben. Als jij kies voor een meid die verwacht haar 'trouw' te blijven, kies je daar ook voor. Wil je dit niet, dan moet je een ander zoeken. Die andere persoon heeft ook gevoelens namelijk, en ze komt er toch wel achter.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
legatus schreef op 06-10-2004 @ 17:56 :
Zo zwart-wit is de wereld en de mens niet.
Dan ben je een zwakke lul die van 2 walletjes eet.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 17:03
legatus
legatus is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 06-10-2004 @ 17:55 :
Welke manier van kijken doel je op?
De manier waarop zij een relatie invullen en waarmee alles gewogen wordt.

Citaat:
En op wat voor manier is dat dan een motivatie voor seks buiten je relatie?
Je presenteert het als een afweging. Seks buiten je relatie, kan ook daadwerkelijk buiten de relatie zijn. Daarbij is een relatie voor mij al helemaal geen overeenkomst. Het groeit organisch.

Regels voor berichten