Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 19:13
Fay
Fay is offline
In het hartje van Parijs woonde Leonie, een alleenstaande secretaresse, elke dag ging ze braaf naar het werk, totdat op een dag leonie’s beste vriendin Karin, haar mee nam naar een striptent. Na een avond van veel plezier, kwam één van de dansers naar Leonie toe, en vroeg haar mee uit. Leonie zag hem wel zitten en antwoordde ja; hij heette Giovanni!
Na veel voorbereidingen en nagelbijtende dagen, brak DE dag aan! Toen Leonie bij Giovanni’s huis aan kwam, wist ze niet wat ze zag; een gigantisch huis waar drie ferrari’s voor stonden, terwijl Leonie haar ogen uit zat te kijken, voelde ze opeens twee warme handen om haar middel heen slaan, die haar abrupt omdraaiden. Leonie keek in twee prachtige helderblauwe ogen die leken op de zee, van het ene op het andere moment werd ze door hem gekust! Leonie smolt gelijk voor Giovanni, nadat ze uitgezwijmeld was, liep ze met Giovanni mee het grote huis binnen! Voor Leonie’s doen ging de avond van veel gepraat met zijn tweeën veel te snel voorbij en zo’n avond als nu had nog vele herhalingen.

Leonie was helemaal verliefd op Giovanni, ze deden vanalles samen; ze bezochten heel romantisch samen de top van de eiffeltoren, ze gingen naar de arc de triomphe en zo volgden er nog veel meer romantische uitstapjes.
Na vele maanden besloten de twee tortelduifjes samen te gaan wonen, in het prachtige huis van Giovanni, Leonie zei haar eenvoudige fulltime baan als secretaresse op en genoot van de vrijheid die ze had, maar na een aantal weken begon Leonie zich toch te vervelen zonder haar eenvoudige baantje, dus besloot ze haar baan als secretaresse terug te nemen, maar dan een deeltijdbaan. Het was ware liefde tussen de twee, ze waren zelfs van plan om zich te gaan verloven.

Maar van de één op de andere dag begon Giovanni zich eigenaardig te gedragen. Leonie snapte er niks van, maar ze begon wel door te krijgen dat er de laatste tijd wel wat vreemde figuren over de vloer kwamen.
Leonie ging Giovanni ernaar vragen, maar die zei dat het goed was, dat ze voor hem wat klusjes oplosten, en hij zoende Leonie vurig, waardoor ze alles weer vergat.
Zo gingen er weken voorbij, zonder dat Leonie verder inging op de vreemde figuren die steeds vaker over de vloer kwamen, waarvan een vreemde vrouw in het bijzonder erg vaak.
Na lang nadenken, bedacht Leonie dat ze die vrouw in het bijzonder wel erg in de gaten moest gaan houden, toen de vrouw uiteindelijk op een avond weer het huis binnenkwam, sloop Leonie de vrouw achterna, toen ze zag dat de geheimzinnige vrouw de kamer van Giovanni binnenging, ging ze stiekem staan luisteren aan de deur. Ze hoorde de vrouw en Giovanni tegen elkaar praten. Giovanni zei; “ik hou echt heel van je Christien, maar ik kan onze relatie niet meer verborgen houden voor Leonie!”
Waarop de vrouw antwoordde; “maar Giovanni, ik ben maar een eenzame prostituee, die behoefte heeft aan echte liefde”.
Leonie barstte in snikken uit, ze besloot om de vrouw te gaan chanteren, toen Christien het huis verliet achtervolgde Leonie haar, ze stapte zo snel ze kon in één van de ferrari’s en achtervolgde de mercedes waar Christien in zat.
Christien reed naar haar werkplaats voor die avond aan de point du faire in hartje Parijs.
Christien liep naar binnen en Leonie volgde kort daarop, daar stonden ze oog in oog, en er was nog nooit zo’n nijd in Leonie’s normaalgesproken fluweelbruine ogen geweest, ze begon een hele partij te schelden op de vrouw, en rende vervolgens huilend weg.

Dagen later besloot Leonie met het echte chantagewerk te beginnen, ze schreef kogelbrieven naar Christien, dat als ze vaker zou komen dat ze haar dan af zou schieten, maar tot grote ongenoegen bleef Christien toch terugkomen, nadat ze vele acties had ondernomen om dat tegen te werken, Leonie werd het zat, pakte haar pistool en trok gifzwarte kleding aan, en wachtte en wachtte tot Christien uiteindelijk in haar werkplaats was, toen Christien eenmaal binnen was, zette Leonie haar bivakmuts op en rende als een wilde naar binnen, daar stond Christien die zich net omdraaide, en plots werd er recht in haar hart geschoten!
Goed voor je, dacht Leonie; jij brak mijn hart, ik de jouwe.

graag jullie reactie's
Oud 28-10-2004, 19:22
hi
hi is offline
Het leest lekker makkelijk!
Ik vind het alleen vrij standaard.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 19:28
Fay
Fay is offline
Citaat:
hi schreef op 28-10-2004 @ 20:22 :
Het leest lekker makkelijk!
Ik vind het alleen vrij standaard.
ow, hoe bedoel je standaard, was opdracht voor nederlands
dus, haha!
Oud 28-10-2004, 21:03
Verwijderd
What the fuck?
Waarom schrijft iedereen ineens over Parijs!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 08:00
Fay
Fay is offline
haha, ik weet het niet, srry
Oud 29-10-2004, 10:06
hi
hi is offline
Citaat:
Fay schreef op 28-10-2004 @ 20:28 :
ow, hoe bedoel je standaard, was opdracht voor nederlands
dus, haha!
Heb je nog nooit zo'n verhaal gelezen? Ooit gehoord van die pocketboekjes?? Ik weet niet of je onderwerp vaststaat. Het verhaal gaat alleen te snel. Probeer is over een bepaalde dag, situatie te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 12:43
tiram
tiram is offline
En je gebruikt veel te veel komma's...
Oud 29-10-2004, 14:57
Verwijderd
een alleenstaande secretaresse?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-10-2004 @ 15:57 :
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 15:24
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-10-2004 @ 15:57 :
Juh, mijn vaders secretaresse is alleenstaand.
(Als het goed is.)

Duivelaar
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 15:43
Verwijderd
Het klinkt zo vreemd
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 16:35
Redhair
Redhair is offline
Nee, ik vind het niks, dat ligt aan mij. Ik hou niet van deze schrijfstijl, heb liever verhalen waar je in mee gesleurd word.
Oud 29-10-2004, 16:47
Verwijderd
het had minstens tachtig bladzijden langer moeten zijn, meer uitgewerkt, meer gedetailleerd, en geschreven door iemand die weet hoe hij of zij boeiend een verhaal kan vertellen.

= my opinion
op zich geen slechte plot dus, maar absoluut niet het type verhaal dat je vlot op één bladzijde zet, op zo'n manier dat het boeit.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 22:25
Anki
Anki is offline
Citaat:
hi schreef op 29-10-2004 @ 12:06 :
Heb je nog nooit zo'n verhaal gelezen? Ooit gehoord van die pocketboekjes?? Ik weet niet of je onderwerp vaststaat. Het verhaal gaat alleen te snel. Probeer is over een bepaalde dag, situatie te schrijven.
helemaal met hi eens!
en verder:
Beetje kinderlijk geschreven....
Minder komma's
Waarop de vrouw antwoordde; “maar Giovanni, ik ben maar een eenzame prostituee, die behoefte heeft aan echte liefde”.
Denk je dat een hoer dat over zichzelf zou zeggen?
Anki
Oud 30-10-2004, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Anki schreef op 29-10-2004 @ 23:25 :

Denk je dat een hoer dat over zichzelf zou zeggen?
Ik bespeur hokjesgeest? Misschien is ze wel zo fucked up dat ze die waanideeën krijgt, weet jij veel.
Als ik hier verhalen zie passeren die nog onmogelijker zijn en echt nergens over gaan, vind ik dit realistisch

Ieder mens is uniek lalala

Grim
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:57
Landslide
Landslide is offline
Omg
Oud 30-10-2004, 15:46
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Redhair schreef op 29-10-2004 @ 17:35 :
Nee, ik vind het niks, dat ligt aan mij. Ik hou niet van deze schrijfstijl, heb liever verhalen waar je in mee gesleurd word.
Idem.
Oud 30-10-2004, 20:01
Anki
Anki is offline
Citaat:
Grim schreef op 30-10-2004 @ 11:21 :
Ik bespeur hokjesgeest? Misschien is ze wel zo fucked up dat ze die waanideeën krijgt, weet jij veel.
Als ik hier verhalen zie passeren die nog onmogelijker zijn en echt nergens over gaan, vind ik dit realistisch

Ieder mens is uniek lalala

Grim
lalala haha jij hebt er wel pret in ja.... Anki
Oud 31-10-2004, 21:32
Fay
Fay is offline
jah, srry, ik moest verhaal schrijven voor nl, en bij 300 moest ik stoppen, en het is me eerste verhaal, dus.... haha, moet er nog inkomen, dus, is het goed als eerste verhaal, en jah ik heb veel komma's daar moet ik dus aan werken! haha>...
Oud 01-11-2004, 06:04
Verwijderd
Citaat:
Fay schreef op 31-10-2004 @ 22:32 :
jah, srry, ik moest verhaal schrijven voor nl, en bij 300 moest ik stoppen, en het is me eerste verhaal, dus.... haha, moet er nog inkomen, dus, is het goed als eerste verhaal, en jah ik heb veel komma's daar moet ik dus aan werken! haha>...
misschien meer korte zinnen maken?
Als eerste verhaal is het zeker niet slecht.

Fay, nou zijn er twee mensen die ik via jou ken =\

Grim
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 15:20
Fay
Fay is offline
Citaat:
Grim schreef op 01-11-2004 @ 07:04 :
misschien meer korte zinnen maken?
Als eerste verhaal is het zeker niet slecht.

Fay, nou zijn er twee mensen die ik via jou ken =\

Grim
ehm.... wat bedoelde je, dat er 2 mensen zijn die je via mij kent?
Reageren

Regels voor berichten