Advertentie | |
|
![]() |
|
in een laagconjuctuur besteden mensen minder.. of dit oorzaak of gevolg is laat ik even aan de proffesionals over, in mijn opinie is het namelijk beide
als mensen minder besteden laten ze het geld wat ze hebben op hun rekening staan(oppotten). MAAR ze gaan ook minder lenen. mensen zijn in periode van laagconjuctuur geneigd om geen grote investeringen te doen. Als er weinig wordt geleend zullen de banken hun rente verlagen, om het lenen(kredietvraag) toch te stimuleren. uh en ik hoop dat ik je nou niet wat verkeerds aan praat.. en het is niet alles, maar wel het begin ![]()
||
Hm.. Het is me iets duidelijker, ook omdat ik het nu wat meer nuchter kan lezen (werd vanmiddag helemaal gek van de economische blabla).
Alleen dit... Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
mensen gaan als rentes laag zijn ook meer geld besteden, niet aan luxe maar aan basisproducten omdattt ze niets hebben aan spaargeld, ze 'verdienen' er niets op, dit klinkt heeerlijk tegenstrijdig met het eerste verhaal ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
P.O. Economie Keldion | 13 | 14-07-2009 12:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Prinsjesdag WärteR | 138 | 23-10-2006 13:36 | |
De Kantine |
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren? Hongaar | 456 | 07-11-2005 14:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De euro dumpen en teruggaan naar de oude munt? Severus | 98 | 20-06-2005 16:10 | |
De Kantine |
balkenende? tommygirll | 125 | 09-06-2004 19:47 | |
ARTistiek |
Een dialoog missPunk | 4 | 14-06-2002 18:04 |