Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bedankt voor de uitegbreide reactie, ik heb gewoon los over die fouten gelezen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bedankt voor de reacties! Enkel veel gezwam over de assonantie(zoals wij ze in latijnse teksten noemen) en amper gezwam over de inhoud van de tekst ![]() (eigenlijk is het alliteratie én acconsonantie)
Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 16:19. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Aanhalingstekens |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
'Was hij maar hier,' bad ze, 'lachte hij maar eens naar me, knuffelde hij me maar eens, ik zou er mijn hele wereld voor willen opgeven. Alstublieft God, als u bestaat, help mij dan.'
Dat hoort gewoon. En het komt de leesbaarheid ten goede. Ik had niet meteen door dat zij dat letterlijk bad. |
![]() |
|
Neem me niet kwalijk dat ik de moeite nalaat mijn commentaar teder en lief te brengen. Ik ben voor harde aanpak.
“De kou gleed als een kwaadaardige geest onder Sara’s deur door en graaide begerig naar haar witblonde lokken, het enige lichaamsdeel dat nog boven de donkerblauwe donsdeken uitstak.” Ik zou hier het woord 'door' weglaten, omdat het geheel overbodig is. Buitendien maakt het de zin vloeiender. “Was hij maar hier, bad ze, lachte hij maar eens naar me, knuffelde hij me maar eens, ik zou er mijn hele wereld voor willen opgeven. Alstublieft God, als u bestaat, help mij dan.” Wat zijn we snel door dit verhaal heengegaan.. Dat komt doordat je fijn schrijft, maar het mij absoluut niet 'pakt'. Iniedergeval wil ik je nog meegeven dat je altijd aanhalingsteken 'moet' gebruiken. “Was hij maar hier”, bad ze, “lachte hij maar eens naar me, knuffelde hij me maar eens, ik zou er mijn hele wereld voor willen opgeven. Alstublieft God, als U bestaat, help mij dan.” “Ze beloofden haar dat ze later de zon nog wel zou zien. Later.” Wanneer komt het vervolg? Een taalkundig goed verhaal, maar het pakt mij absoluut niet. Heksen bestaan niet. Dentaku. |
![]() |
|
Mooie ontkrachting van het stukje. Idd vrij hard.
Maar het is geschreven alsof het recht uit het hart komt en zo leest het ook. Ik zag niet eens dat die aanhalingstekens misten, ben nooit een ster geweest in het gebruiken ervan.. ![]() Nouja, ik vind het mooi, geen grammaticale/mierenneukerige beoordeling nodig!
|||||
Ik vind het een mooi stukje, hoewel verliefd zijn best leuk kan zijn. Soms.
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik ben van de bond tegen aanhalingstekens. Taalkundig goed en fijn geschreven, zo streng ben je toch niet geweest ![]() @ roosieh: haren vond ik ook geen lichaamsdeel maar ik wist er geen beter woord voor ![]() Ze voelt zich koortsig door de tranen. Allemaal bedankt voor de reacti ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Die stomme bond van je verandert er niets aan dat het nog steeds fout is. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Geschikte Ned. literatuur voor 17-jarige.. L3K!3 | 46 | 02-10-2004 19:52 | |
Verhalen & Gedichten |
er was eens een muis in het gras... paard van troje | 49 | 01-05-2004 09:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Welk boek lees je nu? Flshman | 500 | 25-04-2004 13:59 | |
Verhalen & Gedichten |
nog altijd benieuwd wat men nu leest... sublime | 500 | 25-01-2004 14:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Boeken van voor 1870 Verwijderd | 16 | 17-09-2003 17:59 | |
Eindexamens 2003 |
Mondeling Letterkunde over je boekenlijst Nederlands Maartenpaarten | 74 | 11-04-2003 08:36 |