Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar dan zal ik Rivatuner maar ook even downloaden op jou aanraden Jolt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder levert een open kast vrijwel altijd betere casetemps op dan een gesloten kast, hoeveel grote casefans je er ook instopt: een volledig open systeem is gewoon altijd beter. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt met luchtkoeling je systeem nooit onder kamertemperatuur krijgen, hooguit op. In dat licht kun je met flow wel goede resultaten krijgen, maar dan zul je heel wat lucht moeten verplaatsen. Dus grote fans (veel airflow noise) of sneller draaiende fans. Het kan in je concrete situatie best voordeliger zijn de wand er af te laten. Overigens heb ik zelf ook een aantal casefans die koele lucht van buiten aanzuigen en in het systeem blazen, alleen is mijn systeem wel open. Dat werkt prima voor mij, omdat je dan de airflow van de fans hebt gecombineerd met het gegeven dat warme lucht in een halfopen ruimte sowieso wil ontsnappen (opstijgen). |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Voor mijn fileservers heb ik intake casefans die de HDDs actief koelen. De passieve koeling van een open kast zal daarbij een hogere temp geven. Daarnaast kan iemand natuurlijk echt goede casefans hebben gebruikt dat het een windtunnel wordt, dat is natuurlijk wel beter koeling dan een open kast en geen casefans. Maar ook meer lawaai natuurlijk. Zelf houd ik wel van twee of drie fans die op 5V lopen, met een klein afneembaar filter voor stof. Maar mijn ruimte is vrijwel stofvrij dus heb ik geen last van stof. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Intel HD graphics overclocken Nick99 | 3 | 13-07-2014 14:16 | |
Software & Hardware |
[Videokaart] Nieuwe plaatsen MaHo | 25 | 10-02-2005 13:24 | |
Software & Hardware |
[Videokaart] Overclocken 9700 Pro Vuultje | 9 | 06-12-2003 15:28 | |
Software & Hardware |
Overclocken voor mijn systeem, zonde of nood? Koning | 30 | 03-09-2003 20:59 | |
Software & Hardware |
Advies bij kopen PC Vulion | 30 | 03-06-2003 13:16 | |
Software & Hardware |
Overclocken ?? Napoleon14 | 19 | 05-01-2002 02:11 |