Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2005, 11:15
HowLovely
HowLovely is offline
hallo,

ik ben een student en ik wil daarom graag internet hebben in mijn studio. Ik dus op zoek naar iets goedkoops, geen probleem allemaal alleen vragen ze allemaal een telefoonnummer. Ik heb echter helemaal geen vaste telefoon op mijn kamer omdat ik een mobiel heb, en het dus niet nodig vind. Nu is mijn vraag of ik dan wel internet kan krijgen en zo ja, wat voor?

alvast bedankt
Oud 17-09-2005, 11:23
Verwijderd
Dit is niet (een probleem met) hardware. WG&R.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:37
Blenderhead
Blenderhead is offline
www.chello.nl --> doe de postcodecheck. Hier heb je geen telefoonlijn voor nodig.
Oud 17-09-2005, 11:46
Verwijderd
ADSL werkt via het telefoonnet, dus dan heb je inderdaad een teledfoonlijn nodig.
Andere optie is kabel, maar dan moet dit wel toegestaan zijn door jr huisbaas.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 12:31
Big Brother
Big Brother is offline
naja toestaan, als er kabel ligt en jij mag er gebruik van maken (ik neem aan tegen betaling / servicekosten), dan is het jouw goed recht om daar kabelinternet op aan te sluiten, niemand heeft daar verder last van.

casema is trouwens top (naar mijn ondervindingen)
Oud 17-09-2005, 15:54
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 17-09-2005 @ 13:31 :
naja toestaan, als er kabel ligt en jij mag er gebruik van maken (ik neem aan tegen betaling / servicekosten), dan is het jouw goed recht om daar kabelinternet op aan te sluiten, niemand heeft daar verder last van.
Dat is onzin. Je betaalt voor een kabelaansluiting, om hem dus te gebruiken moet hij ook echt van jou zijn. Als jij je kabel deelt met je huisgenoten, zul je even iets anders moeten vinden.

Je kunt een belbudget abonnement nemen à 9,80 euro met een goedkope ADSL aansluiting, dat is over het algemeen vaak goedkoper dan een kabelaansluiting met dezelfde prestaties.

Als je een huisbaas of huisgenoten hebt, zou ik het even met hun overleggen.
Oud 17-09-2005, 18:48
Stepsje
Stepsje is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-09-2005 @ 16:54 :
Dat is onzin. Je betaalt voor een kabelaansluiting, om hem dus te gebruiken moet hij ook echt van jou zijn. Als jij je kabel deelt met je huisgenoten, zul je even iets anders moeten vinden.

J
Je betaalt voor de internetaansluiting apart en voor de kabel (voor tv) ook apart.
Als je dus in je eentje kabelinternet wil kan dat lijkt mij gewoon!
Je moet dan alleen een extra kastje ertussen zetten en er gaat een kabel van waar de kabel het huis binnen komt naar jou computer of je moet draadloos nemen, maar dat kost weer aardig wat.

Woon je in je eentje in die studio of heb je nog huisgenoten. Misschien kun je dan samen doen, je mag gewoon meerdere compu's aansluiten op 1 aansluiting (of dat doet iedereen in elk geval )
Oud 17-09-2005, 19:05
HowLovely
HowLovely is offline
ik woon in een huis met allemaal studios. Iedereen betaalt zelf alles, televisie bv ook.
Volgens mij kan ik dan dus gewoon een kabelinternetverbinding aanvragen toch?
Oud 17-09-2005, 22:48
Stepsje
Stepsje is offline
Ja dat kan dan gewoon!
Ligt er alleen aan welke aanbieders er zijn in jou regio.

@home bijvoorbeeld is een kabelaanbieder (vanaf +- 17.95 en duurste 48 euro) die zit geloof ik vooral in het oosten vh land.
Je kunt hiervoor een postcodecheck doen op home.nl

edit: de kabelaansluiting moet wel op de hoofdkabel aangesloten worden, dus waar de kabel het huis binnen komt.
Oud 17-09-2005, 23:08
Bloem
Bloem is offline
Chello heeft vanaf 15 euro dacht ik
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 23:32
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:

Je kunt een belbudget abonnement nemen à 9,80 euro met een goedkope ADSL aansluiting, dat is over het algemeen vaak goedkoper dan een kabelaansluiting met dezelfde prestaties.

In mn vorige huis (kamers) stond kabel op naam van woningstichting, zelf had ik n chello abonnement aangesloten, waarvan de rest van t huis ook gebruik mocht maken (tegen betaling). geen enkel probleem, moet alleen n splitter tussen geinstalleerd, maar dat kun je zelf wel doen denk ik
Oud 18-09-2005, 12:02
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:

dat is dus inderdaad geen onzin, want je gooit er gewoon ergens een signaalverdeler tussen (bij casema krijg je die er gratis bij trouwens). hierdoor kan iedereen nog gewoon zonder kwaliteitsverlies tv blijven kijken. en als je (service)kosten betaald voor die kabelaansluiting mag je er ook gewoon internet op aansluiten natuurlijk.

dus een antwoord op de vraag: als jij gebruik maakt van een kabelaansluiting (of die nu in de studio zelf uit de muur komt of ergens op een gang ofzo), kan je er zonder problemen kabelinternet op aansluiten.

hou je weer 10 euro per maand over om iets anders leuks van te doen
Oud 18-09-2005, 13:28
Verwijderd
Citaat:
HowLovely schreef op 17-09-2005 @ 12:15 :
hallo,

ik ben een student en ik wil daarom graag internet hebben in mijn studio. Ik dus op zoek naar iets goedkoops, geen probleem allemaal alleen vragen ze allemaal een telefoonnummer. Ik heb echter helemaal geen vaste telefoon op mijn kamer omdat ik een mobiel heb, en het dus niet nodig vind. Nu is mijn vraag of ik dan wel internet kan krijgen en zo ja, wat voor?

alvast bedankt
Ja hoor. Ook zonder KPN lijn kun je ADSL internet nemen. Zoiets heet 'kaal koper' of 'newline service'. tweakdsl biedt dit bijvoorbeel aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten