Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2006, 07:41
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
ik heb op pilvergeten.nl die test gedaan en er stond dat ik contact met de dokter moet nemen over de morning after pil,
kan ik die niet halen by de apotheek?
moet ik per se eerst naar de dokter en dan naar de apotheek?
en is het verstandig om myn moeder ervan te vertellen die geen idee heeft dat myn vriend en ik sex hebben?
Oud 07-01-2006, 08:22
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
moet ik ook betalen voor de morning-afterpil?
Oud 07-01-2006, 08:29
Kali
Kali is offline
1. Volgens mij moet je niet naar de dokter maar kun je via site ofzoiets afhalen en nr apotheek.
2. Of je het je moeder wel of niet verteld moet je zelf weten.
3. NAtuurlijk moet je betalen, wat had je zelf gedacht ? O ik heb seks en de maatschappij betaald mijn morning afterpil?
Oud 07-01-2006, 08:37
Verwijderd
1. Er is idd een site waar je een 'recept' van af kunt halen, maar volgens mij is de morningafterpil tegenwoordig ook gewoon in de apotheek (en misschien zelfs wel bij de drogist?) verkrijgbaar... Zeker weten doe ik dat laatste niet
2. Of je het je moeder wel of niet verteld moet je idd zelf weten, maar het is natuurlijk wel verstandig. Van de morningafterpil kun je je heel ziek voelen, dan kan ze je misschien bijstaan ed? En het lijkt me ook gewoon makkelijker als ze het weet, lijkt me.
3. Voor zo ver ik weet wel. (Zeker als je geen recept hebt van de dokter, maar anders misschien ook wel.)
Oud 07-01-2006, 08:39
Verwijderd
http://www.sexwoordenboek.nl/morning-afterpil_waar.html
Vanaf 1 januari 2005 is de morning-afterpil vrij te koop bij de drogist en apotheek. De merknaam is Norlevo en het kost ongeveer € 13,-. Als je onder de 21 jaar bent wordt de morning-afterpil vergoed door de verzekering, maar je moet dan wel eerst een recept halen bij een arts. Hiervoor kun je terecht bij je huisarts of de GGD (zie telefoonboek).
Oud 07-01-2006, 08:39
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
ja ik heb al gelezen dat je de morning-afterpil bij de apotheek kan halen voor 13 euro,
via een site doe ik het zowiezo niet,
Oud 07-01-2006, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Bl0ndje schreef op 07-01-2006 @ 09:39 :
ja ik heb al gelezen dat je de morning-afterpil bij de apotheek kan halen voor 13 euro,
via een site doe ik het zowiezo niet,
Via die site kun je alleen een recept uitprinten, de morningafterpil zelf zul je ook dan bij de apotheek moeten halen.
Oud 07-01-2006, 08:41
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
ja dat las ik dus ook,
maar is het verstandig om alsnog even met mijn huisarts te praten?
ik vind dat naar omdat mijn moeder dezelfde heeft,
ik weet dat mijn huisarts niets mag zeggen maar het is toch vreemd,
Oud 07-01-2006, 08:42
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
ja weet je misschien via welke site dat kan?
Oud 07-01-2006, 08:45
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
Bron: Het Parool, 18 januari 2005

Morning-afterpil zonder recept
DEN HAAG - Vanaf deze week is geen doktersrecept meer nodig om de morning-afterpil op te halen bij de apotheek. Ook de drogisterij mag het middel in de schappen zetten.

zal ik het proberen bij de etos ofzo?
Oud 07-01-2006, 08:48
Kali
Kali is offline
Wat vraag je dat aan ons?
Ga gewoon naar apotheek en drogisterijen tot je het vindt, hoe sneller je ze neemt, hoe meer kans op een goede werking.
In plaats van tijd te verspillen.
Oud 07-01-2006, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Bl0ndje schreef op 07-01-2006 @ 09:41 :
ja dat las ik dus ook,
maar is het verstandig om alsnog even met mijn huisarts te praten?
ik vind dat naar omdat mijn moeder dezelfde heeft,
ik weet dat mijn huisarts niets mag zeggen maar het is toch vreemd,
Ik denk dat het altijd beter is om zo iets via je huisarts te regelen. Hij heeft idd zwijgplicht en je kunt hem ook nog eens extra vragen om niets te zeggen.

Anders zou ik de pil bij de apotheek halen, ik zou hem niet snel gewoon maar bij de drogist halen...het is niet zomaar een pilletje...ik zou dat ding bij iemand willen kopen die er verstand van heeft, al is het maar voor het idee.

(Apotheken zijn op zaterdag alleen vaak niet open, dan zou ik voor de drogist gaan, want je kunt er idd beter snel bij zijn. (Sowieso is maandag al te laat, denk ik.))
Oud 07-01-2006, 13:37
SilverBlue
SilverBlue is offline
Ik heb de morning afterpil ook zo gehaald zonder naar de dokter te gaan of een recept

je betaald rond de 13/15 euro voor 2 pilletjes 1 neem je gelijk in de andere over 12 uur dus wel op de tijd letten waanneer je ze ineemt

veel suc6
Oud 07-01-2006, 17:57
Envy
Envy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-01-2006 @ 10:01 :
Ik denk dat het altijd beter is om zo iets via je huisarts te regelen. Hij heeft idd zwijgplicht en je kunt hem ook nog eens extra vragen om niets te zeggen.
dan krijgt haar moeder alleen wel een rekening thuis gestuurd.
Oud 07-01-2006, 20:20
Meadow
Meadow is offline
Gewoon ophouden met twijfelen en beslissen. Je hebt nu van alle kanten advies, en de winkel zelf lijkt me weigi uitmaken. Als k zou was zou ik het idnerdaad maar aan mijn moeder vertellen, dat maakt alles een stuk gemakkelijker, ook inderdaad als je je erg ziek gaat voelen. En dan loopt je meteen niet meer met een geheim rond, en dat vind ik zelf altijd erg prettig.
Oud 07-01-2006, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 07-01-2006 @ 18:57 :
dan krijgt haar moeder alleen wel een rekening thuis gestuurd.
Dat ligt er helemaal aan hoe ze verzekerd is.
Oud 07-01-2006, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-01-2006 @ 21:39 :
Dat ligt er helemaal aan hoe ze verzekerd is.
Dan alsnog is de MAP waarschijnlijker goedkoper dan het consult van de huisarts.
Oud 07-01-2006, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 07-01-2006 @ 21:57 :
Dan alsnog is de MAP waarschijnlijker goedkoper dan het consult van de huisarts.
Voor je eigen portemonne is het goedkoper om de MAP via de huisarts voorgeschreven te krijgen, dan kost het je niets (dan betaald de verzekering). Anders kost het je 13 euro (oid).
Oud 08-01-2006, 15:02
Verwijderd
Jij ook al? Vrijdagnacht was geen goeie nacht...

OT: een vriendin van me zei dat je 'm tegenwoordig ook gewoon bij Kruidvat kan kopen

Laatst gewijzigd op 08-01-2006 om 15:38.
Oud 08-01-2006, 18:14
Verwijderd
Persoonlijk zou ik de Morning Afterpil niet bij het Kruidvat kopen. Dat is net zoiets als condooms van Goudse Gatenkaas.
Oud 08-01-2006, 18:52
evalevi
evalevi is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 08-01-2006 @ 19:14 :
Persoonlijk zou ik de Morning Afterpil niet bij het Kruidvat kopen. Dat is net zoiets als condooms van Goudse Gatenkaas.
volgensmij zijn die pillen allemaal van het merk norlevo, dus dan zou daar helemaal geen verschil in zitten.
Oud 08-01-2006, 23:35
Dato_16
Dato_16 is offline
Inderdaad, is van Norlevo, dat ze bij kruidvat minder zijn is echt onzin...
2 weken terug bij de apotheek gehaald, heb op internet veel nagezocht, kan zonder recept!
Maar dan betaal je wel iets van 15 euro.
Vond het van te voren vet kut om te moeten halen maar stelt echt niks voor....
Oud 09-01-2006, 09:52
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Dato_16 schreef op 09-01-2006 @ 00:35 :
Vond het van te voren vet kut om te moeten halen maar stelt echt niks voor....
Beter dan zwanger zijn, terwijl je het niet wilt.
Oud 09-01-2006, 10:37
Verwijderd
Wat dat betreft loopt Friesland helemaal niet achter. Zwangere mannen zijn daar al de orde van de dag. Bravo!
Oud 09-01-2006, 10:50
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 09-01-2006 @ 11:37 :
Wat dat betreft loopt Friesland helemaal niet achter. Zwangere mannen zijn daar al de orde van de dag. Bravo!
Tja, ik weet ook niet wat mannen met de map moeten. Maar daar heeft diegene wel een reden voor gehad (die kun je zelf wel bedenken).
Oud 01-03-2006, 15:11
LaYdii_A
LaYdii_A is offline
Citaat:
Bl0ndje schreef op 07-01-2006 @ 08:41 :
ik heb op pilvergeten.nl die test gedaan en er stond dat ik contact met de dokter moet nemen over de morning after pil,
kan ik die niet halen by de apotheek?
moet ik per se eerst naar de dokter en dan naar de apotheek?
en is het verstandig om myn moeder ervan te vertellen die geen idee heeft dat myn vriend en ik sex hebben?
ik heb ook morning afterpil gehad.. het kostte bij de Da (je kunt se gewoon bij de drogist halen) 15 euro.. je moet ze alleen zo snel mogelyk innemen..
Oud 01-03-2006, 15:20
coopergirl
coopergirl is offline
Morging afterpil kun je bij drogist kopen.
Ben je te laat voor morning afterpil, dan 'moet' je een pech-spiraal laten zetten.

Succes
Oud 01-03-2006, 15:22
coopergirl
coopergirl is offline
[edit]kut, ik zi enu pas dat het een up van enkele maanden oud is

Regels voor berichten