| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...light=rollende hier bijvoorbeeld
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
whahah ik vind 't wel de makkelijkste om uit te spreken... Ik kan ook de uvulaire R uitspreken maar ik spreek 't liefst met m'n eigen velar r...
|
||
|
|
||
|
Citaat:
'WaarrrrrschYnlYk is de rrrrrrrrrepetitie rrrrrrrrrredelYk gemaakt' (hij spreekt de ij in die woorden niet uit als een 'u' maar als een IJ )
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Da's echt erg ja whahah Ik ben altijd heel sociaal maar met zulke mensen praat ik niet.
|
||
|
|
||
|
Citaat:
zoiets? En dat is leraar NL?
|
|
||
|
Citaat:
![]() Juist daarom
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Volgens mij ligt het dus niet aan mij, of zie ik nog iets over het hoofd?
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
wilde aangeven dat je het storend vond.Leuk voorbeeldje van hypercorrect vind ik altijd dat kade eigenlijk kaai was, maar dat mensen het uit gingen spreken als kade omdat ze dachten dat kaai plat was. |
|
|
|
|||
|
Citaat:
Maar zoals ik al zei: bij hypercorrectie is er vaak prescriptivisme in het spel. Ofwel wil de spreker goed overkomen bij degene die zelfs zijns inziens een superieur dialect spreekt, of er is sprake van een prescriptivist die verzuipt in zijn eigen regeltjes. Maar dit zegt niets over 'nadeligheid' tov iets of iemand.Citaat:
Tegenwoordig hoor ik ook heel vaak 'even groot dan'. ![]() *Edit: het ging hier dus niet over hypocrisie.
Laatst gewijzigd op 30-03-2006 om 20:28. |
|||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
De huig-R is gebruikelijker in 't zuiden van het land, de tong-R meer in het noord-oosten. In het westen lijkt de kak-R over te nemen... |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kom uit het zuiden, en ik moet zeggen dat ik niet eens een 'r' kan uitspreken die meer naar voren in mijn mond ligt: dat is totaal onmogelijk. In dat opzicht hebben "wij zuiderlingen" meer met de franse taal gemeen. Er zijn natuurlijk ook zuiderlingen die meer abn praten natuurlijk. |
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Liefde & Relatie |
ik snap er egt de ballen van?? kweenie23 | 40 | 08-11-2009 10:55 | |
| Drugs & Alcohol |
Psychonauten in de politiek - Ruigoord Vrij Partij Verwijderd | 20 | 27-12-2004 19:16 | |
| Lichaam & Gezondheid |
Rollende R alpha | 50 | 19-08-2003 17:21 | |
| Liefde & Relatie |
de R lune | 39 | 11-07-2003 15:48 | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
25 April 2003, de 53e RMSdag. Hydraul!C FunK | 45 | 01-05-2003 12:12 | |
| ARTistiek |
Over de traan, de leugen en de waarheid (deel 3) Internationalist | 1 | 17-10-2001 22:25 | |