Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2010, 00:10
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Hoi,

Ik heb een hele grote kamer (woon anti-kraak) en voel me door die grote ruimte soms onveilig. Ik wil nu kleinere ruimtes maken, maar hoe kan ik goedkoop tijdelijke wanden maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2010, 09:04
Balance
Balance is offline
Je hoeft niet persé echte wanden te maken. Een boekenkast die je haaks in de woonkamer zet kan bijvoorbeeld al een verschil maken of een mooi kamerscherm.
Als je zoiets zou zien zitten, kun je o.a. googelen op roomdivider.
Oud 07-09-2010, 09:44
Verwijderd
Ik kende iemand die antikraak woonde in een kantoorruimte, dus zij had ook een kamer van zo'n 60 m2. Zij had het ongeveer zo ingedeeld:
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 10:09
Verwijderd
Meubels van de muren afzetten kan ook al heel veel helpen, veel mensen hebben de neiging alles tegen een muur te schuiven, juist niet doen, zeker niet in zo'n grote ruimte. Met van die grote open boekenkasten kun je mooie afscheidingen maken (Ikea heeft daar wel voorbeelden van, kun je ideetjes op doen). En bij je bed kun je inderdaad een gordijn ophangen, zodat je 's nachts nie zo de ruimte in kijkt.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 15:39
Verwijderd
een vloerkleed ofzo doet ook wonderen, daardoor lijken het ook meerdere kleine gedeeltes
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 21:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij Ikea heb je van die vakkenkasten (Expedit heten die, moet je maar eens op de website kijken). Daarmee kan je leuke dingen doen Verder zijn er al goede tips gegeven.
Oud 07-09-2010, 21:25
Balance
Balance is offline
Grote kamerplanten kunnen ook een mooie afscheiding vormen.
En met gordijnen (niet alleen rond je bed maar ook voor je ramen, wordt je kamer minder kil.
Oud 07-09-2010, 21:46
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Let er ook op hoe je licht is!
licht doet echt wonderen.
neem dus (verstelbare) sfeerlampen etc.
Oud 08-09-2010, 15:38
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Heel erg bedankt voor jullie reacties en inspiratie!
Ik heb uiteindelijk kartonnen dozen uit elkaar gehaald en daar vierkanten/rechthoeken uit geknipt. Deze stukken heb ik weer aan elkaar getaped tot één groot geheel van 2 meter hoog en 3 meter breed. Aan de bovenkant van het geheel heb ik touwtjes bevestigd zodat ik het aan het plafond kan hangen. Voor meer stabiliteit heb ik het kartonnen scherm klem gezet tussen m'n bed en een kast. Het is niet heel erg mooi, maar ik heb niet zoveel geld. Kosten: 1.38 euro. Ik kan het altijd nog beplakken met papier ofzo. Functioneel is het zeker en ben er erg blij mee.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 16:29
Balance
Balance is offline
Misschien kun je er heel veel foto's opplakken?
Oud 08-09-2010, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Heel erg bedankt voor jullie reacties en inspiratie!
Ik heb uiteindelijk kartonnen dozen uit elkaar gehaald en daar vierkanten/rechthoeken uit geknipt. Deze stukken heb ik weer aan elkaar getaped tot één groot geheel van 2 meter hoog en 3 meter breed. Aan de bovenkant van het geheel heb ik touwtjes bevestigd zodat ik het aan het plafond kan hangen. Voor meer stabiliteit heb ik het kartonnen scherm klem gezet tussen m'n bed en een kast. Het is niet heel erg mooi, maar ik heb niet zoveel geld. Kosten: 1.38 euro. Ik kan het altijd nog beplakken met papier ofzo. Functioneel is het zeker en ben er erg blij mee.
wel n gaaf idee!!

en ik weet niet hoe erg je met de financien tekort komt, maar vooral de kringloopwinkel heeft leuke spulletjes waar je in gewone winkels niet meer aan kunt komen!!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 20:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan het karton misschien ook beplakken met behang. Kost je misschien een of twee rollen en ziet er gelijk een heel stuk leuker uit
Oud 09-09-2010, 17:04
Verwijderd
Als je bv. kasten en dergelijke zoekt, kun je ook je ouders vragen of die aan al hun vrienden kunnen laten weten dat hun dochter meubels nodig heeft. Vaak is er wel iemand die iets in de schuur heeft staan of net van plan was een meubelstuk te vervangen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten