Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2003, 17:39
qghp
qghp is offline
Ik ging net naar de wc en ging ik plassen
Opzich niks raars mee, maar mijn urine leek wat troebeler dan nomaal, en de laatste drupjes waren bijna melkwit.
Na de tijd had ik een branderig gevoel in mijn pisbuis.

Dit is niet de eerste keer dat ik dit heb en ik zou graag willen weten wat hier de oorzaak van is.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 18:22
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 16-11-2003 @ 18:39:
Ik ging net naar de wc en ging ik plassen
Opzich niks raars mee, maar mijn urine leek wat troebeler dan nomaal, en de laatste drupjes waren bijna melkwit.
Na de tijd had ik een branderig gevoel in mijn pisbuis.

Dit is niet de eerste keer dat ik dit heb en ik zou graag willen weten wat hier de oorzaak van is.

Alvast bedankt.
Heb je het gevoel ook dat je de hele tijd naar de wc moet maar dat dat eigenlijk niet klopt? (het zou een blaasontsteking kunnen zijn..)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 18:25
ekki
ekki is offline
Ik denk ook aan blaasontsteking. Maar blaasontsteking krijgen mannen niet vaak. Ik zou hier wel mee naar de huisarts gaan denk ik, gezien zoiets niet echt gezond is. Zeker als het een paar dagen duurt ofzo.
Oud 16-11-2003, 18:30
qghp
qghp is offline
het is vaak 2 of 3 keer achter elkaar, en dan weer een hele tijd niet.
En bij de 2de en 3de keer lijkt het minder te worden.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 18:59
Verwijderd
Ik vind het wel een beetje als een blaasontsteking klinken ja; dat het bij een paar keer plassen wel is en dan even niet, kan komen doordat je er bacteriën uitspoelt door te plassen; dat het daarna weer terugkomt, kan dan komen doordat de bacteriën zich weer hebben vermenigvuldigd.
Het komt idd niet zo veel voor bij jongens/mannen (behalve als ze boven de 70 zijn), maar zo nu en dan wil het wel eens gebeuren; een half tot 1 procent van alle jongens van 13-23 jaar heeft in het afgelopen jaar een blaasontsteking gehad (15 % van de meisjes in die leeftijdsgroep).
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 19:00
qghp
qghp is offline
ik heb altijd al geweten dat ik bijzonder was

Maar wat kunnen de gevolgen zijn van blaasontsteking?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 19:03
Verwijderd
Citaat:
mat-ice schreef op 16-11-2003 @ 20:00:
ik heb altijd al geweten dat ik bijzonder was

Maar wat kunnen de gevolgen zijn van blaasontsteking?
Als je een normale weerstand hebt, zijn de enige gevolgen dat je een of twee weken lang last hebt van de symptomen; als je een antibioticakuur krijgt ben je er in een paar dagen vanaf.
Als je een slechte weerstand hebt (ouderen, zieken, baby's, ondervoeden), dan kan je blaas zeg maar 'kapotgaan' en dan krijg je een katheter.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 19:09
qghp
qghp is offline
Dat had mn oma ook

Maar het lijkt me dan sterk dat het om blaasontsteking gaat, omdat ik het voor het eerst 2 maand gelden of langer al had
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 11:57
LiedekeR
LiedekeR is offline
Een jongen met een blaasontsteking is erg verdacht. Jongens krijgen alleen een blaasontsteking als er andere factoren meespelen zoals een verminderde afweer, of een hematomische blaasonsteking (van bovenuit, vanuit de bloedbaan -> de nieren) of iets aan de prostaat. Een jongen die meerdere malen met een blaasontsteking komt moet grondig onderzocht worden, omdat sommige aandoeningen die dit veroorzaken het op latere leeftijd kunnen leiden tot een infectie aan de nieren (glomerunefritis)

De klachten van Mat-Ice duiden veeeeeel meer in de kant van een LAGERE urineweg infectie (Urethritis) waarschijnlijk veroorzaakt door een SOA zoals Gonhoerroe of chlamidia (daar kan ik nix over zeggen).
Probeer bij het analyseren van klachten ook een holistisch perspectief in overweging te nemen: zie de hele mens, en niet alleen de ziekte.
Oud 17-11-2003, 14:58
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
LiedekeR schreef op 17-11-2003 @ 12:57:
Een jongen met een blaasontsteking is erg verdacht. Jongens krijgen alleen een blaasontsteking als er andere factoren meespelen zoals een verminderde afweer, of een hematomische blaasonsteking (van bovenuit, vanuit de bloedbaan -> de nieren) of iets aan de prostaat. Een jongen die meerdere malen met een blaasontsteking komt moet grondig onderzocht worden, omdat sommige aandoeningen die dit veroorzaken het op latere leeftijd kunnen leiden tot een infectie aan de nieren (glomerunefritis)

De klachten van Mat-Ice duiden veeeeeel meer in de kant van een LAGERE urineweg infectie (Urethritis) waarschijnlijk veroorzaakt door een SOA zoals Gonhoerroe of chlamidia (daar kan ik nix over zeggen).
Probeer bij het analyseren van klachten ook een holistisch perspectief in overweging te nemen: zie de hele mens, en niet alleen de ziekte.
Ik ben het eens met je laatste zin. Maar verder... wij zijn zijn huisarts niet. Bovendien is het enige wat hij zegt dat hij last heeft van dit en dit. Dan ga ik niet vragen of hij onbeschermd sex heeft gehad.

Wel raad ik aan om naar de huisarts te gaan
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 15:38
kevertje84
kevertje84 is offline
tip: ga naar de huisarts. Hij heeft er voor geleerd en wat jij hebt kan niet gezond zijn. Je kunt er maar beter optijd bij zijn...
Oud 17-11-2003, 15:38
qghp
qghp is offline
Een soa is uitgesloten
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 15:54
kevertje84
kevertje84 is offline
nou das dan mooi, nu de rest nog...
Oud 17-11-2003, 17:16
LiedekeR
LiedekeR is offline
Citaat:
grl schreef op 17-11-2003 @ 15:58:
Dan ga ik niet vragen of hij onbeschermd sex heeft gehad.

Wel raad ik aan om naar de huisarts te gaan
Gelukkig vraagt de huisarts er wel naar natuurlijk subtieler: "ben je verliefd", "ga je om met een meisje" etc.
Oud 17-11-2003, 17:17
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
LiedekeR schreef op 17-11-2003 @ 18:16:
Gelukkig vraagt de huisarts er wel naar natuurlijk subtieler: "ben je verliefd", "ga je om met een meisje" etc.
Ja, schattig hè?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 17:50
kevertje84
kevertje84 is offline
nou ik heb liever dat ie gewoon vraagt of ik sex heb. Dat geouwehoer er om heen. Hij moet gewoon vragen wat ie weten wil... (maar das mijn mening)
Oud 17-11-2003, 18:08
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
kevertje84 schreef op 17-11-2003 @ 18:50:
nou ik heb liever dat ie gewoon vraagt of ik sex heb. Dat geouwehoer er om heen. Hij moet gewoon vragen wat ie weten wil... (maar das mijn mening)
Tuurlijk, maar dat maakt het 'heb je een vriendinnetje'-gelul niet minder schattig.. voor mij in ieder geval niet.

Maar laten we ontopic blijven. Maak gewoon een afspraak met de huisarts. Die kan je (als het goed is) precies vertellen wat er aan de hand is en wat je er aan kan doen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten