Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2011, 22:11
appieh4ck
appieh4ck is offline
Wat is volgens jullie het beste besturingssysteem?
Advertentie
Oud 05-12-2011, 22:30
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Windows XP. Ik gebruik nu 7 maar met XP heb ik de beste ervaringen gehad. Met Apple heb ik tot nu toe alleen slechte ervaringen gehad (gebruikersgemak) en Linux is teveel puzzelen. Ik kan met meer mensen over Windows praten dan over andere systemen en ik kan daarmee makkelijker bestanden delen en software vinden. De technische vergelijking in de prestaties is voor mij niet belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 00:45
M@rco
M@rco is offline
Er is wat mij betreft geen "beste" besturingssysteem, het hangt af van waar je het voor wil gebruiken en wat je persoonlijke voorkeur is. Er is een reden dat de meeste webservers op Linux draaien, en er is een reden dat op zoveel systemen Windows gebruikt wordt.
Oud 06-12-2011, 10:20
freyk
freyk is offline
Ik ga helemaal mee met M@rco's antwoord, voor de zoveelste beste OS-topic.

Mijn antwoord op de vraag van de TS: Ik draai op dit moment Opensuse 12.1, Windows XP sp3 en 7 virtueel met virtualbox op mijn Macbook pro met Mac OS X - Snow leopard.

En waarom? De ene heeft verschillende goede standaard eigenschappen, wat de andere weer niet hebben.
Voorbeelden (naar mijn mening): Opensuse (linux) en Mac OS X - Lion hebben standaard een handige softwarepakkettenbeheerder, waar je uit verschillende apps kan kiezen en deze met 1 (of meerdere) muisklik/ken kan installeren/verwijderen (zie het als steam/itunes). Windows 7 heeft dat ook, maar alleen (die manier) voor updates.
Opensuse zit met zware software-afhankelijkheden. Windows en Mac OS gaan daar weer anders mee om.
Opensuse kan je "tot op het bot" aanpassen, bij Windows 7 word je dat weer moeilijk gemaakt.
En zo kan ik wel even doorgaan.
Offtopic: Houd deze topic schoon, door geen commentaar voor hierboven te posten.

Daarnaast ik raad de volgende TS met dezelfde vraag aan om eens de zoekfunctie te gebruiken en/of een topic met een poll te plaatsen.

Laatst gewijzigd op 06-12-2011 om 11:38.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 11:16
Verwijderd
Wat marco zegt.

(hoewel mac natuurlijk wel een beetje gay is, maar ook een gay OS heeft zo zijn voordelen)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 15:53
Arnold207
Arnold207 is offline
beste besturings systeem : zolang degene die et moet gebruiken moet gebruiken het er mee kan worden is dat naar mijn mening het beste besturingssysteem voor diegene. ikzelf heb Vista & Win7, werkt prima
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 06:27
Verwijderd
Citaat:
Er is wat mij betreft geen "beste" besturingssysteem, het hangt af van waar je het voor wil gebruiken en wat je persoonlijke voorkeur is. Er is een reden dat de meeste webservers op Linux draaien, en er is een reden dat op zoveel systemen Windows gebruikt wordt.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 23:12
daanvankampen11
daanvankampen11 is offline
windows is meer voor ingewikkelde dingen en games enzo
mac is meer voor werk en bedrijven
en linux is gewoon kut
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 07:24
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
en linux is gewoon kut
en wat maakt linux dan zo kut?

ik vind linux eigenlijk en dan met name ubuntu en debian een heel fijn besturingsysteem. en als je het goed inricht is het zeker iets dat zeer geschikt is binnen een bedrijf. en linux en OS X hebben voor een groot gedeelte toch wel dezelfde kernel en verschillen eigenlijk helemaal niet zo veel van elkaar als je denkt. in mijn ervaring dan.
Oud 28-12-2011, 12:39
Verwijderd
Citaat:
en linux is gewoon kut
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 13:12
Verwijderd
Citaat:
en linux is gewoon kut
Ik denk niet dat er bij iemand op het werk zijn werk normaal kan uitvoeren op een Mac. In de secundaire sector geldt hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 14:14
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
en linux is gewoon kut
Windows en OS X is overal voor bruikbaar, maar door uitbreidbaarheid bij de Win-doos gamet men daar meer onder.
Linux is voor mijn fast-boot, mijn servertje en voor goedkope pc's zonder OS, om ze toch nog te testen (en om oude systemen nieuw leven in te blazen).

Laatst gewijzigd op 29-12-2011 om 07:33. Reden: Onvriendelijkheden uit post gehaald.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 11:12
Verwijderd
Citaat:
maar door uitbreidbaarheid bij de Win-doos gamet men daar meer onder.
?

De voornaamste reden dat men niet gamed onder mac is omdat ontwikkelaars hun games niet voor de mac porten. Of althans, de meeste doen dat niet.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 15:36
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
?

De voornaamste reden dat men niet gamed onder mac is omdat ontwikkelaars hun games niet voor de mac porten. Of althans, de meeste doen dat niet.
Ik WoW op mijn mac en ik geloof dat de meeste Activision games zelfs gewoon voor mac beschikbaar zijn. Zo'n mac vraagt juist specifieke hardware, daarom is er nauwelijks op te gamen.
Oud 29-12-2011, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Ik WoW op mijn mac en ik geloof dat de meeste Activision games zelfs gewoon voor mac beschikbaar zijn. Zo'n mac vraagt juist specifieke hardware, daarom is er nauwelijks op te gamen.
Er is niets specifieks aan Apple-hardware.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Nope. Hardware heeft er geen reet mee te maken. Grote publishers met kaskrakers zoals WoW hebben uiteraard meer (financiële) ruimte om hun games ook op mac te laten draaien en met wereldwijde populariteit is het dan interessant om ook die markt te ondersteunen. Dit zal met de tijd meer en meer gaan gebeuren natuurlijk, maar kleine publishers met games die niet miljoenen keren over de toonbank gaan nemen doorgaans niet vaak de moeite om te porten naar mac.

En waarom zouden ze ook? Het grote 'probleem' van mac is nog steeds de prijs. Mensen die een dikke gaming rig willen hebben kopen liever voor 600 euro een pc'tje dan 2000 euro voor een mac die bijna onmogelijk te upgraden is op het moment dat je nieuwe shit erin wil stoppen. Het aantal groeit, maar er zijn nog relatief weinig echte gamers op de mac en tot die tijd zullen publishers hun prioriteiten elders leggen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 17:52
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Er is niets specifieks aan Apple-hardware.
OS X werkt (dacht ik) niet op een AMD-platform of met (nieuwe) nVidia-kaarten.

Verder vind ik mezelf in de benarde positie dat ik geen upgrade uit kan voeren op een mac als dat nodig is. Verder dan Ram kom je eigenlijk bijna niet.
Oud 31-12-2011, 03:25
Verwijderd
Citaat:
OS X werkt (dacht ik) niet op een AMD-platform of met (nieuwe) nVidia-kaarten.
http://www.osx86.net/desktops/9746-g...-10-6-amd.html
Met citaat reageren
Oud 31-12-2011, 13:28
Daantjer
Daantjer is offline
Misschien dan toch maar eens OSX installeren op mijn pc'tje dan.
Oud 31-12-2011, 14:37
Verwijderd
Ik heb het ook overwogen. Maar Apple kan doodvallen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 20:29
appieh4ck
appieh4ck is offline
Citaat:
Ik heb het ook overwogen. Maar Apple kan doodvallen.
I'm thinking the same brother
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten