Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2004, 16:58
steefos
steefos is offline
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie menging hierover

Ik had laatst een vergadering en ik zou gebracht worden door een vriend, omdat ik me in de tijd vergist had kon ik pas een half uur later op de vergaderplaats komen. Toen we ernaartoe reden zagen we aan de kant van de weg een anbulance staan, er was iemand aangereden door een vrachtwagen. Als ik me niet perongeluk vergist had in de tijd zou ik daar op dat moment ook gereden hebben en waarschijnlijk ook geraakt zijn.

Zou ik gered zijn door iets of iemand (toeval)?
Advertentie
Oud 27-04-2004, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Kassandra schreef op 27-04-2004 @ 17:58 :

Ik had laatst een vergadering en ik zou gebracht worden door een vriend, omdat ik me in de tijd vergist had kon ik pas een half uur later op de vergaderplaats komen. Toen we ernaartoe reden zagen we aan de kant van de weg een anbulance staan, er was iemand aangereden door een vrachtwagen. Als ik me niet perongeluk vergist had in de tijd zou ik daar op dat moment ook gereden hebben en waarschijnlijk ook geraakt zijn.

ik denk toeval maar je weet het maar nooi
Oud 27-04-2004, 17:50
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
vergissen gaat altijd per ongeluk

en ik denk dat het geen toeval was maar dat god je gered heeft omdat Hij nog niet klaar met je is
Oud 27-04-2004, 17:57
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Op een weg rijden met minuut veel meer dan één of twee fietsers of auto's, dus de kans dat jij betrokken zou zijn geweest bij het ongeluk als je je niet vergist had, is nihil.
Wanneer je namelijk een half uur eerder vertrokken zou zijn, had je misschien wel net voor een stoplicht moeten wachten of voor een overstekende voetganger; je weet maar nooit.
Het is dus absoluut toeval geweest, ik snap niet eens dat je er aan twijfelt of het misschien 'iets' is geweest dat je gered heeft.
Oud 27-04-2004, 18:27
Mu
Mu is offline
Als jij er betekenis aan toekent, is het geen toeval.
Oud 27-04-2004, 19:52
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Toeval
Oud 28-04-2004, 12:01
Eos
Eos is offline
Ik vind dat het toeval is !?
Oud 28-04-2004, 14:05
Verwijderd
Toeval bestaat niet.
Oud 29-04-2004, 15:03
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Hmm, jah. Het zou best toeval kunnen zijn.
Maar wat dacht jij van al die mensen die op 9/11 in de file stonden, zich versliepen, geen zin hadden enz enz...
Oud 29-04-2004, 15:36
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ernst schreef op 29-04-2004 @ 16:03 :
Hmm, jah. Het zou best toeval kunnen zijn.
Maar wat dacht jij van al die mensen die op 9/11 in de file stonden, zich versliepen, geen zin hadden enz enz...
klein beetje offtopic: daar is toch zo'n mop over? Een man heeft een minnares, waar hij altijd naar toe gaat onder het mom van "werk". Dan storten die vliegtuigen neer op het gebouw waar hij altijd werkt. Z'n vrouw is gek van ongerustheid en belt hem heel vaak, maar hij neemt niet op. Op een gegeven moment krijgt ze hem aan de lijn, en vraagt: waar ben je?!!!! Zeg hij: wat denk je? op m'n werk natuurlijk? "
Oud 29-04-2004, 17:07
rubenrtv
rubenrtv is offline
beetje final fantasy-achtig,
ik vind het gewoon toeval
Oud 29-04-2004, 18:29
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Toeval bestaat niet (vind ik)
Oud 29-04-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
[Wacko] KiP schreef op 29-04-2004 @ 19:29 :
Toeval bestaat niet (vind ik)
waarom niet.
Oud 29-04-2004, 21:27
beaming eye
beaming eye is offline
is wel weer lekker vaag verhaal...

we leven in een enorm drukke maatschappij waar alles langs elkaar leeft enzo..
gebeuren vet veel ongelukken! dus in die zin wordt jij veel beschermd hey!
Oud 01-05-2004, 00:37
squat
squat is offline
Citaat:
Kassandra schreef op 27-04-2004 @ 17:58 :

Wou eigenlijk een grapje maken maar is zo flauw. Die mensen hebben het al moeilijk genoeg. Ophouden nu dus.
Oud 02-05-2004, 21:52
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 27-04-2004 @ 18:57 :
Op een weg rijden met minuut veel meer dan één of twee fietsers of auto's, dus de kans dat jij betrokken zou zijn geweest bij het ongeluk als je je niet vergist had, is nihil.
Wanneer je namelijk een half uur eerder vertrokken zou zijn, had je misschien wel net voor een stoplicht moeten wachten of voor een overstekende voetganger; je weet maar nooit.
Het is dus absoluut toeval geweest, ik snap niet eens dat je er aan twijfelt of het misschien 'iets' is geweest dat je gered heeft.
precies, denk ik ook.
Oud 16-05-2004, 22:26
eviltjuh
eviltjuh is offline
Citaat:
snoopy schreef op 29-04-2004 @ 16:36 :
klein beetje offtopic: daar is toch zo'n mop over? Een man heeft een minnares, waar hij altijd naar toe gaat onder het mom van "werk". Dan storten die vliegtuigen neer op het gebouw waar hij altijd werkt. Z'n vrouw is gek van ongerustheid en belt hem heel vaak, maar hij neemt niet op. Op een gegeven moment krijgt ze hem aan de lijn, en vraagt: waar ben je?!!!! Zeg hij: wat denk je? op m'n werk natuurlijk? "
Dat verhaal ging toen met die aanslagen in Amerika. Weet niet of 't echt gebeurd is...Anders
Oud 22-05-2004, 18:33
Eurynome
Eurynome is offline
ik denk niet dat "iets" je op die vergadering gehouden heeft. Zelf heb ik ook eens iets gelijkaardigs meegemaakt. Ik was met een vriendin een video gaan huren en we gingen net de hoofdstraat terug inrijden toen ik in de verte een auto zag aankomen. (het straatje waaruit wij kwamen mondt uit in een draai van die hoofdstraat). Ik zag dat de auto best wel snel reed en iets gaf me een heel slecht gevoel, dus ik zei mijn vriendin om te wachten en een paar stappen achteruit te gaan. De auto vloog uit de bocht. Hij slingerde heen en weer over de straat en landde uiteindelijk in een hooibaal in een boerderijtje, een 30tal meter verderop. De auto was per total maar de bestuurder zelf was OK. Hadden we blijven staan was er ongetwijfeld iets ergs gebeurd. Toen hij uit de bocht vloog passeerd hij nl zowat 15cm van ons.
Oud 22-05-2004, 20:16
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
lunaria schreef op 22-05-2004 @ 19:33 :
ik denk niet dat "iets" je op die vergadering gehouden heeft. Zelf heb ik ook eens iets gelijkaardigs meegemaakt. Ik was met een vriendin een video gaan huren en we gingen net de hoofdstraat terug inrijden toen ik in de verte een auto zag aankomen. (het straatje waaruit wij kwamen mondt uit in een draai van die hoofdstraat). Ik zag dat de auto best wel snel reed en iets gaf me een heel slecht gevoel, dus ik zei mijn vriendin om te wachten en een paar stappen achteruit te gaan. De auto vloog uit de bocht. Hij slingerde heen en weer over de straat en landde uiteindelijk in een hooibaal in een boerderijtje, een 30tal meter verderop. De auto was per total maar de bestuurder zelf was OK. Hadden we blijven staan was er ongetwijfeld iets ergs gebeurd. Toen hij uit de bocht vloog passeerd hij nl zowat 15cm van ons.
ik stond laatst om over te steken, kwam er een auto, besloot ik maar even te wachten
en ja hoor, hij rijdt juist daar waar ik wilde oversteken, stel je nu voor ik was gewoon overgestoken, dan waren de gevolgen niet te overzien
Oud 22-05-2004, 21:04
AngelLena
AngelLena is offline
Ach, zo kwam ik heel 'toevallig' net langslopen toen een paard op stal net van plan was een onoplettend meisje een trap te verkopen en kon ik haar net op tijd wegtrekken...

Is het toeval... is het geen toeval... Je weet het niet. Wat je gevoel je zegt dat is voor jou zo. Ook al hoeft neit iedereen die visie te delen, voor jou, is dat zo.
Oud 22-05-2004, 22:40
Tiño
Tiño is offline
ik hoorde een liedje op mn werk,waardoor ik aan een meisje moest denken, ik had dr 5weken niet gesproken, de volgende dag belt ze me en zegt, ja ik moest aan je denken...door dat liedje!
Ik had gedroomd van mn buurjongetjes waar ik wel ns oppas , ben dr allng nie meer geweest(januari) en dezelfde ochtend vroeg belt ze me wakker
allebei toeval,maar niet meer als dat
Oud 23-05-2004, 12:03
Eurynome
Eurynome is offline
ik denk ook dat je er niet teveel achter moet zoeken. Als ik een slecht voorgevoel bij iets heb, dan ga ik dat ook niet doen. Toch goed dat je op die manier gewaarschuwd wordt, niet?
Oud 23-05-2004, 15:22
steefos
steefos is offline
ja misschien moet ik er niet te veel achter zoeken, maar meestal als zoiets gebeurd heb ik wel en droom gehad of een visioen waardoor het dan al verwacht is en deze keer kwam het totaal onverwachts....
maar dat is voor de meeste mensen redelijk normaal
Oud 24-05-2004, 06:43
Shade
Shade is offline
hoe weet je nou of je precies geraakt zou zijn?....
Zoiets moet je wel op de seconde en precies de goede(verkeerde) plek timen he.

Dus ik denk dat het niks met toeval te maken heeft en je ook niks was gebeurd als je geen half uur later was gegaan...
Oud 26-05-2004, 17:26
Green Day
Green Day is offline
Toeval is niets meer of minder dan een statistisch gegeven...
Advertentie
Oud 26-05-2004, 17:34
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Iets gebeurt, of iets gebeurt niet.

Maar hoe vaak is het nou zo dat iets niet gebeurt? Heel vaak dus. Dus helemaal niet zo toevallig dat er af en toe wel wat gebeurt.
Oud 26-05-2004, 17:40
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Dat je dit uberhaupt bedenkt als je langs een ongeluk rijdt..
Je gaat later weg en rijdt langs een ongeluk en je denkt dat jij verongelukt was als je wel op tijd weg was gegaan. De kans is heel klein dat je precies op dat moment daar had gereden.

Maar als jij precies op dat moment daar had gereden was de hele wegsituatie anders geweest en was dat ongeluk waarschijnlijk niet eens gebeurd. In feite zijn die personen verongelukt omdat jij je in de tijd hebt vergist.
Oud 26-05-2004, 17:41
Green Day
Green Day is offline
het is wat je vaak hoort:

"Dat is toevallig...er is een kans van 1 op 10000 dat zoiets gebeurd!" (paradox op zich)

Dat houdt dus in dat wanneer een bepaalde situatie tienduizend keer of vaker plaats vind (en dat is vaak bij allerdaagse gebeurtenissen) er minimaal eenmaal van die tienduizend keer iets gebeurd, wat wij "toeval" noemen.

Daar wij mensen wezens zijn met een beperkt verstand en we de wereld in ons perspectief zien ( en dus het overzicht missen over het "grote gebeuren" ) beginnen we met termen te strooien zoals "toeval" en "wonder"
Oud 26-05-2004, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 28-04-2004 @ 15:05 :
Toeval bestaat niet.
...en alles gebeurt met een reden
Oud 26-05-2004, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Mrs. Butterfly schreef op 26-05-2004 @ 18:42 :
...en alles gebeurt met een reden
niet.
Oud 26-05-2004, 19:24
Deceipher
Deceipher is offline
Wat geven jullie toch altijd van die leuke korte antwoorden... Het zou misschien leuk zijn als jullie ook is erbij zouden vertellen waarom jullie iets vinden.. Ik zou bijvoorbeeld wel willen weten wat jullie ideeen zijn waarom toeval wel of niet bestaat..
Oud 27-05-2004, 15:50
steefos
steefos is offline
nog even om het iets gedetailleerder te maken, het slachtoffer wa ook op weg naar de vergadering
Oud 28-05-2004, 10:25
Drez
Drez is offline
wie zegt dat jij daar precies om die tijd had gereden? dat slaat toch nergens op?

Regels voor berichten