Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit hele verhaal is geen antwoord op mijn vraag. Heb je voor jezelf niet een bepaald doel? Advocaat worden?Kinderen krijgen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Veranderingen beginnen altijd bij jezelf,volgens mij ben je al druk bezig. Als je de eenheid voor jezelf bereikt,is de wereld veranderd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mensen helpen geeft inderdaad het beste gevoel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Doel in mijn leven?
Ik heb er wel een paar hoor. De maatschappij wat leefbaarder te maken, vrijheid voor iedereen een een sociaal vangnet waar niet iedereen die het echt nodig heeft doorvalt. Maar dat is niet echt het belangrijkte, ik zou eest beginnen met een mentaliteidsverandering door te voeren, zodat de mensen es een beetje om zich heen beginnen kijken, de fouten zien, de misstappen zien en daarop inspelen, de fouten uit het systeem halen, hun kennisen, buren en familie opvangen als het nodig is en zo het systeem ontlasten. Dan zou ik voortgaan met de grenzen af te breken, steen voor steen let wel, en liefst met een buldozer ![]() Groetjes Sven
||
![]() |
Citaat:
Nee hoor, all work and no play makes Jack a dull boy. Zelfs in een serieus antwoord kan ik altijd nog wel een kwinkslag kwijt. Het helpt om een gesprek niet te zwaar op de hand te laten worden. Het helpt ook om dingen niet zo op scherp te zetten. Een verhitte discussie kan makkelijker op boosheid, irritatie en ruzie en dus een echt meningsverschil uitlopen als je er geen humor in durft te verwerken. Humor relativeert. Mijn vriend werd er in het begin helemaal gek van, dat hij niet gewoon lekker ruzie met mij kon maken. Dan wilde hij lekker mokken, en dan ging ik weer zitten grijnzen, omdat ik het ridicule van de situatie inzag. Of ik maak een inside joke. Tegenwoordig grijnst hij mee. Weg boze bui. Het is allemaal zo lekker belangrijk he.
||
Citaat:
maar waarom denk je uberhaupt dat spiritualiteit mij de humor doet verliezen?! dat is flauwekul natuurlijk |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom zit je op school? Niet omdat je daar enige bevrediging of enige vorm van verlichting vind: in een weekje bibliotheek leer ik meer dan één jaar school. |
![]() |
||
Citaat:
Met meer snelheid, schoonheid, slimheid, rijkheid en macht ben je niet beter dan je omgeving. Op die vlakken heb je naar maatschappelijke maatstaven meer, maar voor je wezen doet het niets. Degene die niet beter wil zijn, is voor zijn eigen ziel al beter door geen ridicule dingen te verlangen. Alleen als je het probeert, zul je het heil ervan in zien, en zul je merken dat het geen zwakke eigenschap is, maar de allerbeste eigenschap, om niet dingen die om je heen zijn, maar dingen die binnenin je zijn te verlangen. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In ieder geval liet je er hier weinig meer van zien.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zoalng het niet ten koste gaat van iemand anders mag je alles zeggen. Met name zelfspot levert een onuitputtelijke bron van inspiratie op.
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De beste verhalen komen altijd voort uit vroeger leed, waar je later op een relativerende manier naar kunt kijken. Als ons en ramp overkomt raakten we vroeger in paniek, en nu zeggen we : ach, dat worden later weer onvergetlijke reisherinneringen. Langs de snelweg staan met een kokende motor en alleen een fles bevroren water omdat het was gaan vriezen....en dan voor vertrek nog gezien hebben dat de fles reserve koelwater ...jaaa, dan vraag je er natuurlijk om. Of het beroemde rondje Stampersgat, toen we verdwaalden en in zeeland uitkwamen in plaats van in Eindhoven. Toen een auto vol herrie, nu zeggen we laconiek dat we de scenic route nemen. De Buitenveldert connectie, nog een begrip hier. Of die ene keer dat we door een opgebroken Londen moesten met een trailer met auto erop achter onze huurauto, aan de verkeerde kant van de weg, met een verkeerde wegenkaart. Dolletjes. Ik heb alle duivels uit de hel gevloekt, want ik zat achter het stuur. En nu? Wij grijnzen naar elkaar en zeggen: ik hou hem tussen de lijntjes, jij mag zeggen waar we naar toe gaan. Erger dan toen kan het niet worden!
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en alhoewel het misschien grappig is, heb ik geen idee waar je het nu werkelijk over hebt. Zulke vertroebeling bedoel ik nou. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik geef een voorbeeld, ik hou geen betoog.
||
![]() |
Citaat:
Niet alleen hanteren we volstrekt tegensgestelde uitgangspunten, ook de gevolgtrekkingen die we eruit menen te kunnen maken verschilt. Soms moet je maar gewoon aanvaarden dat je iemand ergens NIET van kunt overtuigen. Fijn, hebben we allebei gelijk. Edit: allebei gelijk, en dus niet: ik heb gelijk maar daar kom je nog wel eens achter. Dat is een airtje van superioriteit dat automatisch bijgeleverd lijkt te worden aan allen die het licht gezien hebben en waar ik persoonlijk bijzonder giftig van wordt. Kerstening en kolonialisme in een eenentwintigste eeuws jasje. Brr.
Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 11:37. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Andersdenkenden oprecht in hun waarde laten, en dus niet met een medelijdend hoofdschudden aanschouwen en denken: ach, stakkers, dat is het moeilijkste wat er is. Alsmede het niet actief ingrijpen als de gevolgen van hun denken je te gortig worden.
Dat is ook meteen het zwakke punt van het cultuurrelativisme. Ieder mens heeft zijn grenzen, ook de relativist. Tolerantie gaat maar tot het punt waarop jouw wezenlijke grenzen overschreden worden.
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarop heeft dat "innerlijke wezen" dan wel invloed? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn begin: doel van elk mens Oa Riconoscente was het daar niet mee eens mijn reactie: uitleg waarom dat het doel is. Gevolg: discussie. Ongewenst gevolg: enigsinds te ver terug geredeneerd, maar je kan bij dit soort vragen het niet houden op ja en nee antwoorden. Extra ongewenst gevolg: iemand die niet alles leest vraagt zich af wat het nog met het onderwerp te maken heeft ![]() Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 20:53. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Om die eenheid te bereiken leef ik zoveel mogelijk met mededogen en liefde naar ieder levend wezen. Ook is het belangrijk al mijn schaduwkanten in het licht te zetten.In de eenheid bestaat er geen schaduw meer. ![]() Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 16:55. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
De psyche als direct exponent van de bron van het leven Arjan Dokelaar | 2 | 29-11-2008 08:19 | |
Psychologie |
De kracht van je onderbewuste gewoonmax | 14 | 05-02-2007 08:06 | |
Psychologie |
je leven sinterklaas44 | 36 | 07-07-2005 00:19 | |
Psychologie |
Doel van je leven Wave | 59 | 20-02-2004 18:48 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Antwoord op de vraag zin van het leven jbtq | 5 | 08-07-2002 12:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Leef jolleke | 2 | 09-12-2001 02:16 |