|
|
Bekijk resultaten poll: Moet Israel blijven bestaan? | |||
Nee, het moet opgedoekt worden |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 30.43% |
Ja, het moet blijven bestaan - westbank en gaza incluis |
4 | 8.70% |
Ja, het moet blijven bestaan - zonder westbank en Gaza (dat wordt Palestina) |
26 | 56.52% |
weet niet/ geen mening |
2 | 4.35% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
- 2020; door hogere geboorteaantal moslims verschuift de verhouding moslims/joden in het het Israëlische gebied. - 2030; de grote meerderheid moslims dwingt de invoering van de sharia af (dat gebeurde tevens in Europa bij NL, België en Frankrijk) - 2031; 2e diaspora joodse volk |
![]() |
||
Citaat:
Amerika zal niet voor altijd genoeg geld hebben omde boel daar te financieren. Als china doorgaat met zn groei, zijn ze over 20 jaar rijker, machtiger en welvarender dan de USA, en de USA zit dan in een enorme dip (oliecrisis de gexte, in combinatie met een enooooooooorm gat in de begroting). Staat een mooi stuk over in de Kijk van afgelopen maand. Overigens is het heel goed mogelijk voor joden en arabieren om vredig naast elkaar te leven hoor, dat heeft de geschiedenis wel bewezen, alleen niet als je er een aparheids beleid van maakt, ook dat heeft de geschiedenis bewezen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Zoals Clinton altijd aan china refereerde als Stratgisch partner, refereert Bush al sinds jaar en dag aan china als: Strategisch concurent. En t mooiste is, is dat Amerika compleet op de pof leeft. Terwijl in China de miljarden binnenstromen, en alleen nog maar harder binnen gaan stromen de komende jaren. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik noem het liever paranoide. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Veel Palestijnen denk ik eigenlijk ook niet, ondanks dat de haatzaaiing ze ertoe opzweept om het wel te roepen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik noem dat realisme. Kijk eens naar je buren, kijk eens naar jullie financier, en er valt geen andere conclusie te trekken dan dat Israel tijdelijk is. Overigens is het niet tijdelijk dat joden daar wonen hoor, dat is al decennia lang zo, alleen de huidige apartheids staat, zal op den duur zeker verdwijnen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben wel van mening, dat als China de nieuwe wereldmacht wordt, het in het midden-oosten weer wat rustiger wordt. China zal de schurkenstaat Noord-Korea ondersteunen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En als je - a la hendrix - hoopt op het ooit komen tot een soort benelux, maakt het al helemaal niets uit ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En verder zitten ze in Soedan (zijn ze overigens ook weer een van de oorzaken van t aanhoudende geweld in dafur..) waar ze enorm veel olie uitpompen. China zal op den duur zeker vatbaar worden voor een oliecrisis, maar daar staat tegenover dat ze een flinke voorraad zelf hebben, en banden hebben met landen waar wij geen banden mee hebben. Net als bij de vorige oliecrisissen zullen ze er veel minder van merken, en ik denk eigenlijk dat dat in de toekomst wel zal blijven ook. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een brug inderdaad, maar ook een tunnel (a la frankrijk - engeland verbinding). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bron |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Alsof je dan zomaar je eigen creaties gaat kapot maken als een dergelijke creatie leidt tot een vredelievende buur. Van Egypte heeft Israel op dit moment weinig last.. en kijk,.. er gaan Israeliers op vakantie naar Egypte. Het kan. Nu de wil nog. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Uiteindelijk hangt het er een beetje vanaf waneer de omslag komt dat we onze pijlen gaan richten op China ipv de VS. Het begin van de verschuiving is er, da's zeker. Het grappigste is eigenlijk dat we nu zien hoe de USA het voor de komende generaties ontzettend aan het verkloten is. Ik denk dat het hun "ondergang" gaat worden. Over 100 jaar is het net polen. Laatst gewijzigd op 27-07-2006 om 20:59. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een brug oid is niet genoeg om een land meer welvarend te maken. Beide landen zullen in het begin geen vriendjes zijn. Als Israel nou iig Palestina heel wat land teruggeeft, en bv het zoet water eerlijk verdeelt etc. Dan zou het best kunnen allemaal. Ik ben persoonlijk voor een grote staat. Als men zich democratisch gedraagt en bepaalde mensen geen speciale voorrechten krijgen, is dit niet alleen zo goed als het einde van het midden oosten conflict, maar ook een fikse daling van anti semieten onder moslims, en anti-moslims onder joden. Laatst gewijzigd op 27-07-2006 om 20:59. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
maar wacht eens even,... wie had wiens soevereigniteit geschonden? Verder sluit ik niet uit, nee, dat Israel meehelpt - mocht het de middelen hebben. Ze zijn zelf ook niet denderend qua economie, weet je. Citaat:
Als Palestina een ander land is, dan meot dat gekocht worden ![]() maar je kunt wel a la wereldbank zo regelen met leningen enzo die dan uiteindelijk kwijtgescholden worden ofzo. Citaat:
![]() Ik betwijfel of dit zomaar weg te halen is bij enige oplossing. |
![]() |
||
Citaat:
Mocht de Hezbollah KO gaan en is Libanon weer daadwerkelijk Libanon en kunnen Moslims en Christenen daar fatsoenlijk met elkaar omgaan (hoewel het sektarisch geweld door een kleine minderheid is) dan is er pas echte vooruitgang geboekt en is echt te spreken van een nieuw en beter Libanon. Dat is ook eigenlijk waar ik op hoop in de huidige vijandelijkheden, dat de Hezbollah 'damaged beyond repair' raakt en met of zonder internationale steun (exclusief Syrië en Iran uiteraard) definitief ophoud te bestaan. Ik denk dat Libanon en Israël daarna eigenlijk verder geen problemen met elkaar zullen hebben.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Volgende keer geven ze maar een stuk van hun eigen land weg, in plaats van andermans bezit. Israel kan nu niet meer zomaar ophouden te bestaan. En ik geloof niet dat de oplossing echt bestaat, ze hebben het gewoon verziekt.
||
Citaat:
![]() Zie zuid-afrika. De geschiedenis zal zich wederom herhalen. Deze keer alleen met nog veel meer slachtoffers. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israel/Palestina deel 7 T_ID | 500 | 21-09-2006 18:07 | |
Israël/PA: het heden en de toekomst Gatara | 81 | 22-11-2004 20:45 | |
Het grote Israel topic, nr. zoveel Gatara | 411 | 28-01-2004 20:57 | |
Het grote Israel/PA topic - deel IV Gatara | 100 | 02-12-2003 14:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |