Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Toch ben ik van mening dat mensen moeten kunnen doen wat ze willen, en dat dan ook een beetje op een redelijk niveau. Dus ik zie weinig in studieplaatsen beperken en dat soort zaken, maar er moet wel een einde komen aan studieversnippering, en er moet ook geprobeerd worden dat studenten goed en voldoende les krijgen en niet met 5 uurtjes college worden afgescheept zoals bepaalde universiteiten doen. Dat leid inderdaad tot een beeld van pretstudies. Persoonlijk zou ik rechten en economie daar niet noodzakelijk onder plaatsen aangezien het wel studies zijn waarvan mensen iig nog breed inzetbaar zijn. Het probleem met tekorten in de door jou genoemde vakken is in mijn ogen ookwel een beetje het gevolg van de vormgeving van het middelbaar onderwijs waar je door een keuze op je 15e al voor massas studierichtingen word uitgesloten terwijl je denk ik op die leeftijd nog weinig benul hebt van wat je later wil. Ook zijn er vakgebieden waar gewoon meer plaatsen moeten komen zodat er ook meer mensen opgeleid kunnen worden, denk bijvoorbeeld aan tandheelkunde of de medische vakgebieden. Dat is allemaal inderdaad een probleem. Maar dit vraagt allemaal geld en inzet, en die word nogal ondermijnt door de overheid die alles als echte manager vooral heel "economisch" gedaan wil hebben. Dus niets betalen en toch topresultaten en onderwijs, terwijl het natuurlijk logisch is dat dat niet kan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het idee dat studenten als vakantie baantje maar wat achter de bar staan of vakken aan het vullen zijn is naar mijn idee behoorlijk 'ouderwets' |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wel raar, want waarom zou je als je echt bezig bent met je toekomst op je 20ste nog vakken vullen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Waarschijnlijk omdat de meeste mensen in het WO dan nog niet zover zijn in hun studie. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor veel WO-studenten is het heel normaal dat ze pas in het laatste jaar enige daadwerkelijke ervaring opdoen, door hun studentstage. Simpelweg omdat je vóór het vierde jaar vaak nog niet genoeg concrete kennis hebt om voor een (toekomstige) werkgever van nut te zijn. Op het HBO leer je gewoon minder, daarom kun je sneller relevante werkervaring opdoen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En als we onverhoopt zo'n systeem in Nederland krijgen, en je het financiële aspect vermijdt, loop je toch het risico op zulke toestanden omdat elke hbo/uni maar een beperkt aantal opleidingsplaatsen heeft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Opleuking van resultaten komt heel vaak voor op deze universiteiten. Het zou niet de eerste keer zijn dat er van een C een B of A wordt gemaakt. Cijferinflatie is daar heel normaal geworden, want betere resultaten betekent nog meer studenten en giften van tevreden ouders. Op Harvard was het zelfs zo erg dat er meer dan 90% van de studenten cum laude afstudeerden. Dan heeft cum laude ook weinig betekenis meer. Dus of die Amerikaanse studenten zijn opeens enorm intelligent geworden of er is wel degelijk sprake van niet correcte cijfers.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat lengte betreft heb je gelijk. 4 jaar is 4 jaar, en een jaar uitloop zou al uitzonderlijk moeten zijn. langer al helemaal. maar op de uni's die jij noemt mag je ook niet zomaar onbeperkt lang studeren, neem ik aan, toch ?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens klinkt het wel alsof jij denkt dat mensen hbo minder vinden, iets wat mij ronduit onzin lijkt, maar een feit is wel dat een hbo opleiding anders in elkaar zit. Laatst gewijzigd op 18-06-2006 om 00:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt als 'volwassene' ook een foute carrièremove maken, dat kan je als student ook gebeuren. Des te meer redenen om gewoon goed en zorgvuldig te kiezen, één keer een foutje maken prima, maar na een overstap moet je toch wel echt een keer aan de bak gaan, anders wordt het nooit wat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb zin in een koekje. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|