Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2004, 13:48
Rollie
Rollie is offline
Ik heb het volgende probleem. Ik systeembeheerder op een middelbare school ,en ik moet een stukje software installeren genaamd Snelstart (administartie software). Als ik het geinstalleerd heb als administrator en ik ga het programma vervolgens draaien moet ik de serial invoeren als ik dat gedaan heb draait het programma voor 100% als ik mezelf daarna afmeld en weer op nieuw aanmeld draait het ook nog gewoon. Maar dan als ik als leerling inlog en het programma wil gaan draaien moet ik weer de serial invoeren (wat al vreemd is...) en draait het programma. Maar als ik dan vervolgens weer uitlog en opnieuw als leerling inlog moet ik de serial weer opnieuw invoeren. Ik heb zelf al het volgende geprobeerd om het probleem op te lossen:

- Ik heb de map en al de onderliggende mappen waar de software in geinstalleerd staat het volledige beheer gegeven voor alle gebruikers.
- Ik heb in de register ook bij het software iedereen alle rechten gegeven.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit sofware voor alle gebruikers toegankelijk kan maken. Want ik heb ook nog met de leverancier van de software contact gehad maar die wisten mij ook niet aan een oplossing te helpen.

Alsvast bedank
Jeroen
Oud 01-04-2004, 14:37
freyk
freyk is offline
Met rechten geven kom je er niet.

-edit-
Maar ik heb gehoord dat er een andere methode ervoor is, helaas weet ik ff niet precies hoe.

Offtopic: Eigenlijk doe ik jouw werk, prutser

Welke nos gebruik je?

Laatst gewijzigd op 01-04-2004 om 14:54.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 01-04-2004 @ 15:37 :
Jemig, doe toch niet altijd zo hatelijk! Als ie gewoon te lui was geweest om het te doen, dan had ie toch wel geweten hoe het moest? En jij hoeft er toch ook je tijd niet aan te besteden? Wat is je probleem nou?

*zucht* sorry hoor, maar ik vond dit niet zo'n aardige reactie.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 14:57
freyk
freyk is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 01-04-2004 @ 15:51 :
Jemig, doe toch niet altijd zo hatelijk! Als ie gewoon te lui was geweest om het te doen, dan had ie toch wel geweten hoe het moest? En jij hoeft er toch ook je tijd niet aan te besteden? Wat is je probleem nou?

*zucht* sorry hoor, maar ik vond dit niet zo'n aardige reactie.

Offtopic:
Ennuh heb iets te snel gereageert, ben helemaal vergeten om mijn 380 pagina's te leren over netwerk beheer met win2ks. En dat moet nog vóór morgen gebeuren

Ik kon het probleem niet zo snel voor je vinden
ik zou eens zeggen gebruik google of got.

Laatst gewijzigd op 01-04-2004 om 15:01.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 15:26
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 01-04-2004 @ 15:57 :
Offtopic:
Ennuh heb iets te snel gereageert, ben helemaal vergeten om mijn 380 pagina's te leren over netwerk beheer met win2ks. En dat moet nog vóór morgen gebeuren

Nah, allright.

Ontopic: ik heb er geen verstand van, maar ik denk, als ik het zo lees, dat er nog iets moet zijn dat je rechten voor iedereen moet geven, ofzo.

Dat alleen map & register niet genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 15:37
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
het probleem is volgens mij dat op het moment dat jij je serial invoert dat ie je usename(onder windows) + je serial ergens opslaat(register waarschijnlijk). Op het moment dat ij als leerling inlogt en je start het prog op ziet hij dat de gebruiker niet klopt want er stond admin+ een serial, maar de user admin bestaat op dat moment helemaal niet. Gevolg, je prog denkt dat het een ongeldige serial is en vraagt je om de nieuwe serial. En zo gaat dit oneindig door

Ik ben bang dat er niet echt een oplossing voor is...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 15:48
Rollie
Rollie is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 01-04-2004 @ 16:37 :
het probleem is volgens mij dat op het moment dat jij je serial invoert dat ie je usename(onder windows) + je serial ergens opslaat(register waarschijnlijk). Op het moment dat ij als leerling inlogt en je start het prog op ziet hij dat de gebruiker niet klopt want er stond admin+ een serial, maar de user admin bestaat op dat moment helemaal niet. Gevolg, je prog denkt dat het een ongeldige serial is en vraagt je om de nieuwe serial. En zo gaat dit oneindig door

Ik ben bang dat er niet echt een oplossing voor is...
Ja maar ik hoef niet bij de installatie de serial in te voeren maar pas bij de eerste keer dat ik het programma draai. Ik heb ook al gebprobeert eerst het programma installeren en het nog niet draaien en dan als leerling het programma voor de eerste keer draaien maar geeft hij nog gewoon hetzelfde probleem.
Oud 01-04-2004, 15:50
Rollie
Rollie is offline
Citaat:
freyk schreef op 01-04-2004 @ 15:37 :
Met rechten geven kom je er niet.

-edit-
Maar ik heb gehoord dat er een andere methode ervoor is, helaas weet ik ff niet precies hoe.

Welke nos gebruik je?
Mijn OS is windows 2000 en zolang je niet met een oplossing komt ben je volgens mij met weinig werk van mij bezig. Dus als je geen zin hebt om me ff te helpen VOORAL NIET DOEN
Oud 01-04-2004, 16:02
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Rollie schreef op 01-04-2004 @ 16:48 :
Ja maar ik hoef niet bij de installatie de serial in te voeren maar pas bij de eerste keer dat ik het programma draai. Ik heb ook al gebprobeert eerst het programma installeren en het nog niet draaien en dan als leerling het programma voor de eerste keer draaien maar geeft hij nog gewoon hetzelfde probleem.
dat is op zich heel normaal hoor, dat je de serial invoert bij het eerste gebruik
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 16:53
Rollie
Rollie is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 01-04-2004 @ 17:02 :
dat is op zich heel normaal hoor, dat je de serial invoert bij het eerste gebruik
Meestal toch bij de installatie . Maarja dan zou hij toch als ik voor de eerste keer het programma als leerling draai die instelling bewaren, of heb ik het mis
Oud 01-04-2004, 17:02
dafelix
dafelix is offline
Samenvatting:

Admin werkt prima, na eenmaal serial ingevoerd te hebben bij het opstarten van het programma doettie 't prima

bij de leerling-account moet je voordat je voor het eerst na het inloggen je het programma start een serial invoeren

aight?

Oftewel, bij leerling-account slaat hij de serial niet goed op, dit kan komen omdat als de leerling-account uitgelogd wordt hij het register weer terugzet oid?
Is er een clean-up-procedure zodra leerling zich aanmeld/afmeld?
Reageren

Regels voor berichten