Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2004, 19:24
Hakkie
Hakkie is offline
Ik snap het niet helemaal. Wij doen geen centraal examen CKV2... Ook morgen niet, maar 4 juni ook niet.
Hoe kan dat? Kan een school er gewoon voor kiezen om de leerlingen geen examen te laten doen ofzo?
Oud 31-03-2004, 19:45
HowLovely
HowLovely is offline
raar....
Oud 31-03-2004, 20:28
HowLovely
HowLovely is offline
Succes allemaal morgen!!!
ik zelf heb er niet zoveel vertrouwen in maargoed..
hopen dat t een beetje meevalt...

toy toy toy
Oud 31-03-2004, 22:45
Konstantine
Konstantine is offline
Citaat:
Hakkie schreef op 31-03-2004 @ 20:24 :
Ik snap het niet helemaal. Wij doen geen centraal examen CKV2... Ook morgen niet, maar 4 juni ook niet.
Hoe kan dat? Kan een school er gewoon voor kiezen om de leerlingen geen examen te laten doen ofzo?
Omdat dat CKV2examen van vandaag en morgen op de computer is en er dus vanalles mis kan gaan, durft de overheid het niet aan het als officieel CSE te tellen, dus in de mei/juni-examens, ivm schadeclaims mocht er iets fout gaan. Scholen mogen zelf kiezen of ze op deze manier CKV2 afsluiten, of op een andere manier...
Dat is mij verteld.

Ik heb het morgen en ik heb er weinig vertrouwen in, eigenlijk.
Oud 01-04-2004, 12:38
kleutertje
kleutertje is offline
kan je nu ook ergens de antwoorden bekijken? het is toch een officieel examen?

Ik vond ik het bovendien vreselijk vaag... net als altijd. gelukkig had ik er ook niet voor geleerd, dat had niks uitgemaakt.

Maar toch die antwoorden... weet iemand of die op internet staan?
Oud 01-04-2004, 13:15
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
kleutertje schreef op 01-04-2004 @ 13:38 :
kan je nu ook ergens de antwoorden bekijken? het is toch een officieel examen?

Ik vond ik het bovendien vreselijk vaag... net als altijd. gelukkig had ik er ook niet voor geleerd, dat had niks uitgemaakt.

Maar toch die antwoorden... weet iemand of die op internet staan?
Ja dat vraag ik me ook af. Lijkt mij van wel.. maar ja.. waar? Had op school ff op de site www.examen.nu gekeken, maar kon daar niks vinden.

Ik vond het trouwens best kut gaan. Vooral het derde blok.. de vraagstelling was zo raar! Ik snapte soms de vraag geeneens.. laat staan een goed antwoord geven.
Maar sommige dingen waren wel leerdingen bij 1e blok. Bijvoorbeeld waarvoor de kerk in de stad diende enz. Maar ja.. niet dat ik dat allemaal goed heb, had er overheen gelezen.
Ik hoop echt dat ik een voldoende heb.
Oud 01-04-2004, 13:21
Konijn
Konijn is offline
Ik vond het stom .
Het ging over kloosters, terwijl ik over kerken heb geleerd.
Het ging over madrigalen, echt een heel klein dingetje uit de stof, ik kan al geen muziek en kende dat alleen maar in grote lijnen..
En dat stuk over de twintigste eeuw, echt vaag, helemaal niks gewoon over echt de stijlen ofzo..
Het zal mij benieuwen..
Oud 01-04-2004, 13:27
x-Jola-x
x-Jola-x is offline
nou kheb hem vandaag gehad, dat bauhaus snaptte ik echt geen ene reet van! pff jezus was mie ook saai en van die rare vragen ! Maar verder ging wel redelijk, waren wel leuke fragmenten! Alleen nog steeds niet duidelijk: waarom dat buikdansgedoe van shakira nou zo populair was zonder massamedia, ofzowiets S: najah ik zie het wel
Oud 01-04-2004, 13:42
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
x-Jola-x schreef op 01-04-2004 @ 14:27 :
nou kheb hem vandaag gehad, dat bauhaus snaptte ik echt geen ene reet van! pff jezus was mie ook saai en van die rare vragen ! Maar verder ging wel redelijk, waren wel leuke fragmenten! Alleen nog steeds niet duidelijk: waarom dat buikdansgedoe van shakira nou zo populair was zonder massamedia, ofzowiets S: najah ik zie het wel
Had je de havo toets vandaag?!
Zonde dat je hier gister niet even hebt gekeken, iedereen van havo had hem gister, dan had je geweten dat t over Bauhaus ging..
Oud 01-04-2004, 13:46
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
x-Jola-x schreef op 01-04-2004 @ 14:27 :
Hoe kun je het nou vandaag gehad hebben?

En bij ons ging het helemaal officieel ofzo(zeiden de leraren). Waren 4/5 leraren bij om te kijken of de envelop echt dicht was enzo.. en een leerling moest het ook controleren.
Oud 01-04-2004, 14:05
Konijn
Konijn is offline
http://examenblad.kennisnet.nl/

Daar komen de antwoorden te staan. Er staat al wel bij CKV: 1 april 2004 correctievoorschrift, maar volgens mij is die nu nog niet te downloaden.
Oud 01-04-2004, 14:09
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Konijn schreef op 01-04-2004 @ 15:05 :

Daar komen de antwoorden te staan. Er staat al wel bij CKV: 1 april 2004 correctievoorschrift, maar volgens mij is die nu nog niet te downloaden.
Bedankt.
Oud 01-04-2004, 14:40
HowLovely
HowLovely is offline
Oke, dit ging dus vanmorgen even slecht.... damn
Oud 01-04-2004, 14:44
lovely1986
lovely1986 is offline
Hahahaha

Wat ben ik blij dat ik niet geleerd heb
Was op zich bes redelijk te maken, was niet echt supermoeilijk ofzow, alleen soms even iets logsich verzinnen en dat kwam je toch wel op een antwoord uit!

Nou maar hopen op een voldoende...

Hoevaak telt die toets bij jullie eiglijk mee???
Oud 01-04-2004, 14:57
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
lovely1986 schreef op 01-04-2004 @ 15:44 :

Hoevaak telt die toets bij jullie eiglijk mee???
Lees dit topic even door, daar hebben we het al over gehad.
Oud 01-04-2004, 15:04
lovely1986
lovely1986 is offline
Gezien, maar weet niet of dit voor vwo of havo meeteld...onze leraar heeft iets gezegd...maar dat leek iedereen vrij onwaarschijnlijk....alle punten van ckv2 + ce van vandaag, / het aantal punten totaal + het gemiddelde van ckv3.. Is dit bij meerdere zo op het VWO????
Oud 01-04-2004, 15:50
Sarsefras
Sarsefras is offline
ik vond het echt stom! 250 bladzijdes gelezen voor nix!!
Die hele 20e eeuw had ik gewoon over kunnen slaan.. Echt zonde van mn tijd Maar goed, kdenk wel een voldoende.. iig op mn eindexamenlijst samen met ckv3
Oud 01-04-2004, 17:36
Konstantine
Konstantine is offline
Wat een poepexamen. Maar dat had ik al verwacht, eigenlijk.
Oud 01-04-2004, 18:19
Chérie
Chérie is offline
Ik vond het moeilijk Gelukkig heb ik er weinig aan gedaan
Oud 01-04-2004, 19:35
Loes Bökk
Loes Bökk is offline
hallo, ik heb as dinsdag CKV2 examen. Hoef je echt niet veel te leren? Ik ben namelijk niet echt een goede leerling ofzo, heb allemaal 6jes en 1 5 duss... ff reeel, hoevaak doorlezen? samenvatting maken per se nodig? werkboekopdracht kenne?
thnx! Daaaaaaaag
Oud 01-04-2004, 19:51
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Loes Bökk schreef op 01-04-2004 @ 20:35 :
hallo, ik heb as dinsdag CKV2 examen. Hoef je echt niet veel te leren? Ik ben namelijk niet echt een goede leerling ofzo, heb allemaal 6jes en 1 5 duss... ff reeel, hoevaak doorlezen? samenvatting maken per se nodig? werkboekopdracht kenne?
thnx! Daaaaaaaag
Ik snap echt niet hoe dat kan en waarom dat toegestaan(?) is. Ik vind dat echt niet kunnen eigenlijk..
Maar ja, ALS je dezelfde krijgt: kerk en burgerlijke cultuur 1 keer goed doorlezen(niet stampen ofzo) en cultuur van het moderne en massacultuur kun je het beste helemaal niks van leren.. je hebt er toch niks aan.
Oud 01-04-2004, 22:19
Konijn
Konijn is offline
Iets specifieker: (voor als je vwo doet btw, en natuurlijk als je dan dezelfde toets krijgt)

Leer van Kunst en Religie vooral de functies van kloosters, kerken en relieken.
Leer van Kunst en Macht vooral de madrigalen.
Leer van de gehele twintigste eeuw maar lekker niks, lees t een keer door ofzo, je hebt daar niet zoveel aan.
Oud 02-04-2004, 12:40
siegjeuh
siegjeuh is offline
ik heb ckv2 examen op 24 april, en volgens de leraar moest het dan omdat de andere scholen dat ook hadden..
snap er niks van..
ik doe trouwens vwo
Oud 02-04-2004, 13:07
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Konijn schreef op 01-04-2004 @ 15:05 :

Nu staat er:

14 april 2004
Omzettingstabel normering
1e tijdvak

23 april 2004
Correctievoorschrift
1e tijdvak

Oud 02-04-2004, 19:06
Freule
Freule is offline
hoi

Ik heb maandag 5 april het CE kunstgeschiedenis.
En ons katern ging dacht ik over de 17e eeuw met Gerard Dou, Rembrand enz. Heeft iemand misschien het CE al gehad met het zelfde onderwerp van het katern en kan misschien al wat dingetjes zeggen waar ik op moet letten. We hebben trouwens behalve het katern ook een normaal boek.

ALvast bedankt
Oud 03-04-2004, 08:50
dummiedegum
dummiedegum is offline
ik heb het pas 21 april. we zouden het eigenlijk ook 1 april gehad hebben, maar er waren er superveel (waaronder ik) op excursie naar terschelling voor aardrijkskunde. mooi dat jullie hem al gehad hebben
Oud 03-04-2004, 09:29
Verwijderd
Citaat:
dummiedegum schreef op 03-04-2004 @ 09:50 :
ik heb het pas 21 april. we zouden het eigenlijk ook 1 april gehad hebben, maar er waren er superveel (waaronder ik) op excursie naar terschelling voor aardrijkskunde. mooi dat jullie hem al gehad hebben
ik hoorde dat 21 april de herkansing was.. dus dan krijgen jullie zeker de herkansing..
Oud 03-04-2004, 10:46
dummiedegum
dummiedegum is offline
maar voor ons dan de 1e versie docent zei wel zoiets maar ik heb eigenlijk niet opgelet, datum is wel genoeg vind ik
Oud 04-04-2004, 09:48
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Konijn schreef op 02-04-2004 @ 14:07 :
Nu staat er:

14 april 2004
Omzettingstabel normering
1e tijdvak

23 april 2004
Correctievoorschrift
1e tijdvak

Nog 1,5 week wachten.
Maarre zijn de antwoorden enzo ook dan pas bekend voor de leraren of hebben zij die al eerder?
Wanneer worden jullie examens eigenlijk nagekeken? Ik hoorde zoiets dat ze 7 april met de 2e correctoren gingen nakijken.. maar lijkt me niet zo logisch.
Oud 04-04-2004, 11:14
Verwijderd
Waarom ging mijn ckv2tentamen over het toneelstuk/musical Ciranco de bergerac?

onze computers deden stom op school, dus de helft van vragen verviel bij ons. stom gedoe.
Oud 04-04-2004, 17:08
Suzet
Suzet is offline
Kunnen jullie nog iets meer vertellen over de vragen die gesteld worden op het CKV2 examen voor VWO? Ik heb dat examen morgen. Er wordt dus in ieder geval iets gevraagd over kloosters en madrigalen? Alvast bedankt.
Oud 04-04-2004, 17:49
king_xxl
king_xxl is offline
blok 1 was klooster ed en over relieken
blok 2 renaissance over monteverdi
blok 3 post modern over paardenkathedraal toneelstuk
midsummernightsdream van shakespeare
Oud 05-04-2004, 10:13
Loes Bökk
Loes Bökk is offline
ok thnx iedereen, kga het maar eens doorlezen dan...
khoef maar een 3 te halen ofzo dus ja das dan wel weer fijn
Oud 06-04-2004, 11:59
HowLovely
HowLovely is offline
mn leraar ckv2:

"volgens mijn normeringen zitten jullie allemaal ruim boven de 6"

mmmm, nu hopen dat de CITO-normeringen niet teveel afwijken...
k snap er namelijk niks van, die hele toets ging klote bij mij, dus..... maarja, oke
Oud 06-04-2004, 16:23
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
HowLovely schreef op 06-04-2004 @ 12:59 :
mn leraar ckv2:

"volgens mijn normeringen zitten jullie allemaal ruim boven de 6"

mmmm, nu hopen dat de CITO-normeringen niet teveel afwijken...
k snap er namelijk niks van, die hele toets ging klote bij mij, dus..... maarja, oke
Bij ons is het gemiddelde een 6.
Ik heb waarschijnlijk een 5.6.. is mijn voorlopige cijfer. 3 Mensen van de 8 hebben een onvoldoende bij ons en het hoogste cijfer is een 6.4.
Maar ja.. ben wel blij met een 5.6.. zo lang ik maar een voldoende heb.
Oud 06-04-2004, 18:03
Verwijderd
bij ons zei ie dat ie ze wel had nagekeken, maar nog op de normen moest wachten en dat die rond 13/14 april ofzo komen.. Dus daarna weten we ons cijfer pas
Oud 06-04-2004, 18:33
helden
helden is offline
Hey.. nou vandaag had mn ckv 2 leraar iets leuks te vertellen, bij ons (havo) was het heeeel erg slecht gemaakt!.. Je kon iets van 65 punten halen geloof ik, ik had er 35, en de normering bij ons was volgens mij 7 fout per punt, dus ik heb een 5. Maar omdat er leerlingen bij waren die gewoon maar 20 punten hadden word waarschijnlijk de norm verhoogd! Khoop het in ieder geval. Niet dat ik die 5 niet kan hebben....
Oud 06-04-2004, 18:34
helden
helden is offline
De normering kan vastgesteld worden door de school zelf. Maar ze kunnen wel de richtlijnen van het CITO volgen
Oud 07-04-2004, 12:07
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
helden schreef op 06-04-2004 @ 19:34 :
De normering kan vastgesteld worden door de school zelf. Maar ze kunnen wel de richtlijnen van het CITO volgen
Tuurlijk niet.
Oud 07-04-2004, 12:10
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
helden schreef op 06-04-2004 @ 19:33 :
Hey.. nou vandaag had mn ckv 2 leraar iets leuks te vertellen, bij ons (havo) was het heeeel erg slecht gemaakt!.. Je kon iets van 65 punten halen geloof ik, ik had er 35, en de normering bij ons was volgens mij 7 fout per punt, dus ik heb een 5. Maar omdat er leerlingen bij waren die gewoon maar 20 punten hadden word waarschijnlijk de norm verhoogd! Khoop het in ieder geval. Niet dat ik die 5 niet kan hebben....
Ik had ook 35 punten.. maar heb een 5.6.. maar misschien dat het bij vwo anders is. Maarre mijn lerares zei dus dat het gemiddelde een 6 was, maar dat kan dus niet.. denk dat het gemiddelde zo rond de 5.6 zit ofzo. Bij de havo ligt het gemiddelde op 5.1. Echt wel slecht gemaakt dus. Ik mocht vandaag mijn examen inkijken, maar ze heeft best wel streng gerekend eigenlijk.. en sommige dingen die in het antwoordmodel stonden had ik nog nooit van gehoord.
Vandaag gaat geloof ik de 2e corrector nakijken.. hoop dat ie een beetje soepel rekent.
Oud 07-04-2004, 19:40
littlepunkgirl
littlepunkgirl is offline
Ik heb ook examen ckv gehad. Nou ... ze vroegen echt niks uit dat boek! Had ik dat weer voor niks geleerd.
Op internet kun je ook de antwoorden niet vinden he? Of weet iemand van jullie misschien een site??

Die vragen over het Bauhaus vond ik ook best lastig trouwens .. wij hadden namelijk helemaal niks over het Bauhaus gehad. In het boek niet behandeld en in de les ook niet ..
Oud 14-04-2004, 15:36
Nebula
Nebula is offline
Ik had de middag en avond voor het examen nog even globaal het boek doorgekeken en ik had een 7.7

Een meisje bij mij in de klas was gewoon twee weken van te voren druk begonnen met leren en die had meer dan een punt lager dan ik. Vond ik wel sneu voor haar.
Oud 15-04-2004, 16:34
jannuhthapannuh
jannuhthapannuh is offline
Citaat:
Shadina schreef op 07-04-2004 @ 13:10 :
Ik had ook 35 punten.. maar heb een 5.6.. maar misschien dat het bij vwo anders is. Maarre mijn lerares zei dus dat het gemiddelde een 6 was, maar dat kan dus niet.. denk dat het gemiddelde zo rond de 5.6 zit ofzo. Bij de havo ligt het gemiddelde op 5.1. Echt wel slecht gemaakt dus. Ik mocht vandaag mijn examen inkijken, maar ze heeft best wel streng gerekend eigenlijk.. en sommige dingen die in het antwoordmodel stonden had ik nog nooit van gehoord.
Vandaag gaat geloof ik de 2e corrector nakijken.. hoop dat ie een beetje soepel rekent.
Ah zooo slecht gemaakt bij jullie? Bij ons waren er echt redelijk goed tot goed punten gevallen, ik had een 8,3 jeeh! Maar t kan ook zijn dat wij gewoon een soepel-tellende-lerares hebben...
En dan ook een soepel-tellende-2e corrector want die komt toch ook van je eigen school? mm..
Oud 15-04-2004, 21:38
Verwijderd
had een 5.6 niet echt blij mee, maar gemiddelde van de klas lag op een 5.1 en hoogste was een 6.3

nou ja ik blijf gewoon een 7 staan dus dat scheelt
Oud 15-04-2004, 23:23
Baracuda
Baracuda is offline
volgens mij had ik 48 punten gehaald,maar dat weet ik niet zeker. ik had iets rond de 7. :feestsmileymsn:
Oud 16-04-2004, 14:45
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
jannuhthapannuh schreef op 15-04-2004 @ 17:34 :
Ah zooo slecht gemaakt bij jullie? Bij ons waren er echt redelijk goed tot goed punten gevallen, ik had een 8,3 jeeh! Maar t kan ook zijn dat wij gewoon een soepel-tellende-lerares hebben...
En dan ook een soepel-tellende-2e corrector want die komt toch ook van je eigen school? mm..
Die van ons telt dus echt niet soepel. Maarre bij ons is de 2e corrector van een andere school.. lijkt me wel zo logisch. Ik weet trouwens mijn uiteindelijke cijfer nog niet, moest nog door een 2e corrector nagekeken worden.
Oud 16-04-2004, 16:15
siegjeuh
siegjeuh is offline
krijgt elke school het ckv2 examen op een ander tijdstip??
wel vreemd.. wij hebben het aanstaande donderdag, ik doe vwo.

welke onderwerpen zijn er bij de examens vwo al gevraagd?
Oud 16-04-2004, 20:54
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
siegjeuh schreef op 16-04-2004 @ 17:15 :
krijgt elke school het ckv2 examen op een ander tijdstip??
wel vreemd.. wij hebben het aanstaande donderdag, ik doe vwo.

welke onderwerpen zijn er bij de examens vwo al gevraagd?
Nee, in principe is het landelijk (dat was op 1 april), maar scholen zijn niet verplicht de landelijke toets als examen te laten tellen. (Het is dan ook niet in mei, tijdens de andere examens).
Het lijkt me dan ook sterk dat jij dezelfde zou krijgen, maar waar die over ging staat al een aantal keer hierboven, dus lees gewoon dit topic ff helemaal door zou ik zeggen.

Ik kreeg vandaag te horen dat het gemiddelde bij ons rond de 6 lag, mijn cijfer wist de lerares niet uit haar hoofd, maar ik heb in ieder geval een voldoende.
Oud 19-04-2004, 15:46
Shadina
Shadina is offline
Ik heb nu een 6.1 in plaats van een 5.6.
Mijn lerares heeft nu een paar dingetjes wel goed gerekend wat ze eerst fout had gerekend.
Oud 19-04-2004, 22:03
Verwijderd
ik had er niets aan gedaan en een 5,9.. ben ik toch tevreden mee..
al was ik met een 6,0 tevredener geweest.. stom he
Advertentie

Regels voor berichten