Met een zonnig humeur, zonniger dan ooit, vertrok ik naar de boulevard. Daar aangekomen zag ik geen Tommy, Christian of Jill. Dus ik ging maar in de Olifant zitten. Tony keek verbaasd.
"Meestal zie ik je pas rond de middag maar nu is het pas 11.00!" Meteen wist ik waarom er nog niemand was, het was gewoon nog veel te vroeg. Tony keek nog steeds verbaasd en ik schoot in de lach.
"Is het nou echt zo raar als ik een keer vroeg wakker ben?"
"Nou eigenlijk wel ja, misschien ben je wel ziek." Tony legde onderzoekend een hand op m'n voorhoofd.
"Je voelt niet bijzonder warm ofzo..." Lachend duwde ik zijn arm weg.
"Ik heb vanochtend gewoon lekker met m'n pa ontbeten en relaxt gepraat. Ik wilde gewoon vroeg naar het strand om zo lang mogelijk van de zon te kunnen genieten."
"Je zei toch een poosje geleden dat het niet zo lekker tussen je pa en jou ging? Iets met je stiefmoeder ofzoiets?"
"Ja... Ze hebben gisteren ruzie gehad en nu is Nancy weg. Misschien dat ik me daarom wel zo goed voel. Dat klinkt wel erg lullig volgens mij, alsof ik een egoistisch kreng ben." Ik was blij dat er toch nog iemand was waarmee ik zo vroeg kon praten. Tony was door de jaren een goeie vriend geworden en regelmatig kregen we gratis drank van hem. Eens in de vakantie houdt hij een barbeque voor al z'n vrienden. Tommy en ik hebben daar altijd bij gehoord en het was dan ook dit jaar erg waarschijnlijk dat we er weer bij zouden zijn. De barbeque was niet alleen ontzettend gezellig maar ook ontzettend lekker. Niemand kon zo goed hamburgers op de barbeque maken als Tony. Na zo'n avond voelde het dan ook alsof ik minstens 3 kilo was aangekomen. Ik rook als het ware de geur van de hamburgers mijn neus binnenkruipen. Meteen vroeg ik ernaar.
"Tony... wanneer hou jij je bekende barbeque weer?"
"Oja, nu je het erover hebt, ik wilde jou en Tommy natuurlijk weer uitnodigen. Volgende week dinsdag wordt het goed weer en dat komt mij ook het beste uit. Je weet wel, moet de hele avond café dichthouden en dinsdagavond is niet zo'n uitgaansavond. Dus, zou je dat willen zeggen tegen Tommy?"
"Prima! En eh Tony... Mogen we vrienden meenemen?" Ik zat met Christian en Jill in m'n achterhoofd. Het zou misschien een beetje lullig overkomen als wij gezellig met z'n tweeen naar de barbeque zouden gaan.
"Hoeveel dacht je er mee te nemen? Dat moet ik wel weten voor de inkopen enzo."
"Twee maar hoor, je weet wel, die lui die gisteren bij ons op het terras zaten." Tony knikte toestemmend en schreef wat op een briefje. Achter me ging de deur van het café open. Tony en ik keken tegelijk op. In de deuropening stond Christian.
"Heb je altijd zo vroeg je café open?" vroeg hij aan Tony.
"Nee, ik heb net buiten wat tafeltjes schoon gemaakt, vandaar dat de deur al open was. Toen kwam Chris ineens binnen, dus heb geen tijd gehad om weer af te sluiten, ze hield me aan de praat." Tony knipoogde naar me. "Dus ik moet jullie er weer uitzetten, het spijt me. Vanmiddag ga ik echt open, kom dan maar wat te drinken halen." Ik stond op.
"Jaja, je wil ons gewoon weg hebben he, geef het maar toe!" Plaagde ik Tony.
"Onbewust wel ja, gaan jullie maar lekker het strand op. Ik heb gezien dat het nu nog lekker rustig is, rustig genoeg voor een romantische strandwandeling." Ik probeerde Tony over de bar een mep te verkopen maar hij dook snel weg. Lachend waarschuwde ik hem dat hij die tik nog wel een keer kreeg. Samen met Chistian liep ik over de boulevard naar het strand. Er heersde een ontspannen stilte en Christian maakte er handig gebruik van door zijn arm om me heen te slaan.
"Wat een toeval. Op het ene moment loop je je 's ochtends te vervelen en op het andere moment ga je naar het strand met een mooi meisje aan je zijde." Ik voelde een blos naar m'n wangen kruipen. Hoe kon dat nou, ik die altijd mijn gezicht in de plooi wist te houden bij welke opmerking dan ook reageerde als een idioot op de opmerking van een jongen die ik zet een dag kende. Ik nam me voor om voorlopig rustig te blijven, hij kan het allemaal vriendschappelijk menen.
Eenmaal op het strand aangekomen kreeg ik een maf idee.
"Heb je zin om te zwemmen?" Uitdagend keek ik Christian aan.
"Ehm.. ik heb geen zwemspullen bij me..."
"So? Ik ook niet." Opnieuw keek hem uitdagend aan. Voordat ik het wist stond ik in Bh en string naast hem.
"Wat? Durf je niet meer? Kom op zeg, ik sta naast je in Bh en string, trek je shirt en broek uit. Ik zie toch niets bijzonders behalve je boxershort." Christian begreep dat hij hier niet onderuit kon komen en zenuwachtig peuterde hij z'n kleren van z'n lijf. In een opwelling pakte ik zijn hand en trok hem mee naar de zee. Ik probeerde hem in het water te duwen maar ik had hem onderschat. In een reflex pakte hij me vast, droeg me in z'n armen de golven in. Weer voelde ik me warm worden van binnen. Hij stond tot aan z'n knieen in het water, met mij in z'n armen.
"Als ik je nu laat vallen ben je in één keer nat."
"Nou, zet me dan maar gewoon neer, want het water is vast nog niet zo warm."
"Dacht het niet!" Christian keek me uitdagend aan.
"Als je het waagt!" Maar het was al te laat. Hij deed een nog een paar stappen dieper en liet me toen met een plons in het water vallen. Proestend kwam ik boven.
"Die krijg je terug!" Ik stortte me bovenop hem en deed alles om hem omver te krijgen. Uiteindelijk vielen we samen om en kwamen we lachend weer boven water.
"Ga je me ook weer terug naar het strand dragen?"
"Als jij dat wilt prinses, dan doe ik dat." Voor dat ik het wist had hij me weer in z'n armen en zette me pas weer neer toen we bij onze kleren op het strand waren.
"Krijg ik nu ook een beloning?"
"Aan wat voor beloning had je gedacht dan?"
"Kusje?" Bedelend keek hij me aan. Ik kon het niet weerstaan maar hield me toch een beetje in. In plaats van die mooie lippen vol te zoenen gaf ik hem een bescheiden kusje op z'n wang.
Wat ik niet verwachtte was dat Christian me vast pakte en me een zoen gaf, vol op m'n mond. Zonder er bij na te denken zoende ik mee. Even plotseling als we begonnen waren stopten we ook weer.
"Sorry, ik wilde het al doen vanaf de dag dat ik je zag. Je was meteen onweerstaanbaar." Verlegen keek ik hem aan.
"Het beviel me eigenlijk wel..."
"Mij ook..." Hij pakte me weer vast, zachter dit keer en begon me weer te zoenen....
Laatst gewijzigd op 23-04-2004 om 21:11.
|