Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Stel jij je organen beschikbaar?
Ja, donor codecil is al opgestuurd 41 46.07%
Ja, moet nog codecil opsturen 20 22.47%
Nee, ze moeten van mij afblijven 11 12.36%
Nee, omdat .... 5 5.62%
Ik weet nog niet 12 13.48%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 20:45
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
duy schreef op 17-05-2004 @ 20:48 :
Hoi,

Ik bezig met een onderzoek voor school. Ik wil namelijk weten hoe julie over orgaandonaties denken. Stel jij je organen beschikbaar na je overlijden?

Het belgisch systeem is als volgt, je bent standaard donor.. behalve als je bezwaar aantekent...
Zou jij dan bezwaar aantekenen?

Ik wil graag weten hoe de meeste mensen erover denken.

Groetjes,

duy
Voor het belgische systeem , zou geen bezwaar aan tekenen , ben nu geen donor.
Oud 18-05-2004, 21:25
steefos
steefos is offline
Ik weet nog niet

Ik vind het beetje beangstigend omdat k er niet zoveel van weet, stel dat je maar half dood was schijndood heet dat toch (?) en ze hebben alles er al uitgehaald. en het gevoel dat je niet "heel" begraven wordt. Maar aan de andere kant kan je er wel heel veel mesne mee helpen....tsja k weet niet.

eerst maar bloeddonor worden B is hard nodig
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 21:41
Verwijderd
Iedereen die geen donor wil zijn, moet ook geen recht hebben op organen....klaar!

Asociale honden!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 18-05-2004 @ 08:55 :
Nog een keer:

Je krijgt dat formulier in februari of maart van het jaar waarin je 19 wordt.
Ik kreeg 'm in april pas
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 20:23
esprit-chick
esprit-chick is offline
nee, ben natuurlijk ook nog te jong om t standaard op gestuurd te krijgen, maar wil t denk ik niet.
ik vind dat de gezondheidszorg wat dit soort dingen betreft is doorgeslagen, gezien allerlei sociale kwesties in de wereld waarin wij allen leven, lijkt t me niet verstandig om de levns van ongezonde mensen of mensen die iets manbkeren eindelos proberen te verlengen, wat schieten we er allemaal mee op???????????

de natuur lost problemen uit zichzelf op, mensen moeten zich daar niet te veel mee boemoeien ( lees: niet als een of andere god gedragen)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 20:52
PV
PV is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 21-05-2004 @ 21:23 :
nee, ben natuurlijk ook nog te jong om t standaard op gestuurd te krijgen, maar wil t denk ik niet.
ik vind dat de gezondheidszorg wat dit soort dingen betreft is doorgeslagen, gezien allerlei sociale kwesties in de wereld waarin wij allen leven, lijkt t me niet verstandig om de levns van ongezonde mensen of mensen die iets manbkeren eindelos proberen te verlengen, wat schieten we er allemaal mee op???????????

de natuur lost problemen uit zichzelf op, mensen moeten zich daar niet te veel mee boemoeien ( lees: niet als een of andere god gedragen)
vind je dat ook nog steeds als het om je 10 jarige broertje gaat? (bij wijze van spreken..)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:13
Verwijderd
toen ik bijna 19 was kreeg ik ook dat formulier, en nee ingevuld, en sinds dan blijven twijffelen, en ik twijffel nog steeds, en tot zolang ik er nog over aan het denken ben, laat ik het bij nee.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 16:35
toetjemona
toetjemona is offline
ik wil heel graag bloed doneren, helaas ben ik pas 16 en willen mijn ouders geen toestemming geven. Waarom ik dit graag wil? Ik wil iets doen voor de slachtoffers van oorlogen enz. en geld heb ik niet, bovendien denk ik dat ze misschien wel meer kunnen met gezond bloed. Vanaf mijn 18e wordt ik zeker donor. Ik wil best een nier afstaan aan iemand die hem harder kan gebruiken dan ik ik weet eigenlijk niet wat er nog meer af te staan is, maar van mij mogen ze het wel hebben, als ik er zelf niet onder lijdt, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 19:44
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
al jaaaaren geleden geregeld
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 19:59
Verwijderd
Ja, ik heb de pas in m'n portefeuille zitten. Ik geloof niet in leven na de dood, in een wederopstanding van mijn lichaam of iets dergelijks, dus het is niet meer dan logisch dat ik vanuit het oogpunt mezelf zo nuttig mogelijk te maken, mijn organen en weefsel ter beschikking stel aan degenen die daar mogelijk erg mee geholpen zijn.

Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 20:08
ekki
ekki is offline
Ik ben donor. Volgens mij weet iedereen die me een beetje kent dat van me. Ik vind dat iets heel goeds, ik zou zelf ook wel een orgaan van iemand anders willen als ik ziek was en daarmee geholpen zou zijn.

Ik stel me niet beschikbaar voor onderzoek. Dat vind ik te ver gaan (krijg je van die ergotherapiestudentjes die gaan kijken naar je zojuist ontlede en afgesneden arm en volgende studentjes die even naar de rest van je lichaam gaan staan kijken en aan spiertjes trekken, enz. Ik ben dan ook niet mee geweest naar het 'kijken naar lijken').
Oud 22-05-2004, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 19-05-2004 @ 12:05 :
Ik kreeg 'm in april pas
Ok, in het voorjaar dan... (ik kreeg hem pas eind maart).
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 20:15
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 22-05-2004 @ 21:08 :
Ik stel me niet beschikbaar voor onderzoek. Dat vind ik te ver gaan (krijg je van die ergotherapiestudentjes die gaan kijken naar je zojuist ontlede en afgesneden arm en volgende studentjes die even naar de rest van je lichaam gaan staan kijken en aan spiertjes trekken, enz. Ik ben dan ook niet mee geweest naar het 'kijken naar lijken').
Die studentjes kijken niet naar jou, die kijken naar jouw stoffelijk overschot.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 20:26
ekki
ekki is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-05-2004 @ 21:15 :
Die studentjes kijken niet naar jou, die kijken naar jouw stoffelijk overschot.
Ja, ik weet het. Het is ook eigenlijk onzin, gezien ik er dan toch niet meer ben. Maar het idee van tevoren maakt al dat ik het al veel erger zou vinden om dood te gaan. Gewoon een idee, daar moet ik dan maar voor mezelf rekening mee houden . Nouja, ik vind het eigenlijk gewoon totaal niet respectvol.
Oud 22-05-2004, 23:42
Tiño
Tiño is offline
van mij mogen ze alles hebben dat ze willen gebruiken.
Zelf heb ik er niks aan en misschien heeft iemand anders er nog een paar fijne jaren door op deze aardbol,dus waarom niet.
Oud 31-05-2004, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Kassandra schreef op 18-05-2004 @ 22:25 :
Ik weet nog niet

Ik vind het beetje beangstigend omdat k er niet zoveel van weet, stel dat je maar half dood was schijndood heet dat toch (?) en ze hebben alles er al uitgehaald. en het gevoel dat je niet "heel" begraven wordt. Maar aan de andere kant kan je er wel heel veel mesne mee helpen....tsja k weet niet.

Ik vind het jammer dat dit misverstand bestaat. Als je donor bent wordt er juist een extra hersenscan gemaakt van de hersenactiviteit om te kijken of je wel echt dood bent. Voor mij juist een geruststellende gedachte om donor te zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 23:02
Verwijderd
Citaat:
toetjemona schreef op 22-05-2004 @ 17:35 :
ik wil heel graag bloed doneren, helaas ben ik pas 16 en willen mijn ouders geen toestemming geven.
Waarom eigenlijk niet? (geen oordeel hoor)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 08:08
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 17-05-2004 @ 21:22 :
Je krijgt de papieren een half jaar na je 18de verjaardag thuis gestuurd. Ik in ieder geval wel.
nadat ik ze na bijna een jaar nog niet had gekregen heb ik het zelf maar aangevraagd

voor de mensen die willen aanvragen http://www.donorofniet.nl

ik ben zelf dus ook donor
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 09:02
Raven
Raven is offline
Ja ben donor,
waarom .. tjah .. ik heb liever dat iemand nog plezier heeft van mijn organen/ weefsels..
anders vreten de wormen het maar op .. en da's ook zonde ..
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 16:05
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
Wanderer schreef op 18-05-2004 @ 09:51 :
Ik wil geen donor worden, mensen zijn niet onsterfelijk en horen dat ook niet na te streven.

Daar wou ik et bij laten
we zijn toch niets voor niets omstervelijk... de mensheid regeld alles zelf zijn er te veel steven we wel weer deels uit door een virus en daar blijven altijd wat mensen bij leven ressisstant tegen virus en dan heb je er 1/3 van ede totale bevolking kwijt en dan zul je zien worden we veel ouder of weer ontopic ik wil geen doer worden als het j tijd is ... heel vervelend maar dan is het je tijd
Oud 01-06-2004, 16:50
Konijn
Konijn is offline
Ja, ben al een tijd donor, had t al geregeld voor mn 18e.
Belgische systeem lijkt mij eigenlijk wel goed.
Ik heb ook het liefst dat mijn organen gaan naar iemand die zelf ook donor is..
Oud 02-06-2004, 12:08
Wanderer
Wanderer is offline
Citaat:
duy schreef op 18-05-2004 @ 11:39 :
Zou jij dit nog een keer zeggen als een vriend of familie een nieuw hart nodig heeft? Tuurlijk ben je niet onsterfelijk, maar zou jij een kans om gezond verder te leven (als je ziek bent) niet met 2 handen aanpakken?
Natuurlijk zou ik zo'n kans aanpakken, maar als dat gebeurt is mijn mening niet objectief meer. Als je om iemand geeft is het normaal dat je die persoon niet kwijt wilt.

Maar voorlopig blijf ik erbij dat mensen die donororganen in hun eigen lichaam laten transporteren slechts bezig zijn met de dood uit te stellen.
Oud 02-06-2004, 12:16
Verwijderd
Citaat:
michieltje schreef op 01-06-2004 @ 17:05 :
we zijn toch niets voor niets omstervelijk... de mensheid regeld alles zelf zijn er te veel steven we wel weer deels uit door een virus en daar blijven altijd wat mensen bij leven ressisstant tegen virus en dan heb je er 1/3 van ede totale bevolking kwijt en dan zul je zien worden we veel ouder of weer ontopic ik wil geen doer worden als het j tijd is ... heel vervelend maar dan is het je tijd
En nu in het Nederlands... ?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 23:19
PV
PV is offline
ik heb vanmorgen voor t eerst echt bloed gegeven je voelt je echt wazig even, net alsof je arm slaapt maar dan iets erger.. en mn hoofd voelde een beetje vreemd.

maar ik vind 't wel een leuk idee dat je zo iemand op een simpele manier kan helpen
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 06:50
Souris
Souris is offline
Citaat:
PV schreef op 09-06-2004 @ 00:19 :
ik heb vanmorgen voor t eerst echt bloed gegeven je voelt je echt wazig even, net alsof je arm slaapt maar dan iets erger.. en mn hoofd voelde een beetje vreemd.

maar ik vind 't wel een leuk idee dat je zo iemand op een simpele manier kan helpen
je heb ik ook gehad
en ze hielde mij de hele tijd in de gaten omdat m n bloeddruk altijd al wat lager is.
maarja,tis zo gedaan en je helpt er mensen mee.
denk dat ik volgende maand weer mag voor de 2e keer
Oud 09-06-2004, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Christian86 schreef op 18-05-2004 @ 22:41 :
Iedereen die geen donor wil zijn, moet ook geen recht hebben op organen....klaar!
Het staat hier beetje bot, maar wel recxht voor zn raap. Zo denk ik er ook over. IK heb er bewust voor gekozen om GEEN donor te zijn, waarom zou ik dan wel recht hebben op de organen etc van anderen?
Zij zouden mijn leven kunnen redden en ik geef er in principe niets voor terug!

Maar ja, ik heb net na mn 18e verjaardag dat formulier opgevraagd via http://www.donorofniet.nl geloof ik, en ingevuld terug gestuurd. Ik ben nu nog jong, heb geen gezin of kinderen. Wie weet wat er verandert als ik wel een gezin en kinderen heb..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten