Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 13:56
Seraya
Seraya is offline
Brr. Bij mij ging hij niet zo goed, tussen de 2.6 en de 4.6, maar met een 3.4 heb ik nog steeds een zes! dus zo erg is het niet. het zit bij mij wel in mijn profieldeel (BRRR!)

Het was op zich best makkelijk, maar ik raakte een beetje in paniek en kon me nog maar heel weinig herinneren van wat ik allemaal geleerd had..
Advertentie
Oud 26-05-2004, 13:57
Darko
Darko is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-05-2004 @ 14:37 :
kwoot van een ander topic:

Wij zaten ook maar met weinig mensen bij Latijn, en havo was er niet, dus met 11 man in die (dan) gigantische gymzaal.

En de examencoördinator: "Normaal doen we dit niet... Maar wie wil er koffie?"
uhuh, alleen hadden ze wel betere koffie kunnen zetten

anyway, ik vond em lastig en ik denk dat ik hierop zak..
Oud 26-05-2004, 14:01
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
cottonmouth schreef op 26-05-2004 @ 14:49 :
Hmm humor zou ik 't niet noemen. Ik vind het meer een arrogante klootzak.
Ja, daarom had ik ook in mn vertaling:
"Het is niet alleen mijn beslissing, het is zelfs die van jullie". Het moest "ook" zijn ipv "zelfs" maar ik dacht: Komt wel arrogant over en 't is Cicero.. moet kunnen!
Oud 26-05-2004, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 26-05-2004 @ 14:57 :
anyway, ik vond em lastig en ik denk dat ik hierop zak..
ah nee joh
je kunt M&O een vijf staan en dan nog iets in je profiel een vier...

of bedoel je op het vak op zich?
Dat denk ik eigenlijk wel
Oud 26-05-2004, 14:07
cottonmouth
cottonmouth is offline
Citaat:
heavinly schreef op 26-05-2004 @ 15:01 :
Ja, daarom had ik ook in mn vertaling:
"Het is niet alleen mijn beslissing, het is zelfs die van jullie". Het moest "ook" zijn ipv "zelfs" maar ik dacht: Komt wel arrogant over en 't is Cicero.. moet kunnen!
Whaha daar zat ik ook nog aan te denken.
Oud 26-05-2004, 14:08
Darko
Darko is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-05-2004 @ 15:04 :
ah nee joh
je kunt M&O een vijf staan en dan nog iets in je profiel een vier...

yup en daarom wordt latijn niet wat..

of bedoel je op het vak op zich?
Dat denk ik eigenlijk wel

Ik weet et wel zeker
Oud 26-05-2004, 14:12
cottonmouth
cottonmouth is offline
Citaat:
Seraya schreef op 26-05-2004 @ 14:56 :
Brr. Bij mij ging hij niet zo goed, tussen de 2.6 en de 4.6, maar met een 3.4 heb ik nog steeds een zes! dus zo erg is het niet. het zit bij mij wel in mijn profieldeel (BRRR!)

Het was op zich best makkelijk, maar ik raakte een beetje in paniek en kon me nog maar heel weinig herinneren van wat ik allemaal geleerd had..
Sabientje, ik wist wel dat jij het was! <3

Wij gaan allebei zó welll slagen
Oud 26-05-2004, 14:13
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
cottonmouth schreef op 26-05-2004 @ 14:47 :
Hey, jou ken ik wel.
oh, ja? wie ben jij dan?
Oud 26-05-2004, 14:13
=vi-jooltje=
=vi-jooltje= is offline
Citaat:
=vi-jooltje= schreef op 25-05-2004 @ 16:44 :
ik ga voor de 5 bij Latijn! dan sta ik tenminste nog een 5,5...
ik heb minimaal een 5,6!!! En ik vond hem eigenlijk heel goed te doen, heb meestal gewoon domme fouten gemaakt ik had genoeg tijd, en ik ben blij en opgelucht

nu op naar economie
Oud 26-05-2004, 14:14
schietgeweer
schietgeweer is offline
Citaat:
Seraya schreef op 26-05-2004 @ 14:56 :
Doe je dan CM? Ik wist niet dat dat kon.
Oud 26-05-2004, 14:14
Rickus
Rickus is offline
Normaal heb ik echt ALLE tijd nodig voor latijn, doe k gigantisch mn best en haal ik nog een 5, maar ik vond deze wel uitzonderlijk makkelijk. Volgens de sait heb ik tussen de 6,3 en de 8,3 en dan heb ik nog wel streng nagekeken.

IDD: die 2e vraag was lastig, en nog 1, maar die ben ik weer vergeten. De vertaling vond k prima te doen.
Oud 26-05-2004, 14:16
cottonmouth
cottonmouth is offline
Citaat:
In Your Room schreef op 26-05-2004 @ 15:13 :
oh, ja? wie ben jij dan?
'sneguljcica'
Oud 26-05-2004, 14:17
*Rupsje*
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-05-2004 @ 14:17 :
Tuurlijk.

Maar goed, staan ze dus echt niet in de syllabus? Wat raar

Stijl:
- alliteratie
- retorische vraag
- metafoor
- anafora
- tricolon / climax
- asyndeton
- hyperbaton

Echt vreemd, ik heb niet op die stijlfiguren gelet, dus ik wist niet eens dat ie er niet in stond. Maar in mijn hulpboek worden behandeld, buiten die hierboven:
- antithese
- chiasme
- polysyndeton

En dus ook geen paradox hoe weet ik dat in godsnaam?
Hij staat idd niet in de syllabus, maar in mijn hulpboek van otium cum dignitate staat achterin een of andere lijst: de minimumlijst DEVO Latijn en dat is de kennis die je moet hebben voor het examen en waar de CEVO vanuit gaat. En daar staat het chiasme dus wel bij... Beetje raar eigenlijk.

Ik heb mn antwoorden toch maar nagkeken (wilde het eigenlijk niet gaan doen) en ik heb tussen de 7.4 en de 8.9, ik denk dat ik verkeerd geteld heb, maar ik hoop van niet
Oud 26-05-2004, 14:22
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
cottonmouth schreef op 26-05-2004 @ 15:16 :
'sneguljcica'
Ooh! Hoi! Ja, jou ken ik wel ja. Het-meisje-dat-eerst-mijn-lj-las-en-geen-lj-had-en-ook-nog-in-mn-msnlijst-heeft-gestaan-en-nu-een-lj-vriendje-is! ehh.. *denk* Kaja, toch?
Oud 26-05-2004, 14:34
Deej
Deej is offline
oeh =D ze hebben zitten filmen voor tv NH tijdens het latijn examen.. jeej op tv hoe ik de vitamine vraag zit te beklagen en allemaal kou lijdende theedrinkende latinisten..
Oud 26-05-2004, 14:39
=vi-jooltje=
=vi-jooltje= is offline
haha ze kwamen gisteren voor de tv (geen idee welke ) bij geschiedenis

kwam ik net uit de aula na 2,5 uur, met een lamme arm, en ik moest ongelofelijk naar de wc... gingen ze me interviewen ghehe

trouwens, het is toch niet zo vreemd als je koffie krijgt? wij moeten van tevoren altijd (met een kaartjessysteem ofzo ) aangeven wat we willen drinken (koffie, thee, sinas, cola), en dan komen ze het na 1,5 uur ongeveer rondbrengen service toch! maar ik dacht dat dat overal wel was blijkbaar niet dan
Oud 26-05-2004, 14:48
heavinly
heavinly is offline
Bij ons komen ze om 10 uur langs met 'n kan koffie en 'n kan thee en dan fluisteren ze: "koffie of thee?"
Oud 26-05-2004, 14:52
cottonmouth
cottonmouth is offline
Citaat:
In Your Room schreef op 26-05-2004 @ 15:22 :
*denk* Kaja, toch?

Ik weet alleen jouw echte naam niet, geloof ik

flickahip
Oud 26-05-2004, 14:52
Deej
Deej is offline
Citaat:
heavinly schreef op 26-05-2004 @ 15:48 :
Bij ons komen ze om 10 uur langs met 'n kan koffie en 'n kan thee en dan fluisteren ze: "koffie of thee?"
gezellig 200 man langs met dezelfde vraag afleiding
wel lekker voor jullie dat je te drinken krijgt! vandaag was exceptioneel.. bij ons..
Oud 26-05-2004, 14:56
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
cottonmouth schreef op 26-05-2004 @ 15:52 :

flickahip
hey ja. ik las altijd flickaship eigenlijk. hoe ik daar dan weer bij kom.
Oud 26-05-2004, 15:07
Rickus
Rickus is offline
Citaat:
Deej schreef op 26-05-2004 @ 15:52 :
gezellig 200 man langs met dezelfde vraag afleiding
wel lekker voor jullie dat je te drinken krijgt! vandaag was exceptioneel.. bij ons..
Wij ook altijd wel...komt er zo'n dikke concierge langs, die praktisch in je oor: "KOFFIE?!" schreeuwt

Volgende keer vraag k om een Heavily Hazle....en als tie t dan gaan pakken, roep ik: "Ownee, doe toch maar zo'n Cinnamon Sunset, ook lekker"....en dan loopt ie weer weg, en dan ga k erges anders zitten

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 15:11.
Oud 26-05-2004, 15:21
Deej
Deej is offline
Citaat:
Rickus schreef op 26-05-2004 @ 16:07 :
Wij ook altijd wel...komt er zo'n dikke concierge langs, die praktisch in je oor: "KOFFIE?!" schreeuwt

Volgende keer vraag k om een Heavily Hazle....en als tie t dan gaan pakken, roep ik: "Ownee, doe toch maar zo'n Cinnamon Sunset, ook lekker"....en dan loopt ie weer weg, en dan ga k erges anders zitten
hahahaaaa
Oud 26-05-2004, 15:23
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
heavinly schreef op 26-05-2004 @ 15:48 :
Mhm, hier ook. Alleen dan om half elf ofzo.

Citaat:
cottonmouth schreef op 26-05-2004 @ 15:52 :

flickahip
Yep, klopt.
M'n echte naam staat wel ergens op LJ of anders vraag je t daar maar. Hoeft niet perse op t forum. (mn lj naam eigenlijk ook niet, maargoed, is toch friendsonly.

Citaat:
heavinly schreef op 26-05-2004 @ 15:56 :
hey ja. ik las altijd flickaship eigenlijk. hoe ik daar dan weer bij kom.
Haha, dat staat er toch echt niet. Ik was inspiratieloos voor een nieuwe naam dus dacht ik, hey, flicka is meisje in t zweeds. en laat ik daar eens hip achter plaatsen. klonk wel eh... hip.
Oud 26-05-2004, 15:33
blondesmurfin!
blondesmurfin! is offline
naaaa ik begrijp niet waarom iedereen t zo moeilijk vond...ik vond het ook echt niet lang..was half uur van te voren klaar en had ook mn vertaling eve overgeschreven voor thuis...
ben ik soms dan vragen vergeten te maken?!?!?!? hmmm maar ik kende de inhoud echt goed van de teksten..misschien lag het daaraan...moesten jullie veel opzoeken in t woordenboek of nie??
wat was de laatste vraag dan van t examen...behalve het vertale dan... vinnet echt een btje vreemd...
trouwens habere in de proefvertaling..was verborgen houden he?!?!? vrouwen die zich verborgen houden...
toch?
Oud 26-05-2004, 15:38
Rens
Rens is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-05-2004 @ 12:47 :
Cijfer : tussen de 4.3 en de 6.3
Conclusie : alleen bij een hoge normering zal je een voldoende halen

Ik moest een 3.6 hebben, dus ik ben wel blij.
Ik heb toch nog wel wat punten op de vertaling....

Ha! Als ik 47 punten reken (ik denk dat ik dat wel heb) dan heb ik tussen en 4.9 en de 6.9.. Trek ik er voor ze zekerheid 20 punten af (gewoon, grove schatting en zo) dan heb ik tussen de 2.8 en de 4.8.. En laat ik nu net een 2.7 moeten hebben!
Oud 26-05-2004, 16:38
Dynamico
Dynamico is offline
Op z'n strengst gerekend: Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 7.9 en 9.2.

Ik vond het echt een eitje.
Oud 26-05-2004, 16:39
Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
blondesmurfin! schreef op 26-05-2004 @ 16:33 :
naaaa ik begrijp niet waarom iedereen t zo moeilijk vond...ik vond het ook echt niet lang..was half uur van te voren klaar en had ook mn vertaling eve overgeschreven voor thuis...
ben ik soms dan vragen vergeten te maken?!?!?!? hmmm maar ik kende de inhoud echt goed van de teksten..misschien lag het daaraan...moesten jullie veel opzoeken in t woordenboek of nie??
wat was de laatste vraag dan van t examen...behalve het vertale dan... vinnet echt een btje vreemd...
trouwens habere in de proefvertaling..was verborgen houden he?!?!? vrouwen die zich verborgen houden...
toch?
Nee.

Ik was trouwens ook al geruime tijd voor twaalven klaar.
Oud 26-05-2004, 16:46
Rosaatje
Rosaatje is offline
Heel goed te doen, het had erger kunnen zijn met een droge vertaling over deugd of roem.
Oud 26-05-2004, 16:47
Ygdrassil
Ygdrassil is offline
Citaat:
blondesmurfin! schreef op 26-05-2004 @ 16:33 :
toch?
vrouwen die zich verborgen houden???

Het enige wat ik me kan herinneren was:

en dat zij hun vrouwen bij zich hadden of was het hebben? Ik weet het al niet eens meer

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 16:50.
Oud 26-05-2004, 16:54
Luego
Luego is offline
Had niet heel goed geleerd en de Somnium Scipiones helemaal niet, schrok me dood toen ik het boekje opendeed, de helft ging daarover .
Maar net nagekeken, en wist al wel dat 't goed was gegaan, maar mis als ik streng nakijk 12 punten .

Cijfer : tussen de 7.7 en de 9.4
Conclusie : een voldoende gehaald

Sorry, moest 't even kwijt .

Ik moest alleen een 8,9 hebben voor een 9 . Dan moet of de normering 1,2 of hoger zijn, of hij moet 't minder streng nakijken.
Oud 26-05-2004, 16:56
Luego
Luego is offline
Citaat:
Ygdrassil schreef op 26-05-2004 @ 17:47 :
vrouwen die zich verborgen houden???

Het enige wat ik me kan herinneren was:

en dat zij hun vrouwen bij zich hadden of was het hebben? Ik weet het al niet eens meer
hebben
Oud 26-05-2004, 16:57
blondesmurfin!
blondesmurfin! is offline
heeeyeeey
ik heb gewoon 57 punten!!! en dat betekent dat ik waarschijnlijk een 7 heb voor latijn...en zelfs misschien een 7 op eindlijst sta...
ik ging voor de 5 op mn eindlijst..mn hele leven is latijn al een drama geweest..
dat dit echt is...pffff dit kan alleen in mn wildste dromen ahhahaahhah
ik ben zoooo zooooooooo blij!!!!
Oud 26-05-2004, 17:05
enigszins
enigszins is offline
Hij was echt best te doen! Ik heb wel volgens de normering wel minimaal een 6 en eigenlijk vond ik de vertaling ook echt simpel, dus dat komt wel goed.. En ik had alleen maar de eerste 5 teksten gedaan ofzo en de laatste 4 teksten (jaaa.. die van scipio.. en die vragen ze dan ook nog ) en van de amicitia wist ik nog iets te herinneren van een toets. Hij viel echt zo mee en daar ben ik echt mega blij mee aangezien ik er toch amper iets voor heb gedaan!
Oud 26-05-2004, 17:09
Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
Rosaatje schreef op 26-05-2004 @ 17:46 :
Heel goed te doen, het had erger kunnen zijn met een droge vertaling over deugd of roem.
Of het hele examen over De Officiis. Moeilijker & droger, ik had eigenlijk wel verwacht dat ze dat erin zouden doen. Maar hier ben ik stukken blijer mee.
Oud 26-05-2004, 17:27
mmmoeder
mmmoeder is offline
Ik heb gewoon voor het eerst in 2.5 jaar een voldoende gehaald voor latijn. HA.
Oud 26-05-2004, 17:55
indigo
indigo is offline
Ik ben blij, blij, blij! Ik heb tussen de 77 en 80 punten, wat neerkomt op een cijfer tussen de 8.5 en 9.7! Die vertaling vond ik voor t eerst sinds tijden makkelijk, meestal heb ik minstens één zin die ik niet begrijp, maar nu begreep ik alles...

helaas, dit in tegenstelling tot natuurkunde...
Oud 26-05-2004, 17:58
baas
baas is offline
ja t was goed te doen. ruim geteld 66 punten gescoord. de vertaling leek me makkelijk, maar ik had toch nog meer fouten dan k dacht.
Oud 26-05-2004, 18:13
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
WIEHA
Sorry, ik ben blij...

Ik heb tussen de 7,6 en de 9,1!!!

(en dit is zelfs nog streng nagekeken )
Oud 26-05-2004, 18:29
Verwijderd
hier steken mijn 41 punten toch wat schamel bij af waarom heeft iedereen zo hoog?

En ik dacht nog wel dat ik het goed gemaakt had
Oud 26-05-2004, 18:38
Verwijderd
24 punten. Maar voor iemand die al 2 jaar geen Latijn meer heeft gedaan best redelijk :\ Nouja Natuurkunde ging wel aardig.
Oud 26-05-2004, 18:42
nienie
nienie is offline
Jeetje, wat was dit examen ongelooflijk makkelijk! Het verbaasde me direct al dat ze alleen maar twee lange teksten hadden, ik dacht dat ze allemaal fragmenten van de verschillende hoofdstukken zouden nemen! Verder maar één cultuurvraag en géén grammaticavragen, in tegenstelling tot het schoolexamen waarin voornamelijk dat soort vragen zaten. De vertaling vond ik ook totaal niet moeilijk.
Maar goed, ik heb 77 punten (streng gerekend), dus rond de 9,1! (als het een 9,1 wordt -> 9 op m'n eindlijst )

Chiasme stond inderdaad niet in de syllabus, daar ga ik nog wel een klacht over indienen. Ik wist wel wat het was en heb ook één van de twee goed, maar toch...

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 18:44.
Oud 26-05-2004, 18:45
nienie
nienie is offline
Citaat:
Schwarzkopf schreef op 26-05-2004 @ 19:38 :
24 punten. Maar voor iemand die al 2 jaar geen Latijn meer heeft gedaan best redelijk :\ Nouja Natuurkunde ging wel aardig.
Waarom doe je er dan eindexamen in, als je het al twee jaar niet gedaan hebt?
Oud 26-05-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
nienie schreef op 26-05-2004 @ 19:45 :
Waarom doe je er dan eindexamen in, als je het al twee jaar niet gedaan hebt?
Géén idee.
Gymnasium-diploma klinkt leuk?
Oud 26-05-2004, 19:09
nienie
nienie is offline
Citaat:
Schwarzkopf schreef op 26-05-2004 @ 19:56 :
Géén idee.
Gymnasium-diploma klinkt leuk?
Als ik het goed begrijp heb je officieel wel Latijn gehad de afgelopen twee jaar maar heb je er gewoon niets voor gedaan?
Dan sorry, uit je eerste bericht leek het of je gewoon voor de lol het eindexamen had geprobeerd. -> verkeerd begrepen.
Oud 26-05-2004, 19:11
Rickus
Rickus is offline
Owja, nog een vraagje, weet iemand hoe dit zit:

Ik hoor van alle kanten dat t gymnasium is afgeschaft en dat we gewoon een Lyceum-diploma krijgen (zoals iedereen die VWO doet) met als extra vakken Latijn, KCV en (evt iets anders)

Staat er nu strax op mn diploma GYMNASIUM of niet?
Oud 26-05-2004, 19:12
Verwijderd
Citaat:
nienie schreef op 26-05-2004 @ 20:09 :
Als ik het goed begrijp heb je officieel wel Latijn gehad de afgelopen twee jaar maar heb je er gewoon niets voor gedaan?
Dan sorry, uit je eerste bericht leek het of je gewoon voor de lol het eindexamen had geprobeerd. -> verkeerd begrepen.
Geeft niet. Die indruk wekte ik wel inderdaad
Oud 26-05-2004, 19:17
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Rickus schreef op 26-05-2004 @ 20:11 :

Ik hoor van alle kanten dat t gymnasium is afgeschaft en dat we gewoon een Lyceum-diploma krijgen (zoals iedereen die VWO doet) met als extra vakken Latijn, KCV en (evt iets anders)

Ja toch?
Oud 26-05-2004, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 26-05-2004 @ 20:17 :
Ja toch?
Lijkt mij ook ja.
Oud 26-05-2004, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Rickus schreef op 26-05-2004 @ 20:11 :

Waarrrom zou ik anders Latijn doen duhh
Oud 26-05-2004, 19:25
Rickus
Rickus is offline
Citaat:
Schwarzkopf schreef op 26-05-2004 @ 20:23 :
Waarrrom zou ik anders Latijn doen duhh
Ja, dat dacht ik ook.....maar wat ik van de docenten hoor, is dat t met de komst van de 2e fase gewoon lyceum is geworden.
(k zit op een school met alle afdelingen, dus mss maakt dat uit...en k doe ook geen Grieks...GELUKKIG )

Regels voor berichten