Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2004, 10:16
annetjuh
annetjuh is offline
in de krant stond een stuk over biologie examen.
dat het een vwo tekst was met havo vragen

een of ander bioloog praatte er over maar ja, de klachten zijn geweldig
Oud 03-06-2004, 10:30
Milly
Milly is offline
Examen Bio... Ik vond het niet heel erg moeilijk, ik had het moeilijker ingeschat...
maar ik ben er mee eens dat er veel idioote dingen gevraagd werden, zoals de secundaire en primaire geslachtskenmerken...

Maar wat ik ook zo idioot vond was de vraag over het dialyse apparaat... Mijn vader werkt in die branch en hij heeft mij altijd uitgelegd dat de naalden in het (kunstmatige) tussenstuk moeten en dus helemaal niet in de ader... echt idioot dan zo'n vraag...
Oud 03-06-2004, 10:40
Barbabob
Barbabob is offline
Maar met die hormonen (FSH en oestrogeen) hoefde we toch ook niet te kennen? Want dat staat bij mij ook in thema Voortplanting Dus niet alleen vraag 22 dan maar ook 23 en 24? Want dan ga ik weer ff klagen Die teller moet over de teller v GS heen
Oud 03-06-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-06-2004 @ 07:12 :
Ja doh, natuurlijk horen die vragen bij subdomein erfelijkheid, voortplanting en ontwikkeling (!!)... Het is toch je ontwikkeling
erfelijkheid en ontwikkeling moesten wel
Oud 03-06-2004, 11:39
AILILLA
AILILLA is offline
hey peopletjes!!!

ff een heeeeeeel goed nieuwtje van mij....iig VOOR mij....
ik was helemaal depri omdat ik bio niet gehaald had...
kom ik vanochtend op school, en wat blijkt.....
moest je 2 punten voor alle meerkeuze vragen rekenen....
ik :
ik had namelijk voor alle mk vragen 1 punt gerekend.
heb net ff gekeken, en heb het dus wel gehaalt
Oud 03-06-2004, 11:45
Rachel
Rachel is offline
goed zo
Oud 03-06-2004, 11:49
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
AILILLA schreef op 03-06-2004 @ 12:39 :
hey peopletjes!!!

ik :
had ik ook had eerst 27 punten, daarna 37 (had helaas veel meerkeuze toch fout gedaan)
Oud 03-06-2004, 11:53
Ephese
Ephese is offline
Citaat:
hey peopletjes!!!

ik :
Dat had ik dus ook .

Als de norm nou even 0.9 wordt, dan heb ik een 5.6, en dan sta ik daarmee als eindcijfer een 7. Dus ik hoop heel erg dat die norm minstens een 0.9 is....

Vond niemand vraag 9 vreemd? Ik had hem zoiezo fout (ik had als antwoord A), maar ik vind het goede antwoord (C) niet echt logisch klinken... Want een verschil in de fossielen zegt toch niet zoveel?
Oud 03-06-2004, 11:57
jannuhthapannuh
jannuhthapannuh is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 03-06-2004 @ 07:35 :
weet ik veel heb mijn lerares kei vaak gezegt?!
want ik heb aantekeningen over rode bloedcellen, bloedplasma enzo en dan staat er witte bloedcellen zijn uitgesloten vna het examen, hoef je de functies neit te weten
Ow das wel vaag dan want bij ons is dat niet gezegd. Waarom zouden de witte bloedcellen uitgesloten zijn? Dan ook de rode bloedcellen zou ik denken..

Maareh op zich staat er ook niets bij de examenstof onder het kopje 'uitgesloten van het examen' over witte bloedcellen, dus ik denk niet dat je klacht daarover iets helpt.
Oud 03-06-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Ephese schreef op 03-06-2004 @ 12:53 :
Dat had ik dus ook .

Als de norm nou even 0.9 wordt, dan heb ik een 5.6, en dan sta ik daarmee als eindcijfer een 7. Dus ik hoop heel erg dat die norm minstens een 0.9 is....

Vond niemand vraag 9 vreemd? Ik had hem zoiezo fout (ik had als antwoord A), maar ik vind het goede antwoord (C) niet echt logisch klinken... Want een verschil in de fossielen zegt toch niet zoveel?
Ik had wel C. Waarom? *denkt* Volgens mij om het volgende: Als er een massaal uitsterven is betekent dat dat alles dood is. Dan komt er dus zo'n laag overheen en worden het fossielen enzo en Dan na die laag (dus met een andere leefomstandigheid) komen er weer nieuwe organismen die dus onder andere leefomstandigheden ontstaan en leven en dus zeer verschillend zullen zijn van voor het massale uitsterven..

Zoiets?
Oud 03-06-2004, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Barbabob schreef op 03-06-2004 @ 11:40 :
Maar met die hormonen (FSH en oestrogeen) hoefde we toch ook niet te kennen? Want dat staat bij mij ook in thema Voortplanting Dus niet alleen vraag 22 dan maar ook 23 en 24? Want dan ga ik weer ff klagen Die teller moet over de teller v GS heen
ja idd dat zag ik ook toen op mn examen. Ik dacht: huh? dat is toch voorplanting? Idd even klagen ja

23 gaat trouwens gewoon om het proces en niet om wat er bij staat
Oud 03-06-2004, 13:49
Fantôme
Fantôme is offline
mensen... volgens mij staat dat van die hormonen ook bij regeling, en die moest je wel kennen.... maar het kan ook aan mij liggen...
Oud 03-06-2004, 18:32
annetjuh
annetjuh is offline
nou en klagen kan geen kwaad
Oud 03-06-2004, 18:53
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 03-06-2004 @ 14:49 :
mensen... volgens mij staat dat van die hormonen ook bij regeling, en die moest je wel kennen.... maar het kan ook aan mij liggen...
volgens mij ook...
Oud 03-06-2004, 19:40
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
jannuhthapannuh schreef op 03-06-2004 @ 12:57 :
Ow das wel vaag dan want bij ons is dat niet gezegd. Waarom zouden de witte bloedcellen uitgesloten zijn? Dan ook de rode bloedcellen zou ik denken..

Maareh op zich staat er ook niets bij de examenstof onder het kopje 'uitgesloten van het examen' over witte bloedcellen, dus ik denk niet dat je klacht daarover iets helpt.
naja we zien wel wat mijn lerares doet
maarre.. ja vorig jaar waren de functies van de rode uitgesloten ofzo?!
en dit jaar blijkbar de witte
Oud 03-06-2004, 21:43
Ephese
Ephese is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 03-06-2004 @ 14:05 :
Ik had wel C. Waarom? *denkt* Volgens mij om het volgende: Als er een massaal uitsterven is betekent dat dat alles dood is. Dan komt er dus zo'n laag overheen en worden het fossielen enzo en Dan na die laag (dus met een andere leefomstandigheid) komen er weer nieuwe organismen die dus onder andere leefomstandigheden ontstaan en leven en dus zeer verschillend zullen zijn van voor het massale uitsterven..

Zoiets?
Klinkt opzich logisch... Maar ik zie dan nog steeds geen logische link tussen andere fossielen, en de meteoriet. Het had dan toch net zo kunnen zijn, dat er wel meer irririum (of wat was het) in de grond zat, maar dat dat niet schadelijk was, en dat er een heel andere oorzaak was voor het verschil is organismen?
Dat verschil kun je toch niet toewijzen aan het ene feit (meer irririum) omdat die toevallig aanwezig is ?
Oud 04-06-2004, 08:23
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 03-06-2004 @ 11:16 :
in de krant stond een stuk over biologie examen.
dat het een vwo tekst was met havo vragen

een of ander bioloog praatte er over maar ja, de klachten zijn geweldig
das wel leuk
Oud 04-06-2004, 09:42
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
even een vraagje (ik weet niet of dit hier al besproken is maar ik heb niet echt veel zin om alles door te gaan lezen)

Vraag 36 ging over die voedselketen.
Ik begreep uit de vraag dat je alles wat je in de tekst kon vinden in die keten moest verwerken. Dit heb ik dus gedaan.
Maar nu heb ik de antwoorden bekeken en daarin staat ook aangegeven wat kevers, rupsen etc. eten. Ik heb dit juist niet in mijn schema gezet omdat er niets over in het tekstje stond.

Ligt het aan mij of klopt er dus iets niet?
Oud 04-06-2004, 12:29
Rachel
Rachel is offline
Nou... ik denk dat dit ook met je kennis te maken heeft.. {dat hun dat vinden} want je moet weten dat een voedelketen/web ALLEEN een keten/web is als het Plant - Dier - Dier (of mens) is...
en dan kan je niet zomaar beginnen met een dier
ik heb het wel goed gedaan ook al stond dat niet in de tekst maar het is idd onduidelijk
Oud 04-06-2004, 13:37
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
Sweet Revenge schreef op 04-06-2004 @ 10:42 :
even een vraagje (ik weet niet of dit hier al besproken is maar ik heb niet echt veel zin om alles door te gaan lezen)

Vraag 36 ging over die voedselketen.
Ik begreep uit de vraag dat je alles wat je in de tekst kon vinden in die keten moest verwerken. Dit heb ik dus gedaan.
Maar nu heb ik de antwoorden bekeken en daarin staat ook aangegeven wat kevers, rupsen etc. eten. Ik heb dit juist niet in mijn schema gezet omdat er niets over in het tekstje stond.

Ligt het aan mij of klopt er dus iets niet?
dat heb ik ook, en er al over geklaagd, moet je gewoon ff melden
Oud 04-06-2004, 13:51
ladii_inge
ladii_inge is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 02-06-2004 @ 18:16 :
hey eendje,
je hebt het toch gehaald! en het was gewoon een kut toets dus de norm zal wel hoog liggen. ik ga waarschijnlijk ook van een 7 naar ee n6. mja nu ff klagen.
die stomme woorden als ethologie in vraag 41 snapte ik dus echt niks van.
thnx! ja ik weet dat ik het wel gehaald heb maar het is gwoon zonde! ik was altijd kei goed in biologie! ik lees je reactie nu pas dus.... vandaar een late reactie terug!

kxs, Inge
Oud 04-06-2004, 13:54
ladii_inge
ladii_inge is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-06-2004 @ 18:58 :
ik had idd wel dat de theorie niet klopte, maar ik had er geen berekening bij, alleen een uitleg. en de uitleg is ook niet echt fantastisch geloof ik 'de kans op een jongen of een meisje blijft iedere keer 50% de kans op een meisje word niet kleiner als je het nog een keer probeerd). ik heb hem maar fout gerekend...
dat had ik ook! opzich klopt het wel.. .maar de berekening moet er in zitten denk
Oud 04-06-2004, 14:02
ladii_inge
ladii_inge is offline
Citaat:
hey peopletjes!!!

ik :
dat had ik ook alleen scheelt het niet zo heel veel bij mij... maarja
Oud 04-06-2004, 15:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Jaaaa hoor, ik heb ook 1 punt per meerkeuzevraag! Maar nu heb ik mijn antwoorden weggegooid :@
Oud 04-06-2004, 15:31
Rachel
Rachel is offline
*ligt dubbel*
haha slimme hoor haha
maarree bij ons bij SE's waren dat ook altijd al 2 punten haha en toen had ik ze bijna altijd fout
en nu voor het eerst goed
{nie allemaal maar wel veel}
Oud 04-06-2004, 15:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hmpf, volgens mij heb ik bio dan dus wél gehaald !! Ik had er nml in de eerste helft best veel goed! Maar als t is zoals ik t nu bekeken heb... dan zou ik er 16 goed moeten hebben van de 24 ofzo... das wel erg veel... en dan zou ik ook opeens een heel hoog cijfer hebben Hmmm....
Oud 04-06-2004, 15:54
Barbabob
Barbabob is offline
Grrrr moet je dat dagverslagje eens lezen over Bio op www.eindexamen.nu ...staat er vrolijk bij dat Voortplanting wel degelijk examenstof was ?!?!?! Waarom zegt hier iedereen dan van niet Duss denk dat ze weinig gaan doen met onze klachten
Oud 04-06-2004, 15:55
Rachel
Rachel is offline
vaag

Over biologie werd ’s middags veel geklaagd. Men dacht namelijk dat een vraag over voortplanting niet bij de opgegeven stof behoorde. Dit bleek wel zo te zijn. Ook bleek het examen moeilijker te zijn dan voorgaande jaren.

Ingesloten:
A Vaardigheden
B Factoren in ecosystemen
C Voortplanting en erfelijkheid
D Stofwisseling
E Stabiliteit en verandering

Uitgesloten:
C2 Voortplanting, groei en ontwikkeling van de mens (34-48);
D2 Stofwisseling van planten (72-74);
E6 Huid en immuniteit (158-167).

Laatst gewijzigd op 04-06-2004 om 15:59.
Oud 04-06-2004, 15:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Barbabob schreef op 04-06-2004 @ 16:54 :
Grrrr moet je dat dagverslagje eens lezen over Bio op www.eindexamen.nu ...staat er vrolijk bij dat Voortplanting wel degelijk examenstof was ?!?!?! Waarom zegt hier iedereen dan van niet Duss denk dat ze weinig gaan doen met onze klachten
Ja dat las ik ook ja!! Wat achterlijk, we hoefden toch domein mens, voorplanting, ontwikkeling en erfelijkheid niet te leren???
Oud 04-06-2004, 15:59
Rachel
Rachel is offline
ik ga ff dit naar het laks sturen:

Jullie zeiden in het dagverslag dit:
"Over biologie werd ’s middags veel geklaagd. Men dacht namelijk dat een vraag over voortplanting niet bij de opgegeven stof behoorde. Dit bleek wel zo te zijn. Ook bleek het examen moeilijker te zijn dan voorgaande jaren."

Maar dit staat op kennisnet.nl
Ingesloten:
A Vaardigheden
B Factoren in ecosystemen
C Voortplanting en erfelijkheid
D Stofwisseling
E Stabiliteit en verandering

Uitgesloten:
C2 Voortplanting, groei en ontwikkeling van de mens (34-48);
D2 Stofwisseling van planten (72-74);
E6 Huid en immuniteit (158-167).

http://www.kennisnet.nl/vo/examen/ha...pen/index.html

Het antwoord had niets over erfelijke voorplanting te maken
--------------------------------------------

zo klopt dat toch?
Oud 04-06-2004, 16:29
Barbabob
Barbabob is offline
Jaaa goed zo ja!! Dat ga ik ook even klagen! Want dit kan echt nie hoor !! k heb een kei hoge norm nodig..kome ze met dit aan
Oud 04-06-2004, 17:14
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 04-06-2004 @ 14:37 :
dat heb ik ook, en er al over geklaagd, moet je gewoon ff melden
heb ik ook gedaan ja
Oud 05-06-2004, 18:03
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Barbabob schreef op 04-06-2004 @ 17:29 :
Jaaa goed zo ja!! Dat ga ik ook even klagen! Want dit kan echt nie hoor !! k heb een kei hoge norm nodig..kome ze met dit aan
kopieer en plak van mij
verander het een beetje et voila
Oud 05-06-2004, 19:40
Barbabob
Barbabob is offline
Haha ja dat heb ik ook eventjes gedaan...gnagna..thnxx!

Regels voor berichten