Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2004, 21:51
Verwijderd
je kan de maatschappij niet veranderen en er valt ook geen discussie te voeren met mensen over drugs en alcohol want drugs is slecht enz... en als je dan zegt dat alcohol ook drugs is word je verrot gescholden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Antistar schreef op 14-06-2004 @ 22:36 :
zeker hypocriet,

was wel mooi, in mijn examen nederlands stond er zelfs nog zon artikeltje in, dat drank zelfs veel schadelijker zou kunnen zijn (wanneer puur ofzo natuurlijk) dan heroine of morfine..

Is ook zo. Morfine is zelfs een lichaamseigen stof, heroïne lijkt er erg veel op.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 22:11
Vice
Vice is offline
Citaat:
koekjes schreef op 14-06-2004 @ 22:29 :
weetik maar de maatschappij vind t nog steeds niet erg als 14jarige kindjes kotsend over straat lopen omdat ze teveel hebben gezopen maar zodra iemand een joint aanraakt, dan breekt de hel los
Dat is idd jammer van de meeste mensen.

Gelukkig heb ik wat slimmere ouders die blowen minder erg vinden dan zuipen.
Oud 14-06-2004, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 14-06-2004 @ 23:11 :

ik heb ouders die alles slecht vinden, net levende bijbels man
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 14-06-2004 @ 23:11 :

Tsja, zelf zuip ik redelijk wat en blow ik zeer zelden, maar dat is meer omdat blowen en studeren gewoon niet samengaan.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 22:35
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 14-06-2004 @ 14:31 :
Ja, want alcohol heeft toch niet zo'n slecht effect op mijn geheugen als blowen.
Behalve dat je je in het weekend vaak niks meer herinnert van wat je gezegt/gedaan hebt
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 22:36
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2004 @ 23:29 :
Tsja, zelf zuip ik redelijk wat en blow ik zeer zelden, maar dat is meer omdat blowen en studeren gewoon niet samengaan.
zuipen en studeren dan wel
Oud 14-06-2004, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 14-06-2004 @ 23:36 :
zuipen en studeren dan wel
Mijn resultaten liegen er niet om.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 23:40
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2004 @ 23:41 :
Mijn resultaten liegen er niet om.
Die van mij ook niet. En ik blow meer dan dat ik alcohol gebruik.
Oud 15-06-2004, 07:52
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Oma schreef op 14-06-2004 @ 23:35 :
Behalve dat je je in het weekend vaak niks meer herinnert van wat je gezegt/gedaan hebt

ach....de leuke dingen herinner ik me meestal wel. Maar ik ben ook niet vaak meer zo uberlam als 'vroegah'.

Maar af en toe nog wel
Oud 15-06-2004, 10:19
Wammus
Wammus is offline
Met af en toe veel zuipen/blowen is niets mis als het maar geen gewoonte word en je het (bijna) elke dag doet. Dat deed ik wel. Totdat ik mn vriendin leerde kennen. Die had viavia gehoord dat ik best veel blowde en dat vond ze niet echt leuk. Ik zei tegen haar: ik had al zo'n idee dat je het niet leuk zou vinden dus ben ik al gaan minderen. Dat vond ze in eerste instantie goed. Later wou ze per se dat ik ermee stop. Ik wou er zelf eigenlijk ook wel vanaf want elke dag is idd een beetje erg veel. Alleen ik zag het nut er niet van in. Ik voelde me er wel chil (af en toe zelfs beter) door dan normaal. Toen ze zei dat ze per se wou dat ik er mee stop heb ik dat ook gedaan. Het was precies dat kleine beetje wat ik nog nodig had om het ook echt te doen. Later nog 2 x geblowd en nu alweer bijna 2 weken niet .
Oud 15-06-2004, 10:23
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 15-06-2004 @ 08:52 :
ach....de leuke dingen herinner ik me meestal wel. Maar ik ben ook niet vaak meer zo uberlam als 'vroegah'.

Maar af en toe nog wel
Houden zo, je bent toch niet opeens volwassen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 11:14
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Oma schreef op 15-06-2004 @ 11:23 :
Houden zo, je bent toch niet opeens volwassen
hehe, dat zal gelukkig nog wel een tijdje duren. Maar ik let tegenwoordig wel op wanneer ik lam word en dat het door de week niet te gek wordt.

Maar wees maar niet bang hoor, ik flikker nog regelmatig van trappen e.d.
Oud 15-06-2004, 11:33
Verwijderd
wat een opluchting
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 12:20
Verwijderd
en zelfs volwassen mensen kunnen dat doen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:11
Verwijderd
Ja ik heb een vriend.

En ik vind het heel erg dat hij een drugsverleden heeft. Ik zal ook nooit beweren dat ik er geen problemen mee heb. Ik weet wel dat het zijn eigen verantwoordelijkheid is, maar ik heb een goede vriend van mij eraan naar de tering zien gaan, en dat heeft me zo geraakt dat ik pertinent niet wil dat naaste vrienden van mij blowen, of iets van drugs gebruiken. Ik haat en veracht het.

Bij mijn vriend is het nu zo: ik heb met hem een afspraak gemaakt: hij zou niet meer blowen. Vervolgens deed hij het toch en kreeg die nog 1 kans. Als hij nu nog 1 keer blowt, is het over en heeft hij blijkbaar niet genoeg voor mij over. Klaar.

Best.. streng..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:19
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Lilith schreef op 15-06-2004 @ 18:11 :
-verhaal-
Best.. streng..
best? streng
als hij nog 1 keer een jointje rookt dan heeft ie niets meer voor je over? maar wat heb jij dan voor em over als ie het wel doet?
hij doet het zowiezo nooit dus waarom zou je em dat ene jointje in de 10 jaar niet gunnen

hehe verder wil ik me nergens mee bemoeien natuurlijk
Oud 15-06-2004, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Ja ik heb een vriend.

En ik vind het heel erg dat hij een drugsverleden heeft. Ik zal ook nooit beweren dat ik er geen problemen mee heb. Ik weet wel dat het zijn eigen verantwoordelijkheid is, maar ik heb een goede vriend van mij eraan naar de tering zien gaan, en dat heeft me zo geraakt dat ik pertinent niet wil dat naaste vrienden van mij blowen, of iets van drugs gebruiken. Ik haat en veracht het.

Bij mijn vriend is het nu zo: ik heb met hem een afspraak gemaakt: hij zou niet meer blowen. Vervolgens deed hij het toch en kreeg die nog 1 kans. Als hij nu nog 1 keer blowt, is het over en heeft hij blijkbaar niet genoeg voor mij over. Klaar.

Best.. streng..
best triest van je, zulke eisen stellen.....
ik heb zat shit meegemaakt door drugs bij mezlef en vrienden en familie en ik ga ook niet uit me pan als iemand iets gebruikt.....
laat hem lekker af en toen een blowtje roken kan helemaal niet zoveel kwaad
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:28
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ja ik heb een vriend.

Best.. streng..
Mat andere woorden, jij geeft niet om de persoon zoals hij is. Als ik zo lees wist je dat hij blowde. Maar laat jij eigenlijk ook wat staan voor hem. Lijkt me wel zo eerlijk.

Maar het is jullie relatie.
Oud 15-06-2004, 17:38
chocomelkflesje
chocomelkflesje is offline
Citaat:
Oma schreef op 14-06-2004 @ 12:57 :
en zelf gebruik je wel
lekker schraal...ik vind het eerder een voordeel.
tegen mij? zoja ik gebruik niet!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 18:23
Verwijderd
Citaat:
chocomelkflesje schreef op 15-06-2004 @ 18:38 :
tegen mij? zoja ik gebruik niet!
wat is dit dan? http://forum.scholieren.com/showthre...8#post11752448
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 18:42
Verwijderd
good work cherlock
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 15-06-2004 @ 00:40 :
Die van mij ook niet. En ik blow meer dan dat ik alcohol gebruik.
Het punt is dat blowen slecht is voor je vermogen om te leren, en ik ben eigenlijk continu aan het leren.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Ja ik heb een vriend.

Best.. streng..
Dan mag hij dus ook niet drinken?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:14
Verwijderd
Nu ik jullie reacties heb gelezen, begrijp ik dat jullie het zien vanuit een heel ander standpunt dan ik. Ik heb nog nooit geblowt, ik wil het niet en ik zal het ook nooit doen.

Ik zeg ook niet dat hij na dat ene jointje niets meer voor mij over heeft, maar kennelijk niet genoeg. Ik vind dat ik best wat eisen mag stellen, net zoals hij eisen aan mij mag stellen. Waarom is het anders als je aan iemand vraagt of hij/zij bv niet vreemd wil gaan? Dat is toch net zo'n eis.

Ik geef ook dingen voor hem op. Natuurlijk, ik heb veel voor hem over. Maar ik veracht blowen, en dat is iets wat zeker niet zal veranderen.

Of het 1 blowtje in 10 jaar is, of 10 in 1 jaar, het boeit me geen ruk. Ik wil pertinent niet dat mijn vriend blowt. Ik kan het niet hebben dat ik hem daaraan zou kunnen verliezen. Ik heb het eens mee gemaakt, en nooooooit meer. Dat is toch ergens begrijpelijk.

Eigenlijk is het stuitend. Jullie brengen wel begrip op voor hem, hij die problemen heeft mijn zijn vriendin omdat hij blowt. Maar de andere kant van het verhaal willen jullie niet zien. Of.. zo komt het op mij over.

En van een drankje op zn tijd ben ik zelf ook niet vies.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 15-06-2004 @ 21:14 :
En dat is erg hypocriet. Aan drank gaan veel meer mensen kapot dan aan cannabis.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:36
Vice
Vice is offline
Citaat:
Foei meisje, foei.
Jij wel aan de drank, maar hij niet aan de cannabis.
Oud 15-06-2004, 20:52
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 15-06-2004 @ 19:42 :
good work cherlock
Shit watson, it's Sherlock!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:59
Verwijderd
Dat is niet wat ik zeg. Op z'n tijd. Ik word dan lang niet altijd teut. Hij eerder dan ik. Hij mag drinken, ik kan drinken, ik blow niet, ik heb liever niet dat hij blowt.

Big deal. Ik hoopte alleen dat er meer mensen het met mij eens zouden zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 15-06-2004 @ 21:59 :
Big deal. Ik hoopte alleen dat er meer mensen het met mij eens zouden zijn.
Ja hallo, dit is niet het EO-forum.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-06-2004 @ 22:05 :
Ja hallo, dit is niet het EO-forum.
Dat was ook niet de bedoeling van dit topic meen ik mij goed te herinneren. Het ging over het feit dat je het eens was met de mening van je vriend of vriendin over het feit dat hij/zij/jij blowt. Toch?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:38
Vice
Vice is offline
Citaat:
Lilith schreef op 15-06-2004 @ 22:10 :
Dat was ook niet de bedoeling van dit topic meen ik mij goed te herinneren. Het ging over het feit dat je het eens was met de mening van je vriend of vriendin over het feit dat hij/zij/jij blowt. Toch?
Dit is een drugs & Alcohol gedeelte.
De kans is dan vrij groot dat hier mensen posten die drugs gebruiken en niet met jou eens zijn.
Oud 15-06-2004, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Nu ik jullie reacties heb gelezen, begrijp ik dat jullie het zien vanuit een heel ander standpunt dan ik. Ik heb nog nooit geblowt, ik wil het niet en ik zal het ook nooit doen.

Ik zeg ook niet dat hij na dat ene jointje niets meer voor mij over heeft, maar kennelijk niet genoeg. Ik vind dat ik best wat eisen mag stellen, net zoals hij eisen aan mij mag stellen. Waarom is het anders als je aan iemand vraagt of hij/zij bv niet vreemd wil gaan? Dat is toch net zo'n eis.

Ik geef ook dingen voor hem op. Natuurlijk, ik heb veel voor hem over. Maar ik veracht blowen, en dat is iets wat zeker niet zal veranderen.

Of het 1 blowtje in 10 jaar is, of 10 in 1 jaar, het boeit me geen ruk. Ik wil pertinent niet dat mijn vriend blowt. Ik kan het niet hebben dat ik hem daaraan zou kunnen verliezen. Ik heb het eens mee gemaakt, en nooooooit meer. Dat is toch ergens begrijpelijk.

Eigenlijk is het stuitend. Jullie brengen wel begrip op voor hem, hij die problemen heeft mijn zijn vriendin omdat hij blowt. Maar de andere kant van het verhaal willen jullie niet zien. Of.. zo komt het op mij over.

Als je het zo zegt, kan ik er nog wel ergens wat in vinden. Maar dan nog vind ik je wel erg narrow minded. Kut dat je iemand mee hebt gemaakt die kapot is gegaan aan drugs, maar dat betekent niet dat je vriend ook zo gaat eindigen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 22:48
Verwijderd
ik zei "vroegah " dat ik noooooit zou blowen.
dat zei ik na een tijdje van slechte ervaringen met drugs in de familie. maare kijk nu dan eens
ik heb het toch gedaan en doe het tegenwoordig bijna nooit meer.
maaaaar daarentegen heb ik een hele periode lang geblowd
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 15-06-2004 @ 23:48 :
dat zei ik na een tijdje van slechte ervaringen met drugs in de familie. maare kijk nu dan eens
ik heb het toch gedaan en doe het tegenwoordig bijna nooit meer.
maaaaar daarentegen heb ik een hele periode lang geblowd
Zelfde hier, naja op die familie na dan.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 23:04
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Waarom is het anders als je aan iemand vraagt of hij/zij bv niet vreemd wil gaan? Dat is toch net zo'n eis.
omdat ie bij het vreemd gaan jou tijdelijk vervangt door een ander meisje te neuken
bij een keertje blowen niet

en daarbij er zijn veel Meer mensen die er aan onderdoor gaan door het gebruik van alcohol dan van wiet/hasj

verder snap ik je standpunt ook wel enigzins maar het ik vind het gewoon niet zo logisch dat je juist op dat punt zo streng bent.
Oud 15-06-2004, 23:13
Vice
Vice is offline
Citaat:
sjek schreef op 15-06-2004 @ 23:48 :
Toen ik 2 mavo deed moesten we een werkstukje over blowen maken. Ik kwam later dat werkstukje weer tegen en ik las dat ik toen vrij neutraal was. Ben eigenlijk ook nooit anti-drugs geweest.
Oud 15-06-2004, 23:44
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:

*maakt aanstalte om iets te zeggen* nee, sorry, er is geen enkele mogelijkheid dat ik hier iets op kan zeggen wat je niet volkomen de grond in stampt... En dan heb IK het weer gedaan
Oud 16-06-2004, 00:00
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
verhaal.
Kijk als hij altijd stoned is ook bij jou oke, maar als hij het zonder jou doet en af en toe JEZUS!

Je hele vergelijking met vreemdgaan is natuurlijk gewoon fucking bullshit. Vreemdgaan is iets totaal anders.

Je bent toch op hem gevallen zoals hij is? Nou dat is dus ook de persoon die af en toe blowt. Waarom wil je hem gaan veranderen?

Kijk en dat "ik drink ook" is natuurlijk helemaal hypocriet. Als blowen nou volledig geaccepteerd was (en alcohol niet), zou je zeggen je mag wel blowen maar niet drinken

Sowieso je hebt allebei een eigen leven. Als z'n vrienden nou blowen ga je dan ook zeggen dat hij die niet meer mag zien?

Ik snap wel dat je er slechte ervaringen mee hebt, maar je hebt blowen en blowen. Er is wel een groot verschil tussen af en toe een jointje of elke dag knetterstoned zijn.

Je doet wel heel erg of het een eelijke deal is, maar eigenlijk dwing je hem gewoon tot iets en ik denk niet dat hij je dwingt iets 'terug' te doen.
Oud 16-06-2004, 08:15
Blenderhead
Blenderhead is offline
Je had het over zijn drugsverleden. Wat is er dan gebeurd?

En je weet zelf inmiddels ook wel dat blowen niet zo'n big deal is als wat jij er van maakt. Het is natuurlijk wel beter als hij het nooit doet maar als je dat af en toe doet is er niets(!) aan de hand.
Oud 16-06-2004, 08:29
Verwijderd
lilith: als je zo denkt ben je wel cru, maybe moet je met mijn ex gaan praten dies precies het zelfde als jou
je kan blowen en vreemdgaan niet vergelijken, dat slaat als een lul op een drumstel. waarom zoek je niet gewoon een andere vriend die braaf is... dan hoef je m niet aan een lijntje te houwen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 12:19
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
koekjes schreef op 16-06-2004 @ 09:29 :
1. dat slaat als een lul op een drumstel.

2. dan hoef je m niet aan een lijntje te houwen.

1. is het tenminste wel ritmies

2. da´s een leuke woordspeling in dit geval

Maar idd, wat is er gebeurd dan in je verleden dat je nu zo antiedrugs bent, echt precies dan
Oud 16-06-2004, 12:23
DT
DT is offline
Citaat:

Ik begrijp het volledig vanuit jouw standpunt, maar probeer het nog eens vanuit die van hem te zien.
Jullie zien drugsgebruik allebei namelijk vanuit 2 totaal verschillende perspectieven; hij (neem ik aan) vindt het onschuldig en leuk om te doen, en bij jou gaat het tegen al je principes in, en daarnaast wil je dat hij het voor je over heeft (zover ik heb begrepen). Ik vind dit nogal een oneerlijke eis; dat jij er zo anders over denkt betekent niet dat je moet gaan dreigen (dreigen=anders maak je het uit) met iets dat hij heel anders ervaart dan jij. Geef hem wat ruimte, en maak wat minder zorgen.

Daarbij komt dat zulk soort eisen vast en zeker wrijving op gaan leveren in jullie relatie. Het lijkt mij zoiezo goed om hem:
- te nemen zoals hij is
- niet te bazig te behandelen (--> dingen verbieden-->blowen verbieden)
- ruimte te geven in zijn eigen leven; oftewel laat hem de beslissingen maken en zorg niet dat jij dat voor hem doet.

Erover praten is heel goed; en probeer dan een deal te sluiten die voor allebei eerlijk is, want de huidige is dat zeker niet.
(een mooie oplossing lijkt mij dat hij jou belooft te matigen, bijvoorbeeld alleen in het weekend, en dat hij er niks van aan jou laat merken. En aan de andere kant mag jij dan niet zeuren tenzij hij zich niet aan de afspraken houdt.)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 16:22
Verwijderd
(damn wat vind ik deze discussie leuk)

Ik heb al een afspraak eerder met hem gemaakt, maar dat zat me toch niet lekker. Ik kan het gewoon niet hebben dat iemand blowt. Dat vind ik erg, eng, vies, bleh, kots, walg etc. Drinken vind ik iets anders dan blowen, en dat heeft niets te maken met dat het gedoogd is of niet. Ik kan begrijpen dat jullie genieten van jullie joint, terwijl ik geniet van mn wijntje of mn sigaretje. Maar er zit gewoon een stop op ergens. Roken: oke, drinken: geen probleem, als je maar niet over me heen kotst, blowen: niet oke. Er zit gewoon iets in me waardoor ik dat niet kan hebben. En ik zal vast niet de enige zijn daarin, en dan heb ik het niet over je ouders. Ik heb mn principes en daar hou ik me aan vast.

Dat ik dan narrow minded ben, prima. Maar zo werkt het wel bij mij. Net zoals hij vast wel ergens iets heeft van: doe dat nou maar even niet.

Ik begrijp volkomen dat als je elke dag blowt dat je dan niet in 1 keer kan stoppen. Maar ik vind dit belangrijk. Dit is niet iets waar ik me overheen kan zetten.

Herhaling: ik heb mn principes en daar hou ik me aan vast. En ik zal echt niet de enige zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 16:28
Verwijderd
nee maar hou die principes dan voor jezelf
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 16:33
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 16-06-2004 @ 17:28 :

Het gaat er nou juist om dat ze op mn vriend slaan...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 16:41
DT
DT is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 16-06-2004 @ 17:28 :
Als je hier even over nadenkt is dit toch wel een van de stomste dingen die ik tot nu toe hier heb gelezen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 16:48
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 16-06-2004 @ 09:29 :
lilith: als je zo denkt ben je wel cru, maybe moet je met mijn ex gaan praten dies precies het zelfde als jou
je kan blowen en vreemdgaan niet vergelijken, dat slaat als een lul op een drumstel. waarom zoek je niet gewoon een andere vriend die braaf is... dan hoef je m niet aan een lijntje te houwen.
Dat is echt een reactie die *slaat als een lul op een drumstel*. Ik heb nooit gezegt dat ik een andere vriend wil. Deze is goed. Werkt lekker, is nog niet stukgegaan en smaakt goed. Damn. Maar het gaat om het feit dat hij blowde. En dat ik dat niet al te aangenaam vond.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 16-06-2004 @ 17:22 :

*knip*

Herhaling: ik heb mn principes en daar hou ik me aan vast. En ik zal echt niet de enige zijn.
Een lang stuk tekst waarin je nul argumenten noemt waarom alcohol wel kan en cannabis niet.

Je hebt geen principes, je hebt vooroordelen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-06-2004 @ 17:49 :
Een lang stuk tekst waarin je nul argumenten noemt waarom alcohol wel kan en cannabis niet.

Je hebt geen principes, je hebt vooroordelen.
Ik heb toch uitgelegt dat ik er van mezelf gewoon iets tegen heb?

Dan noem jij het vooroordelen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten