Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2002, 09:20
Trust_Is_A_Weakness
Trust_Is_A_Weakness is offline
Ka: Ka is destiny, along with mission of life. It is a great, mysterious force, a little like the Grecian Tyche, and an immutable design at one time; one must obey it, often ignoring the resons why, often shattering one's affections, one's desires, one's duties. Without an apparent reson: "Ka is like a wind".

Klinkt wel aardig he... Degene die weet te vertellen (zo uit het blote hoofd, zonder google dus ), waar ik op dit idee ben gekomen krijgt van mij de titel: Mysticus/Mystica van de week.
Advertentie
Oud 12-06-2002, 09:24
Koss
Koss is offline
ka is toch een deel van de ziel volgens de egiptenaren ?
teminste er staat me nog iets vaags bij dat ik in het egiptische doden boek heb gelezen
Oud 12-06-2002, 16:26
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
ja dat ba en ka eentje heeft het lichaam van een vogel ook als ik het goed heb....
Oud 12-06-2002, 19:23
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
ForestSpirit schreef:
ja dat ba en ka eentje heeft het lichaam van een vogel ook als ik het goed heb....
Je bedoelt zoiets als het totemdier?
Oud 13-06-2002, 19:07
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
ik weet niet zeker maar ik dacht dat de egyptenaren geloofde dat de ziel opsplitste in ba en ka dat weet ik niet meer precies...
maar het heeft niks met totemdieren te maken.
Oud 13-06-2002, 21:55
Verwijderd
bij het woordje KA denk ik aan een arend, geloof dat het een griekse god was ofzo?....

Laatst gewijzigd op 13-06-2002 om 22:02.
Oud 14-06-2002, 08:12
bam
bam is offline
*helpt mensen met vragen*
[zonder google modus]
De mens heeft een sterfelijk lichaam, maar een onsterfelijke levenskracht en ziel, de ka en de ba. Om na de dood te kunnen voortleven, moest de ba elke nacht in het lichaam kunnen terugkeren en de ka worden voorzien van voedsel.[/zonder google modus]
Oud 14-06-2002, 13:11
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
bambix schreef:
*helpt mensen met vragen*
[zonder google modus]
De mens heeft een sterfelijk lichaam, maar een onsterfelijke levenskracht en ziel, de ka en de ba. Om na de dood te kunnen voortleven, moest de ba elke nacht in het lichaam kunnen terugkeren en de ka worden voorzien van voedsel.[/zonder google modus]
Ik denk dat je de Ka en de Ba kunt vergelijken met Yin en Yang (weet niet of ik het goed schrijf), dat heeft ook met de levenskracht te maken (ki).
Oud 14-06-2002, 19:17
bam
bam is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ik denk dat je de Ka en de Ba kunt vergelijken met Yin en Yang (weet niet of ik het goed schrijf), dat heeft ook met de levenskracht te maken (ki).
dat werd niet gevraagd
maar dat zou goed kunnen jah Ka & Ba voor de egyptenaren
en Yin&Yang voor de chinese
maar ik weet het niet cker maar is het niet zo dat het Ka&Ba eerder was dan Yin&Yang?
Oud 14-06-2002, 20:02
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
bambix schreef:

dat werd niet gevraagd
maar dat zou goed kunnen jah Ka & Ba voor de egyptenaren
en Yin&Yang voor de chinese
maar ik weet het niet cker maar is het niet zo dat het Ka&Ba eerder was dan Yin&Yang?
Dat ligt eraan, welke beschaving was er eerder? Ik weet dat de egyptenaren al er vroeg waren. Maar volgens mij waren de chineze er toch eerder met een goede beschaving. Maar wat zou het wat er eerder was? Het is tenslotte denk ik toch hetzelfde.
Oud 15-06-2002, 02:13
Trust_Is_A_Weakness
Trust_Is_A_Weakness is offline
Jullie komen close, maar toch blijven jullie koud. De egyptenaren en de chinese oudheid hebben er inderdaad mee te maken, maar ze zijn niet hetgeen wat ik bedoel. Een extra tip is: ka-tet. Hiermee moet IEMAND het toch wel kunnen vinden ...
Oud 15-06-2002, 10:07
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Trust_Is_A_Weakness schreef:
Jullie komen close, maar toch blijven jullie koud. De egyptenaren en de chinese oudheid hebben er inderdaad mee te maken, maar ze zijn niet hetgeen wat ik bedoel. Een extra tip is: ka-tet. Hiermee moet IEMAND het toch wel kunnen vinden ...
Nee sorry, maar op mijn school geven ze geen Egyptisch.
Maar heeft het dus wel te maken met Ki? De levenskracht van Yin en Yang?
Oud 15-06-2002, 10:17
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Es kijken, het heeft denk ik toch met levenskracht te maken... Uhmm.... die Ka en die Ba, dat zijn verschillenden delen van de levensenergie. Egyptenaren houden zich veel bezig met leven na de dood, vandaar die mummies. Dus die Ka en de Ba zouden na het hiernamaals kunnen reizen, maar omdat het lichaam als een mummie is gemaakt, kan degene ook met een lichaam in het hiernamaals lopen. Dus de egyptenaren zorgen ervoor dat het lichaam samen met de Ka en de Ba naar de hemel reist.
Oud 15-06-2002, 15:40
Cupcake
Cupcake is offline
Ka - the spirit of life....
Oud 15-06-2002, 16:03
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Cupcake schreef:
Ka - the spirit of life....
Ja zover waren wij ook al.
Oud 15-06-2002, 20:46
bam
bam is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ja zover waren wij ook al.

[qoute]Es kijken, het heeft denk ik toch met levenskracht te maken... Uhmm.... die Ka en die Ba, dat zijn verschillenden delen van de levensenergie. Egyptenaren houden zich veel bezig met leven na de dood, vandaar die mummies. Dus die Ka en de Ba zouden na het hiernamaals kunnen reizen, maar omdat het lichaam als een mummie is gemaakt, kan degene ook met een lichaam in het hiernamaals lopen. Dus de egyptenaren zorgen ervoor dat het lichaam samen met de Ka en de Ba naar de hemel reist.[/qoute]

Maar Ki fighter let op wat je zegt zoals ik al zei de Ba moet elke nacht trug in het lichaam kunnen gaan.
de KA moet worden voorzien van voedsel.
jouw "conclusie" over het kunnen lopen over het hiernamaals dankzij de mummie is dat niet helemaal waar. Het zou moeten zijn dat de Ba -energie daar rond "loopt" tenzij met Ba de ziel bedoeld wordt waardoor de persoon in kwestie dus wel in het hiernamaals kunnen zijn.

zoals je denk wel weet wordt je eerst afgewogen voor dat je het hiernamaals in gaat
de 2 goden wie dat zijn weet ik niet maar die wegen af of je wel of niet in het hiernamaals mag komen of niet waardoor dus wel iemand (de ziel ) naar het hiernamaals moet gaan

maar ik moet nu weg en weet niet of mijn verhaal nu helemaal klopt maar ik zie dat mrogen wel weer

De mens heeft een sterfelijk lichaam, maar een onsterfelijke levenskracht en ziel, de ka en de ba. Om na de dood te kunnen voortleven, moest de ba elke nacht in het lichaam kunnen terugkeren en de ka worden voorzien van voedsel
Oud 16-06-2002, 15:49
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
Ka-Tet is volgens mij een groepering ofzo, die hebben dan met zijn allen een missie en zijn ook 'gekozen' als ik het goed heb????

Ka is volgens mij het lot, of zoiets, maar ja dat stond er eigenlijk al he?

Ik weet zeker dat ik het ergens heb gelezen, ik weet alleen niet meer waar.

Laatst gewijzigd op 16-06-2002 om 15:58.
Oud 16-06-2002, 15:57
TefnachT
TefnachT is offline
Het is geen BA maar RA en KA
Oud 16-06-2002, 18:04
bam
bam is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Het is geen BA maar RA en KA
en waar haal jij diej wijsheid vandaan?
Oud 16-06-2002, 18:56
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
bambix schreef:
en waar haal jij diej wijsheid vandaan?
Dat zijn oudheid weetjes
Oud 16-06-2002, 19:35
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

Dat zijn oudheid weetjes
Volgens men maakt dah geen fuck uit, want alleen ki heeft al heeeeeeeeeeeeeel veel benamingen, zoals: Ki, Chi, Qi, Prana en nog veel meer.
Oud 16-06-2002, 20:31
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Volgens men maakt dah geen fuck uit, want alleen ki heeft al heeeeeeeeeeeeeel veel benamingen, zoals: Ki, Chi, Qi, Prana en nog veel meer.
waar heb jij het over? Ra dat is de zonne god
Oud 16-06-2002, 20:37
bam
bam is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

waar heb jij het over? Ra dat is de zonne god
WAAR heb JIJ het over.
Het gaat hier duidelijk NIET over Ra de zonnegod.
Maar over Ka en Ba.

*heeft topic nog een x gelezen*
Citaat:
zoals je denk wel weet wordt je eerst afgewogen voor dat je het hiernamaals in gaat
de 2 goden wie dat zijn weet ik niet maar die wegen af of je wel of niet in het hiernamaals mag komen of
ik denk dat jij met Ra en Ka de 2 goden bedoeld?
denk ik...
Oud 16-06-2002, 20:45
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
bambix schreef:
WAAR heb JIJ het over.
Het gaat hier duidelijk NIET over Ra de zonnegod.
Maar over Ka en Ba.

*heeft topic nog een x gelezen*

ik denk dat jij met Ra en Ka de 2 goden bedoeld?
denk ik...
duizend maal excuses
Oud 17-06-2002, 11:55
krijgdepleuris
Volgens mij komt het uit een boek van Stephen King (heb ik de hele tijd over nagedacht) iets van The Dark Towers ofzo??
Oud 17-06-2002, 14:08
bam
bam is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

duizend maal excuses
maak niet uit, foutjes zijn gelukkig menselijk
Oud 17-06-2002, 14:13
bam
bam is offline
Citaat:
krijgdepleuris schreef:
Volgens mij komt het uit een boek van Stephen King (heb ik de hele tijd over nagedacht) iets van The Dark Towers ofzo??
sorry Trust_Is_A_Weakness maar ik kon het niet laten en heb heel stiekem opgezocht wat "Grecian Tyche" betekende of was en toen kwam ik op deze site terecht http://www.castlerocknet.com/thunderclap/glossary.htm

krijgdepleuris vind ik wel die titel verdiennen mystica van de week/maand
Oud 18-06-2002, 12:21
krijgdepleuris
jeej!!!

Regels voor berichten