Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar dat zou goed kunnen jah Ka & Ba voor de egyptenaren en Yin&Yang voor de chinese maar ik weet het niet cker maar is het niet zo dat het Ka&Ba eerder was dan Yin&Yang?
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar heeft het dus wel te maken met Ki? De levenskracht van Yin en Yang?
|
Es kijken, het heeft denk ik toch met levenskracht te maken... Uhmm.... die Ka en die Ba, dat zijn verschillenden delen van de levensenergie. Egyptenaren houden zich veel bezig met leven na de dood, vandaar die mummies. Dus die Ka en de Ba zouden na het hiernamaals kunnen reizen, maar omdat het lichaam als een mummie is gemaakt, kan degene ook met een lichaam in het hiernamaals lopen. Dus de egyptenaren zorgen ervoor dat het lichaam samen met de Ka en de Ba naar de hemel reist.
||
Citaat:
![]() [qoute]Es kijken, het heeft denk ik toch met levenskracht te maken... Uhmm.... die Ka en die Ba, dat zijn verschillenden delen van de levensenergie. Egyptenaren houden zich veel bezig met leven na de dood, vandaar die mummies. Dus die Ka en de Ba zouden na het hiernamaals kunnen reizen, maar omdat het lichaam als een mummie is gemaakt, kan degene ook met een lichaam in het hiernamaals lopen. Dus de egyptenaren zorgen ervoor dat het lichaam samen met de Ka en de Ba naar de hemel reist.[/qoute] Maar Ki fighter let op wat je zegt zoals ik al zei de Ba moet elke nacht trug in het lichaam kunnen gaan. de KA moet worden voorzien van voedsel. jouw "conclusie" over het kunnen lopen over het hiernamaals dankzij de mummie is dat niet helemaal waar. Het zou moeten zijn dat de Ba -energie daar rond "loopt" tenzij met Ba de ziel bedoeld wordt waardoor de persoon in kwestie dus wel in het hiernamaals kunnen zijn. zoals je denk wel weet wordt je eerst afgewogen voor dat je het hiernamaals in gaat de 2 goden wie dat zijn weet ik niet maar die wegen af of je wel of niet in het hiernamaals mag komen of niet waardoor dus wel iemand (de ziel ) naar het hiernamaals moet gaan maar ik moet nu weg en weet niet of mijn verhaal nu helemaal klopt maar ik zie dat mrogen wel weer De mens heeft een sterfelijk lichaam, maar een onsterfelijke levenskracht en ziel, de ka en de ba. Om na de dood te kunnen voortleven, moest de ba elke nacht in het lichaam kunnen terugkeren en de ka worden voorzien van voedsel
|
Ka-Tet is volgens mij een groepering ofzo, die hebben dan met zijn allen een missie en zijn ook 'gekozen' als ik het goed heb????
Ka is volgens mij het lot, of zoiets, maar ja dat stond er eigenlijk al he? Ik weet zeker dat ik het ergens heb gelezen, ik weet alleen niet meer waar. ![]()
Laatst gewijzigd op 16-06-2002 om 15:58. |
![]() |
|||
Citaat:
Het gaat hier duidelijk NIET over Ra de zonnegod. Maar over Ka en Ba. *heeft topic nog een x gelezen* Citaat:
denk ik...
||
Citaat:
krijgdepleuris vind ik wel die titel verdiennen mystica van de week/maand ![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Is er nu nog geen saaie! #721 Miekje* | 500 | 17-10-2009 21:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Begin groot verhaal Skilly | 5 | 17-01-2008 22:21 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
vraagje aan moslims: Hernuel Fan | 124 | 13-09-2005 17:55 | |
Muziek |
[mp3] Kaasfabriek deel 2 Unique Clone | 47 | 09-07-2005 17:02 | |