Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
heb ik...
soms heb ik het zo erg, dan vreet ik eerst thuis bijna alles op en als ik dan nog geld heb (wat ik dus bijna nooit heb, en dat is dan van de ene kant weer goed) ga ik snoep kopen, en daarna heb ik spijt en voel ik me schuldig, dan wil ik kotsen, heb ik ook wel een paar keer gedaan alleen dat vind ik zo goor... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Heb ik al vaak gedaan, maar mijn omgeving (ook ouders) weten er niets vanaf. Omdat ik dat niet wil. De schaamte weegt voor mij zwaarder dan het probleem zelf, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben bij psychologen geweest maar mijn ouders vragen zich dan af wat er aan de hand is en dat wil ik niet zeggen. Dus denken zij, als er niks is, ga dan maar niet meer. Dan is het ook niet nodig. Het Riagg zou kunnen, maar daar heb ik nou ook niet dat je zegt goede ervaringen. Iemand nog een optie?
|
![]() |
|
![]() |
Heb ook veel eetproblemen gehad. Dagen nix eten, vreetbuien en overgeven. Ik snap wat je bedoelt met je dan schoon van binnen voelen!!! Heb nog steeds een slecht eetpatroon, er zijn soms dagen dat ik weer van alles naar binnen prop. Maar overgeven doe ik niet meer. Misschien omdat ik me wat zekerder voel en dat niet meer nodig heb om me goed te voelen??? Ik heb nooit hulp gezocht maar het met me zelf opgelost. Voor mij hielp het om lekker veel bezig te zijn: sporten, uitgaan met vriendinnen opstap. Afleiding zoeken en inzien dat dat overgeven uiteindelijk niet werkte: ik voelde me achteraf nog even kut anders zou ik het niet de hele tijd hebben willen doen. Het is een illusie geweest: overgeven verbetert mij, het is het enige waar ik goe in ben. Zo heb ik mn verhaal toch vertelt. Sterkte aan iedereen die zelf problemen hiermee heeft (en ik denk dat dat er meer zijn dan de meeste mensen zich realiseren)
|
![]() |
|
Ik heb bes wel een eetprobleem naar het schijnt...
Ik eet veels te weinig.. maar als ik eenmaal begin te eten, dan houd ik ook niet meer op.. een vreetbui dus... Werkt bes wel als een spiraal: Ik eet weinig-ga op een gegeven moment toch eten- krijg vreetbui- voel me schuldig- eet weer te weinig- krijg weer vreet bui- etc etc etc.. Liefs, Laura
|
Ik ken vreetbuien helaas al te goed ... maar ik weet niet of ik vreet als ik me slecht voel of iets naars heb meegemaakt, ik heb de laatste tijd eerder het gevoel dat ik het feit dat ik me slecht voel gewoon als smoes gebruik om te mogen vreten, om een excuus te hebben voor die vreetbuien. Dan heb ik bijvoorbeeld dat toestand van " wel - niet - wel boeit niet - oh toch maar niet " nadenken, en begin ik soms mezelf te overhalen om toch wel te gaan eten, want " ik voel me zo slecht, dit is zo fout gegaan ... ". Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, is waarschijnlijk iets extra gestoord van mij.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
redenen voor eetziekten kunnen ook aangeboren heid zijn hoor.
niet alleen dat er iets ontbreekt ofzo, maar zoals leonoor al zei, er zijn allerlei redenen... en mijn eten gaat steeds slechter... maar ik moet wel ff afvallen. ik zie er niet uit, als een dikke koe, ik durf nog amper in de spiegel te kijken... soms eet ik weinig maar als ik TE weinig eet, dan val ik flauw, heel irritant, dus ik eet wel iets, en dan heb ik weer een vreetbui , daarna voel ik me schuldig en wil het uitkotsen, maar dat vind ik zo vies... dat kan ik gewoon niet...dus zit ik me maar schuldig te voelen en eet bijna nix meer die dag enz enz enz... kennen jullie vast wel... |
![]() |
|
pffff ja
afschuwelijk isda.... als ik me rot voelde ging ik in de kast kijken en pleurde ik vanalles naar binnen, maakte niet egt uit wat het is.... maar dat heb ik eigenlijk niet zo vaak meer...kheb dta nu in de hand weer allemaal ![]()
|
![]() |
Ja, ik heb er ook last van gehad. Toen kon er echt elke dag een zak chips in. Ik kwam er veel van aan, maar nu ben ik aan het lijnen. Ik voelde me depri en kon het niet laten. Ik voelde me zwak dat ik er aan toegaf, waardoor het echter werd. Maar ik ben er nu redelijk overheen.
Ik wens iedereen die er nog last van heeft nog heel veel sterkte!!!!!!!!!!!
|
bij mij wisselt het heel erg
de ene keer eet ik bijna niets en de andere keer eet ik veel te veel het hangt net van mn bui af als ik depri ben dan eet ik vaak helemaal nix maar als ik dan eenmaal toch iets eet sla ik door en eet ik teveel
|
![]() |
|
![]() |
Ik zelf ook wel last van vreetbuien. Ik maak me druk om dingen, trek de problemen van andere naar me toe, terwijl ikzelf al genoeg aan m'n hoofd heb. Misschien dat ik daarom last heb van vreetbuien, ik weet 't niet. Wat ik zelf doe, is sporten of iets anders wat me bezig houdt, waardoor ik niet aan eten denk. Ik ben er pas aan begonnen en 't maakt m'n vreetbuien wel een stuk minder...
|
ik ben nu wel tevreden met mezelf, nouwja, soms dan..
maar ik weet nog goed dat ik gewoon dagenlang heeel weinig at.. en het geklooot dat het thuis gaf.. en de tijden dat ik thuiskwam en alles zon btje naar binnen werkte wat er was, de meest ranzige combinaties.. sterkte..
|
![]() |
Ik heb er nooit last van. Stoppen met snoepen van suiker en volmakende rotzooi helpt je weer honger te krijgen in gezonde dingen. Hier gaan wel wat weekjes/maanden overheen, in elk geval tot je in het nieuwe ritme zit. Maar het helpt enorm. En jezelf respecteren zoals je bent. Gelukkig zijn. Daar krijg je honger van!
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
vreetbuien mysteryyy | 7 | 02-11-2007 14:27 | |
Lichaam & Gezondheid |