Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2005, 00:14
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-01-2005 @ 00:58 :
Als ik een schakelaartje kan omhalen waarmee mijn auto 50% minder benzine verbruikt dan zal ik dat zeker doen. Ware het niet dat ik Hybride rijd.
Mja een cpu gaat ook echt minder verbruiken als je dat schakelaartje over haalt
Advertentie
Oud 12-01-2005, 00:19
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
twain4me schreef op 12-01-2005 @ 01:14 :
Mja een cpu gaat ook echt minder verbruiken als je dat schakelaartje over haalt
Ligt eraan, als ie op het standaard voltage op 200 fsb krijgt vindt ik het wel heel netjes .
Oud 12-01-2005, 00:54
bamiPoep
bamiPoep is offline
oke ff semi-offtopic:

pc`s van mediamarkt zijn best goedkoop, dingen met merken als 'mirco' ofzo? en geloof nog een paar onbekende merken.
zijn die zeg maar een beetje 'goed'?
Oud 12-01-2005, 01:09
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 12-01-2005 @ 01:54 :
oke ff semi-offtopic:

pc`s van mediamarkt zijn best goedkoop, dingen met merken als 'mirco' ofzo? en geloof nog een paar onbekende merken.
zijn die zeg maar een beetje 'goed'?
watnou semi
Oud 12-01-2005, 12:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Jolt schreef op 12-01-2005 @ 01:01 :
Vindt ik een beetje onzin, jij haalt alleen maar dingen tevoorschijn die end of life zijn. Beetje updaten mevrouwtje , niet alles is zo als vroeger .
Ja dat is nu eenmaal jammer, maar budget platform is nu gewoon veel minder aantrekkelijk dan vroeger. Met een Duron 2.4GHz (200MHz FSB) trek je een P4 2.8GHz-C er gewoon uit in veel gevallen, dat was destijds nog eens een prestatie voor een proc van 39 euro, tegenover 389 voor die P4 ofzo. Maar nu met de Sempron is een budget computer duurder en minder aantrekkelijk geworden. Geen Asrock mobo meer met 200MHz FSB en DDR/400 voor 34 (SiS748), pech.
Citaat:
Waarom nog voor single channel gaan?Dual Channel geeft tenmiste nog wat performance, dat is die 20 euro extra wel waardt.
wilde je 1024MB in een budget/value computer proppen? Nah laat Dual Channel nu maar over aan mensen die 2x512MB doen, en daar hoort een Athlon 64 bij.
Citaat:
Naja haal jij nog ergens zo een cpu vandaan?
En als jij hem kan overlocken dus geluk hebt met de core, wilt niet zeggen dat de rest dat allemaal lukt, niet iedereen heeft een dikke big ass koeler zoals jij .
Ja ik heb tijdig ingekocht.
Maar voor die Applebred op 2.0GHz of 2.4GHz heb je geen geluk nodig hoor. Oke dat laatste werkt misschien niet in 100% van de gevallen. Maar als je een Athlon 64 neemt, hedendaags, en ze verkopen die op 400MHz, dan lukt het je ook gewoon om 400MHZ @ 2400MHz te draaien. Die Applebred core heeft gewoon superveel rek, speedbin noemen ze dat. Bin = afvalbak. Bij de Palomino is de speedbin heel laag gehouden, dat kreng is veels tever doorgeclokt met als gevolg hoge energieconsumptie, zeker voor die tijd. Applebred 1.6GHz is heel laag geclockt, om marketing/strategische redenen. Als overclocker kun je daar gebruik van maken. Zelfde geldt voor Winchester op 1800MHz, die clockt echt niet minder hoog dan een 3400+ ofzo hoor. Op Tweakers las ik 50% overclock met luchtkoeling.

En over mijn 1.6GHz @ 2.4GHz, dat is met een 19dBA fan (GlacialTech SilentBreeze III), dus zo 'big ass cooler' is dat niet. Superstil. Wel erg goede koeler overigens. Kost wel 15 euro. Maarja op een cooler moet je niet besparen vind ik.
Citaat:
Jolt schreef op 12-01-2005 @ 01:19 :
Ligt eraan, als ie op het standaard voltage op 200 fsb krijgt vindt ik het wel heel netjes .
Ja op standaard voltage.
Alhoewel ik hem nu op 1.65V heb draaien. Blijf 41 idle en 48 stressed.
Oud 12-01-2005, 12:16
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-01-2005 @ 13:12 :
En over mijn 1.6GHz @ 2.4GHz, dat is met een 19dBA fan (GlacialTech SilentBreeze III), dus zo 'big ass cooler' is dat niet. Superstil. Wel erg goede koeler overigens. Kost wel 15 euro. Maarja op een cooler moet je niet besparen vind ik.
15 Euro voor een koeler vind ik niet veel geld Als je bedenkt hoeveel bijv. die belachelijke Zalman dingen kosten.
Oud 12-01-2005, 16:42
Jolt
Jolt is offline
Citaat:

wilde je 1024MB in een budget/value computer proppen? Nah laat Dual Channel nu maar over aan mensen die 2x512MB doen, en daar hoort een Athlon 64 bij.

2x 256 mb..
Begint eerst met 256, daarna nog een reepje krijg je ook een boost door. Of een reepje 512 en daarna nog een erbij, ook al doe je alleen beetje photosoepen, 1024 is niks mis mee.

Citaat:

Ja ik heb tijdig ingekocht.
Maar voor die Applebred op 2.0GHz of 2.4GHz heb je geen geluk nodig hoor. Oke dat laatste werkt misschien niet in 100% van de gevallen. Maar als je een Athlon 64 neemt, hedendaags, en ze verkopen die op 400MHz, dan lukt het je ook gewoon om 400MHZ @ 2400MHz te draaien. Die Applebred core heeft gewoon superveel rek, speedbin noemen ze dat. Bin = afvalbak. Bij de Palomino is de speedbin heel laag gehouden, dat kreng is veels tever doorgeclokt met als gevolg hoge energieconsumptie, zeker voor die tijd. Applebred 1.6GHz is heel laag geclockt, om marketing/strategische redenen. Als overclocker kun je daar gebruik van maken. Zelfde geldt voor Winchester op 1800MHz, die clockt echt niet minder hoog dan een 3400+ ofzo hoor. Op Tweakers las ik 50% overclock met luchtkoeling.
Winchester klokt ook niet altijd even goed als een newcastle, moet je ook geluk mee hebben.
Alleen de FX serie klokt goed over. Echt boven de 3 gig.

Citaat:
M@rco schreef op 12-01-2005 @ 13:16 :
15 Euro voor een koeler vind ik niet veel geld Als je bedenkt hoeveel bijv. die belachelijke Zalman dingen kosten.
Niks mis mee met zalman, super stil, koelt zeer goed. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan .
Alleen ze hebben geen goede chipset koelers
Oud 12-01-2005, 17:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Jolt schreef op 12-01-2005 @ 17:42 :
2x 256 mb..
Begint eerst met 256, daarna nog een reepje krijg je ook een boost door. Of een reepje 512 en daarna nog een erbij, ook al doe je alleen beetje photosoepen, 1024 is niks mis mee.
Dat is dus niet in balans, een Sempron 2200+ met 1024MB.
2x256MB is een stuk duurder, bovendien kun je dan niet meer upgraden, dan moet je op langzamere geheugensnelheid draaien en je verliest Dual Channel functionaliteit.
Citaat:
Winchester klokt ook niet altijd even goed als een newcastle, moet je ook geluk mee hebben.
Alleen de FX serie klokt goed over. Echt boven de 3 gig.
FX lijkt me juist minder goed over te klokken gezien de 1MB cache, maar Winchester 3000+ van 1.8GHz @ 2.5GHz is geen uitzondering. Dat noem ik een goede overclock.

Maarja heb je zelf ervaring of ergens gelezen? Overclockbaarheid kun je eigenlijk pas over oordelen als je er 20 stuks van elk type processor hebt getest.
Oud 12-01-2005, 19:18
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-01-2005 @ 18:48 :
Dat is dus niet in balans, een Sempron 2200+ met 1024MB.
2x256MB is een stuk duurder, bovendien kun je dan niet meer upgraden, dan moet je op langzamere geheugensnelheid draaien en je verliest Dual Channel functionaliteit.

Ligt aan de chipset voornamelijk, meeste bordjes hebben 3 of 4 sloten.
Gewoon 2x 256 en 1x 512. In DC.

Citaat:
Enlightenment schreef op 12-01-2005 @ 18:48 :

FX lijkt me juist minder goed over te klokken gezien de 1MB cache, maar Winchester 3000+ van 1.8GHz @ 2.5GHz is geen uitzondering. Dat noem ik een goede overclock.

Maarja heb je zelf ervaring of ergens gelezen? Overclockbaarheid kun je eigenlijk pas over oordelen als je er 20 stuks van elk type processor hebt getest.
Binnekort zelf een 3200 + Winchester aan de tand laten voelen. Zal je wel zeggen hoe hoog ik kom op air.
Fx core is geloof ik handpicked, rest wordt Athlon 64 4000+.
Een FX lijkt me juist een groter overlock potentieel te hebben dan een 3000+. FX ligt dichter in het midden van de wafer, dus met de minste fouten.
Oud 12-01-2005, 20:31
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-01-2005 @ 13:16 :
Owja voor dat ik het vergeet, die Zalman Vga VF700CU voor 25 euro is echt geen slechte keus, stil en koelt ook het geheugen.
Oud 14-01-2005, 09:02
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-01-2005 @ 21:09 :
Duron 1.6GHz - 40
Asrock K7S41 - 40 (ja deze is nog wel te krijgen, met onboard VGA/Sound/LAN)
256MB DDR - 35
40GB HDD - 45
CDRW - 30
17" CRT - 130
Kast - 30

€350 (ex verzendkosten dan wel, maar zullen bij Dell hoger zijn ws.)

Alleen dell heeft windows er vast wel legaal erbij. Voor de mensen die dat op prijs stellen is dat een plus. Maar windows erbij, dat is wel een met shit volgepropte voorgeinstalleerde versie met een neppe recoverycd dus geen echte windows installatie cd. duron 1.6GHz is alleen slecht te verkrijgen, presteert standaard even goed als de celeron 2.6GHz, FSB op 166 instellen of zelfs 200 geeft je een leuke snelheidsverbetering.
Om toch nog eventjes terug te gaan op dit .
Waar is je toetsenbord en muis?
Boxen?
Kom je al aardig dicht bij Dell in de buurt.....
Oud 14-01-2005, 15:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
tobo + muis el cheapo zit je op €12 ofzo, met boxjes €18. Voor Dell kost die shit haast niets. Goedkoper dan Dell is misschien wel mogelijk maar dan moet je wel een erg goedkope shop hebben. Maar zo rond dezelfde prijs kun je het wel maken, dan is het veelal nog stuk sneller ook. Maar voor wat meer geld heb je een computer zonder shared memory, met meer geheugen, dvd brander en mooi & goedkoop tft scherm. Dan zit je aan de 600 euro denk ik. Dan heb je gewoon een mooi systeem, alleen niet erg geschikt voor gaming.
Oud 14-01-2005, 19:34
Engadin
Engadin is offline
ik zou niet echt op je muis besparen, dat kreng gebruik je zoveel...
Oud 14-01-2005, 19:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Engadin schreef op 14-01-2005 @ 20:34 :
ik zou niet echt op je muis besparen, dat kreng gebruik je zoveel...
Ja maar als je geen gamer bent heb je genoeg aan een gewone bedrade muis. Hoeft ook geen logitech te zijn. Ik gebruik een muis van 1,80 ex BTW (inkoopprijs dat wel), werkt perfect. Alleen niet optisch, maar voor office dingen boeit dat niet. Voor budget is dat the way.

Als je gamed wordt een muis wel heel belangrijk, dan moet je eigenlijk wel aan de MX510 van Logitech. Als je persé draadloos wilt, moet je daar ook veel geld aan uitgeven, anders krijg je een prulledingetje wat niet goed werkt. Logitech MX1000 is een goede draadloze muis. Wel over de 100 euro.
Oud 14-01-2005, 19:58
M@rco
M@rco is offline
Over de 100 euro? Ben je gek, zag hem laatst bij 1to0 voor 60 euro
Oud 14-01-2005, 20:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-01-2005 @ 20:58 :
Over de 100 euro? Ben je gek, zag hem laatst bij 1to0 voor 60 euro
Hm sterk in prijs gedaald dan, idd 60 euro.
-> http://www.tweakers.net/pricewatch/94380
Oud 14-01-2005, 20:51
]{ing
]{ing is offline
Bovendien, een muis met bal voor een paar euro zou ik ook niet doen, geef dan ca 5-10 euro meer uit voor een optische MS/Logitech muis
Oud 14-01-2005, 20:58
Jolt
Jolt is offline
Idd, ballen zijn kut (He, mari)
En wat is die 5 euro nu ....
Oud 14-01-2005, 21:00
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-01-2005 @ 21:58 :
Idd, ballen zijn kut (He, mari)
En wat is die 5 euro nu ....
3 hamburgers

muizen, toetsenorden en monitoren zijn DE dingen waar je niet te elcheapo op moet zijn.....
Oud 14-01-2005, 21:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
]{ing schreef op 14-01-2005 @ 21:51 :
Bovendien, een muis met bal voor een paar euro zou ik ook niet doen, geef dan ca 5-10 euro meer uit voor een optische MS/Logitech muis
Om welke reden? Hij muist prima hoor.

Budget betekent goedkoop, een goedkope optische muis vind ik minder fijn dan een mechanische muis doe doet wat hij moet doen. En die dingen van 1,80 zijn echt niet slecht hoor. 820dpi ook gewoon, ik kan er zelfs goed mee quaken.
Oud 14-01-2005, 21:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
twain4me schreef op 14-01-2005 @ 22:00 :
muizen, toetsenorden en monitoren zijn DE dingen waar je niet te elcheapo op moet zijn.....
Mwah toetsenbord ook echt niet te duur hoor, 6 euro heb ike rvoor over. Om de 2/3 maanden nieuw tobo.

Muis als gamer moet je idd niet op bezuinigen en monitoren is weer een heel ander verhaal.
Oud 14-01-2005, 21:07
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
twain4me schreef op 14-01-2005 @ 22:00 :
3 hamburgers

mwah op een goede pc kan je niet bezuinigen .
Voeding, cpu, mobo,mem en gpu combo zijn eigenlijk nog belangerijker. Maar nog, met een shit toetsenbord, muis en beeldscherm kom je ook niet ver...
Oud 14-01-2005, 21:13
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-01-2005 @ 22:05 :
Om welke reden? Hij muist prima hoor.

Budget betekent goedkoop, een goedkope optische muis vind ik minder fijn dan een mechanische muis doe doet wat hij moet doen. En die dingen van 1,80 zijn echt niet slecht hoor. 820dpi ook gewoon, ik kan er zelfs goed mee quaken.
Die bal, iets te onnauwkeurig naar mijn smaak. En het wordt best snel vuil en dan moet je dat ding weer open maken etc. Mja ik heb het zelf niet zo op die ontzettend goedkope muisjes, OEM modellen van Logitech/MS (ook met bal) die vaak op beurzen voor enkele euro's te koop zijn zijn ook ietwat degelijker. Mn zus had een budget muis van Sweex en dat ding voelde echt brak aan, had een te korte kabel en was binnen enkele weken kapot
Oud 14-01-2005, 21:16
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-01-2005 @ 22:06 :
Mwah toetsenbord ook echt niet te duur hoor, 6 euro heb ike rvoor over. Om de 2/3 maanden nieuw tobo.

Muis als gamer moet je idd niet op bezuinigen en monitoren is weer een heel ander verhaal.
Hm ja dat vervangen is idd wel handig. Maar zo'n heel goedkoop toetsenbord tikt niet echt lekker, knopjes zijn dan altijd zo gammel. Bovendien doe ik wel een jaar of twee met een redelijk degelijk bordje. Mn persoonlijke favoriet blijft de MS Natural Pro, kwa aanslag heeft het wat weg van een oud IBM toetsenbord. Ik moet ook nog een keer een Cherry slimline keyboard bemachtigen, scheelt nogal wat ruimte op het bureau
Oud 14-01-2005, 21:16
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
]{ing schreef op 14-01-2005 @ 22:13 :
Die bal, iets te onnauwkeurig naar mijn smaak. En het wordt best snel vuil en dan moet je dat ding weer open maken etc. Mja ik heb het zelf niet zo op die ontzettend goedkope muisjes, OEM modellen van Logitech/MS (ook met bal) die vaak op beurzen voor enkele euro's te koop zijn zijn ook ietwat degelijker. Mn zus had een budget muis van Sweex en dat ding voelde echt brak aan, had een te korte kabel en was binnen enkele weken kapot
Ik heb door zo een bal mijn muisgemold, ik bewoog, na 2 seconden kwam het pas op het scherm, dus duurde tering lang. Toen maar uit frustratie perongeluk, muis tegen de muur gegooid.

Was een Dell muis .
Oud 14-01-2005, 21:55
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
]{ing schreef op 14-01-2005 @ 22:13 :
LOL... mijn vriendin wilde ook een optische muis, dus ik zei nog: neem dan zo'n Logitech OEM muisje van 15 euro ofzo. Maar nee, het mocht absoluut niks kosten dus het werd een of ander ranzig Sweex-ding. Nu moet ik steeds geklaag aanhoren dat haar muis vreemd doet... ja, daahaag.
Oud 14-01-2005, 22:03
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-01-2005 @ 22:06 :

Waneer ik weer eens bij een of andere mongool zit om zijn/haar pc te fixen. En daar met zoon klote knoppe plank en/of brake muis commando's zit te geven aan een langzame pleuris pc met zoon tril monitor.... erger ik me in de eerste plaats aan de monitor.... daarna aan het toetsenbord als derde aan de muis... en eigelijk kan ik nog wel vrede hebben met het feit, dat er mensen zijn,die 256 mb in een p4 douwen. stupid people

ik zou dus eerder op een cpu bezuinigen
Oud 14-01-2005, 22:05
M@rco
M@rco is offline
Och, mensen bezuinigen op de meest vreemde dingen. Kopen ze het snelste van het snelste en dat stoppen ze dan in een kast van 10 euro met een 700 watt triple fan Sweex voeding van 5 euro. En wat raar dat het dan niet goed werkt
Oud 14-01-2005, 22:05
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-01-2005 @ 22:55 :
LOL... mijn vriendin wilde ook een optische muis, dus ik zei nog: neem dan zo'n Logitech OEM muisje van 15 euro ofzo. Maar nee, het mocht absoluut niks kosten dus het werd een of ander ranzig Sweex-ding. Nu moet ik steeds geklaag aanhoren dat haar muis vreemd doet... ja, daahaag.
vrouwen.....

geld voor schoenen en tassen is er altijd, maar......
Oud 14-01-2005, 22:16
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-01-2005 @ 23:05 :
Och, mensen bezuinigen op de meest vreemde dingen. Kopen ze het snelste van het snelste en dat stoppen ze dan in een kast van 10 euro met een 700 watt triple fan Sweex voeding van 5 euro. En wat raar dat het dan niet goed werkt
Triple fan, owange .

Citaat:
twain4me schreef op 14-01-2005 @ 23:05 :
vrouwen.....

Mannen, altijd geld en tijd voor computers en auto's, maar nooit tijd voor te winkelen met de vrouwtjes .
Oud 14-01-2005, 22:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
twain4me schreef op 14-01-2005 @ 23:05 :
vrouwen.....

Oud 15-01-2005, 00:39
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-01-2005 @ 23:41 :
tis toch zo
Oud 15-01-2005, 00:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
twain4me schreef op 15-01-2005 @ 01:39 :
tis toch zo
Nou over het uitgeefgedrag van jongens zal ik maar niets zeggen he.
Oud 15-01-2005, 00:48
Jolt
Jolt is offline
Zelfde als bij vrouwen, kleren en schoenen.
Oud 15-01-2005, 00:49
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-01-2005 @ 01:46 :
Nou over het uitgeefgedrag van jongens zal ik maar niets zeggen he.
cigarettes & alcohol

edit: stort je hart eens uit, ben wel benieuwd...?
Oud 15-01-2005, 02:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mwah ik vind het al off-topic genoeg zo.

Regels voor berichten