Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2005, 13:37
dedetje
dedetje is offline
ik heb een vraagje heeft iedereen vreetbuien? Of is dat een heel bijzondere afwijking? Ik ben 1,76 en ik weeg nu ongeveer 58 kilo. Een tijdje terug begon ik de vormen van boullimia te krijgen maar ik ben daar nu mee gestopt maar daardoor wel iets van 8 kilo afgevallen. Maar ik wil gewoon gezond leven en nu vraag ik me af of het normaal is af en toe soms wel 2x per week van alles in je mond te stoppen wat je kan vinden en dat kan soms wel oplopen tot 3000 cal. Nu laat ik alles er wel in maar ik voel me enorm schuldig als ik dat gedaan heb. Hebben jullie hier ook last van?

Oud 18-03-2005, 15:11
Lost_Girl
Lost_Girl is offline
ik heb ook soms enorme last van vreetbuien, en ben dan bang dat ik te dik wordt ofzow, maar ik zit nu al een paar jaar op hetzelfde gewicht en anderen vinden me niet dik (ikzelf heb anorexia gehad en vind mezelf wel nog te dik) dus ik denk dat het heel gewoon is. Wel probeer ik nu 'gezonde' vreetbuien te krijgen. Dus als ik honger heb eet ik een appel of yoghurt ofzow, maar dat is pas de laatste tijd. Een tijdje geleden at ik soms een hele chipszak of een paar repen chocola als ik uit school kwam...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 15:17
Verwijderd
opeens erge zin in snoep hebben, moeite hebben om je in te houden als je bent begonnen met snoepen, of de ene dag veel meer trek hebben dan de andere, zijn normale dingen.
Onweerstaanbaar móéten eten terwijl je dat niet wil, en zonder te proeven vanalles naar binnen te werken, is niet echt normaal. Als je daar last van hebt komt het vaak doordat je het idee hebt dat eten troostend is, of doordat je normaal gesproken te weinig eet of niet goed verdeeld eet, of door een combinatie van die dingen, maar kan ook wel andere oorzaken hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 15:18
bench140
bench140 is offline
Heeft iedereen toch wel eens, alleen ik eet meestal geen slecht voedsel op, daarvoor zit ik allang vol van alle gezonde lekkernijen
Kwa calorieen heb ik nooit echt uitschieters, te grote verschillen in een paar dagen zijn niet goed. Ik weet niet wat je normaal eet, maar probeer je vreetbuien te verdelen over de week.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 15:20
Verwijderd
Citaat:
dedetje schreef op 18-03-2005 @ 14:37 :
nu vraag ik me af of het normaal is af en toe soms wel 2x per week van alles in je mond te stoppen wat je kan vinden
Als je daar niet mee kunt stoppen en je echt alles eet wat je vindt, zonder te proeven ed, dan is het niet echt 'normaal'. Het is verstandig om hier met je huisarts over te praten.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:12
dedetje
dedetje is offline
Het is niet zo dat ik het niet proef ofzo.. maar ik stop in principe een beetje alles in mijn mond wat "slecht" is.. dat is misschien ook eigenlijk de kick.. beetje moeilijk uit te leggen. Ik moet mezelf maar onder controle houden en wat je zegt goede dingen in je mond stoppen is ook wel een goede optie! in ieder geval bedankt voor jullie reactie
Oud 19-03-2005, 14:41
-(L)-
Als je gezonder wil gaan eten is het misschien een idee om eens in het 'grote voeding en gezondsheidstopic' te posten.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 15:32
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
misschien moet je er eens met iemand praten bijv een psycholoog.
als hetje echt zo dwarszit dan kan er best wel eens iets achterzitten
Oud 19-03-2005, 16:09
Verwijderd
Als ik een vreetbui aan voel komen ga ik altijd augurken eten, dat helpt echt!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 18:42
Lelle_*
Lelle_* is offline
ja maar die lust ik niet
Oud 20-03-2005, 18:45
-(L)-
Citaat:
Lelle_* schreef op 20-03-2005 @ 19:42 :
ja maar die lust ik niet
Iets anders dan; groente/fruit?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 19:50
Quiana
Quiana is offline
Hoewel het natuurlijk goed is een eetbui (proberen) te voorkomen
dmv fruit, afleiding zoeken etc, is het misschien ook goed te kijken
naar waar die drang vandaan komt (als het vaker voorkomt etc)..

Want een eetbui krijg je over het algemeen niet zomaar, lijkt me.
Oud 20-03-2005, 21:37
dedetje
dedetje is offline
Dus over het algemeen is het niet normaal om zo'n vreetbui te krijgen... Voor mij is het zelfsprekend dat het gebeurt als ik alleen ben. Zijn er ook anderen die zichzelf hierin herkennen?
Oud 20-03-2005, 22:26
Verwijderd
Citaat:
dedetje schreef op 20-03-2005 @ 22:37 :
Dus over het algemeen is het niet normaal om zo'n vreetbui te krijgen... Voor mij is het zelfsprekend dat het gebeurt als ik alleen ben. Zijn er ook anderen die zichzelf hierin herkennen?
Is het dan een soort van eenzaamheid dat je 'wegeet'?
Lijk me niet echt normaal.
Mja ik weet het ook niet echt, heb het zelf nml ook.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 22:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik heb er weleens last van als ik aan het dieten ben... anders eigenlijk nooit.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 09:58
toppiefloppie
toppiefloppie is offline
Heeej!
Ik heb precies hetzelfde als dat jij hebt!!
Ik heb ook minstens 1 keer in de week een enorme vreetbui en altijd als ik alleen ben!! Voel me daarna best schuldig dat ik weer zoveel heb gegeten en dan hebben we het niet over appels enz, maar over chocola, toastjes, snoep, chips, vette dingen!!
Heb jij al een manier gevonden om hier mee te stoppen??
ben benieuwd!
groetjes
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 17:06
dedetje
dedetje is offline
Nee helaas weet ik niet echt een manier om er mee te stoppen.. Volgens mij is het gewoon dicipline en als je het doet na gaan denken waar je mee bezig bent. Maar ja makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ga het gewoon proberen...
Oud 22-03-2005, 17:18
Phlox
Phlox is offline
Eet je de rest van de dag wel genoeg?

Als dat niet zo is kan dat namelijk ook een oorzaak zijn van eetbuien. Je lichaam heeft dan zo'n honger dat het als het ware niet meer kan stoppen met eten.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 17:29
annetjuh
annetjuh is offline
ik heb ook wel eens vreetbuien, maar dat komt omdat ik onregelmatigg heb gegeten en ik weet het ook, maar daar ga ik dan na zo'n bui weer over na te denken.
als je eraf wil, probeer dan regelmatig te eten. zodat je van de drang ik MOET iets eten afkomt

Regels voor berichten