Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2005, 19:03
issie88
issie88 is offline
ik vind al een tijdje een meisje bij mij in de klas leuk
maar ik weet nie wat ik moet doen (1e keer dat ik (egt) verliefd op iemand ben denk ik) kan iemand mij helpen (aan iets als "jezelf blijven" heb ik nix want ik ben altijd mezelf)

helluup
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2005, 19:10
Sparkle.
Sparkle. is offline
- Ga een keertje naast haar zitten in klas/pauze
- Knoop een gesprekje met haar vriendinnen aan

Kortom: Praat met elkaar
Oud 29-03-2005, 19:16
issie88
issie88 is offline
nou kijk, ik ga wel met dr om enz... praat regelmatig wel met haar en vriend(inn)en van haar...

het probleem is eigenlijk dat ik niet durf/weet hoe ik moet zeggen dat ik dr leuk vin...

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 19:20.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 19:25
Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
bleghh schreef op 29-03-2005 @ 20:16 :
nou kijk, ik ga wel met dr om enz... praat regelmatig wel met haar en vriend(inn)en van haar...

het probleem is eigenlijk dat ik niet durf/weet hoe ik moet zeggen dat ik dr leuk vin...
Krijg je wel de indruk dat zij jou wel leuk vind?
Oud 29-03-2005, 19:31
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Je hoeft toch ook nie meteen te zeggen dat je dr leuk vindt? Kijk eens of ze jou ook wel ziet zitten . Als ze je wel leuk vindt kun je misschien iets met haar gaan doen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 19:33
issie88
issie88 is offline
maar hoe kom je daar dan achter...
kheb al aan paar vriendinnen van haar gevraagd of ze het ooit over mij heeft
maar geen van hen praten veel over jongens (nooit dus...)
dus hoe kom je zoiets te weten....
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 19:34
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Nou...wij meiden geven een boel signalen af hoor . Is ze ooit wel eens uit zichzelf met je gaan praten ofzo? Kijkt ze wel eens naar je?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 19:35
issie88
issie88 is offline
Citaat:
Sparkle. schreef op 29-03-2005 @ 20:25 :
Krijg je wel de indruk dat zij jou wel leuk vind?
kheb geen idee... maar ze lacht wel vaak naar me (op een schattige manier dus)...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 19:36
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Tadaaaa
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 19:39
issie88
issie88 is offline
maar dan weet ik n0g niet wat ik moet doen...
ik weet dat ik IETS moet doen maar ik weet niet waaat...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 19:40
Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
bleghh schreef op 29-03-2005 @ 20:39 :
maar dan weet ik n0g niet wat ik moet doen...
ik weet dat ik IETS moet doen maar ik weet niet waaat...
Gewoon een paar weken lang steeds meer met haar optrekken en dan eens vragen of ze misschien een keertje zin heeft om naar de bios te gaan.

Of gewoon met jullie beiden "groepjes" naar de bios gaan....
Oud 29-03-2005, 19:42
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik wist dat mijn ex (wat een naar woord ) me leuk vond. En toen gaf ik zon hint dat ik zielig en alleen naar de stad moest...hij begreep de hint en toen ging hij mee...en toen hadden we wat met elkaar...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 19:59
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Nodig haar uit een keer te komen eten. Maak de kamer mooi verlicht en maak er een gezellige avond van met zijn tweeen!
Oud 29-03-2005, 20:14
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ja jij bent 28...of moet ik u zeggen .
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:15
issie88
issie88 is offline
Citaat:
Fatal Exception schreef op 29-03-2005 @ 20:59 :
Nodig haar uit een keer te komen eten. Maak de kamer mooi verlicht en maak er een gezellige avond van met zijn tweeen!
lol ik ben 15 man niet 25
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:19
issie88
issie88 is offline
Citaat:
madamelina schreef op 29-03-2005 @ 20:42 :
Ik wist dat mijn ex (wat een naar woord ) me leuk vond. En toen gaf ik zon hint dat ik zielig en alleen naar de stad moest...hij begreep de hint en toen ging hij mee...en toen hadden we wat met elkaar...
wat jmmr nou dat ik niet van zulke hints krijg...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:22
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
bleghh schreef op 29-03-2005 @ 20:19 :
wat jmmr nou dat ik niet van zulke hints krijg...
je kan ze natuurlijk ook géven...
Oud 29-03-2005, 20:26
issie88
issie88 is offline
geloof me heb ik al gedaan

(is een roos op valentijnsdag een hint? ¬¬ )
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:44
Qimm
Qimm is offline
Best wel, maar wel een hele foute natuurlijk
Oud 29-03-2005, 21:01
issie88
issie88 is offline
Citaat:
Qimm schreef op 29-03-2005 @ 21:44 :
Best wel, maar wel een hele foute natuurlijk
hmm ok (ze was die dag niet op sgool, en d8 achteraf dat het een geintje was... )
maar wat is volgens jou/u dan DE hint die ik zou motte geve?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:05
issie88
issie88 is offline
komop mensen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:09
Verwijderd
gewoon veel positieve aandacht aan haar besteden, dat is de beste 'hint' die er is
Enneh... een dineetje bij jou thuis is misschien wat moeilijk te realiseren, maar een dvd kijken op jouw kamer kan toch wel? Ook best romantisch
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:09
JCG
JCG is offline
Citaat:
Fatal Exception schreef op 29-03-2005 @ 20:59 :
oppassen met kaarsjes, zo heb ik me halve kamer afgefikt

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 22:15.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:13
JCG
JCG is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-03-2005 @ 23:09 :
gewoon veel positieve aandacht aan haar besteden, dat is de beste 'hint' die er is
Enneh... een dineetje bij jou thuis is misschien wat moeilijk te realiseren, maar een dvd kijken op jouw kamer kan toch wel? Ook best romantisch
Of schop je ouders het huis uit. Dat deed ik altijd (nog steeds maar dat is een andere verhaal )
Oud 30-03-2005, 14:28
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik vind dat je hints meer subtiel moet geven. Vooral geen knipogen dus...

Bijv. als ze het over zichzelf heeft en ze zegt dat ze te dik/dun of niet mooi is ofzo...dan zeg je dat dat niet waar is...zoiets...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2005, 14:36
Lane
Lane is offline
Citaat:
madamelina schreef op 30-03-2005 @ 15:28 :
Ik vind dat je hints meer subtiel moet geven. Vooral geen knipogen dus...

Bijv. als ze het over zichzelf heeft en ze zegt dat ze te dik/dun of niet mooi is ofzo...dan zeg je dat dat niet waar is...zoiets...
Welke doos gaat er nou tegen een jongen zeggen dat ze zichzelf te dik vind. Dat is gewoon vragen om complimentjes, en dat is stom.

Als ik een jongen zou zijn, dan zou ik daar toch op afknappen.

Maar goed, je moet met haar praten. Misschien kun je haar MSN proberen te krijgen?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 15:07
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
[QUOTE]Lane schreef op 30-03-2005 @ 15:36 :
[B]Welke doos gaat er nou tegen een jongen zeggen dat ze zichzelf te dik vind. Dat is gewoon vragen om complimentjes, en dat is stom.

vin'k ook ...maar ik ken een boel meiden die et wel doen.

MSN...lekker onpersoonlijk .
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 15:33
issie88
issie88 is offline
kheb haar msn al wel, daar praten we ook redelijk veel over alles en niets... maar op school... als zij er dan aan komt zeg ik helemaal niets meer (heel af en toe praten we dan)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 15:50
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
bleghh schreef op 30-03-2005 @ 16:33 :
kheb haar msn al wel, daar praten we ook redelijk veel over alles en niets... maar op school... als zij er dan aan komt zeg ik helemaal niets meer (heel af en toe praten we dan)
Misschienmoet je je meer open opstellen. Geef de indruk dat je zelf tijd hebt om een praatje te maken. En als jullie wel praten strek het gesprek dan zo lang mogenlijk uit. Hoe moet dit? Als zij bijvoorbeeld verteld wat ze gedaan heeft doe dan dit:

1. Stel vragen waar je geen ja of nee op kan beantwoorden; stel open vragen.
2. Geef haar dus de indruk dat je luistert; kijk haar aan en ga niet je armen over elkaar houden want hierdoor geef je onbewust het signaal door dat je niet welt praten,of geen tijd hebt om te praten.
3. Herhaal wat de persoon in kwestie heeft gezegd; Ga natuurlijk niet letterlijk citeren. Hierdoor rek je trouwens ook het gesprek uit.
4. Stuur zelf het gesprek; zorg ervoor dat zij spreekt, maar dat jij bepaald waarover. Hoe moet dat denk je misschien; ik zal het uitleggen met een voorbeeld.
Als zij bijvoorbeeld zegt:'Ik heb gisteren in Rotterdam boodschappen gedaan.' Dan kan jij zeggen 'o gisteren?' Dan zal ze zeggen dat ze daar gisteren tijd voor had- Ook kan je zeggen 'O, Rotterdam' Dan vertelt ze waarom ze boodschappen heeft gedaan in Rotterdam-En je kan zeggen 'O, boodschappen' Dan vertelt ze waarom ze boodschappen heeft gedaan,
Duidelijk?
5. Als zij naar je glimlacht tijdens het gesprek doe dit dan ook; dit komt vriendelijk over. Jijzelf kan ook beginnen met glimlachen. Als je in het hierboven genoemde voorbeeld lacht terwijl je zegt 'O, Rotterdam' dan krijgt zei de indruk dat je geïnteresseerd bent.
6. Geïnteresseerd overkomen kan natuurlijk ook door tijdens het gesprek 'ja' te zeggen of 'dat begrijp ik' of door ja te knikken. Dan krijgt zei de indruk dat jullie in overeenstemming bent; ze krijgt de indruk dat in het voorbeeld jij ook begrijpt dat het leuk is om boodschappen te doen in Rotterdam.

Bon courage!

En denk eraan als het niet lukt; het anker is het symbool van de hoop
Oud 30-03-2005, 15:51
bracelance
bracelance is offline
Stel voor om met de klas iets leuks te gaan doen, er zijn altijd een paar die afmelden, maar zo kan je wel laten zien aan haar hoe je bent buiten de les om.

Kies dan vooral geen bioscoop want dan zit je alleen maar met de klas, kies iets anders waarbij je met elkaar kan praten en de mogelijkheid hebt met IEDEREEN te praten.
Oud 30-03-2005, 15:55
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Het is lang niet makkelijk om alle hinten die iemand geeft door te hebben, je kan het bijvoorbeeld helemaal niet doorhebben of erger jij denkt dat iemand loopt te hinten terwijl diegene dat helemaal niet doet…

Dus beste is denk ik toch gewoon zelf iets verzinnen, dus m.a.w. vraag haar uit als je goed met haar op kan schieten moet je dat kunnen vragen. Of geef een hint, maar dan wel een duidelijke zo van: er draait een leuke film maar niemand wil mee…. Ik wil nog iets leuks voor mezelf kopen,…ik heb kledingadvies nodig. Dit zijn wel van die afgezaagde dingen maar dan is het wel duidelijk je kunt wel de prachtigste verhalen gaan verzinnen maar met de kans dat ze de hint niet snapt.
Ligt er ook gewoon aan hoe ze is, m.a.w. moeilijk te beoordelen ik zou gewoon de question poppen en haar subtiel vragen iets leuks te doen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:02
bracelance
bracelance is offline
Hmm, ik heb dus gewoonlijk ook NOOIT de hints door. Daarbij komt dat het grootste deel van de vrouwen vinden dat wij als man zijnde hun MOETEN versieren en niet andersom.
Oud 30-03-2005, 16:13
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
bracelance schreef op 30-03-2005 @ 17:02 :
Hmm, ik heb dus gewoonlijk ook NOOIT de hints door. Daarbij komt dat het grootste deel van de vrouwen vinden dat wij als man zijnde hun MOETEN versieren en niet andersom.
Hoezo weet je zo zeker dat je ze niet door hebt. Misschien heb je geen hints gehad dus dan valt er ook niet veel door te hebben he. Tenzij dit achteraf verteld wordt...

Hints gaan trouwens niet altijd via gesproken taal let op de handen van de persoon in kwestie. Als hij/zij verliefd op je is zullen zijn/haar armen niet rustig naast d'r/hem hangen. Die persoon kan dan plotseling jeuk krijgen en gaan krabben op zijn/haar haar -----> misschien een onbewuste hint?--->deze zijn trouwens makkelijker te herkennen, omdat je daarvoor alleen hoeft te kijken en niet hoeft te luisteren; ideaal voor sommigen waaronder ook ik. Hoe je de indruk moet wekken dat je luistert heb ik al verteld.
Let dus op de handen van de persoon zijn ze stil of krabt hij/zij opeens aan zijn/haar gezicht of speelt hij/zij met de knopen van zijn/haar blouche??gebeurt dit---BINGO
Andere onbewuste hints; Als de persoon in kwestie op zijn/haar onderlip gaat bijten; dit doen voornamelijk verlegen mensen. Als de persoon sneller gaat knipperen met zijn/haar ogen.

Onbewuste hints denk eraan!

Bon courage!
Oud 30-03-2005, 17:19
miss_smile
miss_smile is offline
Citaat:
bleghh schreef op 29-03-2005 @ 23:05 :
komop mensen

hey ik zou zegge probeer de hinds van deze peeps maar uit misschien help het. jammer dat ik zelf geen hind heb voor je
veel succes zou ik maar zegge.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:23
issie88
issie88 is offline
tanx ppl kga ze morge meteen probere (in een tussenuur of na sgool ofzo )

(tips zijn altijd welkom hoor )

Laatst gewijzigd op 30-03-2005 om 17:27.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:26
Smobbo
Smobbo is offline
Offtopic:
Citaat:
miss_smile schreef op 30-03-2005 @ 18:19 :
hey ik zou zegge probeer de hinds van deze peeps maar uit misschien help het. jammer dat ik zelf geen hind heb voor je
veel succes zou ik maar zegge.
Hind met een D is een zangeres (die geflopt is, je weet wel waar van (sorry Mr. generalisatie speaking)...)
Hint schrijven we dus voortaan weer met een T, tnx

Anyhow, je moet gewoon een x tegen haar beginnen te praten, in het echt dus...
Babbel over school, leraren, muziek, etc...
Als ze vrolijk glimlacht als je wat vertelt vindt ze je iig leuk , of ze wat met je wil kan je uit vinden door met z'n allen wat te gaan doen (bijvoorbeeld bowlen ofzow?(of zit je nog in de leeftijdsgroep dat dat kinderachtig is?) (ik weet namelijk niet meer of ik het toen leuk vond )). Als ze dan de mogelijkheid geeft om te kletsen (door in de buurt, tegenover je, etc gaat zitten), dan moet je er gewoon voor gaan!
Niet geschoten is altijd mis
Oud 30-03-2005, 17:27
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
bleghh schreef op 30-03-2005 @ 18:23 :
tanx ppl kga ze morge meteen probere (in een tussenuur of na sgool ofzo )
Succes vertel morgen hoe het gegaan is.
Verwacht niet dat het meteen werkt, maar als je geïnteresseerd luisterd , waarover ik gesproken heb, zal ze je in ieder geval wel aardiger vinden; want wat wil je nog meer; een man die luistert!
Oud 30-03-2005, 17:37
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 30-03-2005 @ 18:26 :
Offtopic:

Hind met een D is een zangeres (die geflopt is, je weet wel waar van (sorry Mr. generalisatie speaking)...)
Hint schrijven we dus voortaan weer met een T, tnx

Anyhow, je moet gewoon een x tegen haar beginnen te praten, in het echt dus...
Babbel over school, leraren, muziek, etc...
Als ze vrolijk glimlacht als je wat vertelt vindt ze je iig leuk , of ze wat met je wil kan je uit vinden door met z'n allen wat te gaan doen (bijvoorbeeld bowlen ofzow?(of zit je nog in de leeftijdsgroep dat dat kinderachtig is?) (ik weet namelijk niet meer of ik het toen leuk vond )). Als ze dan de mogelijkheid geeft om te kletsen (door in de buurt, tegenover je, etc gaat zitten), dan moet je er gewoon voor gaan!
Niet geschoten is altijd mis
Als we dan toch over de nederlandse taal gaan zeiken, dan moet je je bericht niet beginnen met een engels woord (anyhow) en moet je een 'keer' niet vervangen door een 'x'. Als we dan ofzo gewoon schrijven zonder spreektaalachtige 'w' erachter dan kunnen we weer in vrede naast elkaar en met elkaar leven.

Lang leve het lief doen tegen elkaar
Oud 30-03-2005, 17:38
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Frankrijk schreef op 30-03-2005 @ 16:50 :
En denk eraan als het niet lukt; het anker is het symbool van de hoop
En irritatie.

Laatst gewijzigd op 30-03-2005 om 17:59.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:54
issie88
issie88 is offline
heyheyhey niet elkaar af lopen kraken plz... daar is een andere forum voor
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:57
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
bracelance schreef op 30-03-2005 @ 18:38 :
en irritatie
Vergeet je hoofdletter en punt niet.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:59
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Matjong schreef op 30-03-2005 @ 18:57 :
Vergeet je hoofdletter en punt niet.
Oh sorry, zo beter?
Oud 30-03-2005, 18:00
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
bracelance schreef op 30-03-2005 @ 18:59 :
Oh sorry, zo beter?
Stukken.

Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 20:10
issie88
issie88 is offline
nog tips voor het zelfvertrouwen..iemand?
iemand?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 20:35
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Frankrijk schreef op 30-03-2005 @ 16:50 :
Ook kan je zeggen 'O, Rotterdam' Dan vertelt ze waarom ze boodschappen heeft gedaan in Rotterdam
5Als je in het hierboven genoemde voorbeeld lacht terwijl je zegt 'O, Rotterdam' dan krijgt zei de indruk dat je geïnteresseerd bent.
Offtopic: O Rotterdam, mooie stad achter de duinen... O nee, dat was Den Haag.

Ontopic: Jezelf blijven. Flauw, nee, ehm... tips voor zelfvertrouwen? Ik klap altijd dicht als ik bij een jongen in de buurt ben (net madamelina), maar je moet gewoon denken: 'Ik ben leuk en alles gaat goed.' Je moet vooral niet, ik herhaal, niet denken: 'Ik hoop dat ze me niet stom vindt en dat er niets misgaat!', want woordjes in de trant van "niet" vallen weg in je geheugen en ongemerkt geef je dan dat soort signalen af, ofzo. Perceptie projectie.
Oud 30-03-2005, 20:45
Verwijderd
blijf je zelf
wehhe, ben zeker de leukste thuis.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 30-03-2005 @ 21:35 :
Offtopic: O Rotterdam, mooie stad achter de duinen... O nee, dat was Den Haag.

Ontopic: Jezelf blijven. Flauw, nee, ehm... tips voor zelfvertrouwen? Ik klap altijd dicht als ik bij een jongen in de buurt ben (net madamelina), maar je moet gewoon denken: 'Ik ben leuk en alles gaat goed.' Je moet vooral niet, ik herhaal, niet denken: 'Ik hoop dat ze me niet stom vindt en dat er niets misgaat!', want woordjes in de trant van "niet" vallen weg in je geheugen en ongemerkt geef je dan dat soort signalen af, ofzo. Perceptie projectie.
ben dus niet de enigste met het grapje
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 22:44
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 30-03-2005 @ 21:45 :
blijf je zelf
wehhe, ben zeker de leukste thuis.
Dan zijn ze saai bij jullie.
Oud 31-03-2005, 14:50
Glo0_Ladii
Glo0_Ladii is offline
Maar wat zijn de hints die jongens meestal geven als ze je leuk vinden?
Zijn het ook hints als een jongen best wel irri tegen je doet en je zit te plagen maar dat je weet dat hij het niet meent?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:51
issie88
issie88 is offline
vandaag was....geen geslaagde dag...

wel leuk gepraat met dr enz...
maar toen kwam een vriendin van dr langs
en toen ging ze meteen met dr mee...

(gebeurt wel vaker...)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren