Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Wie gaat er winnen a.s. zondag?
Feyenoord wint! 35 37.23%
Ajax wint! 50 53.19%
Gelijkspel 9 9.57%
Aantal stemmers: 94. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 17:27
Cola
Cola is offline
Citaat:
jur410 schreef op 16-04-2005 @ 15:21 :
''Tifo''(sfeer) actie van feye'noord is NEP, gesponsored,en dat is Geen tifo,
ze spelen Vals! klaar.

Bij de training van Ajax om 14.00 was een kleine tifo actie,
toen de spelers het trainingsveld op wouden gaan werden er tientallen fakkels ontstoken , er werdt gezongen en er waren spandoeken ofwel: Gekkenhuisss hehe en ECHTE Tifo(tje).

Dit werdt natuurlijk gedaan om de spelers te motiveren voor morgen omdat de Ajax-supporters niks mee mogen nemen morgen naar de Kuip.

A.F.C.A. Can't Be Stopped!
zeggen we dan!
Aah man dikke onzin dat ajax sup. geen spandoeken mee mogen nemen naar de kuip
Oud 16-04-2005, 17:57
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 15-04-2005 @ 20:17 :
De Jong in de verdediging was niet bepaald een succes, toch?
Onder Koeman ja.
Maar goed, dat het zo'n ramp was, kan ik me al niet meer herinneren... (A)
Overigens: Galasek zou niet spelen volgens Blind, dan komen De Jong en Maduro gewoon op het middenveld te staan.
Oud 16-04-2005, 19:58
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
jur410 schreef op 16-04-2005 @ 15:21 :
''Tifo''(sfeer) actie van feye'noord is NEP, gesponsored,en dat is Geen tifo,
ze spelen Vals! klaar.

Bij de training van Ajax om 14.00 was een kleine tifo actie,
toen de spelers het trainingsveld op wouden gaan werden er tientallen fakkels ontstoken , er werdt gezongen en er waren spandoeken ofwel: Gekkenhuisss hehe en ECHTE Tifo(tje).

Dit werdt natuurlijk gedaan om de spelers te motiveren voor morgen omdat de Ajax-supporters niks mee mogen nemen morgen naar de Kuip.

A.F.C.A. Can't Be Stopped!
zeggen we dan!
was je er bij?
Oud 16-04-2005, 21:14
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Ik moet helaas toegeven dat in de Kuip het gemiddelde Tifo-gehalte toch een stuk hoger ligt dan in de ArenA.. Ik zie normaal alleen 408 + 409 + 410 +411 Tifo zijn en dan de F-side (als ze er zin in hebben die dag)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 00:11
Cola
Cola is offline
Ik vind het ook niet zo heel gek dat de F-side wat "stilletjes" is aangezien dat dit seizoen zwaar kloten was van/voor ajax en dat de gemidelde supporter een beetje de moed verloren is.
maar na de laatste 2 overwinningen op willem II en AZ denk ik wel dat ajax gaat winnen
Oud 17-04-2005, 00:20
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 17-04-2005 @ 01:11 :
Ik vind het ook niet zo heel gek dat de F-side wat "stilletjes" is aangezien dat dit seizoen zwaar kloten was van/voor ajax en dat de gemidelde supporter een beetje de moed verloren is.
maar na de laatste 2 overwinningen op willem II en AZ denk ik wel dat ajax gaat winnen
Jah.. ga lekker verder lezen op 410.nl en stop dan met posten hier..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 10:15
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik hoop dat Ajax wint. Maar ik denk dat Feyenoord wint. Ik verwacht trouwens wel een leuke wedstrijd.
Oud 17-04-2005, 13:45
mario
mario is offline
2-3 in laatste minuut
Oud 17-04-2005, 13:50
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Ajax voetbalt en klopt Feyenoord in laatste minuut

17/4/2005 14:39

Echt boeiend was de klassieker in De Kuip maar zelden. Daarvoor liet Feyenoord het initiatief te nadrukkelijk aan Ajax. De ploeg van Danny Blind probeerde van alles maar leek met lege handen achter te blijven. Totdat het in de slotfase loon naar werken kreeg (2-3).
Zonder steun van de eigen aanhang, die naar huis werd gestuurd nadat het vernielingen had aangericht in de treinen, had Ajax het beste van het spel vooral in het eerste half uur. Op het middenveld waren de Amsterdammers slimmer en gretiger en stond er telkens iemand vrij.

Voorin kwam Ajax er echter nauwelijks aan te pas. Het enige gevaar kwam dan ook van afstand. Van net buiten het strafschopgebied mikten Wesley Sneijder en Nigel de Jong naast en Hedwiges Maduro over. Vlak voor rust kreeg Sneijder de beste kans na een combinatie met Maduro maar Gábor Babos redde.

Bij Feyenoord was precies het tegenovergestelde het geval. Van enige opbouw van achteruit was zelden sprake en eenmaal op het middenveld stokte het. Alleen als Romeo Castelen werd gevonden, stichtte de ploeg van Ruud Gullit verwarring op basis van zijn snelheid.

Ondanks het overwicht van Ajax leek Feyenoord na een half uur op voorsprong te komen. De voorzet van rechts kwam van Salomon Kalou en Dirk Kuijt kopte knap raak. Scheidsrechter René Temmink keurde het doelpunt echter af omdat de Katwijker een duw zou hebben uitgedeeld aan Zdenek Grygera.

Vrijwel direct na rust werd het gebrek aan snelheid achterin Ajax fataal. Bart Goor kopte een uittrap van Babos door waarna Kalou eenvoudig wegsprintte van Julien Escudé. Alleen voor Hans Vonk werkte de negentienjarige schaduwspits de bal onberispelijk in de bovenhoek: 1-0.

De gelijkmaker liet tien minuten op zich wachten en kwam eveneens op typerende wijze tot stand. Steven Pienaar dribbelde van rechts naar binnen en bediende met een steekpass De Jong, die bij zijn tegenstander was weggelopen. Van zes meter liet de dynamische middenvelder Babos deze keer wel kansloos.

In het vervolg bleef van er een echte strijd weinig te merken. Ajax wilde wel maar miste de stootkracht om door te drukken, terwijl Feyenoord zich terugtrok en nadrukkelijk gokte op een snelle uitval. Aantrekkelijk was het duel daardoor alleen door de gelijke stand, waardoor beide ploegen mochten blijven hopen.

Feyenoord nam tien minuten voor tijd voor de tweede keer een voorsprong. Dirk Kuijt, die grotendeels op het middenveld was terug te vinden, nam à la Gerd Müller in het strafschopgebied aan, draaide zich vrij en schoot zacht maar zuiver door de benen van Maduro in de verre hoek.

Ondanks de nieuwe tegenslag trok Ajax de winst toch nog naar zich toe. Vijf minuten voor tijd pompte Hatem Trabelsi de bal in het strafschopgebied. Grygera waagde het met een volley en zag zijn inzet prachtig hoog in het doel verdwijnen. En in blessuretijd brak Nourdin Boukhari alleen door. De invaller stuitte nog op Babos maar Maduro faalde niet: 2-3.

Feyenoord is met de nederlaag definitief afgehaakt in de strijd om de tweede plaats. Ajax maakt nog wel een kans maar is afhankelijk van puntverlies van AZ, dat voor aanvang van het duel met NAC vier verliespunten minder heeft.
Oud 17-04-2005, 14:07
mrhanky
mrhanky is offline
k moet toegeve dat k et na die 2-1 sombertjes inzag. Maar zo'n uitslag zeggen we geen nee tegen.
Oud 17-04-2005, 14:08
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Dit is zuur voor Feyenoorders

Maar goed, eigenlijk had ik liever Feyenoord zien winnen.
Oud 17-04-2005, 15:00
one.
one. is offline
Citaat:
mario schreef op 17-04-2005 @ 14:45 :
2-3 in laatste minuut
Citaat:
SnakeZ schreef op 12-04-2005 @ 16:40 :
Ajax wint op de één of andere manier wel.
Maar wel met moeite.
Mijn voorspelling klopte.
Oud 17-04-2005, 15:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Kut-ajax
Oud 17-04-2005, 16:18
miss-ajax
miss-ajax is offline
en we zwaaien met ze alle naar de kuip
Oud 17-04-2005, 17:54
kalinho
kalinho is offline
in de laatste minuut ...mooier kan je ze tegen feyenoord niet maken gewoon, en kom nou niet gelijhk met Lucky Ajax, lucky feyenoord is het net zo vaak geweest
Oud 17-04-2005, 17:57
Someboy
Someboy is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 17-04-2005 @ 16:00 :
Mijn voorspelling klopte.
Ik vond niet dat ze met moeite wonnen, ajax had duidelijk het betere van het spel alleen duurde het lang voordat ze voor stonden en uiteindelijk wonnen.
Oud 17-04-2005, 18:28
Gary Glitter
Gary Glitter is offline
hahaha, wappermooie match
in de 86e minuut zijn de feyenoorders helemaal blij enzo, en om ze daarna zo kwaad weg te zien lopen uit de Kuip
altijd leuk om dat maffe legioen te zien balen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 19:08
Mitros
Mitros is offline
Enerverende wedstrijd, ik dacht echt dat Ajax zou verliezen na die 2-1

Maarja, mooi 3 punten en AZ heeft ook weer punten verspeeld, CL is nog steeds mogelijk
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 19:38
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik zie Ajax ook nog wel net als Feyenoord op hele vreemde momenten punten verspelen... Dus AZ wordt gewoon 2e.
Oud 17-04-2005, 19:53
Bequiristain
Bequiristain is offline
Als Feyenoorder heb ik vanmiddag met lede ogen moeten toezien hoe Ajax het tempo bepaalde in de Kuip,Feyenoord speelde te angstig en bij sommige spelers(Pardo en Ono)ontbrak het aan vechtlust.
Verdiende Amsterdamse winst die wel wat met geluk tot stand kwam,naar huis komen was een hele tour,ik ben nu pas terug in Nijmegen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 19:55
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Bequiristain schreef op 17-04-2005 @ 20:53 :
Als Feyenoorder heb ik vanmiddag met lede ogen moeten toezien hoe Ajax het tempo bepaalde in de Kuip,Feyenoord speelde te angstig en bij sommige spelers(Pardo en Ono)ontbrak het aan vechtlust.
Verdiende Amsterdamse winst die wel wat met geluk tot stand kwam,naar huis komen was een hele tour,ik ben nu pas terug in Nijmegen
nu pas thuis

de tering. dat is een reis van ehmmm veeeeeeel te lang
Oud 17-04-2005, 20:05
peaceflower
peaceflower is offline
Lucky Ajax.
Oud 17-04-2005, 20:35
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Grygera schoot die 2-2 trouwens wel erg knap in voor een verdediger...
Oud 17-04-2005, 21:00
AGH
AGH is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 16-04-2005 @ 13:09 :
nog 24 uur..
Is er iets te doen dan? Ik heb wel zin om iets te doen op een saaie zondagmiddag….
Citaat:
nick roozeboom schreef op 16-04-2005 @ 18:27 :
Aah man dikke onzin dat ajax sup. geen spandoeken mee mogen nemen naar de kuip
Ze mogen alleen geen Palestijnse vlaggen mee nemen.
Citaat:
Gary Glitter schreef op 17-04-2005 @ 19:28 :
hahaha, wappermooie match
Kraker van niets.
Er is vandaag maar één kraker gespeeld!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 21:16
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
AGH schreef op 17-04-2005 @ 22:00 :
Is er iets te doen dan? Ik heb wel zin om iets te doen op een saaie zondagmiddag….
Ze mogen alleen geen Palestijnse vlaggen mee nemen.
Kraker van niets.
Zwolle toch?
Oud 17-04-2005, 21:20
number9
number9 is offline
Oud Willem II - NAC Breda bedoelt ie denk ik
Oud 17-04-2005, 21:32
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
AGH schreef op 17-04-2005 @ 22:00 :
Kraker van niets.
Wel verloren he?

Tja, 2-3... goed was de wedstrijd niet, wel in het scoreverloop spectaculair. Belangrijke overwinning van Ajax, dit zou hun zelfvertrouwen kunnen geven en aangezien AZ en Feyenoord de laatste wedstrijden toch al wat minder presteren, maakt Ajax in mijn ogen nu wel het meeste kans op de tweede plaats.
De 2-2 en 2-3 waren mooie goals, wel een mooie slotfase dus en uiteindelijk was de overwinning voor Ajax verdiend. En uitgerekend Maduro, de jongste knaap van het veld, de jongen die een mooie ontwikkeling doormaakt, is de matchwinner.
Voor Feyenoord is het heel zuur. Ik hoop voor de spanning van de competitie dat ze nog een beetje kort bij Ajax en AZ kunnen komen. Maar van de andere kant: ik vrees dat ze deze klap niet meer te boven komen...

En ik hoorde dat er weer van alles aan de hand was met de "supporters"?...
Oud 18-04-2005, 00:34
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Mooie wedstrijd.. k had 50 euro ingezet op Ajax en dat heeft me mooi 90 euro extra opgeleverd
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 08:35
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
De volgende rellen begonnen net na de wedstrijd. Op dat moment waren nog niet alle Ajax-fans in de bus op weg naar Amsterdam. De ongeveer 150 overgebleven fans werden belaagd door Feyenoord-aanhangers waarbij ze onder meer werden bekogeld met stenen. De mobiele eenheid voerde charges uit om de boel tot rust te krijgen.

Wat een helden in Rotterdam..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 13:28
one.
one. is offline
Citaat:
Someboy schreef op 17-04-2005 @ 18:57 :
Ik vond niet dat ze met moeite wonnen, ajax had duidelijk het betere van het spel alleen duurde het lang voordat ze voor stonden en uiteindelijk wonnen.
Ze onden weinig tot een echte kansen voortebrengen waaarin Babel voorkwam.
Oud 18-04-2005, 19:23
AGH
AGH is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 17-04-2005 @ 22:32 :
Wel verloren he?
Tja, het leven is gewoon té voorspelbaar.
Het hele jaar sta je onderaan op de ranglijst, vervolgens speel je tegen zwolle de sterren van de hemel en uiteindelijk winnen de roemruchte blauwvingers, zwolse malloten, vanda’s op een zwolse en Duitse manier.

Hoogtepunt van de dag: Ik had dezelfde jas als Dennis Hulshof, die keurig in onze bus kwam zitten. Dit maakt mijn jascomplex van een aantal jaar geleden weer goed, toen ik dezelfde jas had als een speler waar ik destijds een gigantische hekel aan had.

Wat deze wedstrijd betreft kan ik alleen praten over de samenvatting van studio sport.
Ik kan nog steeds die laatste goal maar niet snappen.
Hadden de Feyenoorders geen zin meer om in de laatste minuut nog even het halve veld over te rennen om een horde Ajacieden misschien een heel klein beetje te proberen beletten om de winnende treffer te maken.
Volgens de samenvatting van Studio Sport vind ik Ajax de verdiende winnaar en ik denk dat de bestuurders van Feyenoord zich eens flink achter de oren moeten krabben over deze selectie. Hartstikke leuk al die talenten uit Iran, Venezuela en Pakistan maar ik vraag me af of dit soort spelers de beladenheid van zo’n klassieker wel kennen.
Waarschijnlijk nu onderhand wel, althans als ze het nieuws een beetje bij houden. Dat slappe voetbal is Feyenoord onwaardig en zeker in zo’n klassieker.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 20:54
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Bestuur moet aftreden, simpel..
Daar zitten de problemen. Kan er een heel boek overschrijven, maar daar heb ik nu helemaal geen zin in.

Trouwens, TIFO Rotterdam nep? Gisteren een spontane bakstenen choreografie gehouden!

Nou? Wie kon de letters lezen?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 20:55
S.C. Feijenoord
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 18-04-2005 @ 09:35 :
De volgende rellen begonnen net na de wedstrijd. Op dat moment waren nog niet alle Ajax-fans in de bus op weg naar Amsterdam. De ongeveer 150 overgebleven fans werden belaagd door Feyenoord-aanhangers waarbij ze onder meer werden bekogeld met stenen. De mobiele eenheid voerde charges uit om de boel tot rust te krijgen.

Wat een helden in Rotterdam..
hihi, ja kan je beter een elftal aanvallen op je jeugdcomplex!!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 20:58
S.C. Feijenoord
Citaat:
AGH schreef op 18-04-2005 @ 20:23 :

Hoogtepunt van de dag: Ik had dezelfde jas als Dennis Hulshof, die keurig in onze bus kwam zitten. Dit maakt mijn jascomplex van een aantal jaar geleden weer goed, toen ik dezelfde jas had als een speler waar ik destijds een gigantische hekel aan had.

Liep jij vroeger met Twinlife, joh?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 21:11
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 18-04-2005 @ 21:55 :
Oud 19-04-2005, 04:01
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 18-04-2005 @ 21:58 :
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 16:10
one.
one. is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 18-04-2005 @ 21:55 :
Spreekt voor zich, dat is veel en veel effectiever.
Oud 19-04-2005, 17:49
AGH
AGH is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 18-04-2005 @ 21:58 :
Hehe, die hebben mooi spul hè!
Maar dat was nog ver voor mijn Lonsdale, hummel trainingsjack en leren jassen periodes.
Tegenwoordig heb ik een bomberjack met logo op mijn arm.
Heeft m’n moeder erop gestikt!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 17:55
AGH
AGH is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 18-04-2005 @ 21:54 :
Trouwens, TIFO Rotterdam nep? Gisteren een spontane bakstenen choreografie gehouden!

Nou? Wie kon de letters lezen?
De steen valt niet ver naast de trein.
Wie de steen kaatst kan hem verwachten.
Hoge treinen vangen veel stenen.
Als er één steen in de trein ligt volgen er meer.
Beter één steen in de hand dan tien in de trein.
Liever in de laatste minuut verliezen dan een baksteen tussen je kiezen.

Hebben jullie hulp gehad van NAC bij deze laatste?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 17:14
S.C. Feijenoord
"Als is de jood nog zo snel, een baksteen acherhaalt hem wel!"

Veel verder kwam onze poëtische brainstormsessie niet..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 17:25
squat
squat is offline
Al is feyenoord nog zo snel, Ajax achterhaalt ze wel.

Voor de rest kan je roepen wat je wilt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 17:40
kalinho
kalinho is offline
al is de achterhoede nog zo fel, babos helpt de tegenstander altijd wel
Oud 21-04-2005, 22:31
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
kalinho schreef op 21-04-2005 @ 18:40 :
al is de achterhoede nog zo fel, babos helpt de tegenstander altijd wel