Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2005, 15:34
Skilly
Skilly is offline
We weten inmiddels dat bij de meeste van jullie je eerste schooldag/stage al is begonnen. Je ben natuurlijk niet een tijd geweest. Of nieuwe school. Of nieuwe klas.

Vertel Skilly: hoe je eerste dag was.

TS begint=>
Oud 23-08-2005, 15:34
Boogie
Boogie is offline
De Kantine ---> School & Studie
Oud 23-08-2005, 15:36
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Boogie schreef op 23-08-2005 @ 16:34 :
De Kantine ---> School & Studie
ok thanks
Oud 23-08-2005, 15:38
Verwijderd
Ik heb morgen m'n eerste reguliere schooldag, ik vertel dan wel hoe het gegaan is.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 15:43
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Mijn echte "schooldag" komt pas over een tijdje.
Oud 23-08-2005, 15:47
Wawl
Wawl is offline
Geen idee.
Oud 23-08-2005, 16:01
T!ne
T!ne is offline
bij mij pas op 1 sept
Oud 23-08-2005, 16:07
snoopy
snoopy is offline
ik heb maandag m'n eerste schooldag, maar vandaag was ik voor t eerst weer op school.
Het was wel grappig om iedereen weer te zien, maar k heb nog geen zin!!
Oud 23-08-2005, 16:18
xxwentjuhxx
xxwentjuhxx is offline
twas vandaag mn eerste stagedag
Oud 23-08-2005, 16:20
Skilly
Skilly is offline
9.03Ik kwam aan. Beetje laat moest 9.00 komen(traditie) om eerste schooldag op nieuwe school zo te komen. Rende de berm op richting mijn school.

Kwam ik aan geen bekende gezichten behalve 1 meisje. Wat staan staren naar iedereen. Daarna

9.20 adjunct directeur begon zich voor te stellen daarna werde we verwezen naar onze docent.

9.30 nog even wat praten. Daarna werden we weer onderverdeeld naar onze tutor groep. 9.45 kwam onze tutor ons ophalen en gingen we lopen.

10.00-10.30 gingen we labjassen, bril,schriften, veiligheidsbril etc ophalen.

11.00-12.00 pauze.

12.00 begon onze tutor te praten en te praten.

14.45 kwam ene man van de bewaking die ook begon te praten.

15.00 eindelijk pauze.

15.30 kwam we aan weer met onze tutor gepraat. Ook spelletje plus invullen van mapjes. opdrachten etc.

16.00 klaar en even naar de begeleider gaan om me diploma te laten zien.

16.20 thuis aangekomen

Ook messchien even leuk om erbij te zeggen:
Ik doe nu 1ste klas MBO laboratorium techniek niveau 3/4 We zitten dus gemengd maar hoor ik niveau 4 dat zal het 2de dimester veranderen

Nu jullie

Laatst gewijzigd op 23-08-2005 om 16:22.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 16:24
xxwentjuhxx
xxwentjuhxx is offline
7:30 ging de wekker
8:00 op de fiets stappen
8:30 op stage kennismaken met zooi mensen en ff thee drinken
8:45 kwamen de kinderen ff beetje kijken in de klas enzo
12:00 middagpauze kinderen blijven allemaal op school ik loop trouwens stage op het speciaal onderwijs na het eten beetje spelen
15:15 school uit ik nog aantal dingen besproken met stagebegeleidster en koffie wezen drinken
16:00 naar huis fietsen
Oud 23-08-2005, 16:26
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
T!ne schreef op 23-08-2005 @ 17:01 :
bij mij pas op 1 sept
Oud 23-08-2005, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 23-08-2005 @ 16:38 :
Ik heb morgen m'n eerste reguliere schooldag, ik vertel dan wel hoe het gegaan is.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 16:52
ViperDax
ViperDax is offline
pff, school? werk! gister mijn eerste werkdag nieuwe baan, zeker wel relaxt
Oud 23-08-2005, 17:47
Zwoek
Zwoek is offline
31 augustus pas
Oud 23-08-2005, 18:24
Meisz
Meisz is offline
heb nog 2 weken vakantie mensze!
Oud 23-08-2005, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Zwoek schreef op 23-08-2005 @ 18:47 :
31 augustus pas
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 20:17
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
benatwoord hem wel over 3weken
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 20:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Dat weet ik komende maandag pas.
Oud 23-08-2005, 21:21
Magican
Magican is offline
Ook ik heb nog 2 weken vakantie BWAHAHAHAHAHAH
Oud 24-08-2005, 10:41
Graph
Graph is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 23-08-2005 @ 18:47 :
31 augustus pas
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 11:37
Verwijderd
7.30 ging de wekker, rustig opgestaan, gegeten, aangekleed, beetje extra opgetut omdat de schoolfotograaf kwam.
8.15 op de fiets naar school, fiets geparkeerd en mn nieuwe kluisje eens geopend.
8.30 eerste les begon, nieuwe lerares Engels, best een aardig mens. We mocht gelijk naar beneden om de klassenfoto + pasfoto te laten maken.
9.20 M&O
10.10 geschiedenis

11 uur: uit
mn korste dag.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 13:34
welle
welle is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 23-08-2005 @ 21:17 :
benatwoord hem wel over 3weken
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 13:48
woezel
woezel is offline
Citaat:
Magican schreef op 23-08-2005 @ 22:21 :
ik nog een maand ofzo?
Oud 24-08-2005, 13:49
Breg
Breg is offline
Citaat:
Magican schreef op 23-08-2005 @ 22:21 :
ik nog een jaar en 2 weken
Oud 24-08-2005, 14:04
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik begin 5 september, mijn rooster zou op 2 september op internet moeten staan.
Oud 24-08-2005, 14:20
Verwijderd
Nou, mijn dag was niet kort.

Flink wat aantekeningen over nazi-Duitsland gemaakt bij geschiedenis, huiswerk opgekregen, heel veel huiswerk voor wiskunde opgekregen, nog een beetje bij Frans, niets bij Duits en daarna was het nog tijd voor informatica.

Oh ja, nog één ding: IK KAN HET WOORD EXAMEN NIET MEER HOREN, ARGH!!

Elke leraar heeft het erover.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 14:33
Moustache
Moustache is offline
ik heb nog 2 weken
Oud 24-08-2005, 15:03
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Het was zo poep
Eerst twee uur M&O, dat viel nog wel mee & er zat een leuke nieuwe jongen in die klas
daarna 2 uur Wa1,2 wat overigens ook wel meeviel aangezien ik niets heb gedaan.
Als laatste 2 uur geschiedenis en ja dat was niet door te komen.
Was wel gelijk mn kortste dag, dus das wel rielakst
Hmm eig viel t toch best mee
Morgen wordt veel erger
Oud 24-08-2005, 15:11
Roadrunner
Roadrunner is offline
Het was wel oke, ik heb best n leuke klas. Aardige nieuwe leraren ook. En maar 4 uurtjes
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 15:16
Nyawa
Citaat:
heb nog 2 weken vakantie mensze!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 17:34
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Sylph schreef op 24-08-2005 @ 15:20 :

Pffft. Dat belooft wat voor mijn volgende week.
Ik heb over twee weken alweer mijn eerste herkansingen van vorig jaar, hiephoi! Maar nu heb ik dus nog een weekje vakantie.
Oud 24-08-2005, 18:37
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb dan wel nog geen schooldag gehad, maar vandaag was ik sinds een aantal weken weer op de Uni... en het begint weer zoals van ouds: van de 6 boeken die ik bij de boekenhandel nodig heb, hadden ze er maar 2 op voorraad.
Oud 24-08-2005, 19:09
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:

idd. Het jaar gaat zoooo snel, we gaan echt niet achter je aan lopen zeuren, je zult het zelf moeten doen en wee degene die geen superstrakke planning heeft gemaakt.

En verder was het gewoon een saaie schooldag, niks nieuws.
Oud 24-08-2005, 19:12
Verwijderd
Een citaat van m'n leraar geschiedenis:

Pamperen is voor baby's, niet voor 6 vwo'ers.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 19:39
yavanna
yavanna is offline
6.00: wekker. Ik weet dat ik er nog niet uit moet (ik zet expres de wekker ietsje eerder want anders kom ik m'n bed niet op tijd uit ) dus ik kan nog even blijven liggen. Geen zin.
7.15: weg met de fiets (kweet het, het is vroeg. Maar nu is het nog rustig op de weg).
8.15: Vermoedelijk anw. Het was nogal onduidelijk wanneer wie anw had, omdat het clusters waren geworden. Gelukkig, ik heb mezelf niet voor niets gedwongen uit bed te komen. Saaaai. Volgende week pas interessanter. Damn, wordt nu al zenuwachtig als ik aan alle PO's denk.
9.05: zelfde lokaal, zelfde leraar, alleen nu heb ik biologie. Interessant, maar het kon beter. Gezeur over schoolexamens en dossiertoetsen.
9.55: Yes, pauze. Naar het KCV lokaal. Hee, daar is de nieuwe jongen. Gisteren maar drie minuten gezien
10.15: Bij KCV alleen maar dingen die ik al wist besproken. Wat heb je aan een nieuw vak als je alles al van Grieks en Latijn weet? Had me er meer bij voorgesteld
11.05: Scheikunde. lerares probeert chemisch evenwicht uit te leggen. Vriendin snapt het niet. Moet ík weer uitleggen straks...
11.55: Lekker lang pauze.
12.30: Laatste uur, Duits! Het leek makkelijk, totdat ik de opgaven moest gaan maken... auwtsj. Alweer gaat er een leraar zeuren over schoolexamens en toetsen. Hee, het is pas over drie/vier maanden zeg!
13.20: Nee, nog niet naar huis. Wachten op zusje (dat nu in de brugklas zit). Grr... verveel me dood. Hw maken voor bio was snel af. Verder niets
15.00: THUIS! gelukkig nog niets te doen

Maar ik hou mijn hart vast voor morgen....
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 20:16
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Mijn eerste schooldag

7:30: Mijn menselijke wekker kwam me wekken (lieve mama heb ik he )
8:30: Vertrek van huis
9:15: aankomst op school
9:16: Verheugen dat ik morgen mag uitslapen omdat ik het 1e uur verval heb (de school begint goehoed!!!!)
9:20: Geschiedenis. Ze verontschuldigde zich dat ze vorig jaar met een glimlach de moord op Franz-Jozef en sophie had verteld, omdat het niet zo leuk was nadat ze met de aanslagen in engeland was. En voorderest veel gelachen (dat ligt aan de lerares)
10:10: pause. Geklets met mn oude klasgenootjes die ik mis En nog even wat gegeten.
10:30: Z-uur. Leraar heette ons welkom en las nog een keer de regels voor van een Z-uur. (lekker handig een Z-uur als je nog maar 1 les heb gehad en nog niets te leren heb) Met mijn goede gedrag ben ik toen maar geschiedenis alvast gaan leren (voor over 9 weken )
11:20 SLO. Even kennismaken en uitleg van het boek. Daarna de rest van de les na gedacht over een boeken top 5
12:10: Duits. Kennismaken en uitleg van het boek. Gezeur over examencijfers enz. Gegeten en geklets *grijns*
13:00: Praten met mn ex leraar Latijn over de nieuwe leraar latijn. Hij wil niet zeggen wie het is. Dus ik denk dat het best wel zn vrouw zou kunnen zijn
13:10 Fietsen naar huis met nieuw meisje uit mn klas
14:45 Eindelijk thuis

Niet zo veel boeiends gedaan, maar toch een leuke dag
Oud 24-08-2005, 20:26
Verwijderd
Citaat:

idd hier ook
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:59
Nijn*
Nijn* is offline
Het begon al goed: ik had vandaag de eerste twee uur vrij dus kwam pas tegen het derde uur aankakken terwijl driekwart van mijn klas al een vak had gehad (of zelfs een blokuur)
Kwam toen een oude vriend van me tegen die zich had laten overplaatsen naar onze school, heel leuk 'm weer te spreken!

Heb een oude bijlesleraar van m'n broer voor wiskunde en kan dus wel goed met 'm overweg.. Toen in de pauze ontzettend gezellig had, al m'n vriendinnen weer gezien, even blijgekletst..

't Vierde uur had ik CKV, volgens mij best wel leuk vak.. Ik wist helemaal niet dat ik die CKV-pas onbeperkt mocht gebruiken .. Toen had ik biologie 1, maar belandde ik in het verkeerde lokaal Maar mijn échte klas voor bio is wel heel leuk, bijna alleen maar jongens, veel beter dan al die giechelkutten in m'n algemene klas.. Alleen heb ik dus drie examens voor bio en eentje ervan gaat over genetica én DNA, weet nog niet hoe ik dát ga doen, mgoed

Pauze daarna was heerlijk , allemaal mensen ineens gezien, mij nog feliciteren met m'n overgang naar 4VWO enz, en weer heel gezellig zitten kletsen en gelachen. Toen Engels, echt leuke docent met flink veel humor..Toen Frans 3 met een ontzettende bitch volgens mij echt iemand die je naait waar je bijstaat..Maargoed.

Toen viel m'n 8e uur uit en ging ik lekker naar huis
Al met al een hele leuke dag, vooral gezellig om iedereen weer te spreken, ben benieuwd naar morgen
Oud 25-08-2005, 17:42
Sjoerd
Sjoerd is offline
Begon kut, eindigde geweldig.
Kwam te laat. mijn klas zat al in lokaal, gelukkig vertelde een vriendin waar ik moest zijn. schamend kom ik de klas binnen. de uitwisselingklas, met 3 andere jongens, die ik niet aardig vind. Een meisje die ik goed ken, rest ken ik neit goedn en veel ervan wou ik ook niet leren kennen. Zat daar vriendloos te wezen.
Toen gingen we met 2 andere klassen naar Pannekoekenhuis, gelukkig met de klas waar ik naar overgeplkaatst wou. Ik had al gemailt met coordinator van de 1e klassen, die gaf me niet veel hoop en kwam met kutargumenten aanzetten en later mailde ze ook niet meetr terug.
na het pannekoekenhuis ben ik met 2 goede vriendinnen waarbij ik in de klas wou naar de coordinator van de 2e klassen gegaan, waar de co van de 1e klassen al geweest was. het was meteen geregeld. Switch van B2a naar B2c.
Nu zit ik in b2c, bevalt me wel goed. betere leraren ook wel.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 20:27
Verwijderd
Vandaag had ik dan mijn eerste schooldag. Om zeven uur ben ik opgestaan en om tien over acht (een beetje laat, dus ik moest heel hard fietsen) van huis gegaan. De trein gepakt en ik was uiteindelijk rond tien voor tien op school. Daar gekeken in welke klas ik zat en waar de mensen die ik ken in de klas zaten.
Ik belde een forummer even hoe laat hij er zou zijn, en toen hij er was heb ik hem eigenlijk heel even gezien en daarna niet meer. Ik heb eigenlijk de hele dag opgetrokken met een jongen van mijn middelbare school waar ik het vroeger ook goed mee kon vinden.
Eerst kregen we een lezing van twee uur en daarna was ik twee uur vrij. Ik ben toen met die jongen even de stad in geweest, een tas gekocht en wat druiven etc.
Daarna weer naar school waar er twee uur 'consult' was. Leerzaam
Daarna hadden we twee uur instructiecollege skills. Meteen moesten we (naja, de mannen, de vrouwen kregen nog een weekje uitstel ) al uit de kleren en echt aan de slag.

Tijdens die les kwamen we ook wat meer in contact met andere leerlingen en er bleken er dus in totaal drie (incl die eerder genoemde jongen) uit mijn oude woonplaats te komen. En ééntje had al zo'n bekende kop en die bleek dus vlak achter mij te wonen . Ik ben al uitgenodigd op zijn feestje zaterdag en we gaan donderdag samen naar mijn (onze? ) middelbare school en daarna naar de HvA.
Alleen heb ik nog maar weinig mensen van alleen mijn klas gezien. Bij de lezing 's morgens waren we met alle studenten bij elkaar en daarna met drie klassen.

Geslaagde dag dus
Ik was om half acht weer thuis
Morgen om half negen beginnen dus om half zeven van huis

Laatst gewijzigd op 29-08-2005 om 20:29.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 20:46
Wawl
Wawl is offline
Introdag gehad. Ik heb vooral veel geld uitgegeven.
Oud 29-08-2005, 20:48
Verwijderd
Verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 21:15
JCG
JCG is offline
geweldig , alle account van onze klas zijn gewist, dus konden we niets doen vandaag. Ben benieuwt of ik morgen wel wat kan doen
Oud 29-08-2005, 21:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vond het wel leuk daar, het beviel me allemaal wel

Om kwart voor elf vertrokken van huis met de trein, was om iets over twaalf in Rotterdam. Kon daar eerst de metro's niet vinden maar ik was te vroeg linksaf geslagen. Met de metro ging het goed, hij stond er al toen ik aankwam lopen. Wel lang staan wachten op Beurs op de andere metro. Uitgestapt op Coolhaven maar ik was de verkeerde kant op gelopen en kwam toen bij een kapotte brug dus moest nog verder omlopen. Was netjes op tijd bij de Hogeschool. Kon de collegezaal niet goed vinden en dacht dat ik in de verkeerde zat maar de papieren lagen gewoon in de verkeerde zaal. Daar een praatje gehad, was best saai en het was warm en ik had koppijn dus niet heel geweldig. Daarna rondleiding door het gebouw en ondertussen administratieve controle, labojassen, labspullen en readers kopen enzo. Was wel leuk, we hadden wel een leuke groep. Wel jammer dat we met meerdere studies samenzaten, voor hetzelfde geld zie je die mensen dus nooit meer terug. Kon het wel goed vinden met een jongen die dezelfde richting gaat doen als ik en hij zat met dezelfde vragen en problemen dus dat was wel handig.

Was rond kwart voor vijf klaar, toen wel in een keer goed gelopen naar de metro. Moest daar wel ff wachten op de metro en in Beurs ook. Op het station bleek dat mijn trein vertraagd was dus dat ik hem nog kon halen als ik rende dus dat was wel fijn

Was om half zeven ipv half acht terug. Ik ben nu wel kapot en mijn voeten doen echt pijn maar het was wel een leuke dag
Oud 29-08-2005, 21:31
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nou, vandaag begonnen aan het tweede en laatste jaar in Tilburg. Was maar een college van 3 uurtjes, dus dat viel wel mee. Het vak dat we nu elke maandag krijgen oogt echt supersaai. Gaat alleen maar over IFRS-regeltjes en de docent die het vertelt brengt het ontzettend eentonig.
Voordat ik naar school ging nog ff langs mijn kamer. Het laatste stukje van de route liep ik vlak achter een jongen die ik niet kende. Hij stond bij de flat waar ik ook in moest, graaide naar zijn sleutelbos, maar ik had 'm al bij de hand dus was ik eerder om de deur open te maken. Omdat hij twee volle tassen bij zich had, liet ik hem ff voor. Achter hem liep ik omhoog, de eerste etage... de tweede etage... en op weg naar mijn derde etage vroeg hij waar ik "woonde" in de flat. Bleek dat dus een nieuwe huisgenoot te zijn, haha.
Voor, tijdens de pauzes, en vooral na het college veel gebabbeld met medestudenten. Weer leuk om iedereen na lange tijd te zien, verhalen te horen over hun zomers, hun cijfers van afgelopen jaar en hun plannen wat betreft dit jaar. Het was zo'n mooi weer dat ik zelfs ff een biertje na het college met 3 mensen heb gepakt, ondanks dat ik eigenlijk daar helemaal geen tijd voor had omdat ik heel snel weer terug moest naar Maastricht. Maja, toch maar gedaan.
Was dus best een leuke dag, alleen moet ik toch nog ff van alles checken met betrekking tot mijn vakken. Veel dingen printen en zo. Naja, komt morgen en woensdag wel, dan heb ik nog vrij.
Oud 29-08-2005, 22:23
Replicator
Replicator is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-08-2005 @ 22:30 :
Wel jammer dat we met meerdere studies samenzaten, voor hetzelfde geld zie je die mensen dus nooit meer terug.
Inderdaad!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 09:26
snoopy
snoopy is offline
8.35 uur reflectie. Is een saai kutvak (6 blokjes)
2 blokjes pauze, waarin ik m'n boeken moest ophalen
4 blokjes communicatie
1 blokje pauze
3 blokjes zelfverdediging

VRIJ

(1 blokje is 25 min., dus 6 blokjes is 150 min=2,5 uur!!)
Oud 30-08-2005, 10:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Replicator schreef op 29-08-2005 @ 23:23 :
Inderdaad!
Vond jij het ook leuk gister?
Oud 30-08-2005, 10:30
Verwijderd
viel reuze mee. ze hadden me al heel erg bang gemaakt dat het super moeilijk zou zijn. maar ik kon gewoon alles volgen dus zo erg was het niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten