![]() |
||
![]() |
Heeft er iemand hier ervaring met lucide dromen? Of geloven jullie er mss helemaal niet in?
Ervaringen, tips, ..., plaats ze hier ![]() Alleen serieuze reacties graag, als je er niet in gelooft ofzo, geef dan ook een goede reden ![]() En ja, ik heb de search gebruikt, maar die topics waren allemaal nogal oud dus ik neem aan dat ik wil een nieuwe mag openen hé ![]() Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Die dromen die ik 's nachts heb, die zeer echt aanvoelen, en die ik de volgende ochtend weer herinner, zijn gewoon dromen ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/1/index.html Alsjehblief ![]() Dit zou je toch al'n beetje op gang moeten zetten, heb die website ooit gelezen maar weet neit meer hoe goed hij is. Ben ff te lui om alles nog eens te lezen maar jah... dit is misschein al een goede start ![]() edit: mjah tis'n beetje een rare website, misschein niet altijd even geloofwaardig maar sommige van de tips en informatie zullen wie weet nog wel leuk zijn om eens te lezen... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() @poster boven mij Psychologisch aantoonbaar, ja, maar precies waaróm die beelden die je ziet zo zijn is nog geheel onbekend. Die beelden komen namelijk voort uit een samenwerking van verschillende hersenonderdelen (waaronder het geheugen voor motorische functies). Mystiek dus.
||
Citaat:
dus eigenlijk, ja ik weet er niet zoveel vanaf, is lucide dromen eigenlijk het bewustzijn dat je krijgt terwijl je aan het dromen bent. ik heb dit niet erg vaak, vrijwel nooit eignelijk. toch is proberen dan.
||
Citaat:
||
Citaat:
of gedroomd dat je echt dacht dat het echt was? en dat je het kon sturen? dit heeft niets met fantasie te maken.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
hier is trouwens nog een leuke site met forum over lucide dromen. Geloof me als je iedere avond voor het slapen gaat even een uurtje op deze site forumt heb je al redelijk snel je eerste lucide droom. Hoe meer je overdag bezig bent met lucide dromen hoe meer je er 's nachts mee bezig bent en dan krijg je ook sneller een ld. Er zijn tientallen manieren om een ld te krijgen. Beoefen ze allemaal en kom er zo achter welke manier voor jou het beste is.
www.ld4all.nl
||
Citaat:
meestal als ik even over iets heb zitten dagdromen dan droom ik daar 's nachts ook over.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Kijk gedurende de dag periodiek naar een stuk geschreven tekst, kijk weg en kijk na 2 seconden weer terug.
Uiteindelijk raak je getraind dit te doen en doe je het ook in je slaap. De hersenstam (die slaap en dromen reguleert) is niet in staat geschreven tekst te begrijpen, dus als je dit doet en de tekst is veranderd of weg dan is dat één van de best denkbare indicaties dat je aan het dromen bent. Vanaf dat punt kan je verschillende dingen doen. Bijvoorbeeld entiteiten ontmoeten in je omgeving, je simpelweg recreëren door een stukje te vliegen en ga zo maar door. Dr. Stephen LaBerge, of the Sleep Research Center at Stanford University, heeft een proces ontwikkeld dat MILD (Mnemonic Induction of Lucid Dreaming) genoemd wordt en bestaat uit vier stappen. 1. Bij het ontwaken uit een droom, review de droom een aantal keer totdat je hem herinnert. 2. Terwijl je nog in bed ligt, denk je hardop "De volgende keer dat ik droom wil ik me herinneren dat ik droom." 3. Verbeeld je terug in de droom te zijn, maar dan in de wetenschap dat het een droom is. 4. Herhaal de tweede en derde stap tot je weer in slaap valt. (vrij naar http://www.erowid.org/plants/datura/datura_faq.shtml)
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Sex in Lucide Dromen. Isa | 38 | 11-08-2007 18:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Lucide Dromen Dave2006 | 23 | 01-07-2007 23:49 | |
De Kantine |
Heb jij wel eens lucide gedroomd? Verwijderd | 53 | 13-02-2006 20:33 | |